Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Rivka, ja die optie heb ik al 10x gecontroleerd maar het staat echt uit. Hopelijk komen de kaartjes naar Rusland snel aan.

Ik heb inmiddels de kaartjes geschreven:

Hong Kong: krijgt een map van Holland

Duitsland : een mooi grachtenplaatje uit Amsterdam.

Rusland: een bloemenkaartje.

Sneeuwvosje, klinkt als een pareltje

En ik had weer een hurray in mijn mail. Een vsn de kaartjes naar Amerika is aangekomen. Yeaahh vannacht weer een adres trekken

Misschien trek ik op postcardunited ook wel een adres daar ga ik nog even over nadenken.

Eerst postzegels bestellen, anders komen de kaartjes niet ver.
Wow en iemand uit Frankrijk stuurt een kaartje naar St. Helena. Daar zitten gewoon 3 (!!!) postcrossers.

*gaat op handen zitten*
Later is nu
Oh my...

Ik heb net m'n profielen even bekeken.

1 Fin heeft meer dan 5500 kaarten ontvangen en wil liefst auto's .. was 40 jaar vrachtwagenchauffeur.. Gelukkig wil hij ook pin-ups, dus daar gaat de badpakdame dan maar heen.

Fin2 heeft meer dan 4000 kaartjes ontvangen en is wel blij met elke kaart

Duitser heeft meer dan 1000 kaartjes ontvangen en is gelukkig blij met een 'citylandscape'. Daar gaat een oud kaartje van het station heen, denk ik. Pff..
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 september 2016 @ 18:06:

Wow en iemand uit Frankrijk stuurt een kaartje naar St. Helena. Daar zitten gewoon 3 (!!!) postcrossers.

*gaat op handen zitten*Ik heb zojuist even op google gekeken waar dat ligt
Toen ik nog niet zo heel lang aan het postcrossen was, trok ik een adres in Madagaskar. Dat vond ik ook heel bijzonder.
Geweldig nurse, dat je afgelopen nacht zo goed je onderzoek hebt kunnen verrichten. Goed bezig!

Jammer alleen dat de landen toch wat tegenvallen. Maar misschien krijg je vannacht wel Trinidad & Tobago. Of Madagascar.

Ik wil ook Madagascar.

Hier vandaag 0 Postcrossing-activiteiten. Oftewel: een saai dagje.

Sneeuwvosje, jij weet dus inmiddels alles van oosterse lekkernijen? Ik heb een tijdje terug Taiwanese rijstwafels gekregen. Wellicht kun je die favorieten, want die past ook prima in jouw verzameling.
Haha ik kijk wel uit, voor je het weet denkt iedereen dat ik oosters eten fascinerend vind en krijg ik er nog meer

Op de 1 of andere manier maakt de zeldzaamheid van sommige landen het ook wel leuker om een adres te gaan trekken, het is net een beetje een kraslot, hopen dat je iets leuks wint
Leuke vergelijking met een kraslot! Wel trek ik voor Rusland en Duitsland ook meestal leuke profielen, maar soms is het leuk als ik bijvoorbeeld Madagascar als adres krijg. En een paar van mijn eerste ontvangen kaarten kwamen onder meer uit Zuid-Korea en Aruba. Momenteel is mijn adres al weer een paar keer uitgegeven, ik ben benieuwd waar de kaartjes vandaan komen. Ik mag nu weer vijf kaartjes versturen, maar ik wacht even tot vrijdag (of de nacht van donderdag op vrijdag als ik toevallig wakker ben. ).
quote:labellei schreef op 20 september 2016 @ 22:16:

Geweldig nurse, dat je afgelopen nacht zo goed je onderzoek hebt kunnen verrichten. Goed bezig!

Jammer alleen dat de landen toch wat tegenvallen. Maar misschien krijg je vannacht wel Trinidad & Tobago. Of Madagascar.

Ik wil ook Madagascar.

Hier vandaag 0 Postcrossing-activiteiten. Oftewel: een saai dagje.

Sneeuwvosje, jij weet dus inmiddels alles van oosterse lekkernijen? Ik heb een tijdje terug Taiwanese rijstwafels gekregen. ]Wellicht kun je die favorieten, want die past ook prima in jouw verzameling.
Gelukkig hebben ze bij mij het juiste ID nummer gevonden van de kaart waar het nummer op miste. Dus deze is compleet.

Ook is er eindelijk een kaartje aangekomen waar mijn eigen zelf gemaakte foto op staat. Ze was er heel erg blij mee vertelde ze in een uitgebreide hurray!

Ik mag nu 3 adressen trekken, maar ik wacht even want helemaal naar de brievenbus lopen en is nog een beetje too much. voor me.
Fijn dat ze het juiste ID nummer hebben gevonden.

Gaaf die zelf gemaakte kaartjes! Ik ben helaas geen ster in foto's maken dus dat zit er voor mij helaas niet in.

Vannacht nog een keer om 3 uur een adres opgevraagd. Dit keer werd het wit-rusland.

Toen heb ik stiekem ook 2 adressen opgevraagd bij postcardunited. Hier werden het Polen en Malaysia

Nu lekker slapen en vanavond kaartjes schrijveb.
Oooh, Madagaskar, Aruba, St Helena, Bahamas... Wat een spannende landen allemaal! Tis maar goed dat ik zulke adressen niet trek, want ik zou het kaartje niet aan de post toevertrouwen, maar persoonlijk gaan afleveren!

Nepese, ik heb een Ot en Sien kaart bij je gefavt.

En ik zie.... ik zie...

...dat Labellei een kitten bij je komt liken
Nepese, ik heb een door jou ontvangen kaart met kitten en boeken (Katzen und Bücher. Mehr braucht man nicht zum Leben.) gefavoriet.
Ah is die van de literaire kattenkalender? "Man kann auf vieles im Leben verzichten, aber nicht auf Katzen und Literatur" (geniale slogan )
quote:Snorhaar schreef op 21 september 2016 @ 10:26:

Ah is die van de literaire kattenkalender? "Man kann auf vieles im Leben verzichten, aber nicht auf Katzen und Literatur" (geniale slogan )
Nepese, ik heb een boom in herfstkleuren bij je gefavoriet.

Hmm, het begint er nu wel op te lijken dat het inderdaad niet veel uitmaakt of je nu overdag of 's nachts een adres trekt. Nou ja, weten we dat ook weer. In die zin is het experiment geslaagd.

En vandaag is het dan echt 3 weken geleden dat ik mijn laatste kaartje ontving. Ik vrees een enorme tsunami binnenkort.
Nepese, ik heb je rode brievenbus gefavoriet
Later is nu
wow Rivka, 3 weken! Dat is lang.
Later is nu
Ja, lang hè? En ook vandaag weer geen kaartjes. Maarrr... wel een hele mooie set kleurrijke postzegels van PMK!

Ik hoop dat ze die nog lang kunnen leveren. Ooit zal de voorraad toch wel eens opraken?
Rivka, bij jou is het dan ook zo dat je adres op één dag meerdere keren wordt uitgegeven? Ik had dat eind augustus ook voor het eerst, maar bij jullie lees ik dat jullie dat al veel langer hebben. Ik vind dat echt geen leuk systeem met die tsunamis. Misschien dat je tweede account daarbij kan helpen, Rivka. Ik ga eens kijken hoe het mij de komende tijd gaat lopen, want die tsunamis zouden mijn plezier wel eens zo kunnen bederven dat ik ook eens bij Postcard United ga kijken .

Ik kijk nu vooral uit naar hurrays, heb al 16 dagen geen hurrays meer gehad en genoeg kaarten onderweg.
Ik kreeg vandaag een kaartje uit München, een stadsplattegrond. Leuk
Later is nu
Ik kreeg het kaartje van een fotografe, 50+ en 'retired' Zo vroeg al!
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 21 september 2016 @ 14:08:

Rivka, bij jou is het dan ook zo dat je adres op één dag meerdere keren wordt uitgegeven? Ik had dat eind augustus ook voor het eerst, maar bij jullie lees ik dat jullie dat al veel langer hebben. Ik vind dat echt geen leuk systeem met die tsunamis. Misschien dat je tweede account daarbij kan helpen, Rivka. Ik ga eens kijken hoe het mij de komende tijd gaat lopen, want die tsunamis zouden mijn plezier wel eens zo kunnen bederven dat ik ook eens bij Postcard United ga kijken .

Ik kijk nu vooral uit naar hurrays, heb al 16 dagen geen hurrays meer gehad en genoeg kaarten onderweg.

Nee, die tsunami's vind ik ook echt niet leuk. Het leek bij mij even over te zijn, maar nu begint het weer opnieuw.

En het komt ook echt doordat mijn adres in golven wordt uitgegeven. Als ik bij mijn ontvangen kaartjes naar de "trekdatum" kijk, dan is het meerdere keren zo geweest dat mijn adres een week of 3 á 4 niet werd uitgegeven en dan in de week erna een stuk of 20 keer. Misschien is daar een goede reden voor, maar ik vind het echt wel een minpunt.

Maar misschien heb je gelijk en kan mijn tweede account die golfbewegingen wat dempen.

Tenzij de golven gelijk gaan lopen en ik een REUZE-tsunami ga krijgen.

En 16 dagen geen hurray's is ook lang! Hopellijk snel wat hurray's voor jou.
Ik had vandaag 1 kaartje in mijn brievenbus. Uit Duitsland, met de tekst:

Glück.

Glücklich sein heißt nicht, das Beste von allem zu haben, sondern das Beste aus allem zu machen.

Het kaartje was leuk gepimpt.

Ik heb trouwens al heel lang geen tsunami meer gehad. (afkloppen!)

Ik zit er nu wel aan te denken om weer een adres aan te vragen. Maar wanneer? Nu? Vannacht? Morgenochtend heel vroeg?
Hurray!

Een kaartje met luchtfoto van Waddeneiland is in Polen aangekomen en ik kreeg een hele blije hurray. De ontvangster schrijft dat ze helemaal blij is met kaart, tekst en postzegels

En Labellei, kun je je nog inhouden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven