Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, het is op mijn werkplek, niet in mijn eigen stad. Je weet het misschien nog wel :-) Overigens heb ik geen idee of dat inmiddels op streetview staat, of nog steeds, of wat dan ook. Ik heb na mijn operatie daar nog niet gewerkt.

Elke dag een kaartje is leuk! Ik kreeg 2 keer een stapel en daar moest ik het mee doen. En nog een los kaartje op een dag dat ik een stapel kreeg, die hadden ze vast bij de buren door de bus gegooid ofzo.

Nou, houd je vast hoor want mijn nieuwe kaartjes gaan naar: Duitsland, Rusland, Duitsland en Japan.
Ok, bij de volgende hurrays weer een nieuwe poging.

Rusland is trouwens een jongen van 14 die het liefst zoveel mogelijk postzegels wil, op een envelop. Voor de Harry Potter fans: ik heb dus nu zon soort envelop als dat Harry van de Weasleys kreeg, met de opmerking: ik hoop dat er genoeg zegels op zitten. ( had van een bestelling bij postzegelmet korting ooit setjes van 7, die zijn allemaal over want allemaal hele kleine bedragen natuurlijk. Dus dat kon ik mooi even kwijt. Heb ook een velletje in de envelop gedaan)
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou maar hopen dat de jongen ook van Harry Potter houdt, HappyOwl. Ik vind het nu al hilarisch :proud:

(misschien kan ik zoiets nog eens naar m'n oudste doen, die inmiddels in Londen woont :D )
Later is nu
Ik mag 24 kaarten onderweg hebben maar dat vind mijn portemonnee niet leuk.
Ik heb er net weeer een gestuurd naar Rusland.
Ik merk ook dat kaarten naar Rusland toe er veel langer over doen dan vice versa.

Lunchlover: het verschilt per washi tape. Die van papier lijkt gemaakt te zijn kun je er zo weer afhalen. Die andere die meer op plakband lijkt die kun je er niet meer afhalen.
Mijn tape, stickers en ander frobel materiaal haal ik bij Action, Zeeman of Wibra, daar is het niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover, het kenmerk van washi tape is namelijk dat je het er makkelijk van af kunt halen. Maar soms is de kwaliteit echt heel beroerd en blijft het gewoon niet plakken.

Dreamer, de kaarten van marktplaats zijn ook super leuk. Ze waren iets van 2 cent per stuk. o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een kaartje uit Indonesië. M'n tweede :)

Gisteren is een Sandd kaartje aangekomen in Duitslands na 13 dagen. Deze had ik volgens mij iets te laat verzonden (aangezien Sandd maar twee keer per week de bus leegt).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat met Sandd precies werkt en waar ik dat in mijn stad kan doen.

Zojuist heb ik 10 kaarten geregistreerd. Goed voor m'n statistieken van deze maand. 4 uit de USA, 3 uit Duitsland. Wel leuke kaartjes, bijna allemaal met leuke teksten. 1 van de Duitse kaartjes was een 'standaard' kaartje, eigen foto's (heel mooi wel) met gedrukte tekst achterop. Alleen mijn naam en de naam van de afzender, samen met ID en het weer met pen. Toch een beetje jammer.

Een Amerikaan heeft de tekst ook getypt, maar dat op de kaart geplakt en met informatie over de kaart. Komt toch anders over. Zo kun je meer kwijt én het is leesbaar :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook een kaartje met een geprint verhaaltje, heel algemeen. Vind dat ook niet echt leuk hoor. Maar goed, gelukkig krijg ik ook veel leuke kaartjes de laatste tijd. In grote stapel tegelijk.... vandaag had ik er 5. Ik heb er 2 geregistreerd en doe morgen de overige 3 want ben erg moe. Kaartjes waren snel hier, de mensen zullen wel verbaasd zijn.

Mijn 2 kaartjes naar Duitsland van van de week gingen ook snel. Maandag gepost en van beide kreeg ik vandaag een hurray. Ook kreeg ik een hurray uit China, na 20 dagen wat me ook alles meeviel.

Gelukkig maar, er zijn namelijk ook nog wat zorgenkindjes. Onder andere een kaartje naar de usa dat al 38 dagen onderweg is. Nou ja, onderweg..... deze nieuweling heeft slechts 1 kaartje geregistreerd en 7 verstuurd, dus ik denk dat registreren niet haar hobby is en ze er misschien de brui aan heeft gegeven. We zullen zien of die nog geregistreerd wordt, ik hoop het wel. Mijn andere kaartjes die om en nabij de 3 weken onderweg zijn zijn ook allemaal naar mensen die al erg lang niet online zijn geweest. Behalve Brazilië, dus hopelijk hoor ik daar snel wat van! En van de rest hoop ik het ook maar heb bij minder actieve profielen soms wat minder hoop. We zullen zien, wie weet gaat morgen iedereen de kaarten van januari registreren en heb ik leuk nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag leuke kaartjes op www.postallove.com, vooral de greetings from en de continent kaarten. Alleen de verzendkosten zijn rond de €7,- Dat vind ik dan weer zo zonde...

Hier vandaag weer vier kaartjes geschreven: 2x Rusland, New Zeeland en Duitsland.
Afgelopen nog de standaard landen gekregen, maar ook ééntje uit Indonesië (mijn tweede kaartje in de afgelopen jaren).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag Japan en Duitsland binnen gehad. Mijn kaartje met Sandd naar Amerika heeft er 30 dagen over gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kaartjes aan het registreren. Kreeg van de week een eerste kaartje van iemand. Die moet natuurlijk snel geregistreerd. :-)

Zie dat ik nog 3 kaartjes onderweg heb, 2 naar Duitsland en 1 naar Polen, 47 en 41 dagen. In die tijd zijn al die kaartjes naar diverse andere continenten dus aangekomen en geregistreerd. Denk dat de kaartjes in Duitsland ook 'even' ergens liggen.

Ik moet in elk geval weer snel gaan schrijven, want ik sta 8 voor met ontvangen.

En ik heb eergisteren weer leuke kaartjes van m'n stad gekocht :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Torrey87 schreef:
03-02-2019 20:42
Ik ga vandaag leuke kaartjes op www.postallove.com, vooral de greetings from en de continent kaarten. Alleen de verzendkosten zijn rond de €7,- Dat vind ik dan weer zo zonde...

Hier vandaag weer vier kaartjes geschreven: 2x Rusland, New Zeeland en Duitsland.
Afgelopen nog de standaard landen gekregen, maar ook ééntje uit Indonesië (mijn tweede kaartje in de afgelopen jaren).
Ik krijg de tekst van postallove in Pools o_o
Zie inderdaad hele leuke kaartjes. Ik wil nog graag van die kaartjes van Stad, waarop de toren staat en dan hoeveel inwoners en postcrossers enzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. die zijn dus van postallove. Maar ze kosten slechts 27 ct. Bij een grote bestelling valt 7 euro verzendkosten dan wel weer mee, natuurlijk. :hyper:

BIj leukepost.nl zijn ze ook :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan ook leuke kaartjes! En ja... Je hebt gelijk hoor. Maar ik wilde eigenlijk geen grote bestelling doen,hihi
Alle reacties Link kopieren
Ja.. nou.. ik heb dus kaartjes besteld ...misschien moet ik maar eens gaan schrijven ook nu. :whistle:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IK trok net een volledig leeg profiel. Is al sinds 2014 lid en woont in Amerika. Wel een aantal favorieten, maar daar had ik gewoon al helemaal geen zin meer in @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ga ook voorlopig niet meer op websites kijken. De laatste 2 keer eindigde dat gewoon weer beide keren in een bestelling, en er ligt hier nog genoeg!

Ik heb nog 5 kaartjes onderweg dus moet eigenlijk ook weer aan de bak. Hopelijk kom ik daar van de week aan toe want vrijdag word ik weer geopereerd dus dan zal t er wel even niet van komen.
Van de 5 kaartjes zijn er heel typisch 4 onderweg naar de usa. 55, 38, 28 en 12 dagen. Ben benieuwd welke hiervan nog geregistreerd worden (die van 12 dagen is natuurlijk nog niet zorgelijk). Mijn 5 kaartje gaat naar Ierland en zou op zich wel aangekomen kunnen zijn maar ik maak me er nog niet zon zorgen om.

Vandaag ga ik niet schrijven want heb zo nog een afspraak en tegen de tijd dat ik alles op mijn tafel uitgestald heb kan ik dus weg. Wie weet lukt het me morgen.
Alle reacties Link kopieren
En nu nog een profiel met 'I love the Witcher'. Zo lekker veelzeggend :nope:
Ruim 2 jaar terug gestart, 43 kaartjes gestuurd en ontvangen. Niet echt een enthousiasteling dus. IK stuurde een delfstblauw kaartje met van die kussende beeldjes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oeh, weer een operatie, HappyOwl. Jammer dat je dan niet kunt schrijven. Wel ontvangen natuurlijk, dus hopelijk registreert Amerika nou eindelijk eens ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè, van die onduidelijke profielen! Ik stuur dan vaak gewoon maar een kaartje dat ik al heel lang heb liggen en wat nooit echt aansluit bij profielen. Gek genoeg zijn dat soms juist ook wel weer hele leuke kaartjes.

Misschien kan ik al snel weer schrijven want ik word uiteraard weer eens aan mijn enkel geopereerd. Maar ik weet van de vorige keer dat ik de eerste periode nergens zin in had. Maar maakt niet uit, het komt anders gewoon een paar weken later weer op gang. Ik loop ook nog voor met ontvangen dus die krijg ik waarschijnlijk ook niet. Tenzij die Amerikanen eens op registreren overgaan dan....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je wel een kaartje sturen hoor :rolling:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb nu een profiel waarin oa staat "geen tekeningen, geen dieren", krijgt een getekende walvis :hihi:

Meer dan 8000 ontvangen kaarten...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. ik denk 'nou, nog ééntje dan' en krijg wéér een leeg profiel. 34 kaartjes verzonden/ontvangen, lid sinds 2014

:(

Wel veel variatie aan landen vandaag. Maar 2x Rusland, niet 1x Duitsland, 2x Amerika, China, Japan, Zuid Korea, Italië en Australië.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, en toch nog een Duitsland met een leuk enthousiast profiel :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Soms is een nietszeggend profiel wel lekker. Kun je van alles naar toe sturen. Ik heb nog een hele berg leuke Boemerang kaarten, maar ja, veel mensen willen geen free cards, dus ze blijven vaak liggen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou, die ene lege heb ik een 'happy postcrossing' kaart heengestuurd en ik heb 'm zelfs niet geüpload. Was er zo flauw van.

Heb net m'n collega verteld over postcrossing. Ze is enthousiast :rolling:
Ik vertelde namelijk dat ik geld uitgegeven had aan kaartjes van 't weekend. "Goh... waarom zoveel" vroeg zij zich af.. nou.........................
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven