Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Mij lukt het soms, een lang verhaal. Meestal ook niet. Soms weet ik niet wat te schrijven en al schrijvende komt er meer, is er geen ruimte meer :facepalm:

Ik kreeg zojuist wéér 3 kaartjes. 2 uit Rusland, met opeenvolgende nummers. En 1 uit Maine, USA
Later is nu
En ohja.. ik kreeg ook nog een hele blije hurray uit China

“I like this card very much!!!
Thank you so much!
I'd like to send a Thanks card to you if it's ok.
Thank you so much!!!!
Let me know~
Best wishes from Beijing.”

Inderdaad vaag dat je hurray zoveel later kwam, Zomerelfje. En jammer dat de kaartjes er nog zo lang over doen!
Later is nu
Oooh Labellei en andere kattenliefhebbers: ik heb zo'n lief kaartje gefavoriet uit Rusland! Mijn laatst gefavoriete kaartje. Getekend.
Later is nu
Ik weet niet welke username je hebt op de site, dus ik kan het kaartje niet zien. Maar als zeer groot kattenliefhebber kan ik me helemaal indenken dat je er eentje gefavoriet hebt
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Vandaag weer adres getrokken. Rusland. 5 vd 10 daarheen onderweg nu. Dat wordt een laaaaaaaange adem denk ik
Weer een kaartje in de bus gehad. Letivia een mooie roze bloemenkaart!

Zit er over na te denken om maar een adresje te trekken.... misschien blijft het dan wel lopen. Kijk nog ff.
Ik heb hem ook gefavoriet. Is idd heel leuk!
It ain't me
Ik heb net nog maar eens 3 adressen getrokken. Duitsland en Tsjechië hebben een enorm veeleisend profiel. Dit mag niet en dat mag niet, en dat moet vooral wel. Blegh dan heb ik al bijna geen zin meer om een leuk kaartje voor ze uit te zoeken. Rusland is gelukkig een veel vriendelijker profiel.

Ik heb trouwens nog steeds niets teruggehoord van het kladblaadje dat ik kreeg, ondanks dat ik nog een keer gemaild heb om te vragen hoe of wat. Moet dus nog maar even blijven afwachten dus.
Dreamer schreef:
10-06-2017 14:35
Oooh Labellei en andere kattenliefhebbers: ik heb zo'n lief kaartje gefavoriet uit Rusland! Mijn laatst gefavoriete kaartje. Getekend.
Ik heb 'm ook gefavoriet. Rusland heeft erg veel prachtige geïllustreerde kattenkaarten. :flirting: Dat zijn echt mijn favorieten.

Ik heb vandaag eindelijk weer wat kaarten geschreven. Eén adres had ik twee weken getrokken :$ (Rusland) en de andere twee adressen één week geleden :$ (Tsjechië en Belarus).
Ik had last van keuzestress en uitstelgedrag, maar vanavond had ik eindelijk de rust om te gaan zitten schrijven.

Inmiddels sta ik 4 kaartjes voor met ontvangen, terwijl ik nog maar drie kaartjes onderweg (nou ja, in mijn tas) heb.
Er zijn wel weer twee kaartjes expired. :boooos:
Tinerkhell, als je er geen probleem mee hebt, wil ik wel profielen uitwisselen hoor. (en anders zoekt Snorhaar of Labellei je tzt wel op :sherlock: )

Ik heb last van boeken.. ben zo druk aan 't lezen steeds. Ben blij dat ik dat herontdekt heb, maar wel jammer dat dat 'stoort' met het schrijven. Heb nu nog 5 kaarten onderweg, 3 naar Rusland en 2 naar USA. :eh:
Later is nu
Niets meer van de Spaanse gehoord, het blijft dus een raadsel wat er met het kaartje gebeurd is.

Hier ook wel wat last van andere bezigheden waardoor ik vaak niet aan schrijven toekom. Heb nu nog 8 kaartjes onderweg. Deze zitten allemaal op een termijn dat ze van de week wel aan kunnen komen. Dan hoop ik maar dat ik wat tijd heb deze week om alles weer aan te vullen. Vandaag t/m woensdag zit dat er sowieso niet in helaas...
Bedenkt mijn eigen nu dat ik vanuit Kreta kaartjes naar mijn familie heb gestuurd.. geen van alle zijn nog aangekomen.... Gelukkig ben ik al wel thuis aangekomen :hihi:
haha, Zomerelfje, dat is erg herkenbaar. Komt bij mij vaak nog bij dat ik de eerste dag al kaartjes kan kopen (ofnouja.. de eerste week) en vervolgens nergens postzegels vindt of een brievenbus. Met tot gevolg dat de kaartjes soms zelfs op de laatste dag verstuurd worden :facepalm:

Fijn dat jij wel weer thuis bent.. of.. nouja.. ik had je nog best wel een langere vakantie gegund, natuurlijk ;-))
Later is nu
O ja, heel herkenbaar dat versturen van vakantiekaarten :hihi:

Ik heb ook al een paar mooie Russische kattenkaarten langs zien komen. Gisteren nog één gefavoriet waar ik helemaal van smolt toen ik hem zag :cat: en blijkbaar was ik de eerste (dat kaartje verdient meer! ;) ) Sinds kort heb ik "cats in art" aan mijn profiel toegvoegd, dus wie weet wat ik nog in mijn brievenbus krijg. Hopelijk krijg ik überhaupt weer eens leuke post, want het is al een tijdje stil.

Ik heb gisteren ook weer eens wat adressen getrokken, om het een beetje te helpen. Naar Duitsland gaan zeehonden, naar Rusland een schilderij van een boot, en naar Slowakije en heel liefje meisje aan een vleugel van Carl Larsson. Hopelijk waardeert ze het, want ik doe met moeite afstand van Carl Larsson kaartjes.
Haha, ja volgens mij zijn er zelfs mensen die ze bij terugkomst in Nederland op de post doen :mail:

Ik heb een andere 'kaartschrijf tactiek'.

Eerst trok ik adressen, ging dan alle kaartjes bijpassend zoeken, dan de adressen en dan lagen ze soms wat dagen (of wat veel dagen) om ze dan uiteindelijk te schrijven.
Dan moest ik steeds opnieuw weer het profiel lezen want alles natuurlijk al weer vergeten.

Nu doe ik, adres trekken, kaartje zoeken, adres en kaartje meteen schrijven. Scheelt zoveel tijd!

En als ik dan geen tijd meer heb, gewoon de volgende dag de volgende.

Begrijp niet waarom ik dit niet eerder zo deed.
Misschien een tip :idee:

Verder heb ik eindelijk de postcrosspostzegels weer gevonden!

Ze verkochten ze ineens niet meer. Ik wissel af tussen Alexander, Dutch iconen en postcroszegels.
Die laatste vind ik leuk om op kaartjes te doen, waar men meer over het land wil weten. Heb je meteen een leuk schrijf aanknopingspunt.
Heb ze gevonden op de pagina van postnl Collect club.

Krijg ze hopelijk deze week binnen :biggrin:

Zonnebloemen van van gogh onderweg naar Duitsland, een oude postzegel met tuin prieeltje naar de UK en nog 6 anderen die al een tijdje aan het reizen zijn.
Ik trek nu ook adres en schrijf kaartje, maar dat is meer omdat ik niet weer wil hebben dat ik 60 dagen wacht totdat ik verstuur :facepalm: Nu is trekken ook gelijk sturen, zeg maar.

Maar.. ik vond meerdere adressen tegelijk trekken handiger met uitprinten van adressen. Dat ga ik echt niet per adres doen. Bovendien is het, als je een adres getrokken hebt, soms echt de vraag 'waar gaat het volgende kaartje heen' en voor je het weet ben je 10 adressen verder :facepalm:
Later is nu
Haha, jah, nieuwsgierigheid wint vaak. Ik trek ook wel meerdere per keer hoor, maar schrijf ze 1 voor 1.
Dreamer schreef:
12-06-2017 08:39
Tinerkhell, als je er geen probleem mee hebt, wil ik wel profielen uitwisselen hoor. (en anders zoekt Snorhaar of Labellei je tzt wel op :sherlock: )

...
Sorry voor de late reactie. Ben vandaag niet online geweest hier. Profielen uitwisselen, is prima. Leuk! Mag het wel via privé bericht? Er lezen op het forum een aantal bekenden mee en ik wil toch een beetje anoniem proberen te blijven voor de rest van het forum :flag:
Je kan ook wat subtiele hints geven over postcrossing en kaartjes die je ontvangt en de speurders hebben je zo
It ain't me
Ja, natuurlijk mag dat via een pb

Maar wat Cocomo zegt: als jij vertelt wat voor kaartje je ontvangen hebt uit welk land, dan zijn Snorhaar en Labellei er binnen korte tijd achter :hyper: :sherlock:

(die waarschuwing zou ik volgens mij nog in de OP zetten :mrgreen: )
Later is nu
Mijn laatste ontvangen kaart is alweer een aantal dagen geleden, dus weet niet hoe makkelijk die nog terug te vinden is. Ik stuur jou wel een privébericht met mn PC-naam. Dan kan de rest me via jou vinden als je een kaart favoriet of zo. Lijkt me de snelste weg. Ik ben echt kansloos met aanwijzingen geven :|
Is goed! :-D
Later is nu
Heb de PB gestuurd hoor. Duurde even voor hij bij verzonden items stond. Het werkt allemaal zo lekker snel hier |-)
Ik ben net ook weer begonnen, nadat ik er dit weekend achter kwam dat er weer een brievenbus in de buurt zit :jump: Waar ik eerst woonde waren die net raar bereikbaar, en ik heb nu 'ineens' weer enorm veel zin om kaartjes te gaan sturen.

Kwam er wel achter, toen ik een adres had aangevraagd, dat mijn lege kaarten kwijt zijn geraakt bij de verhuizing :facepalm: Waarschijnlijk liggen ze 'gewoon' in de schuur met de laatst meegekomen spullen hoor, maar nu moet ik dus eerst een kaart gaan regelen, in plaats van meteen enthousiast tussen mijn kaartenstapel te gaan kijken wat ik kan sturen haha.
Ik heb 'm nog niet binnen, Tinkerhell. Bijzonder. Kijk straks wel weer even :)

Fijn Schattigmeisje.. kaartjes kopen :mrgreen:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven