Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Haha Labellei, "Rutsch" is het , niet "Rausch", hoewel dat voor velen wel zal samenvallen

Leuk Puerto Rico! Mooie afsluiter! Ik kreeg kaartjes uit USA, Rusland en Taiwan deze week, maar wel leuke kaartjes, dat is toch het belangrijkste

Harry Potter had ik voor Deventer op mijn lijstje, maar zelfs daar heb ik ze niet gezien...
Ik vond zojuist een kaartje in mijn brievenbus.

Ik ben normaal geen fan van enveloppen, maar deze is leuk! De kaart van Rusland.

De andere kant:

Ik vind het gewoon zonde om 'm open te maken.
Nou het kaartje is een zelfgemaakte kaart: scheefgeknipte zelfuitgeprinte zwart-wit grijze plaatjes van een beertje ofzo.

Ik vind de enveloppe in ieder geval mooier.

Einen guten Rutsch!
quote:labellei schreef op 31 december 2016 @ 17:05:

Ik vond zojuist een kaartje in mijn brievenbus.

Ik ben normaal geen fan van enveloppen, maar deze is leuk! De kaart van Rusland.

[img]https://www.mupload.nl/img/2fxlyqwdcbkde.jpg[/img]

De andere kant:

[img]https://www.mupload.nl/img/hplqgtccfjtqj.jpg[/img]

Ik vind het gewoon zonde om 'm open te maken.Tijd voor een mooie brievenopener~!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Fijne jaarwisseling!

Geen idee wat mijn katten doen. Ben nooit thuis met oudjaar.

Ik sta ondertussen wel al weer een paar kaarten voor met ontvangen
It ain't me
Mijn hond is doodsbenauwd en moet er toch af en toe uit. Gelukkig kon ik vanmorgen nog rustig met hem lopen, dat is ook wel eens anders geweest.

Ik zag bij de postcrossingfacebookgroep Holland dat mensen heel veel van dit soort enveloppen maken. Ze kopen speciaal oude atlassen en prentenboeken bij tweedehands winkels. Ziet er leuk uit, maar bij postcrossing doe je toch geen enveloppen, denk ik dan.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 31 december 2016 @ 18:35:

Mijn hond is doodsbenauwd en moet er toch af en toe uit. Gelukkig kon ik vanmorgen nog rustig met hem lopen, dat is ook wel eens anders geweest.

Ik zag bij de postcrossingfacebookgroep Holland dat mensen heel veel van dit soort enveloppen maken. Ze kopen speciaal oude atlassen en prentenboeken bij tweedehands winkels. Ziet er leuk uit, maar bij postcrossing doe je toch geen enveloppen, denk ik dan.

Ik heb daar zelf ook wel eens aan gedacht. Niet om standaard zo te doen, maar alleen als mensen om enveloppen vragen. Ik vind het wel mooi. Maar ik vermoed dat ik het knippen en scheuren in zo'n oude atlas niet aan zal durven.

Sterkte met je hondje.
Nouja, mijn jaar begon lekker. Een kaartje naar China is na een reis van 195 dagen geregistreerd!!! Het is een afbeelding van het oude postkantoor aan de Munnikeholm (2 jaar terug gekocht in Deventer) en ik vond het al zonde dat deze niet geregistreerd was. Nu dus wel!

Happy Newyear
Later is nu
Happy New Year en Happy Postcrossing!

Ik had vanochtend al gezien dat jouw kaartje naar China was geregistreerd na zo'n lange tijd, Dreamer. Ik zag 'm voorbij komen in de gallery en ik heb toen even gespiekt. Toevallig! Inderdaad een goed begin van een nieuw Postcrossing-jaar.
Gelukkig 2017 allemaal

Ik had weer een lading nieuwe postzegels in de bus en wat bijplakzegels, dus ik kan weer even vooruit in het nieuwe jaar

En dat is wel gaaf van dat kaartje naar China! Waar was ie dan al die tijd he?
Ik stel voor dat ze vanaf 2017 postkaarten gaan uitrusten met een mini-go-pro. Hoe tof zou dat zijn zeg?

Iedereen een heel fijn nieuwjaar, met fijne kaartjes en meer van dat! Ik heb hier kaartjes liggen maar die durfde ik gister niet te posten vanwege vuurwerk en brievenbus, dus ik ga zo maar eens even een rondje lopen en zien of alles nog bestaat. Ik woon in zo'n wijk waar op elke straathoek enorm vuur wordt gestookt dus elk jaar is er wel van alles vernield.
Hier waren dit jaar meer vreugdevuren dan vorig jaar. Het vuurwerk wordt rustiger, raar genoeg. Dat startte vorig jaar al. Ik kan gewoon op 1 januari 's morgens rustig met de hond rondlopen. Dat lukte 2 jaar terug echt niet.

Ik vroeg me al af of die Chinees misschien 1x per jaar kaartjes registreert
Later is nu
Ze heeft dus 49 kaartjes ontvangen, de laatste 3 waren 195, 195 en 187 dagen onderweg. Ik zit er denk ik niet zover naast.
Later is nu
Zo, ik ben er ook weer. Even stil geweest ivm verhuizing, inbraak, zieke moeder enzo. Dus toen stond het postcrossing even stil. Inmiddels is mijn moeder weer oke, ben ik alvast verhuis en hoef ik alleen mijn eigen huis nog leeg te ruimen (ben bij mijn vriend ingetrokken) dus ben vorige week weer adresjes gaan trekken en inmiddels zijn er 7 kaarten onderweg. Leuk. Ik hoop weer snel kaartjes te ontvangen

En kom ik ook hier weer lekker meelezen/posten.
Happy new year!!

Ik had vandaag een feestje in mijn brievenbus normaal vind ik tsunamies niet leuk maar nu kwam het perfect getimed, was wat depri. Super leuke, lieve, grappige kaartjes.

Een goed begin van het jaar

En zelfs 2 uit parijs, dat stond nog op mijn wensenlijstje
Vandaag? Hoe doe jij dat op Nieuwjaarsdag, had je de hele week je bus niet geleegd?
Goedemorgen!

JA! Vertel Gele Suikerspin, hoe kun jij op zondagmorgen een volle brievenbus hebben? ? Wel lekker dat je een tsunamie had, nét op het moment dat je het wel kon gebruiken

Mijn bestelde kaartjes waren nog niet binnen, zo jammer. (en stom! )
Later is nu
Morning!!

Ik was met de feestdagen bij familieleden, dus kwam terug en toen vond ik het feestje

Mysterie opgelost
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Met veel goeds en goede gezondheid!

Dat er maar weer veel leuke kaartjes mogen reizen van en naar exotische betemmingen!
Ik kreeg zojuist mijn eerste Hurray in 2017,uit Slowakije.

Maar hij is LEEG!

En het was ook nog eens die leuke boekenkast-illustratie.
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Ik heb het de afgelopen 2 weken wat rustiger aangedaan met postcrossing omdat ik zooo druk was.

Nu is de rust erweer een beetje en heb ik vandaag weer een aantal kaartjes gepost.

Hopelijk snel weer een hurray!
Nou, wat een sneu begin van het nieuwe jaar, Labellei!

Ik kreeg een blije hurray uit Duitsland.
Later is nu
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Ik begin het nieuwjaar met een voorsprong van 5 ontvangen kaartjes. Ik denk niet dat het ooit goed gaat komen.

Ik heb er in ieder geval weer twee geschreven vandaag (misschien nog wel meer later). Ik moet toch het gat een beetje goed maken.
It ain't me
Ik loop 6 voor met ontvangen kaartjes, maar ga er gewoon vanuit dat ik vanmiddag post krijg hoor

Nou krijg ik als het goed is m'n bestelling binnen én een boek dat ik won.. (dat zou ook morgen kunnen komen), dus er ís post
Later is nu
Oké, ik had dus een stuk of 5 adressen 19 dagen laten liggen voordat ik er kaarten bij zocht die ik verstuurde. Inmiddels heb ik van die kaarten 3 hurray's binnen, waaronder India! Die heeft er nu officieel 26 dagen over gedaan.

Oh.. en hij is er blij mee
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven