Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
maandag 18 februari 2019 om 15:36
Hihi mijn stomste kaarten gaan daar heen idd

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
dinsdag 19 februari 2019 om 10:30
dinsdag 19 februari 2019 om 10:36
Eens.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 februari 2019 om 00:17
Herkenbaar...

woensdag 20 februari 2019 om 09:33
Vast goed voor je karma!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:59
zondag 24 februari 2019 om 14:43
Dus... ik heb net 11 kaartjes geschreven en nu zijn mn postzegels op. Ik had setjes van 4 postzegels, waaronder dan 1 van 10ct. Raar genoeg had ik daar 1 te weinig van. Nou had ik er ook nog 1 van 2 ct, dus die heb ik erbij geplakt. Hoop dat het goed komt.
Dus.. nieuwe postzegels kopen
Ik had wel leuke profielen, veel in Azië dit keer. Taiwan, Thailand, China. Rusland en Duitsland uiteraard. Ik hoop dat er een paar snel aankomen, want ik sta nog steeds voor met ontvangen.
Dus.. nieuwe postzegels kopen

Ik had wel leuke profielen, veel in Azië dit keer. Taiwan, Thailand, China. Rusland en Duitsland uiteraard. Ik hoop dat er een paar snel aankomen, want ik sta nog steeds voor met ontvangen.
Later is nu
vrijdag 1 maart 2019 om 12:13
Er stromen ineens blije hurray's binnen, dus verzenden en ontvangen staat weer gelijk!
Nu maar weer wachten op kaartjes
De nieuwe postzegels zijn weer mooi. Veel van het Koninklijk huis. Ik heb nu 4 geboortezegels van Amalia. Daar zit een hele rand omheen, en ik vind het zonde om 'm daaruit te halen. Toch maar eens gaan doen
Nu maar weer wachten op kaartjes
De nieuwe postzegels zijn weer mooi. Veel van het Koninklijk huis. Ik heb nu 4 geboortezegels van Amalia. Daar zit een hele rand omheen, en ik vind het zonde om 'm daaruit te halen. Toch maar eens gaan doen

Later is nu
zaterdag 2 maart 2019 om 09:04
Oké, ik was laatst dus enigszins ontstemd over een geheel leeg profiel, met vele ontvangen kaarten? Dit is de hurray
“Hello - thank you for your postcard and really nice stamps. I do like your card, it is unusual and not a tourist one. Yes I am a mystery, a female, retired, 65 and enjoying retirement and sleeping in late. In my 20s I backpacked through Western Europe and did make it to Amsterdam but not the Eastern European countries which I hope to visit one day.
Also I haven't received any duplicates as yet and don't collect erotic postcards but like ad cards.
Happy Spring and Best Wishes. Jx”
En nou heb ik dus juist die éne kaart niet gefotografeerd, dus ik weet niet wat ik gestuurd heb
“Hello - thank you for your postcard and really nice stamps. I do like your card, it is unusual and not a tourist one. Yes I am a mystery, a female, retired, 65 and enjoying retirement and sleeping in late. In my 20s I backpacked through Western Europe and did make it to Amsterdam but not the Eastern European countries which I hope to visit one day.
Also I haven't received any duplicates as yet and don't collect erotic postcards but like ad cards.
En nou heb ik dus juist die éne kaart niet gefotografeerd, dus ik weet niet wat ik gestuurd heb
Later is nu
zaterdag 2 maart 2019 om 20:28
Dreamer schreef: ↑02-03-2019 09:04Oké, ik was laatst dus enigszins ontstemd over een geheel leeg profiel, met vele ontvangen kaarten? Dit is de hurray

Ik ben bezig om weer een stapel ontvangen kaarten in te scannen. Meestal doe ik dat gelijk bij het registeren, maar soms niet. Dus moet ik even inhalen. Dit stapeltje is uit 2015.

zondag 3 maart 2019 om 20:42
Dreamer schreef: ↑02-03-2019 09:04Oké, ik was laatst dus enigszins ontstemd over een geheel leeg profiel, met vele ontvangen kaarten? Dit is de hurray
Oh dat zou mij enorm frustreren. Stuur berichtje of ze hem upload!
Ik vergeet het bijna nooit. Maar helaas ik 1x wel, nog berichtje gestuurd maar helaas

Ik maak een foto trouwens, vind scannen te veel gedoe.
zondag 3 maart 2019 om 20:44
zondag 3 maart 2019 om 21:02
LunchLover schreef: ↑03-03-2019 20:42Oh dat zou mij enorm frustreren. Stuur berichtje of ze hem upload!
Ik vergeet het bijna nooit. Maar helaas ik 1x wel, nog berichtje gestuurd maar helaas![]()
Ik maak een foto trouwens, vind scannen te veel gedoe.
Ik doe het dus altijd, maar ik was zo zat van dit profiel, dat ik het uit ballorigheid niet gedaan heb. En nu heb ik spijt. Volgens mij ook echt een 'nouvooruitdezemaar' kaart gestuurd. Denk ik.
Later is nu
zondag 3 maart 2019 om 21:16
Ik stond ook even te kijken, want de meesten van erna zijn wel ingescand.

Ik heb een kleine scanner die op mijn eigen bureau staat, mijn laptop staat eigenlijk ook altijd daar, dus het is een kleine moeite. Het is ook een super simpel scanprogramma. Alleen even op voorbeeld klikken en vervolgens scannen. Formaat en zo stelt hij automatisch in.
dinsdag 5 maart 2019 om 15:19
Toen ik op mijzelf ging wonen heb ik ook speciaal voor postcrossing een scannertje voor mijn verjaardag gevraagd.