Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Heb net de stats van de maand maart binnen.

Ranking by sent 233

Ranking by distance 291.

En dan 16 dagen een happy mailbox.
Anita, die oranje vriend van jou kan tevreden zijn, ik heb geen vaste partner, flirt dan eens hier en dan eens daar.

Er gaat een Hollands vergezicht naar Rusland en een witte strand, blauwe zee kaart naar Wit-Rusland. Of was het andersom.

Ik kijk uit naar mijn bestelling bij bol ik ben erg nieuwsgierig naar de kaarten.

Neferisis: ik heb nagedacht over het derde doos probleem. Mogelijke oplossing: meer kaarten sturen! In de top 10 komen van NL voor het eind van 2012
Dit weekend geen post ontvangen, maar ook niet verstuurd: mijn scanner heeft het begeven en ik vind het juist zo leuk om op mijn account de plaatjes bij te houden. Totdat er een nieuw apparaat staat vraag ik geen adressen aan. Ik hoop dat manlief snel voor een oplossing zorgt.

Enige hurrays binnen gekregen, dit vond ik wel een leuke:

Hi meetingladies,

Thank you for one of the most fabulous postcrossing postcards I have ever received - I absolutely ADORE it!! Thanks so much for reading my profile and taking the time to choose a postcard that really made my day! Write on!

Deze dame had de 'blote' Inkognito kaart toegestuurd gekregen waar ik toch enige bedenkingen bij had, aangezien ik haar profiel niet helemaal kon peilen.

@Steph > wie wil er nou niet een kaartje uit Ecuador? Het interesseert me dan echt niet wie/wat dit prentje bezorgt, desnoods arriveert zulke post per lama.

Heb je 26 verschillende Nouvelles gekocht? Ik vond bij Catch enkele exemplaren die ik nog niet eerder gezien had.

@Ligaa > de dozen worden dus even niet leger, integendeel: zaterdag nog een postkaartenboek bij de lokale boekhandel gekocht. Hier knorren nu dertig varkens die graag buiten de deur willen scharrelen.

Wat voor plaatjes had je op de kaart voor die Maleise oma geplakt? En wat heb je bij Bol besteld? Een Ladybirdbox?

@Anita > is je dochter weer opgeknapt?

Mijn stats:

Ranking by sent: 71st

Ranking by distance: 96th

Happy mailboxdays: 20

Een top tien ranking zit er voorlopig niet in, maar daar draait het bij deze hobby ook helemaal niet om!

@Soezie > van wat voor soort foto's heb je ansichten laten afdrukken? Heb je een favoriet onderwerp bij het fotograferen (naast je eigen kroost)?
Neferisis, wat een leuke hurray zeg.

Nee, geen 26verschillende hoor. Wel ook een aantal die ik niet kende, was niet bij Catch dit winkeltje zag ik eerder.

Jammer van de scanner zeg, knap van je dat dan geen adressen aanvraagt.

Drie kaarten vandaag: Roemenië, Rusland en Taiwan.
Er bleek op de zolder nog een diascanner te staan. Manlief heeft die voor mij aangesloten en deze digibeet snapt zowaar hoe het ding werkt. Ik heb net vier adressen aangevraagd en ga er zo iets bij uitzoeken.
Hahaha, weer lekker aan het postcrossen Neferisis.

Je zou anders toch maar ontwenningsverschijnselen krijgen.

Dochter is gewoon helemaal zichzelf niet, wel naar school overigens.

Maar ik denk dat het ook te maken heeft met de gym-westrijden die donderdag op het programma staan.

Ze is ook hartstikke sjaggerijnig.

Ligaa, de oranje brievenbus staat bij mij aan de overkant van de straat.

Dus echt mijn vaste vriend.

Die ik overigens vandaag nog niet tevreden heb gesteld.

Gisteren een kaart uit Wit-Rusland van een museum over de boekdrukkunst.

En een hurray uit Finland.

Nog geen adres aangevraagt komt later deze week wel.
Gisteren een handvol kaarten ontvangen met wisselend enthousiasme. Er ligt een Kikker klaar voor de States, een I-Drukker voor China, een Nouvelles voor Macau en zonnebloemen voor Rusland.

@Anita > op naar de donderdag dan maar!

Hier is er weer een proefwerkweek gaande, maar tot nu toe heeft het humeur van de kinderen (en moeder ) er nog niet onder te lijden. Dochter heeft zelfs de dinsdag na de pasen nog twee proefwerken staan, dus dat wordt blokken komend weekend.
Ik kijk zeker uit naar donderdagavond een uurtje of half 8, hahaha

Begrijp ook best waar het van komt hoor.

Kinderen van haar leeftijd willen het liefst alles winnen en dat het haar met dit niet gaat lukken is een ding wat zeker is en ze weet het zelf ook.

Taal en rekenen komen haar aangewaait (taal nog wel meer dan rekenen) maar op motorisch gebied heeft ze gewoon wat problemen.

Maar ze gaat met plezier naar gym en heeft daar op school ook extra les in.

Maar goed, ze moet ook leren dat je niet altijd overal de beste in kan zijn en dat is op die leeftijd gewoon een harde les.

Hier net 1 hurray uit Japan.
Tante Pos was wederom gul, geen idee of de lading op tijd bezorgd is, maar binnen is binnen. Op hoop van zegen twee kaarten bij mijn oranje vriend langs gebracht: een eekhoorn voor een Finse en Kikker voor een Duitse.

@Anita > ieder mens heeft zo zijn talenten en soms moet je een ander ook wat gunnen. Maar ja, een kind heeft daar meestal (nog) geen boodschap aan.

Nog iets gezellig gedaan op deze druilerige middag?
Zo druilerig was het hier niet hoor Neferisis.

Vanmiddag hebben we paasknutsels gemaakt toen zoon op bed lag en toen hij wakker was zijn we nog een de eendjes en hertjes geweest.

Lekker even naar buiten.

Postbode-mevrouw bracht mij een kaart uit Roemenie, daarvan had ik er nog niet zoveel en 2 kaartjes voor een voetbalwedstrijd van Sparta aanstaande maandag.

Gewonnen met het 1 of ander maar daar ga ik dus niks mee doen.

Hoop dat ik er nog iemand mee blij maken kan.

Gisterenavond had ik een hurray uit de Oekraine en vandaag uit Singapore.

Beide vonden de postzegelkaart leuk, altijd fijn.

Als ik tijd heb straks nog wat adressen aanvragen.
ik heb weinig tijd meer om kaartjes te schrijven, en moet eigenlijk weer europa-postzegels bestellen. Pas kan kan ik verder, en ik vergeet het steeds Verder heb ik een heel mooi kaartje uit Singapore gekregen, ik werd er echt helemaal blij van!! Vlak daarvoor nog een kaartje uit Finland en een uit Canada. Allemaal landen waar ik nog niks van gekregen heb!
Wauw Steph: Ecuador. Gaaf zeg.

Anita: dat het maar snel donderdagavond mag worden voor jou en je dochter.

Met m'n sollicitaties is het weer niets geworden "het was een erg moeilijke keuze".... tsja, daar heb ik niet veel aan he.

Vandaag 3 kaartjes in de bus: Duitsland, Rusland en Tsjechië. Die zal ik zo eens gaan registreren.

ik het al "paasvakantie" . Pasen duurt hier 5 dagen. Mij hoor je niet klagen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Anita, beetje laat, maar inderdaad nog adressen aangevraagd! Helaas vanavond pas tijd gehad om ze te schijven... Maar goed. Beter laat dan nooit. Had het onverwacht druk!

Heb een multiview gestuurd naar Duitsland (zij wilde een echt toeristenkaartje), een kaartje met Gerbera's naar Taiwan (naar de zus van de betreffende postcrosser, dat was haar verzoek omdat haar zus gaat trouwen en ze als verrassing allemaal kaartjes wilde laten sturen) en een eigen foto naar Rusland.

Neferisis, ik heb eigenlijk als favoriete onderwerpen mijn katten (in het bijzonder mijn kater, die is qua kleur veel makkelijker te fotograferen dan mijn volledig zwarte poezebeest) en sfeervolle plaatjes zoals strand/zee en zonsondergangen. Daarnaast vind ik macro-fotografie ook erg leuk om te doen. Heb een macro-opname van mijn kater laten afdrukken, en een foto van Ameland, met op de voorgrond scherp een paar mooie gras-aren en op de achtergrond vaag de vuurtoren van Ameland. Ben heel benieuwd naar de reacties.

Verder afgelopen dagen nog twee kaarten ontvangen, een hele leuke kattenillustratie, volledig in mijn straatje, uit Rusland en een fraaie illustratie uit Oostenrijk. Goeie oogst!

Snjo, jammer dat je sollicitaties op niks uit zijn gelopen... Echt van die dooddoeners, 'het was een moeilijke keuze...' Heb je inderdaad niks aan.

Steph, Ecuador is inderdaad wel erg gaaf hoor!

Nou, ik ga nu echt eens proberen de laptop vroeg uit te zetten vanavond. Ik slaap de laatste tijd slecht, en man vroeg zich af of dat niet van mijn late uurtjes laptoppen komt... ... Zou mee eerlijk gezegd niet eens verbazen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik lees hier dat sommigen eigen gemaakte fotos als kaart laten afdrukken en ik wil dat ook graag doen. Waar kun je dat laten doen? Kun je dan gewoon een kaart krijgen die je zonder envelop kan versturen? En hoe duur is het?
Soezie, dat zou ik ook eens moeten doen de laptop wat vroeger uit.

Maar ben nog druk met wat dingen doen voor school dus ook dat gaat er vanavond niet van komen vrees ik.

Snjo, wat ontzettend jammer zeg.

Hier net 4 keer op de knop gedrukt en de kaarten gaan naar:

Estland - papagaaien

Oekraine - vuurtorens

Tjechie - een aap

Finland - een provinciekaartje.

Steek zo de straat nog even over want morgen een drukke dag voor de boeg.

Met paasontbijt op school en de gymwedstrijd.
Hallo! Ik heb een kaart uit Taiwan ontvangen, niet echt mijn smaak maar wel een leuke boodschap achterop = ook leuk.

Vandaag mijn ladybug kaarten ontvangen (al gelijk 1 verstuurd) en een heleboel kaarten van marktplaats. Helaas waren er ook een heleboel illustraties bij die geen kaarten waren. Heel vreemd.

Nu was het mij te doen om de van goghs en daar heb ik er weer een aantal nieuwe van.

Ook nog adressen aangevraagd.

elmo, ik heb geen antwoord op je vraag over printen v eigen foto's want ik heb dat nog nooit gedaan.

anita veel plezier met paasontbijt (gaat dat in pyjama?) en bij de gymwedstrijd, herinner me dat ook nog als een spannend moment Ik hoopte altijd voor de turnselectie te worden gekozen, maar dat gebeurde alleen in mijn dromen

Snjo, baal baal!

Neferisis, goed dat je weer meedoet! (al was het maar een halve (?) dag -;) )
Ligaa, leuk dat je kaarten binnen zijn.

Zit alles al netjes geordend of moet je het nog uitzoeken verder?

Paasontbijt was een groot succes (en pyjama niet verplicht maar mocht wel dus mijn dochter ging zonder pyjama's en school horen volgens haar niet bij elkaar)

Buffet verliep ook goed, alleen voor de opzet hadden we net wat meer tijd moeten uittrekken.

Goede leer voor de volgende keer!

Verder nog niks van post of hurrays gezien.

Maar wat niet is kan nog komen vandaag natuurlijk.
Hello Ladies,

Oh Snjo :( wat jammer dat er dit keer weer niks bijzat. Hoe kunnen ze zo'n grote inschattingsfout maken jou niet aan te nemen

Maar voor ons was het super om je weer even gezien te hebben! Jeetje, wat een verschil he (nederlandse) dames, het weer. Toen lekker buiten in het zonnetje en nu weer met winterjas, sjaal en handschoenen... brrr

Anita, ik ben benieuwd hoe je dochter het er vanaf gaat brengen vandaag met de gym. Best spannend voor zo'n meisje.

Leuk hoor, het paasontbijt!

Liga, jammer dat je dan ook nepperds bij je aankoop krijgt, maar hopelijk zit er genoeg tussen wat je kunt gebruiken. Hoe gaat het met wandelen? (ipv hardlopen)

Elmo, ik heb wel eens kaarten laten drukken maar vond toen de kwaliteit niet mooi en best duur, dus ik laat die als tip maar even achterwege. Zou ook diep moeten zoeken waar het was, het is een hele poos geleden.

Steph: Ecuador!! Superbijzonder

En een goede slag geslagen bij Catch lees ik. (Levensgevaarlijke winkel voor kaartjes verslaafde, haha)

Ik wil nog even een beter systeem in mijn kaarten voorraad aanbrengen. wil mijn (nog te versturen) kaarten ook netjes gaan ordenen op categorie en alles netjes bij elkaar in dozen waar de deksel niet een halve meter omhoog staat. Maar ik kan dus nergens leuke dozen vinden op het moment. Alleen HEM@ ben ik nog niet geweest. Jullie nog tips?

Tine: hoe gaat t?

Voor iedereen een voorjaars een een

Nog leuke paasplannen?
Elmo, ik heb kaarten laten drukken bij kaartje2go, en dat is me erg goed bevallen. Ik vond de kwaliteit super, het lijken (vind ik) net echte foto's. De achterkant is gewoon een ansichtkaart, dus karton, goed te beschrijven en lijntjes voor het adres. Ik heb voor 10 kaartjes (zijn dan wel tien dezelfde) 8,95 betaald en bij mijn eerste bestelling kreeg ik ook nog 3 euro 'welkomstkorting'. Als ik kaartjes koop bij de boekhandel ben ik snel een euro per stuk kwijt (niet zelfgemaakte dus), dus ik vond dit een prima deal.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Kozoo, leuk je weer eens te lezen.

Dat was alweer even geleden.

Postbode-mevrouw heeft net mijn brievenbus flink laten klepperen.

Niet met kaarten, maar wel met entreekaartjes voor attracties hier in de buurt.

Ben weer druk met prijzen verzamelen en zo gaat het lekker!
Enkele mooie prentjes binnen gekregen en vier kaarten gepost: een brievenbus naar België, een astronaut naar Oekraïne, insecten naar een Oostenrijkse bioloog in opleiding en oude geveltjes naar Moldavië.

@Snjokorn > gigantisch balen dat de keuze niet op jou gevallen is! Nu maar weer de motivatie vinden voor de volgende sollicitatiebrieven. Geniet van de paasvakantie, hopelijk met een voorjaarszonnetje.

@Elmo > ik heb wel eens ansichten laten maken bij Pixum (die waren prima) en heb nu een bestelling lopen bij het Kruidv@t (fotoservice on line). Ik heb nog geen idee wat daar de kwaliteit van is.

@Soezie > ik probeer ook af en toe macrofotografie bij mijn archeologische reizen, soms zijn de resultaten prachtig, maar het licht blijft vaak moeilijk. Ik zal eens buurten op je PC profiel.

Vroeg naar bed gaan lukt mij gewoon niet: in die paar uurtjes zonder man en kinderen kan ik zoveel leuke dingen ongestoord gedaan krijgen.

@Anita > zo'n paasbuffet vraagt altijd meer logistiek dan gedacht. Hoe is de wedstrijd van dochter verlopen? Is ze vandaag al vrij? Hier hebben alle middelbare scholen al paasreces behalve die van mijn kinderen: nog fijn een paar proefwerken maken...

Er zit vast iets in het Zeeuwse water dat geluk in het spel brengt, ik win nooit iets en bij mij gaan ook regelmatig oplossingen de deur uit.

@Ligaa > ik moest slechts anderhalve dag afkicken.

Ik ben ook nooit tot de turnselectie toegelaten, ook niet tot de balletsolisten, maar won wel met atletiek voor de school prijzen.

@Kozoo > mijn dozen (effen wit) komen bij de Hem@ vandaan, maar A5 kaarten laten de deksels wel 'zweven'. Ben je al bij de bekende bouwmarkten wezen kijken? Of bij Leen B.? Onlangs zag ik ook bij A.H. leuke bewaardozen.
Oh Elmo, ik heb trouwens ook bij de kruidv@t kaarten laten drukken en dat beviel mij erg goed! (dat was ik alweer helemaal vergeten..) Prijs/kwaliteit verhouding prima.

Ik ga zo even lekker naar de Hem@, de rest heb ik idd al uitvoerig bekeken. Vooral van de ksjenos vind ik het raar dat er zo weinig te vinden is, althans hier. We hebben wel echt een groot filiaal. Eerder vond ik daar, juist voor postcrossing, supermooie dozen.

Onderweg even wat kaartjes in de oranje vriend laten glijden:

Een nightview van bruggen in Amsterdam naar Ruslang

Een vrolijke paaskaart naar Belarus\

Een historische legerkaart naar USA

En ik moet er nog een schrijven naar Duisland, maar ik ben er nog niet uit welke. Haha ik wil eerst overzicht in mn kaarten watn ik weet dat ik echt wel veel vlinder en bloemenlandschaps-kaarten heb, maar waar..??...

Anita hoe was t gegaan met je dochter gister?

Oh en Nef, wat een superleuke reaktie trouwens op die meetkaart. Daar doen we t voor toch? Erg leuk!
Anita, wat heb jij toch altijd een geluk met de prijsvragen.

En leuk een kaart uit Roemenië. Die heb ik nog niet volgens mij.

Kozoo, waarom niet alle ontvangen kaarten in albums stoppen?

Ligaa, balen van die “nep”kaarten.

Snjo, jammer van je afgewezen sollicitaties.

Elmo, ik heb de europa-postzegels ook op. En nog maar 2 wereldzegels. Tijd om weer wat te bestellen.

Nef, zijn de paastaken mooi geworden?

Mijn dip is weer voorbij hoor. Ben alleen wel heel ziek geweest deze week. Vijf dagen gewerkt (vanaf zaterdag) maar daarna kon ik echt niet meer. Ben woensdag ziek naar huis gegaan toen de kinderen weg waren en eerst maar eens een kuurtje bij de dokter gehaald. Gisteren en vandaag de hele dag in bed gelegen en ik voel me nu al iets beter. Maar man wat heb ik een hekel aan bijholteontstekingen en voorhoofds-holteontstekingen. Ieder jaar is het wel 2 of 3 keer raak dankzij die fijne hooikoorts. Nu duurt het wel extreem lang. Hopelijk knap ik morgen helemaal op. *klaagmodus uit* Heb ter afleiding net nog 3 kaarten geschreven, naar Slovenië, Duitsland en Thailand. Nu nog wachten tot ik weer eens iets ga ontvangen... De eerste Hurrays zijn al weer binnen.

Fijne paasdagen allemaal, hebben jullie nog leuke plannen?
Hmm, dondedag klepperde het hier niet met prijzen voor mij hoor maar voor de verloting op het schoolfeest.

Maar ook die dingen regel kun je wel aan me overlaten.

Neferisis, dochter had vrij vandaag, maar zowel man als ik moesten wel werken.

Dus heeft ze genoten bij opa en oma, het was paaseitjes zoeken op het dorp en ze hebben cakejes gebakken.

En als je zin hebt in zeeuws water dan ben je welkom hoor, hahaha

En om te laten zien dat wij zeeuwen helemaal zo zuinig niet zijn kan er ook nog wel zo'n lekkere kleffe bolus af!

Dochter heeft het echt onwijs goed gedaan gisteren.

Geen prijs, maar wel super cijfers, hoogste was een 8,9 en laagste een 7.

Ben zo trots op haar.

Alleen nadien kwam de ontlading hoor, huilen huilen en nogeens huilen.

Alle spanning de opgebouwd had kwam eruit.

Maar ik moet zeggen de last is van haar schouders en ik heb mijn eigen dochter weer terug.

Kozoo, misschien de kwantum eens proberen???
Okem dan vergeet ik helemaal te vermelden dat ik vandaag 3 kaarten in de brievenbus vond.

Leuke verhaaltjes op allen en van 1 is ook de afbeelding helemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven