Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hallo allen,

Ik ben al een paar dagen hier niet meer geweest, maar meld me toch even weer hoor. Ik was niet zo lekker de afgelopen dagen, dus ook het postcrossen heeft stil gekregen. Ik heb een kaart uit Israel gekregen, een van inkognito (weten jullie welke kaarten ik bedoel? Semi-grappige illustraties) en een leuke kaart uit Ohio en deze zegels zaten er op.

Lien, ik heb denk ik zo'n 300 kaarten op voorraad. Ik koop wel eens online, in winkels in mijn stad en ook op marktplaats koop ik wel eens wat. Ik ga ook wel eens naar boekenmarkten. Kaarten duurder dan 80 cent koop ik liever niet, maar ik houd wel van mooie kaarten (om te versturen)

Sunflowers, als ik de kaart die ik ontvang niet mooi vind zeg ik heel kort bedankt en groeten. Als ik de kaart wel mooi vind schrijf ik uitgebreider. Ik denk niet dat het zin heeft om mensen er op te wijzen dat de kaart niet mooi is, ik denk dat als je een vodje stuurt, je toch niet snapt/belangrijk vind om mooie kaarten te sturen. Ik neem dat mensen niet kwalijk, maar ik bedank er niet te uitgebreid voor.

Jee Poezels de laatste loodjes! Stom van die pijnlijke benen! Sterkte <einde troostmodus>
Stereo, Steph, Kozoo, Snjo en anderen die ik over het hoofd heb gezien: bedankt voor het duimen. Neferisis, lief van dat kaarsje! Dat doet mijn moeder ook altijd. In verband met herkenbaarheid ga ik er hier liever verder niet op in.. ik zal een berichtje op hyves plaatsen voor de geïnteresseerden!

JJ, wat gaaf! Een kaart uit Peru is wel heel uitzonderlijk. Ik ga straks even op je profiel kijken hoe mooi de kaart is.

Kozoo, heeel raar weer inderdaad. Zonder paraplu kun je bijna niet op pad deze zomer.

Welkom Lien! Ik heb een flinke voorraad, durf ze niet meer te tellen. Al mijn kaarten zijn al gescand, dus alleen nog maar een kwestie van schrijven en versturen. Je zou er eventueel ook foto's van kunnen maken, in plaats van scannen!

Poezels:

Anita, na 11 kaarten is het inderdaad wel afkicken geblazen als je even niets ontvangt.

Het ontvangen van kaarten staat hier ook even stil, ik ga zo maar weer eens wat adressen aanvragen. Had zin om vandaag een lange wandeling te maken maar de lucht is hier steeds zo dreigend dat ik maar lekker binnen blijf. En oh jeee.. de eerste donder is alweer te horen!

En nu ga ik op hyves mijn nieuws vertellen
Poezels Heb jij altijd hoge hakken aan? Net als bij de meeting??? Succes met die 4dg werken.

Ik ga naar hyves...
Juuf, ik kan het niet vinden. *sip*
Steph, niet zo snel! Nu staat het er wel als het goed is.. bij de krabbels!
Juuf, wat een leuk nieuws! Hier nu voor het eerst vandaag na alle regenbuien zon! Maar ik heb mijn tijd ook maar binnenshuis doorgebracht, met het huishouden en schoolwerk.

Ligaa, dat is boffen, een Inkognito uit Israël!

Anita, oeps, hoe uiten die afkickverschijnselen zich?

Poezels, alvast een fijne vakantie! Ik weet niet meer waar je precies heen ging, maar ik hoop dat Irene geen roet in het eten gooit!

Steph, heb je al fijn gekleurd in het kleurboek? Het was er in elk geval uitermate geschikt weer voor!

Gisteren een enthousiaste hurray van iemand in mijn buurstadje (alweer!) en 1 kaart. De nieuwe kaart (cityview) gaat naar Duitsland.

Iedereen een fijne week met veel leuke post gewenst!
Een druk weekend achter de rug, logees hier en het halve land doorkruist voor verjaardagen e.d. Ik ben blij dat ik weer op het eigen honk ben en al het beddengoed in de droger zit.

Gisteren twee kaarten binnen gekregen en enkele hurrays ontvangen. Ik mag voor vier adressen een passend kaartje gaan uitzoeken.

@La-lady > leuk, nog een nachtbraker op dit topic!

Ik heb het vinkje bij NL even uitgezet. Kom maar op met de exotische plaatjes.

@Stereo > het is duidelijk vakantietijd: kaarten worden dikwijls laat geregistreerd en er komt ook weinig commentaar op gescande exemplaren. Succes van de week, heb je al een jarige in de klas gehad en doe je daar dan iets speciaals voor/mee?

@Steph > dat boek over Hyves heb ik op vakantie gelezen, heel boeiend.

@Poezels > opletten met je benen als je zo'n lange vliegreis moet maken, desnoods toch maar steunkousen dragen (onder een broek). Niet charmant, maar wel effectief!

Dagen afstrepen, heerlijk toch!?

@Anita > gezellig dat je even kwam buurten. :D

@Juuf > ik zal zo eens op hyves kijken of mijn kaarsjes een positief resultaat hebben opgeleverd.
Ligaa, leuke zegeld zeg! Vooral de Elvis zegel

Steph, op mijn werk draag ik platte schoenen, maar daarbuiten wel hakken. Probleem is medisch dus mijn schoeisel maakt helaas niet uit :(

Juuf, super nieuws, feli!

neferisis, ik zal opletten, maar de steunkousen sla ik even over haha Probleem zit in mijn knieën en lies dus die gaan niet helpen helaas. Ik beweeg veel in het vliegtuig en heb ook oefeningen die ik zittend kan doen. Ging vorig jaar ook goed

Mijn PC staat inmiddels inactief dus voorlopig even geen nieuws van mij. Ga nog een paar tweede ronde kaartjes sturen want ik heb drie (!) bijna expired.
quote:poezels schreef op 28 augustus 2011 @ 20:09:

neferisis, ik zal opletten, maar de steunkousen sla ik even over haha Probleem zit in mijn knieën en lies dus die gaan niet helpen helaas. Ik beweeg veel in het vliegtuig en heb ook oefeningen die ik zittend kan doen. Ging vorig jaar ook goed

@Ligaa > moeder Theresa in de bus: dat kan een goed voorteken zijn... Voel je je al een beetje beter?
Stereo, ik heb er wel een beetje ingekleurd. We hadden vandaag een brunch, vriend's zijn vader zou dinsdag 80 zijn geworden en zijn moeder wilde dit doen).

Neferisis, kom je al een beetje bij? Dat boek ga ik ook op vakantie lezen, in de bus denk ik.

Neem echt wel aan dat het boeiend is.

Poezels, als het medisch te verhelpen is dat is prettig. Hopelijk ben je snel van de pijn af.
@Steph > vanavond met de i-Pad op de bank doorgebracht en met een half oog tv gekeken. Kaarten uitgezocht voor Taiwan (Nouvelles I.), Oostenrijk (cityview), Frankrijk (oude z/w) en Litouwen (natuur).

Hoe is het nu met jouw schoonmoeder? Staat ze, ondanks het verlies van haar man, toch positief in het leven? Ik vind een brunch een mooie manier om schoonpa te herdenken.

Wij gaan elk jaar rond de verjaardag van mijn schoonvader met de hele familie een strandwandeling maken en paaseieren zoeken in de duinen, omdat we dat met schoonpa altijd op zijn verjaardag deden. Hij is er al dertien jaar niet meer, maar op deze manier halen we herinneringen aan hem op zonder dat het een beladen dag wordt. Vooral de kleinkinderen (de oudste is 22 en de jongste 13) hebben die dag de grootste lol en elk jaar maken we een groepsfoto.
Stereo, hoe is het weer vandaag dan? Hier nog steeds grijs en koud.

Neferisis, dat klinkt inderdaad als een druk weekend. Het resultaat van je kaarsjes heb je kunnen lezen...

Poezels bedankt! Ik heb helaas momenteel ook veel expired kaarten, maar liefst 5 op m'n ene profiel en 1 op m'n andere profiel.

Zo grappig, ik mag een kaartje sturen naar een mevrouw die al eens eerder een kaartje van mij ontvangen heeft. Maar dan vanaf m'n andere profiel!
Moeder Theresa die me geluk brengt ik hoop het, neferisis. Verder is het met de gezondheid echt prut en moet nu dus aan de "zwaarste" medicatie, en die is voor altijd. Maar als het me helpt: graag! Ik moet er wel vaak voor naar het z-huis.

Hee, ik had veel geluk vandaag want een envelop uit Rusland met twee kaarten! Portret van dame en foto van dame. Ik ga haar een kaart terugsturen, eentje maar, want ik ben zuinig!

En nog meer geluk, want tussen de buien door van en naar het werk!

Ik hoop dat ik morgen weer kan hardlopen, al 4 dagen niet geweest!
Neferisis, wat een druk weekend zeg.

Kon je vandaag een beetje op je gemak doen of moet je volle bak aan de slag.

Ligaa, vervelend dat je aan de zwaarste medicijnen moet.

Juuf, super nieuws zeg!!!!

Hier vandaag alweer geen post.

Wel 3 hurrays.

Eentje van een expired kaart (nog 8 te gaan dan ben ik daar helemaal vanaf, hahaha)
Goedeavond!

Morgen ga ik dan echt de hyves RR in orde maken :-) Beloofd = beloofd

Vandaag 3 leuke kaarten ontvangen, waarvan 2 van de meeting in Den Haag die afgelopen zaterdag heeft plaatsgevonden.
@JJ.. Ik moet ook mn kaartjes nog schrijven maar kom ergens postcrossingtijd te kort .

Kaartjes heb ik intussen zo goed als uitgezocht dus zal het deze week wel worden dat ik ze ook opstuur.
Neferisis, ze staat totaal NIET positief in het leven. Wel als ze iets te doen heeft, best wel vaak, maar dan zegt ze tegen ons dat ze al twee dagen alleen was. Terwijl ze elke dag wel iets had zagen we op de kalender. Maar als er één lege dag tussen zit is ze de hele dag depri. Ze kijkt niet vooruit maar leeft in het nu. Heel frustrerend. Ze krijgt wel hulp ervoor maar dat neemt ze niet aan. Lijkt mij ook moeilijk als er 60jr lang iemand samen met je is, ook al heeft ze voor hem heel veel dingen moeten laten maar dat terzijde, en die valt ineens weg dat het heel moeilijk is -einde schoonma modus-

Juuf, dat is wel heel erg toevallig.

Ligaa, dikke voor jouw. Hopelijk mooi renweer voor je.

JJ, schaam je diep zeg.

Leuk meetingkaarten ontvangen!!!

Geen kaarten hier wel hurray's. Morgen ga ik weer kaarten versturen.
Noa_lynn, jij ook ? Heb ik gemist.
quote:steph schreef op 29 augustus 2011 @ 22:22:

Noa_lynn, jij ook ? Heb ik gemist.

Ja echt.. maar sturen zal ik ze zeker.

Tot nu toe heeft nog niemand gezegd dat ie mijn kaartje gemist heeft.. .
De postbode zwaaide vandaag naar me... en liep toen gewoon door . En ik maar denken dat die kaart van Noa-lynn nu toch echt in mijn bus zou vallen...

@Juuf > twee profielen? Een beetje ongeduldig?

@Ligaa > wat een bagger dat je voortaan met die medicatie door het leven moet. En nou maar hopen dat het verlichting oplevert . Moeder T. moet haar trukendoos maar eens flink open trekken!

@Anita > vanochtend twee uur gewandeld in het bos en daarna de hele dag achter het scherm gezeten. Hier geen hurrays; niks, nope, nada, niente.

@JJ > jij wel post... en wij maar wachten en smachten...

@Steph > het gedrag jouw schoonmoeder is heel herkenbaar. Mijn schoonma is nooit meer de oude geworden. Ik wens jou en je vriend heel veel succes en geduld voor de komende tijd.

@Noa-lynn > ik heb van mijn moeder de volgende regel geleerd: 'mensen die vragen... worden overgeslagen...'
Heeft iemand ooit zo'n raar profiel gehad? (op dieren na dan).

"Hi!

My name is ...., I'm 1 y.o. baby-boy.

I learn English, so send me cards showing something named from letters "E" or "G". Please, write large letter and name of the image on the back side of a postcard. Write some words about yourself too.

Looking forward to your postcard!"

Ik heb maar een kattenkaart gestuurd van de Idrukker met daarop heel groot de E en de G erop gezet.
@Steph > wat een maf profiel. Ik zou een kaart van een egel hebben opgestuurd: EGEL, en dan de vertaling van dat woord erbij.
Nog nooit tegengekomen, hahaha

Heb ook een 1 year old boy, maar die is echt nog niet met engels bezig.

Brabbelt wel lekker in zijn eigen taaltje.
Whahaha, Steph! Wat een grappig profiel, een baby-boy die Engels leert... Je kunt niet vroeg genoeg beginnen hoor!

Morgen hebben de mensen van de Hyves RR post :-D
Neferisis, dacht ik ook al aan die Egel maar die heb ik geen meer.

Dank je wel lieverd.

Anita, ik dacht ook al dat kinderen van die leeftijd gewoon brabbelen. Misschien lopen ze in Rusland gewoon voor kwa kinderen.

Zes adressen aangevraagd:

-Duitsland daar gaat een B&W-kaart heen

-Finland, een woonplaatskaart

-China een Jip en Janneke, het kind is nog maar 3jr (heb ik weer)

-Rusland dan een kat met een grote G en E erop gezet

-Zwitserland een nouvelles

-Taiwan een woonplaatskaart

Postbode is geweest, helaas geen kaarten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven