Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Leuk dat er weer wat hurrays binnen druppelen.

Dat is slim van jou bedacht Dreamer!
Het kan natuurlijk ook echt willekeurig.
Zeker in het begin heb ik kaartjes gezocht ter inspiratie voor verzenders.

Vanmiddag krijg ik als het goed is mijn bestelling binnen. Met name de pinup kaart van 2 mannen is belangrijk.
Een vrouw wil graag sexy mannen.
Hihi, leuk om zo'n kaartje te versturen.

Wat moet haar postbode wel niet denken :shame:
Nou had ik net als sneeuwvosje een kaartje zonder tekst in de brievenbus! Wat saai zeg:(

Hier zondag nog 2 adressen getrokken, naar Turkije en India, heb ze al geadresseerd klaarliggen maar er moet nog een tekst op (of is het helemaal de trend dat niet meer te doen?)

Verder zijn er nog maar 2 kaartjes onderweg van de 5 die ik laatst gestuurd heb, naar Rusland en China. Vanavond na het werk de 2 die liggen maar afschrijven en misschien nog wat adressen erbij trekken. Ben helaas erg moe als ik uit mijn werk kom dus even kijken of er nog wat puf voor over is.
Ook al een lege kaart, HappyOwl :-( Zo jammer. Ik zou toch maar wat op jouw kaartjes schrijven :)

Jammer dat je zo moe bent na je werk (wel herkenbaar) Hoe is het met je been nu?

Ik heb ook wel zin in kaartjes schrijven, maar de tafel is net opgeruimd :cencored:
Later is nu
Ik ga vandaag maar weer eens wat adressen opvragen. Heb nog wat postzegels liggen.
Wat is eigenlijk jullie meest "bijzondere" land waar je een kaart naar hebt gestuurd of van hebt ontvangen? Voor mij is dat qua ontvangen denk ik Australië en versturen Brazilië tot nu toe. Ik merk dat ik vaak de vrij gangbare landen als Duitsland, Rusland, een handjevol Oost-Europese landen, USA en China en Japan trek om naartoe te sturen en zelden andere landen. Niet dat dat erg is, maar je merkt wel dat daar de meeste deelnemers zitten dus. Zou het wel leuk vinden om een keer een wat unieker land te trekken. Zag net iemand een kaart registeren uit Puerto Rico. Lijkt me echt leuk
anoniem_332585 wijzigde dit bericht op 30-05-2017 21:35
Reden: spelfout
0.17% gewijzigd
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Ik heb uit protest ook maar een lege hurray gestuurd, weinig zin om daar veel energie in te steken. Al zijn lege hurrays super stom.

Het achterstallig onderhoud is klaar, de 2 kaartjes liggen klaar om verstuurd te worden en de kaartjes die ik vandaag had gekregen heb ik geregistreerd. Misschien trek ik nu nog maar even een adresje :)

Met mijn been gaat het wel aardig, krijg nu 2 keer per week fysio ervoor. Moet al wel volledig werken, dat is wel zwaar. De artsen dachten dat het zon half jaar wel gaat duren, en daar zit ik nog niet aan, dus ik houd hoop dat het goed gaat komen.

Leuk Melon dat je ook wat gaat sturen. Zo langzamerhand is begint het hier weer gezellig te worden met actieve kaartenschrijvers.

Ja Tinkerhell, Duitsland, Rusland en China etc hebben we allemaal erg vaak...
ik heb een keertje naar Azerbeidzjan mogen sturen, dat gebeurt niet zo vaak.
En ik heb uit Isle of man en uit Macao een kaartje gekregen, dat is toch ook wel bijzonder.

Nou, ik ben overtuigd, snel nog een adres trekken, wie weet wat voor bijzonders ik krijg!
Mweh, Duitsland! Misschien dan nog maar een adresje zo..
IK heb nog geen adressen getrokken. Kreeg wel een lege hurray uit Belarus. :(

Morgen heb ik als het goed is tijd, maar ik ben ook een nogal dik boek aan het lezen, die ik graag uit wil. Nog maar 300nogwat pagina's te gaat :proud:
Later is nu
Mijn meest bijzondere land is denk ik Kazachstan.
Later is nu
Hahah, ja lezen is wel een gevaarlijk concurrent he Dreamer :)

Uiteindelijk was ik lekker op dreef en heb ik 5 adressen getrokken. Voor zoveel kaartjes had ik nog postzegels.
Geen speciale landen: Duitsland, Frankrijk, polen, usa en Lithouwen.

Veel mensen willen landschappen of iets van de stad. Die kaartjes zijn dus bijna op nu. Ook had ik deze maand, wat eigenlijk alleen de afgelopen twee weken was, wel drie keer een boekenkaartje geschreven. Er zijn dus meer mensen die naast postcrossing graag lezen :proud:

Na het schrijven, wat bijna klaar is, heb ik nog maar even nieuwe kaartjes besteld met landschappen, molens, Unesco en stad. En een nieuwe set postzegels. Dus mocht ik van de week nog meer zin hebben, dan kan ik zo weer verder. Nu ik er 15 tegelijk onderweg mag hebben, heb ik toch altijd wel ruimte.
Nou, ik heb net met angst en beven een kaartje gestuurd naar Taiwan vandaag. Hoop dat ie geregistreerd gaat worden. Is iemand die alleen nog maar kaartjes heeft verstuurd. 4 in de afgelopen 3 maand en nog niet 1 heeft ontvangen. Laatst gezien 11 dagen geleden. Op hoop van zegen dan maar.

Verder nog kaartjes gestuurd naar Duitsland, Tsjechië, Finland en Rusland.
It ain't me
ow lezen. Heerlijk!! Alleen nu een concentratievermogen van een doperwt :)

Heb een hurray gehad vanuit Italy. Die is dus ook aangekomen. Denk wel dat ik weer een adresje ga trekken. Heb er nu nog 2 lopen... Is wel weinig. Ga wel zaterdag een weekje weg.. is wel leuk denk ik als ik wat post heb bij thuiskomst :):)

Cocomo, ik hop ook voor je dat het kaartje wel geregistreerd word. Zo jammer als mensen de ontvangen kaartjes dan niet meer aangeven...
Ik kreeg een blije hurray uit Polen. Kaartje dat er een week over gedaan heeft maar volgens de site dus 73 dagen :-$
En ze reageerde heel leuk op het kaartje, heel enthousiast én op mijn tekst.

Spannend Cocomo. Hoop dat het kaartje geregistreerd wordt.

Ik heb dus verder vandaag niets gedaan aan postcrossing. Mijn ouders kwamen langs en wat eerder dan gepland. Ik zat nog te lezen.. hoef nog maar 170 pagina's, dus dat schiet op :-D
Later is nu
Wat raar dat de site 73 dagen aangeeft als je kaart maar een week onderweg is geweest. Heb je dat ergens gemeld?
oke vaag dat op de site de tijd harder gaat dan in het echte leven... Klopt toch niet helemaal... Maar... hij is wel aangekomen :D:D:D
173 blz is wel te doen in een nachtje... hihi.

3 kaartjes geschreven vandaag. 1 naar Nederland een volkswagenbusje. 1 naar Australië een vintage zwartwit kaartje en nr 3 naar Canada, een vliegtuigkaartje.

Zag wel dat ik nieuwe postzegels moet bestellen voor het buitenland. Bestel ze wel bij postzegels met korting. Dit omdat ze dan altijd verschillende zegels geven. Vind ik leuker dan de standaard zegels... ook al is dan soms je kaartje wel heel erg vol hihi.
Wat raar Dreamer dat je kaartje op de site zo lang onderweg was....
hier zijn 4 kaartjes op de bus gegooid, moet er nog 3 schrijven.

Morgen krijg ik mijn nieuwe zegels, ook van postzegels met korting. Ben benieuwd wat voor leuks ik krijg.

De laatste tijd krijg ik helemaal niet zoveel leuke kaartjes, jammer. Misschien moet ik mijn wensen weer eens aanpassen, maar ik weet nog niet precies wat ik wil geloof ik.
Herkenbaar HappyOwl234 van de kaartjes... Vind ik eigenlijk ook wel jammer. Heb best wel ( vind ik zelf veel keuze waar je uit kan kiezen.. ( elfjes vlinders, bloemen, de wereld konijnen en katten..)
Wensen aanpassen is misschien wel een goed idee van je....
Bij mijn laatste 2 PMK bestellingen, kreeg ik combinaties van 5 zegels die je moet plakken. Wel hele mooie, maar sommige adressen zijn zo lang, dat het toch een beetje krap wordt en de ruimte voor het verhaaltje idem dito. Toch maar eens oefenen op een wat kleiner handschrift :hihi:
Anders gewoon random wat profielen lezen, misschien doe je inspiratie op voor kaarten die je leuk vindt happyowl.
It ain't me
Tinkerhell schreef:
31-05-2017 18:47
Wat raar dat de site 73 dagen aangeeft als je kaart maar een week onderweg is geweest. Heb je dat ergens gemeld?
Ik was zelf veel te laat met kaartje sturen, had het adres al 60 dagen geleden getrokken.. :-$
Later is nu
Dreamer schreef:
01-06-2017 09:14
Ik was zelf veel te laat met kaartje sturen, had het adres al 60 dagen geleden getrokken.. :-$
Oeps! Nou ja, kan gebeuren. Wel lief dat je het kaartje alsnog gestuurd hebt.
oowww.. ja dan is het niet raar dat het een ander aantal aangeeft op de site.
5 zegels plakken.. dat doe ik volgens mij ook nu.. 3 van 39 cent. 1 van 10 cent , 1 van 5 cent en 1 van 3 cent... en wacht das 6 zegels... Soms doe ik er ook nog priorty zegel erbij haha :rolling: ....

Ach het zijn wel leuke zegels om te versturen vind ik.
Mijn postzegels zullen er elk moment zijn, ik hoop dat het bij max 4 blijft en geen 5. Heb met 4 al beetje moeite :)

Goede tip Cocomo. Ik ga binnenkort eens rondneuzen! Heb ook genoeg wensen staan, maar op een of andere manier pakken mensen de single view r altijd uit en krijg ik voornamelijk Duitse toeristenkaartjes. (Ja ik droomde over mooie exotische landschappen, maar die krijg ik dan weer niet) Die heb ik er dus nu uitgehaald. Al vind ik het wel leuk om echt iets van het land te krijgen, maar niet van de standaard landen, dat is altijd hetzelfde.

Nu eerst maar eens boodschappen doen, kan ik meteen mijn brievenbus legen!
Heb de zegels binnen, maar moet gewoon 6 zegels per kaartje plakken. Vind de zegels erg leuk hoor, maar dat gaat me iets te ver. Geloof dat ik voor de volgende keer, duurt nog even had 50 stuks, toch eens op zoek ga naar iets anders dat ook leuk is. Nu houd ik echt geen schrijfruimte meer over :(
Denk dat het komt omdat het een raar bedrag is wat op de kaart moet komen. Een zegel van 8 cent is er niet. Wel 5 3 of 10 cent. Had gescheeld als ze daar voor hadden gekozen... maar ja.... :proud:

Ik ga ff shop shop doen in Rotterdam koopgoot... kaartjes misschien ook wel scoren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven