Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Steph: Bedankt voor je lekkere mail met een nieuw recept Wat ontzettend lief dat je gelijk actie onderneemt en mij schrijft haha!

Ik las dat je er een halve rode peper in doet.... maar ik denk dat ik maar helemaal geen peper er in doe... dan is het vast ook nog een lekkere salsa :-)

Ligaa: Bedankt voor je viscurry-recept op de hyves! Die bibliotheek van Melk ziet er prachtig uit! Als je een gids van Oostenrijk hebt, staat Melk altijd als toplocatie vermeldt... ben er al zeker 10x langsgereden, maar nog nooit geweest.

Neferisis: Tsja, waar houd ik niet van? Van mosselen, andere 'gekke' vissoorten (de normale lust ik wel haha), gekookte groenten (te Nederlands).... de rest lust ik wel..

Graag gedaan de RRkaart, het meisje met de parels vind ik zelf ook een mooie afbeelding!

Lien: Je gaat lekker met kaarten aanschaffen haha. Ik betaal max. 1 Euro voor de kaarten die ik koop en haal ze overal waar ik kom. Ook tijdens dagtripjes bij dierentuinen, musea enz.
Lien, super nu al zoveel kaarten op voorraad hebben.

Ik kan wel Unesco-kaarten voor je meenemen vanuit Kroatië.

Over de hyves moet je Noa_lynn even vragen, zij is de beheerder.

JJ, ik heb er gisteren een hele peper ingegooid. Was wel te doen,zonder pitjes uiteraard.

Vandaag nog een hurray gehad. Een kaart, de laatste, vanaf de meeting:

"Thank you a lot for your postcard!

I was surprised you have a postcrosser meetings. Waw! It's a really great idea!

So, wish you progression in your workings!

best regards

Z"
Lien, in bijna elke plaats waar ik kom met uitjes koop ik kaarten. Zeker op toeristenplaatsen, op vakantie dus, zijn ze te vinden. Verder ArtUnlimited ook.
quote:steph schreef op 01 september 2011 @ 08:59:

Over de hyves moet je Noa_lynn even vragen, zij is de beheerder.

, de almachtige beheerder.

Met mij zijn er nog 1 of 2 mede-beheerder van de hyves.

De hyves is voor degene die hier al wat langer meeschrijven.

Daar regelen we bijv. de hyvesRR en hyvesruil en schrijven we intussen over vanalles en nog wat wat niet direct voor iedereen zichtbaar hoeft te zijn ivm. privacy.
Ik heb een oud topic op de hyves ge-upt, willen jullie dat lezen die op de hyves kunnen.
Yeej ik had eindelijk weer kaartjes in de bus

Van JJ en een official uit New Jersey.

Had vd week ook nog paar hurrays van meetingkaarten, ze vonden het heel leuk en dank aan allen
Was die van New Jersey mooi, Kozoo??

Gisteren had ik 5x op de knop gedrukt en die kaarten heb ik net even geschreven:

- naar the USA gaat een saunakaart uit Finland

- naar Finland gaat een cartoon van tweety en sylvester (zo heet die zwart/witte kat toch?)

- naar NL gaat een kaart van het prachtige Drentse Exloo

- naar Wit-Rusland gaat een dame in klederdracht (getekend)

- naar Australie gaat een Hello Kitty.

Ook nog even een Nouvelles swap met een forummer geregeld
Drie officials en een "thank you" geschreven: een fuut reist straks naar Rusland, een gravure vliegt naar Canada, klompen trekken de zuidgrens over en een Teletubbie vertrekt richting Japan.

@Ligaa > houd je helemaal niet van kinderen of wil je ze alleen niet op een kaart aantreffen?

@Lien > ik vind kaarten uitzoeken ook nog leuker dan ontvangen.

Mijn kaarten komen overal en nergens vandaan: (museum)winkels, markten, on line shops. Ik betaal maximaal 1 euro voor een heel mooie kaart. Voor een 'standaard' cityview geef ik minder uit.

@Kozoo > van alle meeting kaarten die ik heb verstuurd heeft er slechts een ontvanger iets over geschreven.

@JJ > ik zal op een later tijdstip een van de favoriete recepten van de kinderen op de hyves plaatsen.

Ik heb in het Collect Club tijdschrift de plaatjes van de PC postzegels gezien en ga ze alvast bestellen, ze komen 14 oktober uit.

http://collectclub.postnl ... 247-2-21010000000080.aspx
Zo, lekker veel geschreven hier.

Lien, je hebt al een lekkere voorraad zeg!

Neferisis, zo is een trein missen helemaal niet erg.

Altijd leuk, kaarten shoppen.

Heb er gisteren ook nog een aantal op het dorp gehaald.

Verder druk met de voorbereidingen voor de verjaardag van dochter halverwege deze maand.

Gisteren 2 kaarten ontvangen en vandaag helaas alleen de tv-gids.

Gisteren ook nog een hurray uit Engeland en omdat zoon nu toch slaapt ga ik de kaartendoos eens tevoorschijn halen en wat adressen aanvragen.

Heb maar 5 kaarten onderweg meer.
Er gaan weer 4 kaarten de deur uit.

De kerk van mijn woonplaats gaat naar Portugal.

Naar Taiwan een I-drukker van Rotterdam.

Finland gaat een kaart met allemaal verschillende vogels naar toe.

En als laatste vertrekt er een strandkaart naar Tjechie.
Ligaa, leuk hoor.. 2 kaarten uit Rusland in 1 envelop. Is het hardlopen al weer gelukt? Ik heb de Stift 2 jaar geleden bezocht, wist ook niet dat het Unesco is!

Anita, ook al zoveel expireds? Succes met de voorbereidingen voor de verjaardag.

Neferisis, hahaha ja ik was destijds heel ongeduldig vandaar 2 profielen. Maar met die tweede doe ik het tegenwoordig rustig aan hoor.

Steph, dat is een raar profiel inderdaad.

Lien, jij klinkt al erg verslaafd!

Kozoo, fijn dat je weer kaartjes hebt ontvangen.

Ik heb 2 kaarten ontvangen, eindelijk! Zo maar weer eens wat adressen aanvragen want het gaat hard met de Hurray's. Komt waarschijnlijk doordat de meeste vakanties weer voorbij zijn.
Twee kaarten hier. Een hele mooie uit Maleisië, ik heb daar alleen mooie kaarten van gekregen.

En een dolfijne dolfijn is hier aankomen zwemmen NOA_LYNN.
Neferisis ik heb niets tegen kinderen en vind ze vaak leuk, maar ik wil geen kaarten met kinderen omdat ik het zielig vind dat ze worden opgetuigd en worden gefotografeerd terwijl ze daar zelf niet voor kiezen. Zoiets als hieronder bijvoorbeeld.

Maar goed, had vandaag al weer een kaart uit Wit-rusland van een kind van 1. De moeder had de kaart beschreven.

En nog een gave kaart uit Finland, van een foto van haar familieleden (rond 1920), had ze een kaart van laten drukken.

Ik heb zelf nog 2 kaarten te schrijven.

Juuf, het hardlopen ging goed, maar wel zwaar hoor! Zaterdag volgende les.
Ligaa, je bent wel populair bij de kinderen zo te lezen. Vind het kind met het boek eigenlijk wel leuk haha. Veel succes met het hardlopen zaterdag! En was je viscurry trouwens lekker?

Neferisis, altijd nuttig om de trein te missen en kaartjes te kopen in de verloren tijd!

steph, vaag verhaal van die buren. Klinkt een beetje als mierenneuken..

Noa_lynn, ik ga nog even reageren op het hyves bericht.

Anita, veel succes met de voorbereiding van de verjaardag! Word vast een leuke dag

Hier 1 kaartje ontvangen en profiel staat verder op inactief. Ik heb inmiddels officieel vakantie van mijn werk en a.s. zondag ga ik vliegen. Leuk! Ik hou ook een weblogje bij voor de liefhebbers (of als je je verveelt op zondag ) Staat op mijn eigen hyves een linkje. Nu ga ik inpakken!! Yay!
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaartjes gekregen; Finland, Duitsland, Lithouwen en Letland. Helaas nog geen hurrays. 2 kaartjes zijn nu al ruim 30 dagen onderweg (binnenlanden van Rusland, Siberië om precies te zijn en eentje naar Taiwan) en verder een kaartje naar Duitsland (5 dagen) en NL en Canada (4 dagen).

Op die manier is het geen straf om je trein te missen Neferisis

Mooie kaart van de bieb Ligaa.

Ik heb hier ook een erg lekker recept voor viscurry, zo makkelijk en erg lekker.

Lien: ik ben benieuwd waar jou eerste kaartje vandaan komt. Ik heb niet zo heel veel kaarten op voorraad, een stuk of 30-40 volgens mij. Hier (= IJsland) kan je bijna alleen maar "toeristische kaarten" kopen maar die zijn ook erg gewild.

Poezels: Fijn, vakantie!!!!! Geniet ervan.

En ehhh, over een week of 4 kom ik jullie kant op!!!!! Zullen we wat afspreken???
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:poezels schreef op 01 september 2011 @ 19:41:

Ligaa, je bent wel populair bij de kinderen zo te lezen. Vind het kind met het boek eigenlijk wel leuk haha. Veel succes met het hardlopen zaterdag! En was je viscurry trouwens lekker?

He poezels, ja die kind met dat boek haha, das geen kaart trouwens hoor maar gewoon een grappig plaatje dat ik had gegoogled.

De viscurry was overheerlijk, en zo simpel, vis koken is echt lekker!

Idd, snjokorn, viscurry is simpel en overheerlijk. Kan het iedereen aanraden het (weer) eens te maken!
Ik zit even op artunimited en ga ook maar eens bij die nieuwe webshop (cc) kijken. ik heb nu een profiel dat zoekt naar griezelkaarten, maar die heb ik geloof ik niet (enge dingen en fantasie thema)
Snjokorn, waar ongeveer. Kom je weer en voor het laatst aub solliciteren?
Steph: ik hoop ook dat het voor de laatste keer is

Dit keer is het redelijk in het midden van het land.

Ik ben er het laatste weekend van deze maand plus het volgende weekend.

Ligaa: een tarantula vind ik persoonlijk wel griezelig
Ohh wat gaan jullie snel alweer...

Heb even vluchtig gelezen.

@ stereogram, ja wat een tijdstip he, was die dag ook pas half 5 gaan slapen. Wel lekker soms, en Kroatië is inderdaad een minder standaard land. Dat wist ik niet. Zag later pas dat er maar iets van 400 postcrossers daar zijn.

Mijn hurrays gaan niet zo snel, heb nu bijna allemaal verre landen waarvan de langste nu ongeveer 14 dagen naar Rusland onderweg is. Zal nog wel even duren denk ik. Ik merk ook dat ik het leuker vind om adres aan te vragen dan kaartje ontvangen. Het hele proces vooraf zeg maar ;)

Had vorige week een meevallertje. Kwam een leuke winkel tegen met hun kaarten buiten. Gelijk geintresseerd natuurlijk. Ze waren 0,75 cent. Had een paar leuke uitgezocht en liep naar binnen. Binnen bleek op het hele assortiment 50% korting te zitten ivm sluiting van de winkel. Dus weer iets van 30 kaarten gehaald, voor een mooi prijsje. Allemaal schilderkaarten. Van Gogh en andere schilders, Niet allemaal even mooi maar je weet nooit wie je er blij mee kan maken. Was wel zielig voor de eigenaar want de winkel bestond nog geen 9 maanden en hij moest de boel al sluiten. Erg jammer.

Ik ga weer richting bed, morgen weer vroeg dag en dan lekker weekend. Enjoy ladiessss
@ Steph: Oh Unesco kaarten, het zou wel heel leuk zijn! Maar alleen als het niet teveel moeite is en hoe kunnen we dat het best regelen met betalen etc?

@Noa-Lynn: Duidelijk en ook heel logisch ;) Ik blijf gewoon meeschrijven en dan zien we later wel weer verder!
quote:Lien03 schreef op 01 september 2011 @ 22:21:

@ Steph: Oh Unesco kaarten, het zou wel heel leuk zijn! Maar alleen als het niet teveel moeite is en hoe kunnen we dat het best regelen met betalen etc?

@Noa-Lynn: Duidelijk en ook heel logisch ;) Ik blijf gewoon meeschrijven en dan zien we later wel weer verder!Lien, de amsterdamse grachten zijn ook Unesco. Verder de waddenzee, Rietveld-schroderhuis en Kinderdijk. Dat zijn de vier die makkelijk te verkrijgen zijn bij art unlimited of als ansichtkaarten.
Oh die postcrossingzegels zijn wel leuk! Hm, misschien toch ook maar bestellen....

Leuk dat het bij iedereen lijkt of er weer flink veel ontvangen wordt etc.

Snjokorn > Ik ben ook benieuwd waar mijn eeerste kaartje vandaan gaat komen, vandaag in iedergeval nog geen kaartje binnen. Dus Nederland zal het ws. niet zijn. ;)

Oh leuk zeg, IJsland, Zijn daar veel gebruikers van Postcrossing?

La lady > Dat is wel een meevaller van die kaartjes, hoewel het wel sneu is voor de eigenaar van het winkeltje natuurlijk!

Hier zojuist weer een Hurray ontvangen. Een kaartje is aangekomen in Amerika. Helaas was de Hurray wel leeg :(

Gelijk weer een adres opgehaald: Duitsland, 150 km verderop maar, valt dus mee, maar wel een "nieuw" land voor mij. Geadresseerde heeft in 20 dagen 16 kaarten verzonden en maar drie ontvangen, verhoudingen liggen daar dus wat scheef...
@ Steph: Oké dank je wel voor de tips, ik ga er met de volgende keer bestellen rekening mee houden! Want volgens mij worden Unesco kaarten wel regelmatig gevraagd toch?
twee keer is een beetje overdreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven