Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Goedenavond allemaal!

Wat een rust hier vandaag. Hoe gaat het bij jullie?

Ik had zojuist 2 blije en uitgebreide Hurrays. Ik verwachtte Frankrijk en Duitsland. Maar als eerste kwam België. Bij haar waren de oma's binnen komen hinkelen. Ze was enthousiast over de kaart en ze werd helemaal blij van wat ik allemaal geschreven had en van de vrolijke kleurtjes. Mooi, da's ook de bedoeling.

En net had ik ook een Hurray uit Rusland. Daar was Marilyn Monroe aangekomen (officiële PC reistijd 17 dagen maar daadwerkelijke reistijd is 14 dagen). Ook hij vond het kaartje fantastisch en hij eindigde met "From Russia with love".

Nu hoop ik dus nog op Hurrays uut Frankrijk en Duitsland.

Ik mag van mijzelf deze week nog 3 kaartjes versturen en ik wil dat eigenlijk een beetje spreiden. Dus heb net 1 adres getrokken: Toronto, Canada. Een leuk profiel. Hij wil o.a. cityviews (ook multiviews) van bijvoorbeeld overheidsgebouwen, universiteiten, bibliotheken. Ik had nog een cityview met o.a. het universiteitsgebouw en het provinciehuis. Die gaat er dus naartoe. En toevallig had ik nog een (internationale) postzegel met de bibliotheek/stadhuis van Den Haag.

Nu maar weer in de wachtstand. Gelukkig is het morgen weer dinsdag, dus weer.... postbodedag!
Hee hallo. Ik leef! Terug op Nederlandse bodem ondanks vertraging. Bedankt mist!

Morgen een lange reactie
It ain't me
Hellooo Welkom terug Cocomo!

hier een leuk (leuk?) artikel over stijging van de postzegelprijs in Europa. Met grafiekje, ik ben gék op grafiekjes (ben ook altijd zo blij met het overzicht van postcrossing, slaat nergens op )

Postcrossingstechnisch is er niets gebeurd, alleen een kaartje van vorig jaar favoriet gezet.
Later is nu
Hier veel actie de laatste dagen. Hurray's uit Wit-Rusland en Finland. Nu stuur ik twee kaarten. Een naar China en een naar Duitsland. De Duitser wilde alleen maar kaarten die met de post te maken hebben. Eens zien wat ik voor hem kan doen.

Ik ontving ook nog kaarten uit Duitsland (een mooi sneeuwlandschap) en China (een kattenkaartje).
Goedenavond!

Fijn dat je veilig bent geland Cocomo! Welkom terug.

Leuk dat er bij jou zoveel actie is Mitsig. Dat is lekker Postcrossen zo. (Hopelijk binnenkort ook bij jou weer Dreamer...

Ik had vandaag géén kaartje in mijn brievenbus. Zou mijn postbode vakantie hebben?

Wél kreeg ik een blije Hurray uit Duitsland. Ik hoop nu ook dat mijn kaartje naar Frankrijk vandaag of morgen aankomt.

Ik heb vanavond 1 adres getrokken: Taiwan, een meisje van 20, is nog maar net begonnen met Postcrossing. Ze wil dolgraag een kaartje van een cavia, en die heb ik dus niet in huis. Ik wil daarom morgen nog wel even de stad in om ergens een caviakaart te scoren. Volgens mij heb ik onlangs nog wel ergens een caviakaart gezien. Maar waar was dat?????
Welkom thuis, Cocomo!

Dat gaat lekker Mitsig!

Hmm, caviakaarten zou ik een lastige opgave vinden!

Ik heb gisteren mijn kaarten geschreven waar ik zondag geen zin in had. Er gaat dus een Lalikaart naar China en een roodborstje naar Finland. Vanaag kon ik het alweer niet laten en ik stuur nog een batmankat naar Nederland (helaas, niet naar een van jullie!)

Vandaag was er ook een Litouws vogeltje mijn brievenbus in gevlogen
quote:Snorhaar schreef op 03 november 2015 @ 21:46:

Welkom thuis, Cocomo!

Dat gaat lekker Mitsig!

Hmm, caviakaarten zou ik een lastige opgave vinden!

Ik heb gisteren mijn kaarten geschreven waar ik zondag geen zin in had. Er gaat dus een Lalikaart naar China en een roodborstje naar Finland. Vanaag kon ik het alweer niet laten en ik stuur nog een batmankat naar Nederland (helaas, niet naar een van jullie!)

Vandaag was er ook een Litouws vogeltje mijn brievenbus in gevlogen

Gebracht door een postduif?

Jij bent in ieder geval ook weer lekker op dreef Snorhaar! De kaarten klinken leuk.

Tja die cavia.... ik weet niet of ik er eentje kan scoren. Ik ga het in ieder geval wel bij een paar winkels proberen. Anders wordt het Disney denk ik.
Jouw kaarten klinken tof, Snorhaar.

Ik mocht vandaag voor het eerst een kaart naar India sturen. Naar een meneer die van postzegels, munten en Buddha's houdt. Ik heb maar een mooie gouden Buddha-kaart voor hem gehaald bij de Xenos. Daar nam ik meteen ook nog twee andere kaarten mee; een met honden die bier drinken en een met katten die koffie drinken. Ik had me voorgenomen om ook een kleine voorraad aan te leggen, maar ik heb nu pas weer 6 kaarten op voorraad omdat ik er steeds maar een of twee koop en die dan blijken te passen bij profielen die ik krijg.

En ik heb m'n stage goed afgerond. Ik ben blij.
Thanks!

Wat fijn Mitsig, dat je klaar bent met je stage! En ik moet wel een beetje lachen om die buddha naar India Dat klinkt net als een Nederlander die molens wil!

Ik kreeg vandaag een berg uit Taiwan, mijn brievenbus is nu wel wat doorgebogen! Maar dat geeft niet, want dan past er meer in Alhowel mijn postbode nu ook het spreiden heeft uitgevonden geloof ik.
Mijn postbode vond het spreiden ook uit: 1 per week (hoop ik)

Nu nog steeds 4 onderweg (kortste 14 dagen) en 12 expired. Geen tijd gehad wat te sturen dus mij ingehouden met aanvragen. Wel huiswerk af voor de cursus. Voelt raar!

Jij ook door stage heen. Fijn Mitsig! En lekker kaartjes.

Snorhaar ook.

Een cavia. Ik probeer me een winkel voor te stellen waar je die kunt kopen, maar echt geen idee. De boekwinkel?
Later is nu
Jammer dat jij ook geen cavia's weet in Stad Dreamer. Ik ben dus niet geslaagd. Ben de halve stad doorgefietst.

Anyway. Ik heb dus nog geen kaartje voor haar. Daar baal ik best wel van, maar ik had het even helemaal gehad vanmiddag. Ik kon geen kaartenrek meer zien. En dat zeg ik niet snel.

Volgens mij is de enige optie nog om een levend exemplaar te kopen bij de dierenspeciaalzaak: postzegel erop, met viltstift het adres erop (dus beter geen ruw-of langharig exemplaar) en dan past ie hopelijk wel in de brievenbus.

Aangezien ik toch op kaartenjacht was heb ik vanmiddag ook nog een nieuw adres aangevraagd: Thailand. Heeft ook een aantal speciale wensen (waar ik niet aan kan voldoen) maar wil ook wel cityviews ontvangen. Dus ik doe maar weer een Stad-promotiekaartje.

Ik ga morgen wel schrijven.

Had vanmiddag ook nog een blije Hurray uit Frankrijk. Ik sta nu 4 kaarten voor met verzonden, dus ik verwacht één dezer dagen nog wel wat in mijn brievenbus.

Mijn postbode doet volgens mij mee aan een uitwisselingsprogramma met Duitsland, aangezien ze mij deze week nog geen enkele kaart toebedeeld heeft en Snorhaar nu haar kaarten verspreid krijgt.

@Mitsig: fijn dat je stage is afgerond. Gefeliciteerd! Heb jij trouwens bij de Xenos nog cavia's caviakaarten gezien? (Één van de weinige winkels die ik nog niet heb gehad.)

@Snorhaar: altijd leuk: een berg in de brievenbus. Ik neem aan dat er nu een behoorlijke deuk in je brievenbus zit. En er zijn inderdaad wel Nederlanders die molens vragen. Ik heb het wel eens gezien.

@Dreamer: goed dat je huiswerk af is. Kun je weer los met Postcrossen!

Ik zag vandaag bij de boekhandel aan het Akerkhof dat ze daar nu ook "oude" zwartwit kaarten verkopen van Stad met winter-thema. Niet ons favoriete thema maar sneeuw- en ijs- en schaatskaarten staan soms wel in wensenlijstjes. De badpakdame stond er trouwens ook nog gewoon tussen.
Arme badpakdame, zo koud in de sneeuw

Jammer dat het niet gelukt is met de cavia. Als ik morgen langs een winkel met kaarten kom, zal ik nog eens voor je kijken. Ze zijn er vast wel, in elk geval met rare teksten.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 04 november 2015 @ 20:44:

Arme badpakdame, zo koud in de sneeuw

Jammer dat het niet gelukt is met de cavia. Als ik morgen langs een winkel met kaarten kom, zal ik nog eens voor je kijken. Ze zijn er vast wel, in elk geval met rare teksten.Ja die dacht ik dus ook wel op diverse plekken te hebben gezien. Bij de boekhandel bij Jumbo Korreweg staat ook een rek met van die dieren-ansichtkaarten. En ik zou zweren dat ze daar ook tussen stonden. Maar niet dus.... Uiteraard wil ik geen dubbele kaart, maar ik heb vandaag ook daar maar bij gekeken (dan zou ik 'm gewoon doormidden snijden/knippen ). Maar geen cavia gezien vandaag.... Waar zijn de cavia's wanneer je ze nodig hebt?!
Ik kan me geen cavia herinneren, helaas. Mocht ik ergens zo'n lief knaagbeest vinden, dan ben jij de eerste die het hoort.
Oh, wacht! Verkopen de dierenwinkels daar ook kaarten? Hier in de stad zie ik steeds vaker dat de dierenspeciaalzaken ook mokken en kaarten verkopen. Ik weet dat de dierenwinkel bij mij om de hoek in ieder geval dubbele kaarten met cavia's heeft. En een dubbele kaart doorsnijden doe ik ook weleens. Als je dat netjes doet en de kaart mooi versierd is ie net zo mooi als een ansichtkaart, vind ik. Je kunt dan ook nog eens zelf kiezen hoeveel ruimte je neemt voor het adres.

Mijn India-meneer had trouwens een adres van 8 regels. Gelukkig wilde hij wel kaarten in een enveloppe.
Dank voor de tip Mitsig!

Ik zat zelf ook al aan een dierenspeciaalzaak te denken. Alleen moet ik dan weer de hele stad door crossen omdat die bij mij in de buurt geen kaarten verkopen.

Ik zit nu in dubio om naar de Tuinland te gaan of een dierenspeciaalzaak die juist weer aan de andere kant van de stad ligt. Ik zal vandaag wel weer wat kilometers maken op mijn fietsie, al heb ik niet gigantisch veel tijd. (Ben wel blij dat het niet regent ).
Tis me wel wat zeg, die onvindbare caviakaart! Zal je net zien, heb je uiteindelijk dan maar een konijn met afgeplakte oren gestuurd, kom je daarna in elke winkel caviakaarten tegen

Dreamer, al zo lang niks meer verstuurd? Zit je niet helemaal te trillen onderhand?

Ik deed vanmorgen mijn mail open en ik had zowaar twee blije hurrays! Een uit Brazilië na 30 dagen en een leuk berichtje uit de UK na een week.
quote:Snorhaar schreef op 05 november 2015 @ 09:54:

Tis me wel wat zeg, die onvindbare caviakaart! Zal je net zien, heb je uiteindelijk dan maar een konijn met afgeplakte oren gestuurd, kom je daarna in elke winkel caviakaarten tegen

Dreamer, al zo lang niks meer verstuurd? Zit je niet helemaal te trillen onderhand?

Ik deed vanmorgen mijn mail open en ik had zowaar twee blije hurrays! Een uit Brazilië na 30 dagen en een leuk berichtje uit de UK na een week.

Dat weet ik wel zeker.

Maar bedankt voor die tip over de konijnenkaart. Ik heb namelijk wél een konijnenkaart in huis.

En leuk dat je 2 Hurrays had vanochtend!
Goedemorgen, ik ben ook een fanatiek postcrosser maar niet zo vaak op dit forum. Dit is mijn eerste postcrossing kerst en ik moet eerlijk bekennen dat ik een hekel heb aan kerstkaarten. Vooral van die saaie doorsnee kerstkaarten. Zit er over te denken om deze periode even niet te postcrossen. Wat zijn jullie ervaringen?
Op mijn profiel staat dat ik niet van kerst- en paaskaarten houd. Vorig jaar kreeg ik toen toch een gruwelijk lelijk exemplaar (ok, Labellei dacht daar anders over ) opgestuurd uit China. Toen heb ik het nog maar even duidelijk bovenaan mijn profiel gezet dat andere mensen die kaarten vast meer waarderen dan ik (en na de kerst weer weggehaald). Dat was mijn enige kerstkaart.

Ik vond de feestdagentijd eerder irritant omdat de post duidelijk langzamer was.

Labellei, jouw postbode is goed bezig! Ik had vandaag alweer 1 kaartje uit Tsjechië. Toch best bizar dat ik zoveel kaarten uit Tsjechië krijg. Tsjechië gaat bij mij gelijk op met de USA qua ontvangen.
YES!

Het is een ruwharige geworden.

Snorhaar, inderdaad, mijn postbode is super! Ze wordt nog beroemd zo. (Is er ook een Postbode van het Jaar verkiezing?) Ik hoop wel dat ze tzt weer terugkomt trouwens. Al gun ik jou ook wel een-week-met-iedere-dag-een-kaartje.

Vwb kerstkaarten: ben ik ook niet extreem fan van, uitzonderingen daargelaten. Zoals die kitscherige ouderwetse van Snorhaar vorig jaar. Ik had er vorig jaar een stuk of 3 of 4 ofzo. (Had er niets over in mijn profiel staan).

Ik zit nu wel in twijfel of ik het -duidelijk!- in mijn profiel zal zetten zoals Snorhaar.

Okay ik ga nu eerst (snel snel) huis opruimen, visite ontvangen en tussendoor kaartjes schrijven.
Hoi! Ik meld me ook weer even. Ben erg druk en mega verkouden, in combinatie met mijn toch al niet al te beste fysieke omstandigheden voel ik me wederom een beetje ziekjes. Maar eigenlijk geen tijd voor, ik moet zo werken en ben vanavond laat pas weer thuis, en morgen ga ik naar Brussel.

Met de kaartjes gaat het goed, heb vanmorgen weer tot 10 aangevuld. Alleen gaat vandaag China (die dus nooit online is) expired maar daar kon ik nog geen nieuwe voor sturen. Nou, dat komt na het weekend wel. Belarus zit ook aan de 40 dagen, persoon is ook niet echt actief. Verder allemaal normale reistijden, Taiwan 20 dagen zal een dezer dagen wel aankomen.

Ik moet wel lachen om je cavia speurtocht Labellei. Ik dacht dat ik er nog eentje had, dan kon ik hem naar je sturen. Maar bij nadere inspectie kan het elk willekeurig knaagdier zijn, je ziet ze van voren (2) en ik heb bedacht dat het cavia's zijn maar ben niet zeker. Zat bij een dierensetje ooit. Maar je bent voorzien! Lijkt wel op mijn cavia van vroeger.

21 nov is alleen de escaperoom voor 2-5 personen nog beschikbaar, die andere zit vol. Deze kan nog om 16.00 uur. We zijn nu met 5 (snorhaar, Dreamer, Cocomo, Neliba en ik) dus zou precies kunnen. Maar geen idee of er nog meer bij willen? Soms maken ze ook wel een uitzondering en mag je met 6 als dat het geval is, zeker nu die andere niet beschikbaar is.

Moeten we deze reserveren? En wie kan dat even doen? Ik kan het ook wel doen maar dat is dan na het weekend (of als iedereen goedkeuring geeft vanavond laat als ik aan denk), en hij loopt best snel vol dus misschien beter zo snel mogelijk. We moeten ter plekke betalen volgens mij dus het is alleen even de tijd vastzetten.

Nou, ik ga snel werken, hopelijk kan ik snel weer wat meer langskomen hier!

Oh trouwens, had nog postzegels besteld bij pmk, 25 stuks omdat de prijs straks omhoog gaat. Zaten hele leuke bij, heel veel met dieren enzo! Ik had bijna niets meer dus dit is wel weer leuk.
Hij is leuk geworden, Labellei! Waar heb je 'm nu vandaan?

Mijn zoektocht voor jouw cavia kwam me duur te staan: ben even het museum binnengewipt en kocht daar 12 kaartjes + het boek van Joost Zwagerman. Weer wat uit te leggen, vanavond Heb het museum bij avond weer genomen en een schilderij van Aletta Jacobs! Verder nog een schilderij van skûtsjes, voor botenliefhebbers.

Ik heb in mijn profiel staan dan ik geen kerstkaarten wil, wel halloweenkaarten en die mogen het hele jaar door

Ook ik heb vandaag een hoop gefietst. Zit op een 'verweglocatie' van m'n werk en had vanmorgen een cursus op een andere verweglocatie, nabij het station. Gelukkig inderdaad droog en best mooi weer.

Oké, heb zo een workshop. Was te vroeg dus even op een flexplek neergestreken
Later is nu
Leuk dat je weer leuke postzegels hebt, HappyOwl! IK hoop toch dat ik niet al m'n postzegels op hoef te maken voor 1 januari. Dan moet ik weer druk aan de schrijf! Ik zag dat de kinderpostzegelkaarten ook alweer langsgebracht zijn bij verschillende mensen. Jeej.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven