Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Wat gaaf Oezbekistan!

Ik hoop ook snel weer een hurray te krijgen. Heb zin om kaartjes te sturen.

Maarja ik ben net 2 weken begonnen dus heb nog veel geduld nodig!
Aaah, jammer, Moonlightdreamer. Je eerste berichtjes van vanochtend klonken zo veelbelovend.

Maar Oezbekistan is dan wel weer keileuk! Weet je al wat je gaat sturen, Labellei?

En leuk, dat speuren naar verklaringen omtrent postcrossen.

HappyOwl, bij je theorie ga je ervan uit dat iemands adres meteen weer wordt uitgegeven als diegene een hurray krijgt. Maar volgens mij is dat in de praktijk niet altijd zo. Mijn adres is in maart 3 weken niet uitgegeven, terwijl ik in die periode wel steeds hurray's heb gekregen. Dat met Klaus kan ook gewoon toeval zijn geweest.

Hoe het dan wel zit weet ik ook niet, maar ik denk dat ik toch een volgend adres maar eens ga trekken om 7.37 uur 's ochtends.

En ik heb gisteravond nog een bestelling(kje) gedaan bij Meerleuks. Voor een tientje (incl. verzendkosten) weer 32 kaartjes erbij. Ik kon het toch niet laten. Nog bedankt voor de tip!
Wauw, Oezbekistan! Dat is superleuk!

Ik heb ook een nieuwe, India. Keigrappig, in het adres staat: near park. Verder nog eentje naar Japan en eentje naar Rusland.
Haha, "near park", die is leuk.

Naar/uit hoeveel landen hebben jullie trouwens kaartjes verzonden/ontvangen?

Mijn 64 verzonden kaarten zijn naar 25 verschillende landen gegaan.

En de 73 ontvangen kaarten komen uit 26 verschillende landen.

Ben wel benieuwd hoever dat ongeveer nog kan oplopen.
quote:Feliza123 schreef op 14 april 2016 @ 11:19:

Wauw, Oezbekistan! Dat is superleuk!

Ik heb ook een nieuwe, India. Keigrappig, in het adres staat: near park. Verder nog eentje naar Japan en eentje naar Rusland.

En tegenover de waterput en dan het 3e dakraam van rechts op de 14e verdieping zuidzijde?

Dat klinkt als een goede deal met die kaartenbestelling Rivka!

Ik ben zojuist nog even naar de VVV gefietst en heb daar weer wat kaartjes van Stad en Máxima gekocht. Ze hadden ook een nieuwe van de Martinitoren. Daar heb ik meteen maar een paar van gekocht. Leuk om weer eens wat variatie te hebben.

Wellicht gaat die nieuwe Martinitoren naar Australië.

Zweden krijgt waarschijnlijk een vrolijke bloemenkaart van de Xenos.

En ik denk dat ik voor Oezbekistan (die geen voorkeuren heeft) ga voor die strand-illustratie van Charlotte Demotons. Oezbekistan ligt niet aan zee, dus dan stuur ik maar zee en strand die richting op.

Ik wens iedereen nog wat enthousiaste Hurrays toe vandaag.
Verzonden kaarten: totaal 437: 48 landen.

Ontvangen kaarten, totaal 436: 43 landen (waaronder 86 kaartjes uit Duitsland) .

Oh en ik kwam deze kaartjes nog tegen, voor de mensen die vlakbij of in Zwolle wonen:

2 singleview kaartjes van Zwolle
Yaaay ik heb mijn eerste hurray! Uit Duitsland
aan het typen...
Gefeliciteerd Rozea!
Thanks labellei voor de Zwolse suggesties
Oh, dat aantal landen kan dus nog wel flink oplopen. Leuk!

En leuk, Rozea, je eerste hurray! Nu kun je zelf ook een kaartje verwachten. Spannend!
Jeeej Rozea
Later is nu
Verzonden 685 naar 57 landen. 14 % Duitsland, 9 % Finland, 7% Rusland, 6% USA en dan de meeste zo'n 3 procent.

Ontvangen 682 van 48 landen. 21% Duitsland, 12% Rusland, 8% USA, 1,5% Finland
Later is nu
Yeah, dan zit ik nog maar ongeveer op de helft. We gaan gewoon vrolijk door!
aan het typen...
Leuk Rozea!!

En wauw wat heeft de rest al veel verstuurd/ontvangen! Ontzettend leuk om te zien!

Ik heb net een hurray binnen uit Duitsland! Kaartje was er weer in 2 dagen.

Nu nieuw adres getrokken: USA. Wel een lastig profiel.. Ze houdt van handmade cards en mermaid cards. Ze heeft ook al iets van 1400 ontvangen en verzonden kaarten. Ik ga nog even goed bedenken wat ik haar ga sturen. Mermaid cards heb ik niet, en een handmade card ga ik niet proberen
Hee! Ik heb even meegeschreven in het deel 11 maar heb jullie weer gevonden

Had postcrossing even op een laag pitje staan. Drie kaarten zijn niet aangekomen of lijken niet aan te komen... en dat vond ik toch wel heel zuur (2x rusland en 1x duitsland) maar gister kwam eindelijk na lang wachten de kaart naar Amerika aan met een leuke 'Hurray' en daar kreeg ik meteen weer goede zin van:D

Zojuist dus ook vol goede moed een nieuw adres aangevraagd en ja hoor.... weer rusland

Ik ga proberen op een rustig moment een beetje bij te lezen zodat ik weer op de hoogte ben van alle gebeurtenissen! En vanaf nu weer vaker kaartjes sturen, want het is toch wel verslavend;)
Welkom terug Sofie
aan het typen...
Leuk Sofie, welkom terug
Later is nu
Leuk, Daisy, zo'n snelle hurray.

En ik geloof dat ik zo iemand als de Amerikaanse gewoon een kaartje zou sturen wat ik zelf leuk vind. Je zou nog bij haar favorieten kunnen kijken van wat voor soort kaartjes ze houdt.

Welkom terug, Sofie.

Heb je bij je profiel misschien aangevinkt staan dat je meerdere kaartjes tegelijkertijd naar hetzelfde land wilt sturen? Het schijnt dat je dan heel vaak Rusland trekt.
Ik schrijf de kaartjes heel snel. Maar in de brievenbus gooien vind ik toch zo moeilijk! Ik blijf t vergeten, heb alweer een paar dagen een kaartje in m'n tas zitten...
Welkom terug bij je verslaafde lotgenoten sofie.

@Daisy: Kun je geen mermaid tekenen of mozaïeken of borduren....?

@miss: dat herken ik wel van die kaart in de tas. Al gaat het de laatste tijd wel goed. (Afkloppen!)

Hier verder geen nieuwe ontwikkelingen.

Ik las alleen te laat, nadat ik het adres op het kaartje had geschreven en de postzegels had geplakt, dat de Zweedse in haar profiel had gezet dat ze wel graag bloemenzaadjes meegestuurd wil krijgen (haar grootste hobby is tuinieren) en ik vind dat eigenlijk best een leuk idee en ik heb ook nog wel diverse bloemenzaadjes in huis. Dus ik baal dat ik dat te laat heb gelezen. En ik zit er nu zelfs aan te denken om er nog een envelopje achteraan te sturen. Ik zit nog in dubio.
Oh jee, ik voel een nieuwe stoomsessie aankomen.

Hier vandaag een kaartje uit Rusland in de bus. Van een klimgeit hoog in de bergen. Mooi kaartje. Ben er blij mee.

Verder nog een hurray uit Duitsland. Helaas niet van de biggetjes, maar van de vorige week verzonden vuurtoren bij zonsondergang. Nu mag ik weer een adresje trekken van mezelf. Eens kijken of het lukt om te wachten tot morgenochtend 7.37 uur.
Ik ben benieuwd hoelang je kunt wachten Rivka. (of bedoelde je 7.37 PM?)

Klinkt leuk, die Russische klimgeit. Ik heb net even bij je ontvangen kaarten gespiekt en zag ook jouw keizer en keizerin uit Slowakije. Ik herkende er ook zo snel geen Romy Schneider Sissi in. Het kaartje was al wel 3x gefavoriet zag ik.
Nou, dat kunnen wachten heeft wel 20 hele minuten geduurd.

Kaartje gaat naar een Russische, die o.a. vlinders wil. Ik heb nog een mooi kunstkaartje van een vlinder, uit Deventer, dus die krijgt ze.

Is het serieus geen idee om de postzegels van het kaartje te stomen om ze op een envelop te kunnen plakken? Anders kun je inderdaad een envelop nasturen. Vindt de Zweedse vast leuk!
Ik heb het kaartje al op de bus gedaan Rivka. En stomen durf ik ook niet zo goed. Ben bang dat de postzegels dan kapot gaan. (En ik brandblaren krijg ).

Ik denk wel dat ik dit weekend een envelopje na zal sturen richting Zweden. Ik zal even nadenken over welke bloemzaadjes ik zal kiezen. Ik vind het echt een leuk idee. Die vrouw krijgt zo wel een internationale tuin met exotische bloemen uit het verre oosten en toendraplanten uit Siberië. Nou ja, tenminste als er Postcrossers zijn die daadwerkelijk bloemzaadjes opsturen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven