Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:couscous-junkie schreef op 10 december 2016 @ 12:57:

Oke, ik mag het misschien niet zeggen, maar net een superlelijk kaartje uit België gekregen..

Dit staat op de achterkant:

"Dit kaartje is gemaakt door mijn kleine nichtje"

Waarom zou je zoiets sturen? Zijn er oprecht mensen die daar blij van worden

Ja, ikke . Vind hem best leuk gelukt.

(Zou het dan ook weer niet leuk vinden als ze er allemaal zo uit zouden zien)
Ohh echt! haha

Had ik niet verwacht
Soms maken scholen kaartjes van leuke kindertekeningen om ze te verkopen op een fair ofzo. Dan zit je daar met zo'n setje kaartjes, je moet toch wat

Ik vind 'm op zich ook niet zo heel lelijk, wel vrolijk

Ik kreeg gisteren een kaartje van een boekcover (daar vraag ik tegenwoordig ook om) van De Bokser. Het verhaal van een Joodse man, die z'n leven red door te boksen voor de Nazi's in een concentratiekamp. Interessant! De zender heeft echt een compleet uittreksel achterop gezet in heel klein priegelig handschrift. Ik vind het knap

Maar nu dus 6 kaartjes te registreren.
Later is nu
Zo

kaartjes geregistreerd. Eigenlijk moet ik ook nog steeds versturen, maar ik zit met huiswerk. En ik wil een boek uitlezen. Dat gaat even voor
Later is nu
Ik houd in principe ook niet zo van kindertekening-kaartjes. Vooral als het kind totaal geen talent heeft of nog te jong is om een potlood of viltstift te hanteren. Ik heb wel eens kerstkaartjes gehad, getekend door de dochters van vriendinnen die net 1 jaar oud waren. Er stonden dus gewoon een paar krassen op het papier.

Ik heb gisteren mijn eerste PC kerstkaart van dit jaar ontvangen.

Ik heb niets over kerstkaarten in mijn profiel staan, maar ik ontvang er ieder jaar wel een paar. Soms niet zo mooi, maar vaak ook wel. Ik heb het idee dat ze in andere landen, waaronder Rusland, mooiere kerstkaarten hebben dan in Nederland. De meeste kerstkaarten die ik ontvang uit Nederland vind ik niet zo bijzonder, vaak zelfs stom. Maar gisteren had ik een wat klassiekig schilderij, uit Finland, en die heeft wel wat. Moet 'm nog uploaden trouwens. (Daar ben ik de laatste tijd wel een beetje laks in.)

Ik heb dit weekend twee kaartjes geschreven. Naar Oostenrijk gaat een winters landschap en naar Zweden een boekenkaartje met quote. Ze heeft zowel boeken als quotes als wens. En ik had nog een paar hele mooie boekenpostzegels, dus die krijgt ze er ook bij.

Vannacht had ik nog een Hurray uit Portugal. Ze bedankte mij voor de "delicious postcard", maar het gaat om een klaprozenillustratie, niet echt eetbaar dus.

Verder heb ik toch wel een aantal zorgenkindjes onderweg. Allemaal naar Verweggistan: Siberië, Taiwan, China....

Ik hoop dus ook op veel Hurrays de komende week. Voor jullie ook hoor.
Haha, volgens mij ga je van klaprozen hallucineren, dus daarom vindt ze ze misschien delicious

En klopt het dat je bij een binnenlandse zegel 50 cent moet bijplakken? Hoe doen jullie dat? Ik zie bijplakzegels van maximaal 10 cent op de website van postnl.
Stil hier

Ik moet even komen vertellen over het bijzondere kaartje dat ik vandaag in de bus had. Uit New Zeeland (dat is wel leuk!) en dan een kaartje dat hij vaker verstuurt en dus waarschijnlijk zelf heeft laten maken. Grote kans dat 1 van jullie er ook al eens 1 gehad heeft. Aan de voorkant wat foto´s van een kat en hond en op de achterkant een voorgedrukte tekst zonder aanhef of naam en de tekst luidt:

MEOW... My name is Gorden... Gordon the great! I am forced against my will to live with a FATDOG who wants to EAT me!! I don´t like the FATDOG. I was here first. Recently a SKINNYDOG had moved in too... I´m looking for an new place to live. FATDOG and SKINNYDOG have no place here at MY house. I AM GORDON!

Als je dan zoiets doet, doe dan een beetje een leuke tekst nog

En ik heb meestal postzegels van postzegelsmetkorting, ik plak er dan 4 voor het juiste bedrag, zolang het 1.25 euro of meer is. Als de tarieven volgend jaar stijgen moet ik er nog 1 bijdoen, hoop dat dat past!
Hahaha sneeuwvosje , ik kan het me goed voorstellen dat je dit met ons moet delen.

Die Gordon is inderdaad een "bekende" Postcrosser. Is ook de nummer 3 van Nieuw-Zeeland en "gordonsmummy" staat zelfs op 1.

Ik zie die kat ook wel vaker voorbij komen in de gallery.

Heb zelf de laatste dagen te weinig puf om hier te schrijven. Heb nog wel wat kaartjes verstuurd en ook ontvangen. Vandaag had ik o.a. een mooie natuurkaart uit de USA van een bobcat die achter een haas aan zit. Had ook nog een paar Hurrays, uit Duitsland en Australië.
Ach ja Gordon die ken ik ook. Vind het zo zonde dat tot nu toe het enige kaartje dat ik uit dat prachtige land heb ontvangen er zo een was.

Ik ontvang de laatste tijd niet veel kaartjes, maar vandaag vond ik een leuk Ot & Sien kaartje in de bus

Het lijkt er nu echt heel erg op dat er kaartjes naar mij verstuurd worden op het moment dat ik zelf een adres heb, dus ik zou het nu zelf in de hand hebben wanneer er een kaart naar mij verstuurd wordt. Best vaag. Ik heb in de afgelopen dagen 3 adressen getrokken, dus dat geeft hoop (en de eerste kaart kreeg ik dus vandaag)
quote:labellei schreef op 04 december 2016 @ 16:25:

[...]

Ik heb even heel snel op de site gespiekt en ik zie o.a. veel prachtige kunstkaarten.

Maar fijn dat je De Kaartenwinkel hebt bezocht en daar ook wat moois hebt gekocht.

Ik heb zojuist mijn 4 kaartjes geschreven. Én ik heb vanmiddag ook kerstkaarten gekocht voor familie en goede vrinden. Echt veels te duur, maar ik vind ze wel heel erg lieflijk.

O.a. deze

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... dc0239.jpg[/img]

Wat een geweldige kerstkaart labellei. Prachtig Ik word van zulke kaarten erg blij.

Ik spring er even vanuit het niets weer in. Ik ben helaas weer ziek en weer een paar nachtjes uit logeren geweest, zucht. Maar nu weer lekker thuis en dat is het belangrijkste. Af en toe wat gelezen maar niet gereageerd. Wat me bij is gebleven is het bericht van Rivka. Wat verdrietig, ik hoop dat het wel een beetje gaat met haar, naar omstandigheden dan. Ik vond Rivka altijd erg leuk om te lezen en er kwamen fantastische kaarten van haar soms voorbij.

Dreamer ik las ook nog een verhaal over je dochter. Ik hoop dat de therapie jullie en vooral haar ook gaat brengen wat jullie hopen. Ik vond het iig erg leuk dat ze mee was naar Deventer!

Verder zal ik af en toe nog meelezen en misschien soms ook meeschrijven. Mn laatste paar ziekte weken hebben er even goed ingehakt en ik moet bekennen dat ik even postcross moe ben. Het gaat best ok (ik ben gelukkig erg gelukkig :-) ) maar ik heb er gewoon even geen zin in na alle wilde weken. Komt waarschijnlijk wel weer. Nu vooral blij dat ik lekker thuis ben en de onderzoeken voor nu even klaar!
Ach wat vervelend dat je weer ziek bent Elizaar.

Heel veel sterkte!
Ik heb gordon volgens mij eens een kaart gestuurd..

Sterkte elizaar.

Hier weinig postcross zaken te melden
It ain't me
Ja stom hè Labellei. Ik ga denk ik bij mezelf een klacht indienen
Elizaar, sterkte en beterschap!! Ik duim voor je voor betere tijden
Vandaag een kaartje in de bus gehad van een Nederlandse met regels in haar profiel:quote:SOME OF MY RULES:

* i always send written real cards in enveloppes, WITHOUT enclosing (special) coins, (unused) stamps, tickets or so - more and more cards travelling on their own, seem to arrive damaged

* although i don't collect stamps myself, i use as many nice stamps as possible - i think nowadays Dutch Post mainly releases boaring stamps for abroad destinations, so i don't buy and use any of them at all - i buy old but still valid stamps; sometimes i combine them with recent released xmasstamps or stamps for domestic destinations

* i register all cards the day i find them in my mailbox; spending my summer vacations abroad is my only excuse for a delay in registering cards

* i never register cards i didn't receive

* i never upload the cards i send or receive - but plse feel free to upload them yourself

* in case you have a question about my sent card, plse upload the card first, i send so many cards that i not always recall which card i sent who

Totaal dus ook weer geen aandacht gehad voor mijn wens om kaartjes zonder envelop te krijgen..

En lekker interessant verhaal over je postzegels
Wat naar voor je Elizaar. heel veel beterschap gewenst
Boaring stamps
quote:sneeuwvosje schreef op 14 december 2016 @ 23:23:

Boaring stamps

Die zijn er wel hoor

Ik vind ze wel leuk, waarom zou ze die nou niet willen versturen?

quote:labellei schreef op 14 december 2016 @ 21:40:

Hahaha sneeuwvosje , ik kan het me goed voorstellen dat je dit met ons moet delen.

Die Gordon is inderdaad een "bekende" Postcrosser. Is ook de nummer 3 van Nieuw-Zeeland en "gordonsmummy" staat zelfs op 1.

Ik zie die kat ook wel vaker voorbij komen in de gallery.

Heb zelf de laatste dagen te weinig puf om hier te schrijven. Heb nog wel wat kaartjes verstuurd en ook ontvangen. Vandaag had ik o.a. een mooie natuurkaart uit de USA van een bobcat die achter een haas aan zit. Had ook nog een paar Hurrays, uit Duitsland en Australië.

Ik had die link dus niet gelegd (er zit wat tijd tussen) maar zowel Gordon als z'n 'mummy' hebben een kaartje van mij ontvangen

4 gestuurd naar New Zealand in totaal. Nouja.. ze zijn wél blij met hun kaartjes, dat scheelt
Later is nu

Nog een boar.. was een ontvanger laatst heel blij mee

Beterschap Elizaar! Ziek zijn is kut!

Met m'n dochter gaat het momenteel gelukkig wel goed. Het is natuurlijk wat raar, zo'n eerste week.
Later is nu
Vwb die "rules": daar word ik niet blij van.

Nou ja, alleen het commentaar van Snorhaar vind ik .
Ik heb in 2012 al een zelfportret van Gordon mogen ontvangen. Er staat ook commentaar bij "a big fat stunning cat from New-Zealand." Zou ik dat er zelf bij hebben gezet?

Fijn dat het goed gaat met je dochter Dreamer.
Ik kreeg dinsdag 2 kaartjes, waarvan ik van 1 het idee had dat ik die al eerder ontvangen had. Een soort koffietafel uit Rusland. Ook een giraffe, die hallo zegt door een vliegtuigraam. Zo grappig!

Gisteren kreeg ik een nightview uit Minsk en een nightview uit China, van huizen tegen een rotswand of in een grot. Geen idee.

Vandaag kreeg ik een allerschattigst kaartje van een lezend meisje op een boekenplank uit Rusland. Zelfs m'n zoon zei dat hij hem gelijk schattig vond, toen hij 'm zag.

De scanner doet irritant, heel langzaam, dat is dan weer een beetje jammer.
Later is nu
Hoi hoi!

Van mijn kant is het een beetje stil maar ben nog steeds lekker aan het postcrossen.

Ik zit inmiddels op 101 verzonden kaartjes en 103 ontvangen kaartjes

De afgelopen dagen gaat het hard. De meeste kaartjes gaan naar Duitsland, Rusland en Amerika. Gelukkig wel steeds allemaal super leuke profielen met veel wensen.

Mn kaartjes schrijf ik nu voornamelijk tussen de drukte door.Ik ben met kerst een aantal dagen vrij, hopelijk kan ik dan ook een beetje rust vinden. en nieuwe kaartjes kopen

Verder heb ik ook al een heleboel kerstkaartjes geschreven, alleen mijn al gekochte kerstzegels ben ik kwijt. Hopelijk vind ik ze nog.
Ik heb een heleboel postzegels besteld omdat ze bij het postkantoor alleen maar hele suffe hebben.

En nu blijkt, dat je er een gratis set van 3 postzegels en 3 kaarten bij krijgt. Verdorie, had ik nou maar een paar kleinere bestellingen gedaan, dan had ik 3 sets gehad.

Collectclub

Misschien vertel ik wel niks nieuws

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven