Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Rivka.. Leuk! en je bent ook echt weer even terug he.. zoveel tekst

Die clown..
Later is nu
quote:expecto-patronum schreef op 01 augustus 2016 @ 12:34:

Wow, wat een eng kaartje. Misschien vindt ze Nederland niet zo leuk?

Dat zou je bijna denken. Of misschien denkt ze juist dat ze er de mensen een plezier mee doet. Het is immers wel 100% haar eigen smaak. Nou ja, zij heeft in ieder geval een geweldige dag gehad toen ze die kaartjes kocht.

En wat gaaf dat je naar Deventer gaat Rivka! Wow wat een mazzel! Neem je deze weer mee voor je nieuwe voorraden?

Wat is er in Deventer?
In Deventer is een speciale postcrossingwinkel. *kwijl*
Later is nu
Ik hoop dat die groot genoeg is, Labellei. Ik ben nogal wat van plan.

Tamboti, in Deventer zit een kaartenwinkeltje met héél veel keus. Bakken en bakken vol met kaartjes. Echt een walhalla voor de postcrosser.
Niet! Oh my... maar goed dat ik daar niet dicht in de buurt woon.

Oh jongens, hoe lang dóen die kaartjes erover? Vijf dagen naar Berlijn, dat moet sneller kunnen toch? :-D
Meestal doen kaartjes naar Duitsland er een dag of 5 over bij mij.

Gisteravond laat kreeg ik nog een hurray uit Finland. Kaartje had er 32 dagen over gedaan. Bleek dat hij op vakantie was en net nadat ik zijn adres had getrokken, zijn profiel op inactief had gezet. Maar gelukkig is het kaartje aangekomen.

Ik mocht twee nieuwe adressen trekken en de kaartjes gaan naar Duitsland en Zuid-Afrika

Ik zit stiekem een beetje te stuiteren op de bank hihihi.
Duitsland kan inderdaad heel erg snel. Met een beetje mazzel in een paar dagen (en als je pech hebt een paar weken).

Leuk Nurse, Zuid-Afrika!

Ik wacht nog steeds op een kaartje uít Zuid-Afrika, heb ik nog nooit gehad. Een mooi luipaard zou wel welkom zijn hier.
Oh Zuid-Afrika, tof! Ik heb nu al drie mensen aangestoken om het ook te gaan doen terwijl er van mij nog nul kaartjes zijn aangekomen en ik er zelf ook nog geen een heb gehad, haha. Zo lekker kinderlijk spannend allemaal of zo, wanneer je iets krijgt en wat dan en waar vandaan en wat erop staat.
quote:Dreamer schreef op 01 augustus 2016 @ 17:11:

Rivka.. Leuk! en je bent ook echt weer even terug he.. zoveel tekst

Die clown..

Typen zelf doet geen pijn. De pijn komt altijd daarna pas. Dat maakt RSI zo verraderlijk. Je hebt pas door dat je te ver bent gegaan als het al te laat is. Maar gelukkig achteraf geen noemenswaardige pijn gekregen. Het gaat echt de goede kant op!

Gisteravond laat nog een hurray gekregen van een Duitse die blij was met een strandkaartje (na 9 dagen, sorry Tamboti ). En omdat ik niet meer kon slapen zit ik nu maar een nieuw kaartje te schrijven. En dat gaat heel verrassend richting... Rusland.
quote:Nurse1234 schreef op 31 juli 2016 @ 20:33:

[...]

Ohhh ik ben jaloers! Is het kaartje inmiddels ook al aangekomen?

Yes ..idd best nog wel snel :):)

Een kaartje van mij, mn brandweerwagen is expired...ging naar Duitsland :(
aan het typen...
quote:labellei schreef op 31 juli 2016 @ 20:44:

Ik ben ook jaloers op rozea! Wat gaaf zeg, Trinidad en Tobago.

Ik zag dat je ons Wim-Lex en Max hebt gestuurd. En dat ie er maar 11 dagen over hebben gedaan. Leuk!

.Ja ze vroeg om royals...gelukkig had ik pas daarvoor wat koninklijke kaarten gekocht Ik heb ook nog "de traan" van Max liggen
aan het typen...
quote:rozea schreef op 02 augustus 2016 @ 07:37:

[...]

Yes ..idd best nog wel snel :):)

Een kaartje van mij, mn brandweerwagen is expired...ging naar Duitsland :(

Zonde!

Mijn brandweermannen zijn gisteren aangekomen in Belarus. Hij was er gelukkig heel erg blij mee.
Ik heb mijn allereerste hurray, had misschien een wat uitgebreidere reactie verwacht.

Maar het was ook een simpele kaart. Wel erg mijn best gedaan erop. Ook qua tekst.

Fijn dat hij is aangekomen, nu kan het zomaar zijn dat ik er 1 ontvang.

Hebben jullie het vinkje post uit eigen land aan of uit staan?

Lijkt mij net zo leuk eigenlijk. Als verassing tussendoor.
Yeah.. je eerste hurray

Ik heb eigen land uitstaan. In het begin kan dat wel lekker zijn, heb ik begrepen, omdat die post meestal wel binnen 2 dagen arriveert. Dan gaat het wat sneller. Ik verstuur ook soms kaartjes waarvan ik er best één zou willen ontvangen en ik geloof zéker dat er kaartjes van steden zijn, die ik zou willen hebben. Toch gaat het me meer om kaartjes uit het buitenland

Ik herken het Rivka, qua RSI. Dat je achteraf denkt 'goh.. dat had beter minder gekund'. Gelukkig kon ik altijd blijven forummen
Later is nu
Hurray voor Gele Suikerspin! Lig je al onder je brievenbus?

Ik wissel nogal eens wat met de vinkjes van eigen land en meerdere kaarten naar zelfde land. Net waar ik zin in heb. Er zit voor zover ik weet geen beperking op hoe vaak je je vinkjes verandert, dus het kan gewoon Nu is eigen land bij mij Duitsland en meer naar zelfde land is effectief Rusland. Dat zijn de twee alleractiefste landen, dus door die vinkjes kan ik wel leuk afwisselen en met de snelheid spelen.
Ik had zojuist een hele blije Hurray uit Duitsland (na 17 dagen). Ik had hem een bootje op het Wad gestuurd, omdat ik helaas geen mooie man voor hem kon vinden. Maar gelukkig was hij ook erg blij met het bootje.

Ik heb de laatste tijd ook het vinkje van "eigen land" uit staan. Ik vind het op zich prima om in eigen land te versturen, ik vind het alleen niet spannend genoeg. Als je op maandag een kaartje op de bus doet, dan is de kans heel erg groot dat je daar dinsdag al een Hurray van krijgt. Dat vind ik te voorspelbaar, en het gaat me te snel.

En natuurlijk gefeliciteerd met je Hurray gele_suikerspin!
Ik heb het vinkje voor eigen land wel aanstaan. Ik moet zeggen, dat ik voor mijn gevoel maar zelden een kaartje Nederland verstuurd of ontvang. Ik ga het opzoeken.

Hierbij mij stats:

It ain't me
Oja, en ik sta op 459 verstuurd 455 ontvangen
It ain't me
Ow wat grappig, ik wist helemaal niet dat je je statistiek ook kon sorteren Hier is mijn top-20:

Zoek de verschillen

Ik zie dat ik naar Wit-Rusland een omgekeerde reistijd heb als die van Cocomo en ik wens meer kaarten uit Frankrijk!
Ook leuk, de bottom-5:

ontvangen: quatsch, verstuurd

Haha, beweer ik nog bijna nooit kaartjes uit Nederland te krijgen. Ligt er net 1 op de mat En 1 uit duitsland en 1 uit Italië en 1 uit Wit-Rusland. Leuk!

Leuk jouw stats ook te zien Snorhaar!
It ain't me
Hoe krijgen jullie van die mooie staatjes? Ik krijg vanalles door elkaar als ik dat hier wil plakken
Later is nu
Je moet naar je statistieken gaan, en dan naar beneden scrollen en dan kan je bijv. op received klikken en dan gaat hij ze op een andere volgorde zetten.
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven