Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hier vandaag twee kaarten ontvangen, niet echt aansluitend bij mijn profiel, maar wel voorzien van een aardig verhaaltje.

Enkele hurrays ontvangen, mijn 750-ste kaart was gearriveerd en nu mag ik 23 stuks onderweg hebben. Gisteravond naar G-B een cityview verzonden, naar Japan een bloemenarrangement, naar Litouwen een egeltje, naar DL cappuccini en naar een Limburger een biertje.

@Anita > een hurray op zondag kan natuurlijk best: de afzender kan het weekend op stap geweest zijn of in een andere tijdzone zitten.

Heb je een gemakkelijk iemand getrokken voor de Sinterklaas? Ga jullie voor het hele pakket: cadeaus, pesterige gedichten en grappige surprises?

Ik moet er niet aan denken om 's ochtends vroeg een Mari in mijn huis tegen te komen!

Oh dadeltaart, heb ik van gesmuld in Jordanië, yummie! Kan je het recept alsjeblieft doorgeven via hyves?

@Lien > welke rassen zijn van jou en hoe heten de twee viervoeters?

Huisarrest? Hoe oud was deze jongedame dan?

@Juuf > en wilden de haren nog in model na een flinke wasbeurt?

@Rose > succes met de studie! Je hoeft geen kleine kinderen te hebben om je schoen te zetten, in mijn studentenhuis deden we dat ook gewoon. Het cadeautje mocht niet meer dan een gulden (mijn studententijd is al wat jaren geleden) kosten en vooral humoristisch zijn. Dikke pret! Soms waren de rommelpieten ook langs geweest...

@Tine > hoe gaat het met het werk, kun je je hoofd er nog een beetje bij houden en hoe reageert je lijf erop?

@Steph > mooi resultaat op de weegschaal. Petje af!

@Snjokorn > veel calorieën, maar warm zooooo lekker!

@Stereogram > is de Sintkoorts nu echt uitgebroken in de klas?

Ik ben een fan van Woeste Willem, heb ooit een WW-kinderfeest voor zoon georganiseerd, was een reuze succes.
Helleu! Hoe is het hier? Hier sinds vrijdag al geen kaartjes meer ontvangen. Dus wie weet vandaag weer. Hier nog steeds geen werkende laptop helaas. Dus nog steeds op mn foontje forummen. Het kan dus zijn dat er ergens een verdwaalde punt of iets dergelijks staat.

Anita, ik vond het ook gaaf hihi. Hoe is het met je strijkgoed? Alles weer gedaan?

Rose, heb je ook gekeken zondag avond. Ik vond het wel terrecht wie er uit gingen. Gaaf een kaartje uit australië!

Juuf, het was zeker leuk. Heel leuk zelfs hihi. Hoe is het met jou!

Noa, o yeah o yeah!

Snjo, o lekker zeg banket staaf mmm, het was zo leuk en er gebeurde niet eens zo veel haha

Lien, haha het beviel mevrouw veel eisend toch niet zo, jammer voor haar.

Steph, het mag echt wel een keer hoor een snoepje. Gewoon niet te vaak. Niet te streng voor jezelf zijn hoor.

Noa-lynn, haha heb ik er nu voor gezorgd dat je weer terug bent op hyves hihi.

Stereo, ik Stuiter nog vrolijk rond door de kamer haha. Het was mij ook niet opgevallen dat de sint zijn meiter achterstevoren had haha.

Neferisis, het werken gaat goed deze week van elf tot zes en volgende week weer gewoon fulltime. Ben blij dat ik eindelijk weer lekker aan het werk kan. Heb al mn kindjes wel gemist hoor. Ze worden ook allemaal zo snel groot.

Tot later iedereen
Stereo: het waren zelfs vijf hurray's, gisteravond kwam de hurray uit Rusland ook nog binnen...

Dat van die mijter is me niet opgevallen.... wat raar haha!

Neferisis: Gefeliciteerd met de 750! Geen idee hoe oud de jongedame is, gezien haar schrijfstijl vermoed ik een jaar of 16. Ze liet duidelijk in de hurray blijken dat ze het er nog steeds niet mee eens was. Ze heeft ook een stuk of acht kaarten tegelijk geregistreerd.

Tine: Balen dat je laptop nog steeds niet werkt! Je hebt een aardig verhaal getikt zo op je mobieltje haha.

Hier vanochtend een nieuw adres aangevraagd: Rusland (Siberië), zal dus wel lang duren voor die over is! Zo eens een kaartje gaan uitzoeken!
quote:tine2804 schreef op 15 november 2011 @ 09:41:

Noa-lynn, haha heb ik er nu voor gezorgd dat je weer terug bent op hyves hihi.

Ik ben niets nieuwsgierig.
Goedemorgen

Neferisis, ik zal vanavond als ik nog puf heb na mijn werk het recept op de hyves zetten.

750!!!!! Wat een aantal he.

Tine, hopelijk vliegen de vlinders niet alleen bij jou.

Fijn dat je weer fulltime aan de slag kan.

Lien, de hurrays blijven maar komen bij jou.

Heb ook ooit Siberie gehad en deed er niet langer over dan gewoon Rusland zal ik maar zeggen.

Nou ik vertrek naar werk.

Eerst eens zien of al het ijs van de autoruiten is.
Anita, geen post gisteren gehad.

Lien 5 hurray's?

Wauw.

Stereogram dank je voor de link. Ze zijn besteld.

Noa_lynn, goed gedaan om een mail naar hyves te sturen want het is zoooo leuk om Tine's verhaal te lezen.

Tine, snoepen is lekker en dat doe ik ook weleens. Alleen vriend zit weleens, alweer straks had je ook al een koekje op. JAA, ik wil NU snoep. En meestal val ik daarna af Is wel leuk zoiets hier thuis.

Gelukkig doet jouw dat niet .
Neferisis, helemaal overheen gelezen. Gefeliciteerd met je 750ste.
quote:steph schreef op 15 november 2011 @ 10:55:

Noa_lynn, goed gedaan om een mail naar hyves te sturen want het is zoooo leuk om Tine's verhaal te lezen.

Volgens mij moet het ook echt leuk zijn wat Tine daar schrijft, al heb ik daar nog geen letter gezien.. heb een vaag vermoeden.

Nu hopen dat ze mij weer toe willen laten .
Jeetje, jullie schrijven wel veel! Ik heb er even een paar uitgepikt;

Steph zei;

quote:Origami, als iemand in de hurray zegt wat voor een kaart het is dan weet die persoon niet of jij de kaart gescand hebt (dat weet je pas als je op het knopje register drukt). Dus het is positief, snap je?

Okee, dan begrijp ik het beter. Het kwam een beetje over alsof ik niet zou weten wat voor kaart ik gestuurd heb. Alsof ik er zomaar eentje uit de grote hoop heb gegrabbeld. Dat is dus niet het geval. En je tand.. bah! Dat er een tand afbreekt is nog tot daar aan toe, maar een voortand, das helemaal naar. Tijdens het schrijven van dit stukje ligt er een zakje mini breaks op me te wachten.. begin nu te twijfelen..

Lien, oh wat klote dat je zicht zo slecht wordt. Lijkt me frustrerend en vooral eng! Sterkte.

Tine zei;

quote:Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zie hyves

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik als newbie daar hartstikke nieuwsgierig van wordt hè.. Hoe lang moeten jullie me kennen voor ik op de hyves ‘mag’? En mocht er geen ballotagecommissie zijn, hoe kom ik op dé hyves?

Over mn eigen postcrossing; Het begint nu te lopen. Het poesje naar Frankrijk is inmiddels aangekomen en hij was er blij mee. Heb een kaartje naar NL gestuurd en die is inmiddels gefavoriet, mogen jullie raden door wie Er zijn er nu dus totaal vier aangekomen (Finland, Portugal, Frankrijk en NL) en er zijn er nog drie onderweg (GER, USA en RUS) van de eerste lichting, nu tien dagen onderweg. Mag weer twee adressen aanvragen, maar denk dat ik er vandaag eentje doe en er eentje bewaar voor morgen ofzo.

Heb mn eerste kaartje ontvangen!! Uit Las Vegas. Leuk kaartje, alleen jammer dat de verzender al 30 exemplaren van dezelfde kaart heeft verstuurd. Voelt toch iets minder speciaal.

Ben zondagmiddag gezellig met mn vriend in Amsterdam op kaartenjacht geweest, goed gescoord al zeg ik het zelf (38 stuks) en hij (mn vriend) heeft het zelfs aangedurfd om op zondagmiddag met me de IKEA in te rennen, kaarten pakken, afrekenen en de IKEA uit te rennen. Das pas een vent! Vrijwillig naar de IKEA voor postcrossing

Nu iets minder leuks, ik ben mn vorige kamer ontvlucht omdat ik last had van muizen (heb er 13 gevangen, toen was ik overspannen), muizen zijn tot daar aan toe, maar niet in je slaapkamer. Okee, verhuisd, nieuwe kamer, nieuwe kansen. Lig ik vannacht in bed en wat denk je? Wéér muizen!! Ze lopen gewoon langs mn bed! Ga dus vanmiddag maar weer aan de gang. Vallen kopen, kasten van de muur om te kijken of er niet ergens een nest zit.. pfoe.. ben langzaam aan het doordraaien!

Nou ja, jullie zijn weer op de hoogte..

Edit; Heb toch maar twee adressen aangevraagd vandaag. De eerste mag naar Breda, de tweede naar Aussie!

Edit2; Meneer Aussie heeft een verzoek; If you live in Europe and can, please use the 2011 EUROPA stamp on FORESTRY and place card in an envelope (if possible). Ik begrijp alleen niet zo goed wat ik er mee moet. Betekent dit dat hij een extra postzegel wil met een bos erop? Help!
quote:_origami_ schreef op 15 november 2011 @ 12:39:

Edit2; Meneer Aussie heeft een verzoek; If you live in Europe and can, please use the 2011 EUROPA stamp on FORESTRY and place card in an envelope (if possible). Ik begrijp alleen niet zo goed wat ik er mee moet. Betekent dit dat hij een extra postzegel wil met een bos erop? Help!Durf het bijna, bijna, bijna niet te vragen.. ben bang dat het de beruchte Aussie is .

'Onze' vriend met 7 accounts..

Edit: Degene die ik dacht heeft een bijna zelfde vraag in zijn account staan, heb dr maar 1 gecheckt .
Hij heet Laurent en zn achternaam is een getal, dat getal zal dan wel staan voor het acountnummer

Nou, er is een IKEA vuurtoren naar m onderweg, heb op de kaart gezet dat ik niet wist wat hij bedoelde met die Europestamp en heb m een Nederlandse Golden Earring zegel cadeau gedaan. Zo.. ook weer blij gemaakt.

Edit; Damn! Noa-Lynn, je had gelijk.. dit is hem! Maak wel snel kennis met de beruchte postcrossers..
Jippie! Vandaag een kaartje uit Israël ontvangen en eentje naar Taiwan verstuurd!

Een kaartje naar NL is al 20 dagen onderweg... misschien iemand die op reis is?
quote:_origami_ schreef op 15 november 2011 @ 21:15:

Hij heet Laurent en zn achternaam is een getal, dat getal zal dan wel staan voor het acountnummer

Edit; Damn! Noa-Lynn, je had gelijk.. dit is hem! Maak wel snel kennis met de beruchte postcrossers..Daar was ik al bang voor .
-
Helleu!!!

Hier word nog vrolijk door gestuiterd hihihi! Vanmorgen heb ik hem gezien en hij mij volgens mij ook:) Vanavond reed hij volgens mij net weg.. Heb hem weer net gemist... Misschien morgen weer. Verder drie kaartjes in de bus. Een luchtballon uit Rusland, een viewcard uit Portugal en een nog een viewcard uit Polen.Allemaal leuke kaartjes met verhaaltjes.Ga straks even wat scannen, mijn laptop staat namelijk alweer een uur aan en doet het nog steeds!! Daar ga ik gebruik van maken!

Lien, gelukkig doet hij het weer even, dit tikt toch een stuk makkelijker hoor als op mn foontje!! Doe je je kaart een dikke jas aan. Het zal wel koud zijn in Siberie!!

Noa-Lynn, haha jij grappenmaker! Hoe is het met jou katjes? Zijn ze nog steeds zo lief!! Ben je alweer toegelaten?

Anita, dat hoop ik ook zeker hihihi! Heb je lekker gewerkt? En zat er nog ijs op de ruiten? Ik was op het fietsie vandaag brrrr koud.

Steph, haha ik wou dat ik afviel als ik zou snoepen. Maar nee haha. Vandaag alleen maar yoghurt en pap gegeten.. Bleghh Ben blij dat ik morgen weer mag knagen!!

Origami, whahaah ook al zo nieuwschierig!! Goh jij hebt Laurent al mogen ontmoeten. Wat een bofkont ben jij haha! Ha en doe mij ook zon vriend!!! Ik wil er ook een die mee gaat naar de IKEA!!!

NYC, dat kaartje is zeker al lang onderweg... Iets te lang voor Nederlandse begrippen.. Hoe is het verder?

Zo ik ga even scannen, tot later!!!
Oef Origami, je hebt het virus te pakken (zo noemen we "L" hier), da's heel besmettelijk (heeft iets van 7 accounts). Heb zelf net 4 adressen aangevraagd en ben gelukkig door de mazen van het net geglipt . Mijn kaartjes gaan naar USA, China, Rusland en Duitsland.

Gisteren een schattig kaartje uit Rusland gekregen met een grappig verontschuldigende tekst dat ik vast al genoeg van die toeristische kaarten met kerken erop had gekregen en ze daarom iets anders stuurde.

Mijn kaartje náár Rusland werd vanochtend geregistreerd (was haar 4de ontvangen kaartje).

Wauw Neferisis, 750

Stereo: die typische nederlandse (december)lekkernijen zijn hier inderdaad niet te koop en daarom maak ik ze lekker zelf. Smaakt nog goed ook .
Snjókorn falla, á allt og alla
Neferisis, ik meld even dat ik geen puf meer heb voor het recept, duik zo mijn bed in.

De nachten wakker met zoon gaan me wat opbreken, sinds hij ziek is geweest is het elke nacht raak.

Vandaag 3 kaarten in de bus.

Een heel mooie met leeuwen uit Nederland, een multiview uit Groot-Brittanie een een dierentuinkaart uit Tjechie.

Die laatste heeft er wel 63 dagen over gedaan.
Zowaar gisteren vier prima kaarten ontvangen, waarvan er een uit Griekenland 202 dagen onderweg was geweest (baas boven baas Anita!). Ik had, na de registratie, nog een mail gestuurd waarin ik mijn verbazing hierover uitte. Ze stuurde me net een berichtje terug: ze kon geen passende kaart bij mijn profiel vinden en had de kaart pas vorige week gepost... En dat is dan de nr. 3 van Griekenland. Geen wonder dat het land naar de kloten gaat!

@Anita > heb je vannacht een beetje kunnen slapen? Gebroken nachten kunnen je echt opbreken. Even goed op jezelf letten, want zo ben je ook veel vatbaarder voor andere kwalen.

Dat recept heeft geen haast, ik heb toch pas in de kerstvakantie tijd voor het bakken.

@Origami > op onze PC-hyves worden vaak persoonlijke dingen beschreven die niet voor Jan en alleman (de anonieme meelezers hier) bedoeld zijn. De ballotagecommissie bestaat uit Poezels, Janna en Zazana. De exacte voorwaarden om toegelaten te worden zijn niet op papier gezet, maar je moet in ieder geval een tijd regelmatig op dit topic gepost hebben. Onze ervaring is, dat zo'n 75 % van de nieuwe meeschrijvers het na een week of wat hier voor gezien houdt.

Wat een supervriend heb jij, vrijwillig de Ikea in voor een setje kaarten! Echt niets anders gekocht?

Ha, het virus is weer eens gesignaleerd, Stephs grote vriend!

Ik heb hem de afgelopen jaren nog steeds weten te ontlopen.

@NYC > Israël prijkt nog niet op mijn lijstje. Is de Nederlandse PC-er wel gedurende die twintig dagen on line geweest?

@Snjokorn > al eens borstplaat gemaakt? Ook zo lekker en helemaal verkeerd voor de lijn.

@Tine > heeft de laptop het nog langer volgehouden of zat die kleine spring in 't veld er weer mee te klieren?

Heb jij al baksels met Sinterklaasthema gemaakt? Een mijtertaart of Pietencupcakes?
quote:neferisis schreef op 16 november 2011 @ 09:05:

@Origami > op onze PC-hyves worden vaak persoonlijke dingen beschreven die niet voor Jan en alleman (de anonieme meelezers hier) bedoeld zijn. De ballotagecommissie bestaat uit Poezels, Janna en Zazana. De exacte voorwaarden om toegelaten te worden zijn niet op papier gezet, maar je moet in ieder geval een tijd regelmatig op dit topic gepost hebben. Onze ervaring is, dat zo'n 75 % van de nieuwe meeschrijvers het na een week of wat hier voor gezien houdt.

Wat een supervriend heb jij, vrijwillig de Ikea in voor een setje kaarten! Echt niets anders gekocht?

Ha, het virus is weer eens gesignaleerd, Stephs grote vriend!

Ik heb hem de afgelopen jaren nog steeds weten te ontlopen.

Over hyves, duidelijk en hartstikke logisch. Daarom vroeg ik er ook naar. Ik wacht rustig af, hoor vanzelf wanneer de poorten naar hyves voor me geopend worden.

Over IKEA, ja echt, alleen voor kaarten naar binnen geweest en niets anders gekocht. IKEA Amsterdam, roltrap naar boven, doorsteken langs het restaurant en met de trap naar beneden, via de pannen, linksaf de kortere route naar de lijsten/kaartenafdeling, uitzoeken? nee, neem maar gewoon alles en dóór naar de kassa. Binnen 10 minuten stonden we buiten.

En de 202 dagen Griekenlandkaart.. ongelofelijk, onbegrijpelijk. Maar ze heeft er wel tijd aan besteed, dat dan weer wel
Goedesmorges!!!

Origami, haha zon route zou mijn vader altijd wel willen doen. Mijn moeder is ook super IKEA fan en als mijn vader dan mee gaat wilt hij het liefst de korte route.

Neferisis, naaaaaaaaaaaaaaaja zeg, wat een meut die Griekse... Dat ze dat berichtje nog durfde te sturen. Heb nog geen baksels gemaakt maar is wel een leuk idee voor van het weekend. Al is het wat kort. Ik ga zaterdag naar de Night Of The Proms. En ben dan de dag zelf al in Rotterdam.

Mn laptop doet het ook vanmorgen weer! Maar ik zeg het niet te hard hahaha! Ik zit op de bank laptop op mn knieeen en Sammie heeft de plek voor de laptop. Hij ligt over mn armen heen te slapen. Hij is alweer moe van het vele spelen. Haha. De konijnen hebben ook weer in de kamer gelopen, nou dat vind hij toch maar raar... haha. Nou ik ga even een was ophangen.. Moet ook gebeuren helaas.

Laterzzzz
Geen hurrays binnengekregen, wel twee adressen aangevraagd. Aangezien ik dit weekend niks in mijn schoen aantrof, stuur ik Sint en Piet per direct terug naar Spanje en eveneens zend ik een mooi Jordaans UNESCO plaatje naar Zwitserland.

@Origami > wat een zelfdiscipline!

@Tine > hier hangt de was al buiten in het winterse zonnetje te wapperen.

De groene kliko heb ik net snel volgepropt met, nog bevroren, bladeren en aan de straat gezet. Nu moet er toch echt "gewoon" gewerkt worden. Tot later.
quote:tine2804 schreef op 15 november 2011 @ 21:43:

Noa-Lynn, haha jij grappenmaker! Hoe is het met jou katjes? Zijn ze nog steeds zo lief!! Ben je alweer toegelaten?

Mijn 2 tijgers zijn superlief al gunnen ze me mijn nachtrust niet altijd .

De een maakt me rond 3 uur wakker en de ander rond 5 uur.

Verder zijn ze eigenlijk heel lief voor elkaar.. heb wel een kamer vol liggen met speeltje dankzij Tygo .

Vandaag lekker vrij, heb besloten een kamer in huis leeg te halen en weer netjes op te ruimen.

Wish me luck.. haha.

Mijn grootste afleidingsbron de computer staat er ook .

Mag nog niet op de hyves .

Ik ben nieuwsgierig.. .
Origami, oww ook al Laurent ontmoet. Jij krijgt een hele lange hurray van hem vol met reclame over zijn bedrijf. Succes alvast. En hopelijk heb je niet veel aan de achterkant geschreven want daar geeft hij niets om.

Korte route heb jij genomen door de Ikea.

Noa_lynn, al op hyves toegestaan? Lief zo'n katten maar om nu zo vaak wakker te worden gemaakt

Anita, sterkte met je zoon

Tine, stuiter nog ff lekker door.
Origami, je hebt het zeker getroffen met je vriend.

Heb mijn man inmiddels zover dat hij de hele route meegaat, maar zoiets kost jaren hoor, hahaha

Neferisis, heb aardig geslapen vanacht.

Zoon was lief en heeft maar een half uurtje aandacht gevraagt.

Heb het recept op de hyves gezet inmiddels hoor.

Noa, is het gelukt met je kamer???

Zoon ligt op bed en dochter is direct uit school met een vriendinnetje meegegaan.

Die haal ik straks weer op,

Postbode-mevrouw is nog niet geweest en heb ook nog geen hurrays in mijn mailbox gevonden
Hier ook (nog) geen post.

Anita, gelukkig heeft je zoon al beter geslapen.

Vraagje: als je één setje kinderpostzegels besteld hoeveel vellen krijg je dan? Ik heb er nl maar één besteld en heb 4vellen gekregen.......

Straks naar de tandarts afspraken maken over de kronen moeten wel gelijk lopen met de ortho (die viel mee ongeveer 150,00) waar ik twee keer (een keer happen en dan twee werkdagen erna krijg ik een beugel) heen moet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven