Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Bedankt voor jullie lieve reacties over mijn dochter.

Het komt wel goed met haar, het zal tijd kosten maar we hebben inmiddels goede hulp en samen redden we het wel!

Postcrossing doet wel veel goed inderdaad, iemand die moeite voor HAAR neemt, speciaal voor haar, dat idee vind ze prachtig!

En dat maakt dat het omgekeerd ook zo werkt, ze zoekt ook echt naar kaarten die bij het profiel passen en hebben we die niet in voorraad dan gaat ze net zo lang zoeken tot ze iets gevonden heeft. Laatst had ze een kaart van ¤ 2,50 gekocht.....meestal koop ik een stapeltje tegelijk, hoe goedkoper hoe leuker!

Ik heb haar wel uitgelegd dat dit erg lief was maar een beetje te duur!

Welkom aan de nieuwe postcrossers, en veel plezier met jullie nieuwe verslaving!
quote:Hondjewoef schreef op 13 augustus 2009 @ 13:12:

ohhh helaas heb ik geen Unescokaarten! :( Waar kan ik die in Nederland kopen? En in Turkije?

Bij de VVV kun je de windmolens van Kinderdijk kopen, als je op vakantie op de Waddeneilanden bent van de Waddenzee. Verder In Amsterdam van de Defensilinie, Lemmer van het Woudagemaal, en het Rietveldhuis daar dan.

In Turkije moet ik kijken wat ze daar hebben wat van Unesco is.
quote:sweetcandy schreef op 13 augustus 2009 @ 13:17:

hahhaha ik vond zonet een kaart van jou chrisy ! Zat hier thuis tussen al mijn ontvangen kaarten te neuzen :D Is dus al een behoorlijke oude

Ik zit nu nog op 7 kaarten tegelijk die ik kan versturen:) Ik heb zo'n vermoeden dat ik geen 'top verstuurder' wordt van Nederland

2 kaarten binnen Europa zijn al 16 dagen onderweg.... Ze zijn wel recent nog online geweest. Dus volgende week maar even een berichtje sturen! Hopelijk zijn ze niet kwijt geraakt....Wat leuk van iemand van hier.
Nog geen hurray of kaartjes vandaag. Ik heb die poolse meneer maar een berichtje gestuurd, aangezien hij ook al meer als een maand niet online geweest is.

Wat is trouwens de gemiddelde leeftijd van de postcrossers waar jullie een kaart aan sturen?

Ik stuur meestal kaarten naar mensen van mijn eigen leeftijd ongeveer (rond de 25), dat komt zo uit. Gisteren heb ik een kaart gestuurd naar een vrouw van 51.

Over het algemeen zie ik toch veel 'jongeren' op PC.
De leeftijd is bij mij erg verschillend, inderdaad veel jongeren, veel studenten, maar ook ouderen van 50+ .

De site doet het inmiddels weer.

Waar ik een beetje van baal... zijn diegene die zich aanmelden, het even leuk vinden en daarna stoppen.. maar hun account niet stopzetten. Zo heb ik weer iemand waar ik een kaartje naar heb gestuurd ( USA) is nu 50 dagen onderweg, en meneer is al een maand niet online geweest... grrr Naja dat zal mijn 3e expired wel worden.

Maar woont er van hier nog iemand in de buurt van Eindhoven? Moest ik gisteren namelijk een brief heen sturen.
Kaartje uit Polen en GB ontvangen. Erg leuk ook het berichtje erachterop!
Een kaartje uit Costa Rica en twee kaartjes uit Finland ontvangen.

@Sweetcandy dan ben je bij postcrossing vast bekend onder een andere naam want ik kan zo 1,2,3 geen sweetcandy in mijn verzonden kaarten vinden.

Ben nu wel benieuwd of ik je een kaartje heb gestuurd die aan je wensen voldeed...
@Sweetcandy: val je ff lastig want op het p-forum heeft Zoeza van je een kaartje gekregen (lotto) maar ze weet je nick niet.

De gemiddelde leeftijd bij mij is ongeveer 40+.
Ik had vandaag een hurray uit Canada en een kaartje uit Finland van iemand die niets te zeggen had. Heb ook een nietszeggend bedankje gestuurd.
Snjókorn falla, á allt og alla
oh ik zal even kijken !

Ik ben inderdaad onder een andere naam bekend op PC. Zal em hier niet neer zitten (want het is ook tevens mijn mail adres zegmar)... en dan ben ik google-baar .. Ik ga je wel even een u2u sturen :D

Volgens mij was je kaart van een foto-tag. Maar weet ik niet zeker meer zo uit mijn hoofd
Mijn kaartje van de "deserted countryside" is aangekomen in Finland (na 3 dagen). De ontvanger is er erg blij mee.
Snjókorn falla, á allt og alla
Vandaag geen Hurray voor mij, dus ik mag geen kaartje versturen. Wel was er post voor me: een kaart uit Japan en een kaart uit USA. Beide mooie kaarten en een leuk verhaal erop, zo leuk om te krijgen!

Ik heb ook een aantal kaarten die al heel erg lang onderweg zijn. O.a. eentje naar Taiwan, maar ja, met dat natuurgeweld daar zal dat kaartje waarschijnlijk niet aankomen.
Ik heb ook een kaartje naar Taiwan, is ook al erg lang onderweg.

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die gratis kaarten van Idrukker? Ze geven gratis kaarten weg? Hoe weet ik nou of ik niet toch administratiekosten moet betalen, of zie ik dat van te voren?
Kristin, als je ze op de site bestelt, dan zie je meteen of je geld moet betalen of niet. Als je wel geld moet betalen (en dat wil je niet), dan stop je de bestelling weer en is er niets aan de hand.
Zo er is weer lekker veel gepost Even bijlezen hoor!

*leest bij*

Vreemd eigenlijk dat we zo vaak meerdere kaartjes tegelijkertijd ontvangen, hè! Ik had er gisteren weer twee, na twee weken niks. Gisteren uit Weesp (NL) en een uit Bern (CH). Die laatste was van iemand met een heel onduidelijk handschrift. Lastig, want zo kon ik het bedankje dus niet echt persoonlijk maken (wist niet zeker welke naam er stond).

De gemiddelde leeftijd bij mij ligt denk ik rond de 40. Een aantal jongere mensen (+/- 18) maar ook een aantal ouderen (+/- 60) nu 'gehad'. De kaart uit Weesp gisteren was ook van een man van 60 jaar oud. Leuk om te zien dat zoiemand toch in hetzelfde geïnteresseerd is als ikzelf ben.
Teigera, leuke kaarten en een leuk verhaal, wauw.

Vandaag, hopelijk, gaat de NL-200000 eruit!
Oehh, wat een eer om die te hebben!
wauww wat een idioten zijn we ook met ons kleine landje he.. 200000. Lijkt me een gaaf nummer om op een kaart te schrijven.

Ik hoopte gisteren op een hurray van Nederland, maar helaas. Ze is al 8 dagen niet online geweest, dus ik vrees dat ik geen nieuwe kaarten meer mag sturen voor ik op vakantie ga :(

Helaas gisteren ook geen leuke post.

Ik kom trouwens postcrossers van alle leeftijden tegen. Ben nu steeds met iemand aan het mailen die ik benaderde voor een private swap. Die is zo'n 30 jaar ouder dan ik en die schrijft hele verhalen naar me en stuurt foto's van haar katten. Erg leuk!

Lang niet iedereen heeft zijn/haar leeftijd in het profiel staan. Het valt mij op dat, als er een leeftijd staat, er vaak of eentje van rond de 18-30 staat, of eentje van rond de 45-50.

@Steph: mocht ik Unesco kaarten tegenkomen, dan laat ik het weten!

Nog iemand anders Moomin kaarten te ruil?
Hier een Unesco-tag in de bus uit Polen.
Mijn kaartje uit Bern was ook Unesco stond er op... Om heel eerlijk te zijn doet het mij niet veel meer dan gewoon leuke of mooie kaarten Maar ieder zijn ding!
Net een nieuw adres aangevraagd en het was nummer 199311. Dus we zijn er bijna.

Ik kreeg vandaag de mooiste kaart tot nu toe. een foto van een hoog punt gemaakt van Bondi Beach in Australie! Echt een heel mooi plaatje. Daar kan ik zo blij van worden. Ik merk toch dat als ik een iets minder leuke kaart krijg, ik een beetje teleurgesteld ben. Ook al vind ik het nog steeds hardstikke leuk om welke kaart dan ook te ontvangen.
Papua: kun je die kaart hierneer zetten?
Dat is waar, maar ik heb tot nu toe nog geen kaarten gekregen die ik niet leuk vond. Zal vast nog wel komen
Ok, ik heb weer iets aparts.. Net een hurray (Thailand na 14 dagen) en nu: weer een bekende en wel mijn penvriendin uit Frankrijk!! Pas een oud klasgenoot en nu dit Ik wist dat ze aan postcrossing doet, maar dat ik haar nu een kaart mag sturen is toch wel erg toevallig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven