Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Vandaag enkele hurrays van meetingkaartjes binnen gekregen, maar geen enkele ontvanger heeft hierover een opmerking gemaakt. Twee nieuwe kaarten verstuurd: een brievenbus naar Thailand en een Lali naar Zweden.

Vanmiddag langs de Action gefietst voor 3D kaarten, de oogst viel tegen: slechts één soort. Uiteindelijk toch met een mand vol spullen op huis aan gegaan...

@Steph > Ik hoop dat je je slag kunt slaan in Utrecht. Volgens mij hebben de dames zaterdag de rekken behoorlijk geplunderd.

@Gierzwaluw > lege hurrays wennen nooit en snap ik ook niet. 'Mijn' Xenos heeft alleen dubbele kaarten.

@Anita > wat is het leven toch lekker simpel als je zo jong bent. Hutten bouwen en met vriendinnetjes spelen, heerlijk.

@Jessie > hallo hier! Postcrossing zegels zijn nog steeds te bestellen bij de collectclub van post.nl

@Ligaa > heb je nu weer poezelige voetjes? Ik zou ook voor de inlijstoptie gaan.

@Stereo > ik ben ook wel benieuwd naar die optische illusie. Bij Art U. hebben ze geen stereogrammen, maar wel andere illusies in de collectie. Ik was daar vanavond aan het rondneuzen. Niks gekocht, want mijn voorraaddozen puilen al uit en ik vertik het om aan een derde box te beginnen.

@Snjokorn > dus nu drie ijzers in het vuur, spannend! Hier blijven de kaarsjes voor je branden. Ik heb er wel geurkaarsen (leve de Action) van gemaakt, want we aten vis vanavond.

Hoe is het met de zieke kat, al enige verbetering?
Even snel voordat er weer heen en weer naat school gereden moet worden.

Gisteren nog 2 hurrays ontvangen en net kwam de postbode mij 2 leuke kaarten brengen uit Zwitserland en Duitsland.

Ook nog 3 kaarten geschreven, er gaat een Blond Amsterdam naar Japan, een kattenkaart naar Taiwan en een zwart-wit naar Finland.

Geen heel bijzondere profielen, alleen de kaart naar Finland gaat naar de nr 1 van dat land.
Hallo meiden,

Even weer een berichtje vanuit hier. Naar omstandigeheden gaat het goed, er zat inderdaad weer een fikse ontsteking rond het kastje wat er dus allemaal inclusief kastje weer is uitgehaald. Heb door de narcose en morfine weer belachelijk lang op de uitslaapkamer gelegen en ben daarna ook niet echt aanspreekbaar geweest hihi. Er zit nu een soort van drain in de wond die er morgen uit moet.. Brr vind het nu al eng want het doet nog steeds best pijn. Verder ben ik nog erg moe en slaap ik overdag nog veel, ik hoop zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen. Vanmorgen leidinggevende aan de telefoon gehad en er zou vandaag weer overleg zijn of mn contract wel of niet verlengd zou worden na deze nieuwe infectie... Ben benieuwd.. Nu maar even eten, ben nog lekker bij pa en ma hoef nog niet zelf te koken:) Maar moet wel genoeg gaan eten en drinken nu want dat gaat niet helemaal naar behoren. Vandaag nog wel wat kaartjes geschreven richting Duitsland, Nederland, Portugal, Turkije, Singapore en de UK. Morgen gaan ze op de post. Tot later!
Snjo, Stereo en Anita, de mensen die ik een kaartje mag sturen hebben gelukkig een leuk profiel. Heb er weer helemaal zin in!

Anita, wat gaat het snel he.. zo'n schooljaar! En nog gefeliciteerd met je zoontje.

Noa78, ik had ook een tijdlang lege profielen en lege hurrays! Dat is echt niet leuk..

Soezie, ik vraag dan of hij/zij een kaart heeft ontvangen zonder ID-nummer. Dat vind ik vriendelijker klinken. En ik stuur het altijd pas na 60 dagen.

Tine heel veel sterkte.

Wow Nef! Wat een geluksdag.. En de 1000ste kaart binnen, jeetje wat veel!

Spannend Snjo, succes!

Hier gaat het met ups & downs.. dit weekend was het weer mis en sindsdien voel ik me $#@%. Daarnaast werkt m'n gezondheid ook niet mee dus heb even een dipweek. Maar morgen ben ik lekker een dagje vrij en ga ik er wat leuks van proberen te maken!

Ik denk dat ik maar eens wat nieuwe kaarten ga kopen!

Slaap lekker allemaal..
Gelukkig waren de kaarten in Utrecht weer aangevuld want dames jullie hadden veel Nouvelles en kinderkaarten gekocht hoorde ik. Nee, echt waar hoor. Heel leuk om zoiets te horen.

Tine, heel veel sterkte meid. Wat ziekenhuis jij toch veel.

Vandaag 2 shirts, een jasje met sjawl uitgezocht (verlaat verjaardagskado van mijn ouders). Zelf ongeveer 40 kaarten (26 nouvelles..) , een broek, ring en wat make-up spullen gekocht.
vandaag 2 kaarten naar nieuwe postcrossers in taiwan gestuurd. En natuurlijk meegedaan aan er is post! Het leek me wel wat om naar turkije te gaan voor een vakantie.

Ook even naar wat shops geweest voor kaarten, uiteindelijk alleen 2 van Gogh's gekocht.

Zonet even op bol wezen shoppen voor de *tipmodus* Ladybird kaarten.
De kaart met de rotweiler in bijenpak is aangekomen en de ontvangster vond hem erg leuk!

Tine sterkte met de pijn en met het werk

Juuf ik stuur je goede wensen vanaf hier tegen je dipweek

er gaat een leuk kaartje vandaag op reis naar China. En zal nu nog eens drukken op dé Knop
Ligaa, leuk die kaarten van bol. Waar mag je volgende kaartje naartoe?

Ik heb iemand die graag een Paaskaartje wil ontvangen. Straks maar eens het dorp in! Ik heb weer helemaal de slag te pakken. Alle ontvangen kaarten zijn ingescand en in albums gedaan, lekker overzichtelijk Nu nog even wat adressen aanvragen.
1 kaart naar Maleisie (oma van 70 die geen engels spreekt, was snel klaar want gewoon leuke plaatjes geplakt) en nog 1 naar Rusland.

Goed dat je weer op weg bent met postcrossing, ik hoop dat je paaskaarten kan vinden.

Nu even de wekelijkse sopmiddag houden. Sop uit.
x2
x3
quote:Ligaa schreef op 28 maart 2012 @ 18:13:

Gierzwaluw ik heb ook heel vaak rusland, heb de optie meerdere kaarten naar hetzelfde land aanstaan. vaak vind ik de profielen wel leuk en ook vaak leuke hurrays, dus ik vind het prima!Ik heb die optie niet aanstaan. Ik vind het niet erg hoor dat ik nu 5 kaarten naar Rusland moet sturen. Het duurt alleen best lang voordat ze aankomen. Ik moet gewoon iets meer geduld hebben
Spannend hoor Snjo!
Gisteren een blije bus, vandaag geen officials, wel post van Anita. Dank je voor de mooie orchideeën, de enige planten die het uithouden in mijn vensterbanken.

Ook mijn bestelling bij de Tin Star Co. was gearriveerd: ik heb wat filmkaarten ingeslagen.

@Tine > wat fijn dat jouw ouders in de buurt wonen en jou kunnen vertroetelen. Toi, toi, toi voor je contract!

@Juuf > zo te lezen ben je vandaag even 'uitgedipt'. Volhouden!

Ik heb vandaag een paaskaart naar Finland gestuurd, had ik vorig jaar na de Pasen goedkoop op de kop getikt.

@Steph > flink geshopt! Het lijkt me heerlijk om nieuwe kleding te kopen in een kleinere maat. Heb je al die N.I. bij Catch gekocht?

@Ligaa > na 3x soppen is alles extra schoon.

@Gierzwaluw > geduld, geduld, geduld, geduld, geduld...

Ik ga eens een stofzuiger door het huis jagen en daarna de paastakken versieren. Fijn weekend allemaal!
Drie keer posten is wel genoeg hoor Ligaa.

Wat heb je er dan opgeschreven? Alleen het ID-nummer?

Ik heb de optie vandaag eens aangezet. Vijf van de zes adressen was idd in Rusland, de andere ging naar Amerika. Gelukkig allemaal leuke profielen. Vijf kaarten heb ik gisteren gekocht. Gelukkig want mij kaartenbak zit vol.
Neferisis, ik heb de NL kaarten in een straatje bij de Dom gekocht (Libris boekenhandel).
Zo ik was wel lang van stof, maar naar de poetsbeurt heb ik hier ook de boel op orde gemaakt.

Steph: ik heb mijn naam, plaats en land geschreven. Dat was het verzoek in het profiel (haar kleinzoon heeft het profiel namens haar geschreven), ze kan zelf alleen Maleis.

Leuk dat je de optie aan hebt gezet.

Nog even snel boodschappen doen nu, want het is al bijna etenstijd!
Geen kaarten hier vandaag voor mij.

Wel een hurray uit Duitsland.

Ligaa, ik heb ook meegedaan aan de puzzel van er is post. Doe mij dan die tablet maar als jij op reis gaat.

Steph, goed geslaagd dus.

Vandaag een lange dag op het werk.

Maar we kunnen nu genieten van het weekend, heerlijk.
Tine, hopelijk ben je snel weer opgeknapt! Begrijp ik nu dat je werkgever moeilijk doet omdat je er even uit ligt? Dat lijkt me wel heel erg rot. Kun jij toch niks aan doen?

Nou, heb jullie advies opgevolgd, heb een berichtje gestuurd naar mijn expired (nu 75 dagen), met inderdaad erin geschreven of ze misschien een kaartje heeft ontvangen zonder ID. Heb het ID meteen meegestuurd. Ik kreeg dezelfde dag nog een berichtje terug dat ze inderdaad de kaart had gehad maar dat ze niet wist wat ze ermee moest omdat er geen ID op stond... Ik vind het wel een beetje raar, want ik weet eigenlijk wel zeker dat er wel een ID op stond. Ach ja, ze heeft hem alsnog geregistreerd en gaf aan dat ze de kaart erg leuk vond! Dus ik ben allang blij. Heb nu dus geen expired meer!

O, en ik ben de 25 verzonden voorbij, dus mag er nu 8 tegelijk onderweg hebben! Leuk!

Afgelopen week nog een kaartje of 3 ontvangen, een hele leuke uit China, met een kleurrijk plaatje en uitleg ervan ernaast. Ook een leuke tekst achterop, dus helemaal goed. Verder eentje uit de Ukraïne, een zo-zo kaart, maar wel een enthousiast verhaaltje op de achterkant met de vraag of ik wat van mijn 'fotografie-werk' als ansicht wil opsturen. Op mijn profiel staat dat ik fotografie erg leuk vind, dus ze wilde daar wel wat van zien. Was toch al even van plan ook wat foto's te laten drukken op ansichtkaarten voor de mensen die wel graag een 'zelfgemaakte' kaart willen, dus heb dat maar meteen gedaan en haar er eentje van gestuurd. Ben benieuwd. Ben zelf niet zo van de direct swaps, heb dat ook op 'nee' gezet, maar zo'n verzoekje vind ik toch wel leuk.

Verder een kaartje uit Duitsland, mooie kattenkaart en wederom een leuke tekst achterop. Dus ik ben helemaal tevreden !

Vanavond of morgen weer even op de knop drukken.

O, bijna vergeten! Neferisis, gefeliciteerd met de 1000e! Jeetje, dan heb ik nog wel even te gaan... Met mijn 25 .
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
soezie, fijn dat je expired toch geregistreerd is, het helpt inderdaad wel eens mensen even te berichten.

Ik kijk wel eens op hun profiel soms zetten ze daar een oproep op over een kaart die ze niet kunnen registreren.

en leuk dat je nu je eigen kaarten begint rond te sturen.

anita, prima als jij de tablet dan neemt!

Ik heb nog drie adressen aangevraagd= Rusland, Wit-Rusland en een meisje uit New Hampshire wiens internettijd op was of met een laag concentratieniveau, in haar profiel staat hoe oud ze is en waar ze woont en vervolgens dit:

I really like any kind of postcard.But I'd really like

en daar stopt het

Jammer het begint te regenen hier, wilde even naar de bieb lopen (25 minuten wandeling).
Gisteren een kaart uit Ecuador gekregen!!! Die kwam met DHL dat vond ik wel heel erg raar.

Ligaa, dat is wel heel erg raar dat het zo eindigt. Wat voor een kaart stuur je haar?
steph het is een illustratie geworden van 2 vriendinnen, die beauty & glamour heten. leek me wel geschikt voor een meisje van 9
Ecuador is echt een gaaf land om een kaart uit te krijgen Steph.

Lijkt me dat daar nu niet echt veel postcrossers zijn.

Ligaa, ik denk wel dat het een goede keuze is hoor, die kaart.

Soezie, nog adressen aangevraagt.

Vandaag met een vriendin en onze dochters wezen winkelen.

De meiden hebben genoten en weer veel nieuwe kleding gehad.

Nu is dochter alleen wel niet lekker geworden.

Jammer van zo'n leuke dag.

Voor mezelf nog een aantal kaarten gekocht.

Bij thuiskomst niets bijzonders in de brievenbus.
Anita, nee het had ook maar drie cijfers.

Ligaa, goede keuze ja.

Ik heb vandaag mij zumbabroek omgeruild tegen een andere die groter was. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.
Vanmorgen had ik al 3 prijsvragen in de oranje brievenbus gestopt en nu heb ik net een kaartje naar Wit-Rusland geschreven.

Een voetbal-idrukker naar een voetbalfan.

Zo nog even wat paaskaartjes naar schrijfvriendinnetjes schrijven en dan vullen we ook morgen de oranje vriend weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven