Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
woensdag 28 december 2016 om 09:39
Bij mij komt weer wat beweging in de kaartjes, leuk! Er zijn kaartjes aangekomen in Japan en na 48 dagen in Kazachstan. Fijn dat die ook aangekomen is!
Gisteren zaten er twee Texaanse koeien in de brievenbus, die hebben we er maar snel uitgelaten
HappyOwl, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Al lang niks meer van je gelezen.
En hoe is het met Elizaar?
Dreamer, heeft jouw dochter het een beetje naar haar zin op haar nieuwe plek?
Gisteren zaten er twee Texaanse koeien in de brievenbus, die hebben we er maar snel uitgelaten
HappyOwl, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Al lang niks meer van je gelezen.
En hoe is het met Elizaar?
Dreamer, heeft jouw dochter het een beetje naar haar zin op haar nieuwe plek?
woensdag 28 december 2016 om 09:58
Hai Snorhaar
Ja, mijn dochter heeft het gelukkig goed naar haar zin. Deze week is hectisch, dat wel. Vandaag etentje van m'n ouders, dus moet ze opgehaald, terwijl ze er gisteren net heengegaan is. Morgen heel vroeg moet ze dan weer terug en vrijdag komt ze weer thuis. Het lijkt een beetje onzin allemaal, maar dat ze naar het etentje mag is al een uitzondering.
Ja, mijn dochter heeft het gelukkig goed naar haar zin. Deze week is hectisch, dat wel. Vandaag etentje van m'n ouders, dus moet ze opgehaald, terwijl ze er gisteren net heengegaan is. Morgen heel vroeg moet ze dan weer terug en vrijdag komt ze weer thuis. Het lijkt een beetje onzin allemaal, maar dat ze naar het etentje mag is al een uitzondering.
Later is nu

woensdag 28 december 2016 om 14:59
Hier al drie weken ziek; dan weer wat beter, dan weer een beddagje. Buh. Wel tijd om tussendoor wat kaartjes te schrijven en even naar de brievenbus te hobbelen maar echt hard gaat het momenteel niet. Ik heb een boel beginners, die dan wel 4 of 5 sent kaartjes hebben maar nog niks ontvangen en ook al 2 maanden niet online. Snelle afhakers dus vrees ik. Nou ja, we wachten af!
Het blijft toch elke dag spannend als de post komt, leuk is dat!
Het blijft toch elke dag spannend als de post komt, leuk is dat!

woensdag 28 december 2016 om 19:49
Hè wat vervelend dat je al zo lang ziek bent Tamboti. Hopelijk kunnen wat snelle Hurrays en een aantal mooie kaarten in de brievenbus je weer wat beter laten voelen.
Hier is een tsunami gaande.
Ik had gisteren drie kaartjes in mijn brievenbus. Die ik nog niet had geregistreerd. En vandaag had ik er weer vijf. De kaartjes van gisteren heb ik net geregistreerd en de kaartjes van vandaag zal ik morgen registreren. Want als ik die ook vandaag doe dan denken mensen vast dat ik een massaregistreerder ben.
Ik heb nu in een week tijd drie kaartjes van kraanvogels ontvangen. Bijzonder...
Verder hoop ik op Hurrays, want die kan ik nu met deze tsunami wel goed gebruiken.
Hier is een tsunami gaande.
Ik had gisteren drie kaartjes in mijn brievenbus. Die ik nog niet had geregistreerd. En vandaag had ik er weer vijf. De kaartjes van gisteren heb ik net geregistreerd en de kaartjes van vandaag zal ik morgen registreren. Want als ik die ook vandaag doe dan denken mensen vast dat ik een massaregistreerder ben.
Ik heb nu in een week tijd drie kaartjes van kraanvogels ontvangen. Bijzonder...
Verder hoop ik op Hurrays, want die kan ik nu met deze tsunami wel goed gebruiken.
woensdag 28 december 2016 om 21:54
quote:Tamboti schreef op 28 december 2016 @ 14:58:
Misschien is het niks hoor, maar deze?
Harry Potter
of deze: bij Bol om in te kleuren
Bedankt!
Ze kreeg van een vriendin, na een tip van mij aan die vriendin, het Harry Potter kleurboek
Misschien dat ik morgen even de stad in ga. Even kijken bij paar kaartenwinkeltjes in Stad.
Vervelend dat je al zo lang ziek bent trouwens zeg.
Misschien is het niks hoor, maar deze?
Harry Potter
of deze: bij Bol om in te kleuren
Bedankt!
Ze kreeg van een vriendin, na een tip van mij aan die vriendin, het Harry Potter kleurboek
Misschien dat ik morgen even de stad in ga. Even kijken bij paar kaartenwinkeltjes in Stad.
Vervelend dat je al zo lang ziek bent trouwens zeg.
Later is nu
donderdag 29 december 2016 om 14:46
Ik heb zó véél leuke kaartjes gezien vandaag. Eerst door de Folkingestraat, toen de boekwinkel. Toen nog een boekwinkel en als laatste de kaartjeswinkel in de overtuiging dat daar sowieso wel Harry Potter kaartjes zouden zijn. Niet dus. He-le-maal nergens. Wel het boekje met inkleurkaartjes van Fantastic Beasts, maar die heb ik laten liggen.
Verder heb ik héél véél kaartjes, léuke kaartjes, níet gekocht. Ik ben zo trots op mij!
(Baal ook als een stekker, want had liever al die leuke kaartjes wel gekocht, natuurlijk)
Wordt wel vervelend als ik nu adressen ga trekken en wensen zie, waarvan ik het kaartje heb laten liggen
Verder heb ik héél véél kaartjes, léuke kaartjes, níet gekocht. Ik ben zo trots op mij!
(Baal ook als een stekker, want had liever al die leuke kaartjes wel gekocht, natuurlijk)
Wordt wel vervelend als ik nu adressen ga trekken en wensen zie, waarvan ik het kaartje heb laten liggen
Later is nu
zaterdag 31 december 2016 om 16:36

zaterdag 31 december 2016 om 16:47
Haha wat een geweldige zin "einen guten Rutsch".
Dat wens ik jullie natuurlijk allemaal ook!
Inderdaad weer sterkte gewenst voor al onze huisdieren. Hier valt het nu nog wel een beetje mee. Maar dat zal vannacht wel anders zijn.
Qua Postcrossing: ik had gisteren een kaartje uit Puerto Rico eindelijk weer eens een nieuw land voor mij.
Verder sluit ik dit jaar waarschijnlijk af met 650 verzonden kaarten. Vind ik wel een leuk rond getal. Al was mijn oorspronkelijke plan om in 2016 tot 500 verzonden kaarten te komen. Oeps.
Een prettige avond allemaal!
Dat wens ik jullie natuurlijk allemaal ook!
Inderdaad weer sterkte gewenst voor al onze huisdieren. Hier valt het nu nog wel een beetje mee. Maar dat zal vannacht wel anders zijn.
Qua Postcrossing: ik had gisteren een kaartje uit Puerto Rico eindelijk weer eens een nieuw land voor mij.
Verder sluit ik dit jaar waarschijnlijk af met 650 verzonden kaarten. Vind ik wel een leuk rond getal. Al was mijn oorspronkelijke plan om in 2016 tot 500 verzonden kaarten te komen. Oeps.
Een prettige avond allemaal!
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 31-12-2016 17:06
Reden: Rutsch
Reden: Rutsch
% gewijzigd

zaterdag 31 december 2016 om 16:52
Oh gaaf Puerto Rico! Hier vandaag een kaartje uit Duitsland, in het Nederlands geschreven. Leuk! En net de laatste twee van 2016 geschreven: ook naar Duitsland en naar België dus dat zal wel lekker snel gaan.
Mijn poezen vinden het ook maar niks, er is al zoveel geknal en gegil! Eentje is nog wel dapper en ligt op de stoel maar de bangste zit al sinds gisteravond achter de wasmachine, zo zielig. Ik haat dat vuurwerk.
Iedereen een fijne avond en heeeeeeeeel veel toffe, leuke, grappige en mooie kaartjes in 2017!
Mijn poezen vinden het ook maar niks, er is al zoveel geknal en gegil! Eentje is nog wel dapper en ligt op de stoel maar de bangste zit al sinds gisteravond achter de wasmachine, zo zielig. Ik haat dat vuurwerk.
Iedereen een fijne avond en heeeeeeeeel veel toffe, leuke, grappige en mooie kaartjes in 2017!