Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Gisteren een berg kaarten gehad, zowel van een Maand RR als officials.. jammer genoeg ook een bekende, wel met een heel leuke passende kaart voor mij tussen de officials (durf zijn naam bijna niet te zeggen, bang dat het virus overslaat ).

Bn nu heel erg aant genieten van de kitten en uiteraard Luca .
quote:neferisis schreef op 11 september 2011 @ 00:25:

@Ligaa > van welk jaar dateren de kaarten? Wat staat erop?

..

Er staat op " voor het kind " is dus al een oudere serie. Het zijn afbeeldingen van sprookjes, reuzen heksen.

Ik ga nog even verder googlen of ik een afbeelding kan vinden
Hallo, ik meld me ook weer even! Heb een drukke eerste werkweek achter de rug en was compleet gesloopt vrijdag avond.Gister even een ritje naar Kampen gedaan om een nieuw konijnenhok te halen. De konijntjes zijn er blij mee maar graven alle bodembedekking uit de kooi.. Heb van de week een leuk kaartje uit Finland gehad, een room broodje:) Verder nog een aantal hurrays, allemaal leuk en gezellig! Morgen ga ik nieuwe kaarten schrijven en opruimen hier. Dinsdag aan het werk en woensdag heb ik weer een rondje ziekenhuis. Wond loopt nog steeds, ben benieuwd... Woensdag hoor ik of er een bacterie in zit, maar heb geen koorts dus ga er van uit van niet. Maar het vocht uit de wond is nog steeds gelig en vies dus ben nog niet helemaal zeker van mn zaak.. Zit nu een docu te kijken over 11/09 jeetje zeg het blijft toch verschrikkelijk....
Neferisis, wat fijn dat de kaart toch nog is aangekomen, had hem tegelijk met die voor mn ouders verstuurd en die was er al ruim een week. Vroeg me dus al af wanneer hij bij jou zou aankomen. Heb echt heel veel mooie Gasponi kaarten gescoord!!
Goedemorgen allemaal!!
De postbode heeft zich hier nog niet gemeld, maar op maandag valt daar nooit peil op te trekken. Vijf kaarten uitgezocht: naar Duitsland gaat een vuurtoren, naar Thailand molens, naar Brazilië ook iets toeristisch, naar Finland brievenbussen en naar Oekraïne een Anne G.

@Lalady > ik word meestal enigszins kriebelig van dwingende profielen en zoek dan iets uit de voorraad wat net binnen het eisenpakket valt en heb ik dat niet voor handen dan krijgt diegene gewoon een simpele toeristenkaart.

@Anita > ik moet ook nodig de kast van zoon uitmesten, meneer heeft deze zomer weer eens een groeispurt gemaakt (gelukkig zijn voeten niet!). Dochter houdt het zelf bij, heeft ook kleedgeld. Jongens boeit het allemaal wat minder.

@Noa-lynn > kan de nieuwe huisgenoot al een beetje wennen? En hoe reageert Luca op de soortgenoot?

@Ligaa > ik denk dat ik weet welke kaarten je bedoelt, die zijn leuk!

@Tine > ik heb gisteravond de tv uitgezet, had al dagenlang 9/11 reportages voorbij zien komen, was de depressieve beelden zat. Ik heb een boek gepakt en lekkere muziek opgezet.

Wat jammer dat de wond nog steeds niet dicht is, wees maar voorzichtig dat het niet alsnog een bacteriële infectie wordt.

Dus jij hebt een voorraad Gasponi kaarten... Wanneer was de volgende hyvesruil ook alweer ?
hoi hoi!

Weer een berichtje van mij. Heb nog een hurray binnengekregen die wat langer op zich liet wachten. Van die andere heb ik niets meer gekregen. Jammer.

Afgelopen weekend drie kaarten op de mat. Twee landen die ik nog niet had in mijn lijstje: Czech Republic en Kazachstan. De laatste een oerlelijk kaartje, maar in Kazachstan zijn niet zoveel leden, dus wel bijzonder!

Verder nog een kaart uit Taiwan.

Ook weer wat adressen aangevraagd. Nu 11 kaarten weer onderweg. De standaard landen, duitsland, usa, finland etc.

Ook een adres in nederland, maar die mevrouw deed al drie jaar aan postcrossen en had helemaal niets in haar profiel staan. Erg jammer, dus maar een algemene kaart naar toe gestuurd met een berichtje dat ik het jammer vind dat ik niets weet over de persoon waar ik een kaart naar toe stuur.

Lalady: ik hou ook niet van dwingende profielen. Stuur dan meestal ook iets simpels. Het kan ook zijn dat zo iemand zich niet goed weet uit te drukken in het engels en het dan anders over komt dan bedoeld. Toch leuk dat je wel een leuke hurray had!
Hallootjes

Hier eigenlijk geen PC nieuws. Ik zit te wachten op diverse Hurray's. Maar ja, als je wacht komen ze nooit....

Ik heb bijv. nu kaarten onderweg: Nederland, nu vijf dagen, Duitsland 10 dagen en Taiwan/Rusland 18 dagen...

Wat doen jullie hiermee? Een berichtje achteraan sturen ja of nee? Als ik naar de diverse profielen kijk zijn alle kaartjes al over de gemiddelde reisduur heen naar deze bestemmingen. Allemaal zijn ze regelmatig online.
Die van nederland is wel raar Lien. Misschien die een berichtje sturen? De rest zou ik nog even mee wachten.

Ik kreeg vandaag een stom kaartje uit amerika. Gratis kaartje, soort van flyer achtig met alleen een id nummer en verder niets. Ik wacht nog maar even met registreren denk ik.
quote:neferisis schreef op 12 september 2011 @ 14:13:

@Noa-lynn > kan de nieuwe huisgenoot al een beetje wennen? En hoe reageert Luca op de soortgenoot?

Het wennen gaat voor beide erg goed, was een beetje bang dat Luca Tygo niet zomaar zou accepteren maar dat viel dus alles mee.

Tygo speelt met alle speeltjes die er in huis zijn, eet als een grote kat ook de grote brokken van zijn broer en zijn broer eet de kleine brokjes .

Hoe logisch.. zit erover te denken om voor een poosje alleen kittenbrokjes te geven aan beide, weet niet hoe slecht grote brokjes zijn (qua voedingsstoffen) voor mijn kleine tijgertje.

Tygo (net 7 weken) heeft net een uur lang knock out liggen slapen op mijn buik, ze zijn vandaag van 11 tot 19 voor het eerst alleen geweest.

Mijn ouders zijn rond 17 uur langs geweest maar verder dus echt met zijn tweetjes.

Luca is ook een heel oplettend beestje nu, vanmorgen kwam die ook weer even extra bijknuffelen want dat deed ie niet sinds zaterdagmiddag toen Tygo binnenkwam.
Hier helemaal geen post vandaag .... Liep ik (gedachtenloos) naar huis toen ik klaar was met werken, zie ik de lege brievenbus en dacht "o ja, ik zou nog postzegels kopen" ..... snel naar het postkantoor gelopen en nu kan ik weer op de knop drukken.

Ik hoop maar dat het virus van Noa_lynn inmiddels naar een ander gegaan is . Gaat het goed met kitten en Luca??

Kristin: tsja, ik zou 'm gelijk weggooien, dan maar een extra expired voor degene die 'm verstuurd heeft ..... Je kaartje uit Kazachstan klinkt dan wel weer gaaf.

Lalady: ik ben een tikkeltje allergisch voor dwingende profielen

Tine: ik hoop zo dat je woensdag goed nieuws krijgt!!!!! (vitamine C schijnt goed te zijn voor wondgenezing)
Snjókorn falla, á allt og alla
Tromgeroffel: ............ Oekraïne, USA en Duitsland..... (om mee te beginnen)

Rusland en Taiwan zijn nu al 40 dagen onderweg
Zo, heb even een baaaaaldag vandaag!

1. Probeer ik net een nieuw inktpatroon te plaatsen, past deze niet. 13 euro *poef* en ik kom er met al een uur googlen niet achter welke ik dan wel moet hebben.

2. Een spel van marktplaats binnengekregen en er zaten weer eens allemaal krassen op de disc, wat doen die mensen met hun spellen, gooien ze ermee? Geen zin om te kijken of de disc het nog doet.

3. Een lelijke kaart met een moeilijk leesbaar handschrift en een leuke kaart met google translate engels. Uit Taiwan, een van de eerste mooi kaarten daar vandaan.

En ik vergeet vast nog van alles waarom ik baal!

*EGO POST UIT*
quote:Lien03 schreef op 12 september 2011 @ 17:49:

Hallootjes

Wat doen jullie hiermee? Een berichtje achteraan sturen ja of nee? Als ik naar de diverse profielen kijk zijn alle kaartjes al over de gemiddelde reisduur heen naar deze bestemmingen. Allemaal zijn ze regelmatig online.

Hallootjes!

Ik stuur alleen een bericht als de kaart expired is en dan soms ook niet als ze niet meer online komen.
Ola! Hoe is het met iedereen? Hier een vrije dag achter de kiezen. Morgen begint mn werk week weer. Vandaag andere bodembedekking gekocht en tot nu toe gaat het goed, en ligt er nog niets naast. Ze gaan nog niet echt naar boven maar dat komt vast nog wel. Vandaag verder geen post, alleen folders en het nieuwe speelgoedboek. Wel weer twee leuke hurrays dus net nog even twee kaartjes geschreven. 3 dames in badpak naar India en een fiets met een band in hartvorm naar Amerika.

Ligaa, het vervelend een baaldag, het gaat morgen vast helemaal goed komen! Wat zonde van de cd met krassen, dat mensen dat nog durven op te sturen...

Snjokorn, heb je mooie postzegels weten te scoren? Wat jammer dat je brievenbus leeg bleef, morgen komt dat vast goed! Ik hoop ook dat ik goed nieuws krijg, ik duim elke dag.

Noa-Lynn, wat leuk dat de poezenbeesten zo goed met elkaar kunnen opschieten! Heb je nog leuke post gehad vandaag?

Kristin, leuk weer nieuwe landen voor jou. Jammer van dat kaartje wat eigenlijk geen kaartje was, ik zou een hurray sturen dat dit niet het idee is van postcrossing...

Lien03, wat jammer dat je kaartjes zo de tijd nemen om aan te komen. Ik stuur pas een berichtje als de kaart expired is. Mijn kaartje naar Duitsland is ondertussen ook al 25 dagen onderweg. Ik wacht af hihi.

Neferisis, is de postbode ondertussen nog langs geweest? Ik houd mn wond goed afgedekt en hij krijgt elke dag een douch. Er is vorige week nadat hij opensprong een kweek gemaakt maar ondertussen loopt hij nog steeds. Gele vieze meuk komt eruit. Het was ook al weer wat dicht gegroeid maar er zat al weer zoveel viezigheid achter dat ik hem zo open kon laten springen, heb ik dus ook maar gedaan zodat het eruit kon. Ben wel bang dat er vorige week nog geen bacterie in zat (toen de kweek was gemaakt) maar dat er bijvoorbeeld in de loop van de week wel een bacterie is ingeslopen maar dat die dus niet is opgemerkt. Weet ook niet of dit kan maar dit leek me wel logisch...Maar goed, ik heb je adres;)
@Tine > de postbode bracht een blommetje uit Finland, niet echt inspirerend, de tekst was eveneens zouteloos: 'Happy Postcrossing!'

Speelgoedboeken hield ik vroeger een paar weken achter, anders waren de kinderen veel te lang met Sinterklaas bezig.

@Kristin > ik snap niet dat iemand zijn profiel blanco laat en dan meestal ook geen favorieten heeft uitgekozen. Als je je per se wil laten verrassen vermeld dat dat gewoon.

@Lien > bij een binnenlands kaartje stuur ik, mits de ontvanger regelmatig online is, na tien dagen een berichtje. De 'snelle landen' binnen Europa pas na een week of drie, de rest na vijftig dagen.

@Noa-lynn > wat heerlijk dat de twee "broertjes" het zo goed met elkaar kunnen vinden. Slapen ze ook beiden bij jou in de kamer of hebben ze hun plekje elders?

@Snjokorn > spannende landen 8-P! Wel interessante profielen?

@Ligaa > fan van de Boomtown Rats? You want to shoo-oo-oo-ooot the whole day down too?

Ik mag een kaart (Nouvelles I.) naar het Griekse eiland Santorini sturen. Daar zou ik zo heen willen nu de wind om het huis loeit. Ik werd vanavond in mijn tuin gebombardeerd door de notenboom, echt niet fijn!
Goedemorgen lieve mensen!

Noa_lynn: wat fijn dat het goed gaat tussen je 2 schatjes. Ik kan me voorstellen dat je er erg van geniet! Ik heb zelf eigenlijk niks met katten, maar als ik dit zo lees denk ik: ahh..lieffffff, haha.

Tine: haai! Meid, ik hoop nog steeds dat het nou eens beter gaat met de wond. Ik stuur nog weer positieve straaltjes naar je toe.

Neferisis: Haha, gebombardeerd door de notenboom. Ik zie het al voor me. Of het waren heel ondeugende eekhoorntjes die jou giechelend nawezen..

Ligaa: nieuwe dag vandaag, hopenlijk wordt dit geen baaldag.

Snjo: goed begin met de kaartjes! Ik ga ook maar weer wat versturen want heb er maar 2 onderweg geloof ik. (ja echt..ongelooflijkhe..)

Kristin: jammer van je vodje..

Lien: duurt lang he.. hmm nog maar even afwachten denk ik?
Even een ego-post voordat ik richting werk ga.

Gisteren 2 hurrays.

Een uit Roemenie en 1 van kaatje.

Leuk om eens een kaartje te hebben gestuurd naar een forumster al is ze momenteel niet zo veel aanwezig hier.

Voelde toch als schrijven naar een bekende.

Nieuwe kaarten gaan zo de brievenbus in.

Hartjes blijven weer binnen Nederland en een zeester naar HongKong.
De meningen verschillen dus een beetje over het wel of niet een berichtje sturen. Ik werd een beetje ongeduldig (waarschijnlijk door het beginnend postcrosser zijn?) en heb degene van het kaartje in Nederland een berichtje gestuurd. Kaartje heeft ze inderdaad niet ontvangen. Terwijl hij op 7 sept. gepost is. Besloten om toch maar een nieuw kaartje te sturen. Een toepasselijk kaartje vond ik zelf: ze is gek van boeken en het is een kaartje waar met boeken domino gedaan wordt. De boeken staan rechtop en er tikken er een paar elkaar net aan en vallen dus om. Hopelijk komt deze aan en bereiken we zo inderdaad weer het domino-effect ;)

Hier ook een Duitsland, Rusland en Taiwan onderweg die er erg lang over lijken te doen. Duitsland ondertussen alweer 11 dagen, Rusland en Taiwan 19 dagen. Over het kaartje naar China heb ik het maar helemaal niet, die is pas drie dagen onderweg.

Ook qua ontvangst ligt het hier stil. De postbode kan blijkbaar vandaag ook weer dit adres niet vinden ;)

Vanochtend in de stad nog wel leuke nieuwe "Holland" kaartjes gekocht. Vijf stuks voor 2 euro.
Ligaa: Ik hoop dat je baaldag helemaal voorbij is nu

Tine: de nieuwe postzegels zijn "mwah"... een dwarsdoorsnede van een boom waarbij je de jaarringen dus goed kan zien...

Neferisis: het waren niet echt spannende profielen, gelukkig wel met wensenlijsten (niet al te raar of veeleisend) maar weinig over de personen zelf. Heb wel aardige kaartjes bij de profielen gevonden (maar wist eigenlijk niet wat ik erop moest schrijven).

Kozoo: niet te veel aanvragen nu he, anders hebben we er misschien wel teveel onderweg over 3 weken....

Anita: grappig dat je het adres van een forumster kreeg.

Lien: 5 voor 2 euro is niet duur.

Hier geen (leuke) post en ook geen hurrays. Wél m'n kaartjes voor 3 uur op de bus gedaan (ging met een patient buiten wandelen (nog even van het mooie weer genieten) en heb toen m'n kaartjes maar meteen meegenomen).
Lien, ook hier al 2 dagen geen kaarten voor mij.

Snjo, iook lekker weertje bij jullie dus>

Hier was het vandaag ook goed te doen.

Net even de mail bekeken, en vandaag alweer 2 hurrays.

Uit duitsland en finland en lekker enthousiast ook.

Vanmiddag ook nog wat kaarten gekocht voordat ik ging werken.

Bij de xenos hadden ze weer leuke, dus kon het niet laten.

Ook nog het boek spagetti tegen het plafond meegenomen bij de Bruna, daar heb ik de kaartenmolens kunnen weerstaan.
quote:snjokorn schreef op 13 september 2011 @ 20:54:

Neferisis: het waren niet echt spannende profielen, gelukkig wel met wensenlijsten (niet al te raar of veeleisend) maar weinig over de personen zelf. Heb wel aardige kaartjes bij de profielen gevonden (maar wist eigenlijk niet wat ik erop moest schrijven).

).

Nou Snjo dat heb ik ook wel vaak, dat ik een mooie kaart heb, zit er klaar voor, maar krijg dan ook totaal geen inspiratie. Soms schrijf ik dan over wat ik daarvoor gedaan heb, het weer, of ik maak (op creadag) een tekening. Een persoonlijk profiel vind ik toch leuker.

Lien, in het begin van het postcrossen wist ik precies welke kaarten ik onderweg had en hield alles bij in een schriftje, nu houd ik het allemaal niet meer zo bij. het gaat soms zo snel

Kozoo, hoe gaat het met de kaarten bij jou?

Tine, hoe ging het op het werk? Het zal zeker wel zwaar zijn nog.

Ik ben zo moe, ik wacht tot even voor 10 en ga dan lekker op bed
Goedenavond allemaal,

@ Kirstin, misschien heb je gelijk dat van diegene zich niet goed uit weet te drukken maar mevrouw kwam uit USA Of ik las het gewoon verkeerd.

@Tine ik probeer al vanaf deel 7 uit te vogelen wat voor operatie jij hebt gehad en nog steeds ben ik er niet uit dus ik ga het maar gewoon vragen. Want ik lees dat het niet goed geneest en dergelijke maar ik kan helemaal niet reageren omdat ik niet weet waarom je geopereerd bent. Als het prive is begrijp ik dat hoor.

Dames, ik heb Fiet al een tijdje niet zien schrijven. Is zij er nog?

Ik heb mijn eerste zelfgemaakte kaart ook binnen: Weet niet wat ik er van moet vinden. Het is wel van een thema waar ik kaarten van wil en dat zijn regenbogen. Maar het plaatje is uit Word of van Google gezocht op fotopapier uitgeprint en zo verzonden. Misschien is het voor deze persoon zo goedkoper om toch mee te doen aan het postcrossing gebeuren maar ja ik vind het wel jammer.

Trouwenssss hebben jullie al gelezen dat er postcrossing zegels uitkomen? Pas 2de week van oktober worden ze uitgeleverd maar ik heb al 2 velletjes besteld, en misschien neem ik later wel meer

Dit was het weer vandaag Byebye
Ik kreeg gisteren een kaart met een afbeelding van een werk van Carvaggio (Italiaanse schilder) uit Rusland.

En de kaarten van idrukker, zo daar zitten wel een aantal zeer mooie kaarten bij! Heel leuk! Ik heb de kaarten nog niet voorbij zien komen op de website, worden ze veel verstuurd denken jullie?

En de kaarten van "voor het kind". Neferisis het zijn afbeeldingen van knutselwerken, met vilt en gaas en stof (heks en meermin ed.). Klopt dat met wat jij dacht?

Vandaag de hele dag werken! Dag
Gisteren weer een mooie kaart uit maleisie gekregen en twee hurrays. Ook mijn kaartje die ik naar die nederlandse vrouw had gestuurd zonder profiel was aangekomen. Ze schreef wel een bedankje, maar reageerde niet op mijn tekst. Jammer.

Ik hield het in het begin ook bij wanneer mijn kaartjes aankwamen en at ik er voor terug kreeg. Zo ontdekte ik dat ik voor de ene geregistreerde kaart wel vier kaarten terug kreeg en voor de ander niks.

Waar kan je die PC- postzegels bestellen?

Ligaa: welke van idrukker heb je besteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven