Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
quote:Jokejacket schreef op 30 augustus 2011 @ 13:15:

Whahaha, Steph! Wat een grappig profiel, een baby-boy die Engels leert... Je kunt niet vroeg genoeg beginnen hoor!

Morgen hebben de mensen van de Hyves RR post :-D eindelijk weer een kaart in de bus
Vandaag had ik mijn eerste Hurray binnen! Vijf dagen (eigenlijk vier), onderweg geweest naar Polen.

Gelijk een nieuw adres gevraagd natuurlijk: Nederland. Bij het bekijken van het profiel kwam ik een "favoriet" tegen die ik hier had liggen. Dat kwam dus leuk uit!

Er zijn dus ook mensen met meerdere accounts.... whow zeg.

Is het zo, dat als je Nederland aangevinkt hebt staan dat je dan in verhouding ook vaak Nederland krijgt? Ik merk nu bij twee vriendinnen dat die toch wel erg vaak Nederland hebben....

Hebben jullie trouwens ervaring met het aanvragen van adressen op onmogelijke tijden? Is het dan ook mogelijk dat je de meer "exotische" oorden trekt, of heeft dit totaal geen invloed?

Apart inderdaad een profiel voor een baby, een schoolgaand kind kan ik me nog voorstellen oid. Maar dit is wel erg apart hihi.
Lien Hoera! Je eerste Hoera!:cheer2:

Ik heb net supersnel op de knop gedrukt en de uitslag is 3 keer USA, 2 keer Duitsland en 1 keer Japan. Ik weet niet hoe de profielen zijn, want kom het eerst hier melden.

Verder nog schandalig nieuws = ik heb de verwarming aangezet
Lien, wow, jippie, je eerste hurray! Ik kreeg in het begin regelmatig kaarten uit NL, maar ik vind kaarten van Nederlanders over het algemeen leuker dan kaarten van Russen of Chinezen of Wit-Russen Dus mij stoorde het niet heel erg...

Ligaa, je hebt helemaal gelijk! De verwarming is hard nodig... In huize Jokejacket staat de verwarming al 2 dagen aan! Ik bibber van de kou.

Vandaag een heel leuke official uit Finland ontvangen, een koffiekaart met hartje.
Ik heb het ook ijsberekoud maar heb nog niet de verwarming aangezet.

Wilde wel vanavond een lekker warme pyjama te voorschijn toveren .
Hier ook nog geen verwarming, maar wel een trui aangetrokken, hahaha

Lien, leuk je eerste hurray!

Net als JJ vind ik het ook helemaal niet erg om kaarten uit Nederland te ontvangen, meestal zijn ze op de een of andere manier ook leuker vind ik.

Hier vandaag weer 2 hurrays (nog niks aangevraagt want ben net thuis van werken) en alweer geen post voor mij.
Begin van de avond (najah uurtje of 8 ) heb ik de adressen van de hyvesRR uitgeprint en heb intussen 3 kaarten klaar liggen om morgen te posten.

De andere 4 wil ik morgen ook gaan schrijven, de kaarten liggen er klaar voor.

Edit: Alle kaartjes liggen intussen klaar om morgen op de post te gaan .
Vandaag een envelop uit Rusland met een Bilibin kaart er in, helaas een exemplaar dat ik al eerder had ontvangen. Ook enkele hurrays ontvangen, daar ga ik morgen eens adressen voor aanvragen.

@Lien > proficiat met de eerste hurray .

Kaarten naar NL doen er vaak maar een dag of twee over. Zodra de kaart geregistreerd wordt kan je weer een NL adres ontvangen. Een kaart naar bijvoorbeeld China doet er veel langer over en daarom ligt de frequentie veel lager. Als ik teveel "Groeten uit Klompendorp" kaarten achter elkaar heb ontvangen zet ik de NL knop een paar weken op non-actief.

@Ligaa > de verwarming is hier nog niet aan, het fleecevest en de sloffen wel.

@Noa-lynn > spannend, binnenkort een blije bus!

Nu snel mijn bed in, morgenochtend moeten de kinderen weer echt aan de bak, dus moeder ook. Om half zeven gaat de wekker en worden de broodtrommels en bananenhouders weer gevuld... Welterusten ladies!
@ Lien, leuk hè je eerst hurray.

Ik heb de NL knop soms aanstaan en soms uit, als ik teveel NL adressen gehad / verzonden heb.

Heb net 3 adressen aangevraagd, heb gekregen: Portugal, Italië en Belarus.
Jeeeeej, we krijgen kaarten van Noa-Lynn! :-D
quote:Jokejacket schreef op 31 augustus 2011 @ 10:10:

Jeeeeej, we krijgen kaarten van Noa-Lynn! :-D

.

Ik heb jou kaartje net binnen, hij is leuk!

Over anderhalve week mag ik hm ophalen, heb pas weer nieuwe foto's gekregen.
Oh jee, ik denk dat ik al verslaafd ben....

Het gisteren verstuurde kaartje naar een Nederlands adres was vandaag al binnen. Ze was er blij mee omdat het ook 1 van haar favorieten was. Gelijk weer een adres aangevraagd. Wederom Nederland, nu naar Noord Holland. Een bijpassend kaartje gevonden en die gelijk gepost.

Verder hier alleen maar PC post ontvangen: Kaarten die ik besteld heb bij Cardcetera, postzegels van PMK en drie PC kaartjes, alleen niet voor mij, maar voor mijn huisgenoot ;)

Goed idee van het Nederland "aan" en "uitzetten". Nu eerst maar even een beginslagje maken met Nederland gewoon aan.
Lien, gefeliciteerd met je eerste hurray .

Ja, verslaafd dat kan ook niet anders met zo'n leuke hobby. En kaarten en postzegels tssssssss. Fijn dat een huisgenoot ook meedoet, scheelt wel in de kosten.

JJ, ik heb je kaart gekregen. Oww morgen die van Noa_lynn.

Hier staat de verwarming ook aan.
Hier helemaal geen kaart bij de post vandaag, alleen een brief van de gemeente of ik mee wil doen aan een veiligheids-buurt-onderzoek, tsss saaai
Ik had een kaart uit Nederland, maar vind er niet veel aan. Geeft niet. Ik heb al twee kaarten volgeschreven (van de 6 die ik gisteren aan heb gevraagd). Ik had een kaart van een bibliotheek, eens op mp gekocht, het bleek te zijn van de bibliotheek in Stift Melk, Oostenrijk. Een behoorlijk bijzonder gebouw, dat ik eigenlijk wel wil bezoeken, jammer dat ik er niet even naartoe kan fietsen. Dus, ik heb nog vier kaarten te schrijven vandaag en kan ook nog 2 aanvragen. Ook een kaart naar China aangekomen en die was nog van de meeting en hij vond het leuk (handtekeningen, kaart en zegels), ook gisteren hetzelfde verhaal van een dame uit Rusland, die was vooral blij dat er eens andere zegels dan de beroemde fiets uit NL kwamen, ik dacht dat toch wel veel pc-ers pmk gebruiken, maar misschien valt dat tegen?

Nu even veel groente snijden voor de viscurry die ik ga maken.
viscurry? dat klinkt heerlijk! Receptje op de hyves?? :-) **bedelt, omdat ze hard op zoek is naar vernieuwende recepten in eigen keuken**
Ja staat op hyves, het is een recept van ah, maar heb het wat aangepast.
Ik heb een lekkere wrap-recept JokeJacket, je hebt mail.

En nu op hyves kijken.
Yeah, a happy mailbox today: 4 officials & 1 RR!

Twee kaartjes op de bus gedaan: lammetjes naar Australië en wijn naar Japan.

@JJ > bedankt voor de fraaie artcard!

@Lien > binnenkort kleppert de bus ook voor jou.

@Ligaa > Stift Melk blijkt tot het Unesco werelderfgoed te horen, helemaal nieuw voor mij, maar Steph heeft er vast al mappen vol mee zitten.

http://werelderfgoed.star ... 0/stift-melk-bibliotheek/

@Steph > zaterdag wordt het weer hottub weer.

@JJ > waar houd jij niet van? Ik heb meer dan 400 kookboeken in de kast staan waarvan ik vele recepten heb uitgeprobeerd, dus roept u maar...

Ik miste vanmiddag de trein en moest toen een half uur op de volgende wachten. De tijd nuttig doorgebracht in een soort wereldwinkel: 12 ansichten voor de voorraad.
Wat leuk dat het Unesco is, neferisis, want daar vroeg deze dame speciaal om. Ik heb het niet op de kaart gezet (want wist het niet), maar als Unesco spaarder weet ze het vast.

Dit is de kaart.
Stift heb ik nog niet Neferisis.

Super je tijd vullen met kaarten kopen, jij bent een ideale postcrosster.

Hottub weer? Helaas, hij is leeg en moet schoongemaakt worden. Plus vriend zit tussen twee nachten in. Wij tubben alleen als vriend vrij heeft plus met de buuf afgesproken dat er in het week (of vriend moet vrij hebben) geen hottub aangaat. Kunnen haar kleinkinderen niet tegen, die hebben al een pa die zware shag rookt (betrapt!).
Kaart die ik kreeg en niet zo vond was van een baby/peuter, dus sorry baby/peuter dat ik zei dat ik je kaart niet zo mooi vond, maar het is wel knap dat je al zo goed kan schrijven! En mooie zinnen maakt.

Ligaa, hoe heet het kind. Dadelijk heb ik er een kaart heegestuurd.
De naam van een vogel (=Merel)
Oei viscurry, klinkt lekker! Ik lees ook iets over een hyves, Hoe werkt dit?

Waar halen jullie je kaartjes? En hebben jullie een bedrag wat jullie maximaal aan een kaart uitgeven? Ik vraag dit omdat ik het niet laten kon en zo'n 25 kaarten bij cards4friends heb besteld *bloos*. Ik geloof dat we nu zo'n 250 kaarten op voorraad hebben.

@Nef: ik ben benieuwd wanneer mijn eerste kaartje op de mat ligt! Maar ik denk dat ik het opvragen van een adres, kaartje uitzoeken, schrijven, wachten op een reactie etc. Leuker vind dan kaartjes ontvangen!

Zo, nu nog maar proberen of ik nog even kan slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven