Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
zaterdag 31 december 2016 om 16:52
Haha Labellei, "Rutsch" is het , niet "Rausch", hoewel dat voor velen wel zal samenvallen
Leuk Puerto Rico! Mooie afsluiter! Ik kreeg kaartjes uit USA, Rusland en Taiwan deze week, maar wel leuke kaartjes, dat is toch het belangrijkste
Harry Potter had ik voor Deventer op mijn lijstje, maar zelfs daar heb ik ze niet gezien...
Leuk Puerto Rico! Mooie afsluiter! Ik kreeg kaartjes uit USA, Rusland en Taiwan deze week, maar wel leuke kaartjes, dat is toch het belangrijkste
Harry Potter had ik voor Deventer op mijn lijstje, maar zelfs daar heb ik ze niet gezien...

zaterdag 31 december 2016 om 17:36
quote:labellei schreef op 31 december 2016 @ 17:05:
Ik vond zojuist een kaartje in mijn brievenbus.
Ik ben normaal geen fan van enveloppen, maar deze is leuk! De kaart van Rusland.
[img]https://www.mupload.nl/img/2fxlyqwdcbkde.jpg[/img]
De andere kant:
[img]https://www.mupload.nl/img/hplqgtccfjtqj.jpg[/img]
Ik vind het gewoon zonde om 'm open te maken.Tijd voor een mooie brievenopener~!
Ik vond zojuist een kaartje in mijn brievenbus.
Ik ben normaal geen fan van enveloppen, maar deze is leuk! De kaart van Rusland.
[img]https://www.mupload.nl/img/2fxlyqwdcbkde.jpg[/img]
De andere kant:
[img]https://www.mupload.nl/img/hplqgtccfjtqj.jpg[/img]
Ik vind het gewoon zonde om 'm open te maken.Tijd voor een mooie brievenopener~!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 31 december 2016 om 18:35
Mijn hond is doodsbenauwd en moet er toch af en toe uit. Gelukkig kon ik vanmorgen nog rustig met hem lopen, dat is ook wel eens anders geweest.
Ik zag bij de postcrossingfacebookgroep Holland dat mensen heel veel van dit soort enveloppen maken. Ze kopen speciaal oude atlassen en prentenboeken bij tweedehands winkels. Ziet er leuk uit, maar bij postcrossing doe je toch geen enveloppen, denk ik dan.
Ik zag bij de postcrossingfacebookgroep Holland dat mensen heel veel van dit soort enveloppen maken. Ze kopen speciaal oude atlassen en prentenboeken bij tweedehands winkels. Ziet er leuk uit, maar bij postcrossing doe je toch geen enveloppen, denk ik dan.
Later is nu

zaterdag 31 december 2016 om 18:51
quote:Dreamer schreef op 31 december 2016 @ 18:35:
Mijn hond is doodsbenauwd en moet er toch af en toe uit. Gelukkig kon ik vanmorgen nog rustig met hem lopen, dat is ook wel eens anders geweest.
Ik heb daar zelf ook wel eens aan gedacht. Niet om standaard zo te doen, maar alleen als mensen om enveloppen vragen. Ik vind het wel mooi. Maar ik vermoed dat ik het knippen en scheuren in zo'n oude atlas niet aan zal durven.
Sterkte met je hondje.
Ik heb daar zelf ook wel eens aan gedacht. Niet om standaard zo te doen, maar alleen als mensen om enveloppen vragen. Ik vind het wel mooi. Maar ik vermoed dat ik het knippen en scheuren in zo'n oude atlas niet aan zal durven.
Sterkte met je hondje.
zondag 1 januari 2017 om 11:48

zondag 1 januari 2017 om 11:58

zondag 1 januari 2017 om 14:11
Ik stel voor dat ze vanaf 2017 postkaarten gaan uitrusten met een mini-go-pro. Hoe tof zou dat zijn zeg?
Iedereen een heel fijn nieuwjaar, met fijne kaartjes en meer van dat! Ik heb hier kaartjes liggen maar die durfde ik gister niet te posten vanwege vuurwerk en brievenbus, dus ik ga zo maar eens even een rondje lopen en zien of alles nog bestaat. Ik woon in zo'n wijk waar op elke straathoek enorm vuur wordt gestookt dus elk jaar is er wel van alles vernield.
Iedereen een heel fijn nieuwjaar, met fijne kaartjes en meer van dat! Ik heb hier kaartjes liggen maar die durfde ik gister niet te posten vanwege vuurwerk en brievenbus, dus ik ga zo maar eens even een rondje lopen en zien of alles nog bestaat. Ik woon in zo'n wijk waar op elke straathoek enorm vuur wordt gestookt dus elk jaar is er wel van alles vernield.
zondag 1 januari 2017 om 14:37
Hier waren dit jaar meer vreugdevuren dan vorig jaar. Het vuurwerk wordt rustiger, raar genoeg. Dat startte vorig jaar al. Ik kan gewoon op 1 januari 's morgens rustig met de hond rondlopen. Dat lukte 2 jaar terug echt niet.
Ik vroeg me al af of die Chinees misschien 1x per jaar kaartjes registreert
Ik vroeg me al af of die Chinees misschien 1x per jaar kaartjes registreert
Later is nu
zondag 1 januari 2017 om 14:55
Zo, ik ben er ook weer. Even stil geweest ivm verhuizing, inbraak, zieke moeder enzo. Dus toen stond het postcrossing even stil. Inmiddels is mijn moeder weer oke, ben ik alvast verhuis en hoef ik alleen mijn eigen huis nog leeg te ruimen (ben bij mijn vriend ingetrokken) dus ben vorige week weer adresjes gaan trekken en inmiddels zijn er 7 kaarten onderweg. Leuk. Ik hoop weer snel kaartjes te ontvangen
En kom ik ook hier weer lekker meelezen/posten.
En kom ik ook hier weer lekker meelezen/posten.
zondag 1 januari 2017 om 15:48

maandag 2 januari 2017 om 09:20

dinsdag 3 januari 2017 om 10:48
dinsdag 3 januari 2017 om 12:03