Postcrossing deel 12
dinsdag 16 februari 2016 om 09:41
Praat hier mee over postcrossing!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
zaterdag 30 juli 2016 om 12:33
Zo, ik meld me maar weer even. Na een periode van spanning en vermoeidheid heb ik gisteren voorzichtig maar weer een adresje opgevraagd. Ik had nog maar 3 kaartjes onderweg en dat vond ik toch wel zonde (en vraag me af of die überhaupt nog wel aankomen....)
Het ene adresje heeft geresulteerd in een stapeltje van 6 kaartjes die ik nu naar de bus ga brengen, langzaam aan gaat het toch weer lopen. En ik zou het toch zonde vinden als ik straks terug kom van vakantie en er alleen maar rekeningen in de brievenbus zitten. Landen waren weinig vernieuwend Rusland (uiteraard), Duitsland (uiteraard), USA, China, belarus en Maleisië. Geen leuke nieuwe exotische landen dus.
Ik zie ook allemaal nieuwelingen: welkom!
Ik ga zo eerst maar eens boodschappen doen maar wie weet maak ik de max van 13 van de week nog wel weer even vol.
Het ene adresje heeft geresulteerd in een stapeltje van 6 kaartjes die ik nu naar de bus ga brengen, langzaam aan gaat het toch weer lopen. En ik zou het toch zonde vinden als ik straks terug kom van vakantie en er alleen maar rekeningen in de brievenbus zitten. Landen waren weinig vernieuwend Rusland (uiteraard), Duitsland (uiteraard), USA, China, belarus en Maleisië. Geen leuke nieuwe exotische landen dus.
Ik zie ook allemaal nieuwelingen: welkom!
Ik ga zo eerst maar eens boodschappen doen maar wie weet maak ik de max van 13 van de week nog wel weer even vol.
zaterdag 30 juli 2016 om 12:45
Hm, Zomerelf, je zei al eerder dat je steeds Rusland trekt. Weet je zeker dat je het vinkje "meerdere kaarten naar zelfde land" niet per ongeluk aangevinkt hebt?
Fijn dat je weer een beetje op gang komt HappyOwl! Ik vind Maleisie trouwens een leuk exotisch land!
Hier zijn een Goofy naar Taiwan en een grappig reclamekaartje (die verzamelt ze) naar Brazilië op weg gegaan.
Ik had nog een berichtje gestuurd naar een Nederlandse die al 45 dagen een kaartje van mij zou moeten krijgen. Ze schreef terug dat ze hem niet heeft ontvangen. Nederland staat bij mij binnenkort op een gedeelde 2e plaats qua aantal expired kaarten, dat is toch ook stom?
Fijn dat je weer een beetje op gang komt HappyOwl! Ik vind Maleisie trouwens een leuk exotisch land!
Hier zijn een Goofy naar Taiwan en een grappig reclamekaartje (die verzamelt ze) naar Brazilië op weg gegaan.
Ik had nog een berichtje gestuurd naar een Nederlandse die al 45 dagen een kaartje van mij zou moeten krijgen. Ze schreef terug dat ze hem niet heeft ontvangen. Nederland staat bij mij binnenkort op een gedeelde 2e plaats qua aantal expired kaarten, dat is toch ook stom?
zaterdag 30 juli 2016 om 13:18
Dat is inderdaad maf Snorhaar, dat je zoveel expired kaarten naar Nederland hebt. Ook slecht voor onze reputatie.
Happyowl, ik was er gisteravond getuige van dat je je ene adres één van de vele adressen aanvroeg. Mooi dat je weer wat op dreef bent.
Zomerelfje, das balen van al die kaarten naar Rusland. Persoonlijk heb ik trouwens liever Rusland dan China. Vind ik net wat betrouwbaarder, en de adressen zijn vaak net iets minder ingewikkeld. Dus ik baal stiekem wel dat ik de laatste tijd steeds vaker adressen naar China trek. Al gun ik die Chinezen allemaal wel een kaartje natuurlijk.
Ik heb mijn twee kaartjes klaarliggen, ik zal ze straks even schrijven. Frankrijk krijgt dus zomerelfjes, en voor Rusland heb ik een Jip en Janneke aan zee.
Happyowl, ik was er gisteravond getuige van dat je je ene adres één van de vele adressen aanvroeg. Mooi dat je weer wat op dreef bent.
Zomerelfje, das balen van al die kaarten naar Rusland. Persoonlijk heb ik trouwens liever Rusland dan China. Vind ik net wat betrouwbaarder, en de adressen zijn vaak net iets minder ingewikkeld. Dus ik baal stiekem wel dat ik de laatste tijd steeds vaker adressen naar China trek. Al gun ik die Chinezen allemaal wel een kaartje natuurlijk.
Ik heb mijn twee kaartjes klaarliggen, ik zal ze straks even schrijven. Frankrijk krijgt dus zomerelfjes, en voor Rusland heb ik een Jip en Janneke aan zee.
zaterdag 30 juli 2016 om 14:39
Ik heb het vinkje zeker weten uitstaan (gecheckt!) en trok ook 2x Rusland en 3x Duitsland. Kennelijk gaat er ergens iets niet goed.
Ik kreeg wél 2 hurrays, vlak nadat ik hier gezegd had dat ik daarop zat te wachten Een hele leuke uit Bulgarije, die ten eerste het kaartje leuk en origineel vond (getekende cactus) en vervolgens inging op mijn verhaaltje, dat ik zin had in zon. Hij vindt zon saai en heeft het wel, dat we maar moesten ruilen
Duitsland was gewoon blij met mijn kaartje. Ook fijn
Ik kreeg wél 2 hurrays, vlak nadat ik hier gezegd had dat ik daarop zat te wachten Een hele leuke uit Bulgarije, die ten eerste het kaartje leuk en origineel vond (getekende cactus) en vervolgens inging op mijn verhaaltje, dat ik zin had in zon. Hij vindt zon saai en heeft het wel, dat we maar moesten ruilen
Duitsland was gewoon blij met mijn kaartje. Ook fijn
Later is nu
zaterdag 30 juli 2016 om 14:45
Het weer is blijkbaar een populair onderwerp. Ik kreeg vanmiddag een Hurray uit Spanje:
Hello labellei!
Thanks a lot for your great postcard. I really like it! I also have a tower in front of my window... but it's an ugly turret built as a prison a few years before the Martinitower... Please, enjoy the insultangly warm weather... ; ) here, today it's about 38, and it will be about a week more (but It doesn't matter, last year it was so much worse). I love your country because it's so green and wet....
Greatings hot and dry from Spain and take care.
José María”
Hello labellei!
Thanks a lot for your great postcard. I really like it! I also have a tower in front of my window... but it's an ugly turret built as a prison a few years before the Martinitower... Please, enjoy the insultangly warm weather... ; ) here, today it's about 38, and it will be about a week more (but It doesn't matter, last year it was so much worse). I love your country because it's so green and wet....
Greatings hot and dry from Spain and take care.
José María”
zaterdag 30 juli 2016 om 14:46
Ik heb het vinkje van af begin af aan al aanstaan..meerdere keren de zelfde land vind ik niet erg maar van de 7 kaarten die op de bus zijn of gaan zijn er 6 naar Rusland....
Heb postzegels binnen bij die van korting enz.
Laat ze zien bij mijn vader oow de ruiter ja die ken ik wel goed die woont daar en daar en super rijk enz. .....
Tja.. goede zaken dus die postzegels hihi
Heb postzegels binnen bij die van korting enz.
Laat ze zien bij mijn vader oow de ruiter ja die ken ik wel goed die woont daar en daar en super rijk enz. .....
Tja.. goede zaken dus die postzegels hihi
zondag 31 juli 2016 om 10:47
en weer een leuke hurray, dit keer uit Australie. Zij vertelt op haar profiel over spelen met haar katten, dus ik vertelde dat onze hond dat niet snapt. Vond ze grappig En ze is blij met de postzegel van de rode panda. Nou.. kijk.. helemaal goed
(en nu mag ik in theorie gewoon nog een adres trekken.. )
(en nu mag ik in theorie gewoon nog een adres trekken.. )
Later is nu
zondag 31 juli 2016 om 10:52
Ik heb vandaag een adres getrokken naar Wit-Rusland. Ze zegt dat ze van heksen en tovenaars houd, vleermuizen enz. Nou, dat zit nog niet in mijn kaarten collectie hoor. Maar ze zegt ook dat ze met ieder ander kaartje blij is. Dus ik heb gekozen voor een vlinderkaart met daar bij de opmerking dat dit het dichtst bij vleermuizen in de buurt kwam wat ik had haha. Uiteraard heeft ze ook wensen met wat ze op de kaart geschreven wilt hebben, daar kan ik dan wel aan voldoen.
wat en wensen weer haha.
wat en wensen weer haha.
zondag 31 juli 2016 om 11:02
Ik zag laatst inkleur Harry Potter kaarten waar ik wel een beetje verliefd op werd. Dacht bij bol.com (even op postcards zoeken)
Ik heb alleen een boekje met kaarten van de eerste film, bij de kringloop gevonden. Vind ze niet super mooi, maar ze worden veel gevraagd, Harry Potter staat op veel profielen (ook op de mijne, krijg ze af en toe, echt leuk!)
Ik heb alleen een boekje met kaarten van de eerste film, bij de kringloop gevonden. Vind ze niet super mooi, maar ze worden veel gevraagd, Harry Potter staat op veel profielen (ook op de mijne, krijg ze af en toe, echt leuk!)
zondag 31 juli 2016 om 11:07
https://www.bol.com/nl/p/ ... stionType=suggestedsearch
Deze, kleurboek en postcards in een! Maar de vraag is dan: kleur je die zelf in of stuur je hem op dat de ontvanger kan kleuren?
Deze, kleurboek en postcards in een! Maar de vraag is dan: kleur je die zelf in of stuur je hem op dat de ontvanger kan kleuren?
zondag 31 juli 2016 om 11:37
Wat leuk dat jullie mijn profiel hebben gevonden
Ik had gisteravond laat een hele leuke gevulde brievenbus na 4 dagen Boedapest. Maar liefst 5 kaartjes!
Uit Belarus en Zweden kaartjes met aardbeien.
Uit Finland en Rusland kaartjes met mooie zonsondergangen.
En uit Turkije een kaartje met een fantastisch uitzicht en luchtballonnen
De kaartjes uit Zweden en Turkije zijn mijn eerste ontvangen kaartjes uit deze landen
Ook zijn ondertussen mijn kaartjes naar Duitsland en Italie aangekomen. Hierbij ging ik over de 35 verstuurde kaartjes dus mocht ik vanmorgen 3 nieuwe adressen opvragen.
Er gaan kaartjes naar Japan, Slovenie en Tsjechie. En nu heb ik 9 kaartjes onderweg
Vandaag nog even relaxen want morgen zit mijn vakantie van bijna 4 weken erop en moet ik weer werken.
Ik had gisteravond laat een hele leuke gevulde brievenbus na 4 dagen Boedapest. Maar liefst 5 kaartjes!
Uit Belarus en Zweden kaartjes met aardbeien.
Uit Finland en Rusland kaartjes met mooie zonsondergangen.
En uit Turkije een kaartje met een fantastisch uitzicht en luchtballonnen
De kaartjes uit Zweden en Turkije zijn mijn eerste ontvangen kaartjes uit deze landen
Ook zijn ondertussen mijn kaartjes naar Duitsland en Italie aangekomen. Hierbij ging ik over de 35 verstuurde kaartjes dus mocht ik vanmorgen 3 nieuwe adressen opvragen.
Er gaan kaartjes naar Japan, Slovenie en Tsjechie. En nu heb ik 9 kaartjes onderweg
Vandaag nog even relaxen want morgen zit mijn vakantie van bijna 4 weken erop en moet ik weer werken.
zondag 31 juli 2016 om 11:50
Ik hou zelf dan inderdaad van Harry Potter maar ik heb er nog geen postcards van om te kunnen versturen haha. Het staat wel op mijn profiel dat ik het leuk vind. Maar ja, ik heb nu best weel kaarten thuis liggen om te versturen, laat ik eerst daar maar eens aan beginnen! Er komt van zelf een uitgebreide collectie in huis (waarschijnlijk vrij snel aangezien ik mij toch niet kan inhouden haha)
zondag 31 juli 2016 om 13:28
Er zijn veel verschillende leuke sites met alleen maar kaarten. Daar kocht ik in het begin regelmatig. Nu niet meer echt, behalve als iets op is. Omdat ik een behoorlijk grote voorraad heb is het genoeg als ik af toe met een dagje shoppen of vakantie leuke kaartjes zie en daarmee aanvul. Alleen toeristische kaarten bestel ik wel eens bij (in mijn stad alleen van die lelijke multiviews, dus bestel vaak online waar ze mooiere hebben) Bol heeft een hoop leuke kaarten, alleen vind het nadeel dat je dan een boekje of serie van 1 onderwerp koopt. Ik doe dat heel af en toe en dan geef ik vriendinnen die ook aan postcrossing doen ook een paar van die kaartjes.
zondag 31 juli 2016 om 15:41