Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:steph schreef op 02 augustus 2009 @ 13:22:

[...]

Buiten Europa MET Priority kost maar 0,95 cent!Geldt helaas niet als je niet in NL woont. . .
Snjókorn falla, á allt og alla

[...]

Buiten Europa MET Priority kost maar 0,95 cent!

Misschien woont Ine niet in Nederland en is het bij haar duurder?

quote:snjokorn schreef op 02 augustus 2009 @ 19:57:

[...]

Geldt helaas niet als je niet in NL woont. . .

That was my thought too

Hee Snjo, je zou toch eigenlijk morgen pas terug komen? Of vergis ik me... Wel leuk gehad?
@Sweetcandy

Wat sneu van je kat :( Valt het je zwaar?
Agos Sweetcandy...

Vandaag zijn we een dagje weg geweest naar Volendam. Erg leuk gehad.... en erg veel kaarten ingeslaan. in totaal 40 kaarten, van alles wat. varierend van 20-40 cent per kaart.

Er zitten echt typisch hollandse kaarten bij, kaart van Nederland, of mensen met klederdracht. Ook kaarten met allerlei vuurtorens ( alleen op de achterkant weinig ruimte om te schrijven, staan alle vuurtorens benoemd, maar maakt nie uit)

Molens zitten er tussen, klompen, koeien! Dus ik ben weer happy.

We willen volgende week naar Giethoorn, eens kijken naar meer kaartjes :P:P
Hallo!

Echt stom dat ze op zondag geen post bezorgen ;)

Van de afgelopen 2 weken ben ik nu brieven en kaartjes aan het schrijven... Ik wacht eerst tot mijn 6 kaarten zijn geregistreerd en dan vraag ik weer nieuwe aan (scheelt ook wat geld in mijn portomonnee)

Blij dat ik wat te doen had... moet niet teveel aan dat beessie denken. Nu ik verhuisd ben kan ik niet zo makkelijk even naar huis toe, en dat valt me (na 1 dag in mijn nieuwe kamer :P) wel zwaar. Dus ook met dit soort dingen, hoor ik via de telefoon en meer kan ik er niet mee... Vreemd gevoel
Van eerst maar eens op hurray's wachten voor ik ook al een tijdje in. Ik mag er nu 9 onderweg hebben, toevallig zijn er dat ook ivm vele hurray's. Maar nu zijn er ook veeeeel mensen op vakantie dus nog langer wachten.
Sweetcandy, wat naar dat je kat is overleden!

Vandaag toch nog een Hurray, uit Turkije.
Doen jullie ook mee aan de kaartjes-lotto? Die staat bij de Nederlandse community dinges op het forum

Schijnt leuk te zijn (als je de winnaar bent) en het 'kost' maar 1 kaartje in de maand

[...]

Buiten Europa MET Priority kost maar 0,95 cent!

Ja, maar helaas niet vanuit AT.. Hier kost het echt 1,40.

Goed idee Snjokorn, om een maandlimiet in te stellen. Misschien dat ik dat ook maar eens moet doen :-).

Welkom terug van je vakantie. Was het leuk?

Wat kost het bij jou trouwens om een kaartje te versturen, omgerekend?

Sweetcandy, wat naar van je kat.. Een huisdier verliezen is altijd heel verdrietig, vind ik.

Justme, goede score! En ook voor een prima prijs wel.

Ik heb hier in het dorp ineens ook weer een hoop nieuwe kaartjes ondekt. Nu in het hoogseizoen blijken er ineens veel meer soorten kaartjes te zijn! Dus ik ga deze week lekker inslaan.

Mijn nichtjes van 11 en 14 zijn op bezoek hier en die heb ik inmiddels ook aan het postcrossen geholpen! Ze willen nu de hele dag op pad op zoek naar leuke kaarten om te versturen, de ouders worden er helemaal gek van!!
quote:Ine schreef op 02 augustus 2009 @ 21:31:

[...]

Ja, maar helaas niet vanuit AT.. Hier kost het echt 1,40.

Goed idee Snjokorn, om een maandlimiet in te stellen. Misschien dat ik dat ook maar eens moet doen :-).

Welkom terug van je vakantie. Was het leuk?

Wat kost het bij jou trouwens om een kaartje te versturen, omgerekend?

Vakantie was hardstikke leuk (zal op het andere topic een leuk verhaaltje schrijven).

Voor kaartjes naar Europa ben ik 120 kronen kwijt (= ¤ 0,66) en buiten Europa 160 kronen (= ¤ 0,88). Toch fijn dat de kroon zo laag staat zeg...

Heb trouwens wel 30 kaarten gekocht, in het oosten van het land toch weer andere kaarten gevonden (ook natuurkaarten) dan hier in het zuiden.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:sweetcandy schreef op 02 augustus 2009 @ 21:06:

Doen jullie ook mee aan de kaartjes-lotto? Die staat bij de Nederlandse community dinges op het forum

Schijnt leuk te zijn (als je de winnaar bent) en het 'kost' maar 1 kaartje in de maandJa, ik nu dus ook . Wat voor een soort kaart houd de winnares van deze maand van Sweetcandy?
Ik heb geen flauw idee hahahah!

heb gewoon een leuke kaart uit mijn collectie gepakt en verstuurd

1 hurray uit Finland vandaag

en twee tags zijn aangekomen!
Oké, ik heb een beer gepakt.

Hier ook één hurray uit Finland (drie dagen getravelled).

Nog een Unesco-swap op de bus!
Hier één kaart in de bus, wat keek de vakantiepostbode lelijk zeg (kan het zeker niet hebben zovaak hierheen te komen). Een tag.
Ik heb ook een tag binnen gekregen vandaag
quote:sweetcandy schreef op 03 augustus 2009 @ 18:36:

Ik heb ook een tag binnen gekregen vandaag En ik maar lezen dat het er twee waren (zie wat postings lager/hoger)
Mijn dochter heeft alweer zo'n leuke kaart ontvangen, uit Amerika. Een oma van 12 kleinkinderen, ze schreef een heel lief verhaaltje, een van haar kleinkinderen heeft dezelfde voornaam maar is een jongen, ze schreef dat ze het zo'n lieve naam vond.

En ik heb al dagen niets ontvangen, 7 kaarten onderweg, al lang! Het wordt tijd voor een paar Hurray's vind ik.......
ik moet hier ook niet te vaak komen natuurlijk :P daar ga je inderdaad van dubbel-lezen hahahah!

Offtopic: ik heb leuk postpapier gekocht :D
@ Sweetcandy, wat vervelend van je kat. Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten.

Ga je studeren in Nijmegen?

Ik was zondag in Arnhem en heb daar ook een aantal kaarten ingeslagen. Als jullie daar ooit eens zijn moet je even op zoek gaan naar een winkeltje dat Brassa heet. Daar hebben ze een complete kaartenmuur. De kaarten zijn er wel een beetje aan de prijs (99 cent) maar het zijn er veel.

Ik heb ook nog wat fotokaarten van Arnhem zelf gekocht, John Frostbrug (van brug te ver) etc.

Helaas bij thuiskomst gisteravond geen hurray's of kaarten in de bus. Maar nog 6 dagen en dan is de kaart naar China eindelijk expired!
In Nijmegen bij het MuZIEum heb je ook wel leuke kaarten, van Esher enzo. Maar niet heel veel, hoor. Als je in Nijmegen woont is het leuk om even naar toe te gaan Het MuZIEum trouwens in zjin geheel, wel.

Even om te pijlen: hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal? Je vormt je een beeld bij verschillende forummers en dat blijkt wel eens heel anders te zijn Grappig!

Ikzelf ben 25.
Ja ik hoorde al dat he MuZieum leuk zou zijn! Ik heb een museumjaarkaart, dus kan daar gratis of met flinke korting wel eens naartoe gaan binnenkort

Ik ben bijna 22 ;) Maar jullie hadden mij ook vast wel op jong geschat hahaha!

I love Escher trouwens.... ben voor zo'n 4 weken geleden naar het Escher museum in Den Haag geweest En heb er dan ook wat kaarten van in huis, soms verstuur ik er eentje als iemand een art-card wil....
Het MuZIEum is echt leuk, ik ben maar even in de donkere kamer geweest vond het een beetje eng. Maar dat is alweer zo'n 4 jaar geleden.

Waar ligt Brassa ergens in Arnhem? Aangezien postcrossingforum daar 29 augustus daar heengaat......

Schat eens hou oud/jong ik ben. iig ouder dan jullie.
Ik had eerder moeten zeggen dat ik wel weer eens een Hurray wilde......prompt zat er vanochtend 1 in de mailbox.

Bij dochterlief ook, met een lief berichtje er bij.

Zij mag een kaart naar Zweden sturen en ik naar Duitsland.

Hoe oud (jong!) ik ben?

Ik ben 41, dochter is 10, en zoon is bijna 16.
Gisteren bij de vesting in Kufstein geweest. Viel een beetje tegen wat ze daar hadden aan kaarten, maar heb wel hele mooi 2 soorten historische kaarten van Kufstein gevonden. Daar ben ik erg blij mee. Verder hadden ze veel oude rotzooi, vergeelde kaarten enzo. Jammer. We zijn niet de stad zelf ingeweest, ik was met familie en vond het lullig om 'mijn' zin te doen. We hebben nog een soort Bruna-achtige winkel gevonden, die lag op de route naar de parkeergarage, maar de kaarten daar waren onwijs duur. E1,50 voor (wel ontzettend mooie) enkele postkaarten, dat is niet meer 'hobby'.
Lastig om leeftijden te schatten trouwens, ik ga er altijd automatisch vanuit dat iedereen ongeveer mijn leeftijd heeft. Dat slaat natuurlijk nergens op..

Ik word over 3 weken 30 :-).

En Escher vind ik ook geweldig! Ik borduur ook graag (laatste 3 jaar heb ik heel weinig tijd gehad, helaas..), maar ben nu begonnen met mijn eerste Escher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven