Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:Linndaatje schreef op 10 augustus 2009 @ 11:08:

Mogge, dames!

Ik heb het in het weekend te druk gehad voor jullie (sorry ), maar had gelukkig weer wat te doen. Kreeg 2 hurrays en dus meteen weer 2 nieuwe adressen aangevraagd; naar Brazilië en naar Tsjechië.

Het viel me laatst op dat ik al een stuk of 5 kaartjes naar Finland heb moeten / mogen sturen, maar er nog geen heb gekregen vanuit Finland. Wel apart, gezien Finland een grootgebruiker PC is. Ach, ik krijg gelukkig genoeg leuke kaartjes

Geeft niets Linndaatje dat je het druk had om hier te zijn. Kan toch en dat mag ook.

Ik stuurde in het begin ook kaarten naar Finland voordat ik er ooit eentje terug kreeg maar dat komt wel hoor!
oja reken maar! duitsland en finland worden op een gegeven moment heel populair om te krijgen ;)

Ik heb weer wat tags klaar liggen die deze week op de post gaan....
Ik hoop dat mijn kaartje naar Den Haag vandaag aankomt.. Niemand van hier dus waarschijnlijk?

En ik hoop dat er weer wat mensen thuiskomen van vakantie, want hurraytjes krijg ik nog niet veel.

Ik heb wel een kaart mogen versturen naar Mexico! Heel bijzonder! Diegene is alleen een maand niet online geweest, dus ik hoop dat hij wel online komt als mijn kaart op de mat valt. Zal nog wel even duren

Afgelopen weekend bij een vriendin geweest en samen even de plaatselijke boekhandel bezocht. Ben nu 15 kaarten rijker
Nope, ik woon in Eindhoven. Zou het wel super vinden als ik een kaartje van een van jullie via PC zou krijgen

Ik kan niet wachten op al die kaartjes uit Finland en Duitsland Haha! Nee, stiekem verwachtte ik dit al en ben ik heel blij met al mijn exotische kaartjes nu! Zo veel leuke landen en leuke mensen al... Ben benieuwd wat er nog allemaal bij komt.

Voordeel van Duitsland en Finland is natuurlijk wel dat kaartjes er relatief snel zijn.
Ik heb twee kaarten, eentje uit Düsseldorf en eentje uit Vilnius (ook nog eens een Unesco!!!). Allebei officiele.

Hurray's mogen hier ook weleens komen, ik vind vakanties op deze manier niet leuk.
Geduld, Steph
quote:Linndaatje schreef op 10 augustus 2009 @ 16:21:

Geduld, Steph Ben sinds ik postcross vergeten wat dat is
quote:Hondjewoef schreef op 10 augustus 2009 @ 15:27:

Ik hoop dat mijn kaartje naar Den Haag vandaag aankomt.. Niemand van hier dus waarschijnlijk?

Grappig, ik heb ook een kaartje naar Den Haag gestuurd vandaag!!

Dochterlief heeft er 2 ontvangen, eentje uit China en eentje uit Oostenrijk, allebei erg mooi. En ik heb er 1 uit Amerika met een verkeerde ID, blijft dat aan de gang?
vandaag heb ik niks ontvangen, geen hurray's en ook niks verstuurd ;D

Wel heelveel andere leuke post gehad.. wat kaartjes en brieven!
Ik had vandaag een hurray uit Finland en 2 kaartjes op de mat; Taiwan en een Jip en Janneke kaartje uit Utrecht (komt dat bekent voor??? iemand??)

Zo maar even een nieuw adres opvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Bij mij zijn er ook een aantal kaarten die er heel lang over doen, als ik dan kijk zie ik dat die persoon al twee weken niet online is geweest. Zucht... vakantie!

Vandaag wel twee kaartjes op de mat, een tag uit Finland en een kaartje uit Kroatie. Vooral de tag was erg leuk.

Verder kreeg ik twee Hurrays, er mag nu een kaartje naar Finland en naar de USA.
Irritant is dat hé Teigera. Zo is die man uit Polen naar wie ik een kaartje heb gestuurd al meer als een maand niet online geweest. En die naar Finland is ook nog steeds onderweg (nu 18 dagen), maar ze is ook al een week niet online geweest, dus waarschijnlijk op vakantie.

Bezorgen ze in Nederland trouwens niet overal de post op maandag?
Kirstin, ik heb wel eens het idee dat het aan het aanbod ligt. Als er veel is wordt er wel bezorgd, als er weinig is niet. Maar of dat klopt???
quote:snjokorn schreef op 10 augustus 2009 @ 19:55:

Ik had vandaag een hurray uit Finland en 2 kaartjes op de mat; Taiwan en een Jip en Janneke kaartje uit Utrecht (komt dat bekent voor??? iemand??)Ik heb Jip & Janneke kaarten gehad Maar ik woon in Eindhoven en heb helaas nog geen kaartjes mogen versturen naar IJsland... Dus: toeval!
quote:NannieB schreef op 11 augustus 2009 @ 07:27:

Kirstin, ik heb wel eens het idee dat het aan het aanbod ligt. Als er veel is wordt er wel bezorgd, als er weinig is niet. Maar of dat klopt???Dat idee heb ik ook wel eens. Officieel hoort overal de post op maandag te komen, maar ik heb nog nooit post gehad op maandag... En zie ook nooit een postbode dan... Toch wel sterk...!
Hier komt de post ook op maandag maar alleen als er een rouwkaart of een postcrossingkaart is.

Vandaag een giga vangst: 25 Unescokaarten . Een daarvan een tag en de andere 24 (waarvan ik er twee gefotografeerd heb) in twee envelopes van een online-shop waarmee ik een deal heb gemaakt.
Altijd leuk.
quote:snjokorn schreef op 08 augustus 2009 @ 16:34:

Hier wordt in het weekend écht geen post bezorgd...

Hier in Zweden wordt ook geen post bezorgd in het weekend, wel balen als je op post hoopt ;) Hier is het alweer even rustig, hopelijk komen er snel wat hurraytjes binnen. Ik heb de post van vandaag nog niet gezien, dus ik heb nog kansen voor vandaag ;)

Nog niemand iets naar Zweden verstuurd onlangs?
Goede vangst, Steph!

Nee, niets naar Zweden gestuurd de laatste tijd. Alleen in mei, maar diegene spreekt geen Nederlands

In Nederland wordt er over een tijdje waarschijnlijk ook op minder dagen post bezorgd.. :( Hoorde er laatst iets over op het nieuws..

Ik heb soms post op maandag. Gisteren wel: een brief

Mijn kaartje naar China is in 12 dagen aangekomen, dat is dan wel weer heel snel! Verder kwam Taiwan aan. Nu stuur ik naar: Finland en Duitsland Die Duitse is niet goed in Engels (is ook pas 18 jaar), dus ik ga in het Duits schrijven
Svea, nee dat is al een tijd geleden.
De komende week zit ik bij mijn ouders.... dus ik moet helaas wachten op mijn post! Hopelijk ligt er een flinke stapel op mij te wachten als ik terug ben ;)
Iemand uit Helmond hier? Daar mag ik namelijk een kaartje naar toe sturen. Ook gaat er een naar Belarus.

Ik krijg op maandag als er kaarten zijn, ook gewoon kaartjes.
Vandaag een kaartje op de bus, een nogal suf kaartje van een voetbalveld (??) met de tekst achterop "Hello from Norway" en verder niks. Zucht... ik word er bijna een beetje verdrietig van! Had ook een beetje de neiging deze persoon een berichtje te sturen dat ik het zo jammer vond dat er niks op de kaart stond, maar toen dacht ik ach, why bother... Maar jammer is het wel!

Zo, ook mijn hart weer gelucht
Weer niks vandaag. Zelfs mijn kaartje naar Noord-Brabant is nog niet geregistreerd. Zo is het wel een hele goedkope hobby
Jammer Teigera dat mensen zo weinig moeite doen voor een leuke kaart/tekst :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven