Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Oh jee! Nog meer kaarten onderweg?
Ik heb nu zelfs zelf maar een RR geopend..

Culture RR

Ik hoop dattie een beetje gaat lopen. Vanuit het oogpunt van mn studie vind IK het heel interessant. Ik hoop andere mensen ook!
Mag ik vragen wat jullie op die kaarten schrijven?? Ik heb nu twee kaarten gehad, maar daar stonden alleen heel algemene dingen op ("this card is from the south-west of germany, greetings" bijv.), terwijl voor mij een origineel verhaaltje de helft van het plezier is (en ik ook moeite deed om iets te schrijven wat -gebaseerd op het profiel- de ontvanger leuk zou kunnen vinden om te lezen). Of gaat het jullie vooral om de plaatjes op de kaarten?
Hoi elev

ik schrijf meestal iets over wat er op de kaart staat.. of iets wat de persoon en ik gemeen hebben op basis van zijn/haar profiel.

Ik vind het altijd leuk als de kaart iets over het land of the omgeving van de persoon laat zien. of dat ze daar over schrijven.
Ik maak er ook vaak een leuk verhaaltje van. Iets over de kaart of over een onderwerp waarover ze iets hebben vermeld in hun profiel.

Heb eigenlijk bijna altijd ruimte tekort op de kaarten.

Ik houd er zelf ook wel van als ze een beetje moeite hebben gedaan voor de tekst, maar als ze een mooie kaart hebben gestuurd ben ik ook al tevreden. Heb in mijn profiel vermeld dat ik erg van fotografie houd en ik merk dat mensen daar wel rekening mee houden. Dus in zo'n geval vind ik alleen de kaart al leuk.
Gisteren een kaart gestuurd naar Portugal.... en vandaag ontving ik een kaart, ook uit Portugal. Zijn verhaaltje kwam me bekend voor, dus even terug gekeken naar wie ik hem had gestuurd. Bleek het dezelfde postcrosser te zijn!

Ik heb dus zijn adres gekregen, hij de mijne... als hij niet nog maar 20 jaar oud was geweest, had ik daar heel romantische gedachten bij gekregen...

Nu hou ik het maar op 'gewoon toeval'
Jeetje JustForget, ik heb je duidelijk op een idee gebracht met de RR...;-) Kom ineens jouw naam overal tegen.... Haha, hoop dat jij ook een fulltime baan hebt om het allemaal te financieren! Veel plezier!
ssshhhhtttt... niet over geld beginnen... ik leef wel een week op brood met jam...
Haha, nou, ZO verslaafd ben ik nou ook weer niet hoor.....ik houdt wel van een lekkere warme maaltijd 's avonds.....minstens 5 gangen...hmmm....
Ik heb mijn eerste kaartje binnen, uit duitsland, wel 50km van mij vandaan ;) Was idd wel heel kort kaartje, ikzelf heb wel wat meer moeite gedaan voor mijn kaartjes, maar toch leuk er eentje te ontvangen! Nu kan ik weer aan de slag ;)
Ik heb net 100 kaarten laten afdrukken van deze foto (die ik zelf heb gemaakt!!). Je betaald 1 malig upload kosten (4 euro geloof ik) en de verzendkosten. Kaarten zijn verder gratis.

Ik heb dit weekend mijn eerste 5 kaarten op de bus gedaan. Moet je trouwens ook ergens aangeven dat ze op de bus gedaan zijn ?

En hebben jullie ook zo'n moeite om kaarten zonder envelop te vinden ? Dus echte ansichtkaarten.
Welke site heb je dat gedaan? Heb ook nog wel een mooi plaatje liggen.
via vistaprint (mag ik dat wel zeggen?? )
Turkije (Ankara).. binnen of buiten Europa??
Wat een mooie foto zeg, en een goed idee ook wel :D

Ik heb weer een nieuw adres, brazilie, en diegene heeft echt 1 zinnetje: dat ze van alles wil leren, dus geen idee wat voor kaart ik moet doen, lekker handig :S

Turkije is volgens mij buiten Europa (althans, bij tntpost staat hij niet bij binnen europa!)
quote:Just forget the world schreef op 18 mei 2008 @ 22:12:

Turkije (Ankara).. binnen of buiten Europa?? Buiten Europa volgens mij. Ik geloof dat het officieel onder Azie valt

Mooie foto, Just forget.fotografeer je veel?

ja, mooie foto.. Tango? Argentinie?

Sommige profielen zijn inderdaad veel makkelijker om een verhaaltje bij te verzinnen dan andere, maar 1 keer (van de vijf die tot nu toe aangekomen zijn) kreeg ik er een heel positieve reactie op, dus dat vond ik wel leuk.

Wij hebben in het dorp een boekhandel met enorme bakken vol ansichtkaarten, waar ik laatst staaaapels nieuwe heb gehaald na mijn aanmelding op postcrossing , maar ook winkels als Expo hebben volgens mij wel enkele kaarten. En wereldwinkels hebben vaak mooie enkele kaarten. en van die toeristische kaartjes bij de vvv natuurlijk (sommigen schrijven dat ze graag een plaatje willen van de omgeving waar je woont).

Opsturen hoef je niet te vermelden, hij noemt je kaart 'traveling' zodra je het adres hebt gekregen.
@Elev, Dank je. Een Expo hebben we hier ook in de buurt, dus ga ik daar eens kijken.
Turkije valt BINNEN Europa heb ik ontdekt.. ( ze doen ook mee met EK en Eurovisie enzo dus eigenlijk wel weer logisch..)

De foto is gemaakt in Málaga ijn Spanje tijdens de feria vorig jaar.. Mn laatste dagje daar na er een jaar gewoond te hebben. Ik fotografeer helaas veel minder dan ik zou willen..

Bij de witte boekenmarkt (zo'n discount winkel) heb je de multiviews ook goedkoper.. multiviews van groningen bijv zijn daar 35 cent. Ook maar eens bij de wereldwinkel gaan kijken.. en hier in Groningen heb je ook een winkel in de Oosterstraat.. 'n Kaartje heet ie geloof ik. Heeft veel 5 voor 4 acties. Grootste kostenpost blijft toch de postzegels..
Ok, ik ga ook voor de bijl :D

Mijn eerste 3 kaarten naar Finland, USA en Duitsland gaan vandaag op de post. Leuk!
Vandaag weer twee kaartjes gekregen. Uit Duitsland en de Verenigde Staten. Stonden hele verhalen op, erg leuk
Mijn eerste kaartje is aangekomen, in Finland! :-D

Meteen nieuw adres aangevraagd: Finland :P
Ik heb net ook een order bij TNTonlinewinkel gedaan, voor leuke postzegels... want ik denk dat vrijwel iedereen de standaard postzegels krijgt uit NL. Moet me toch een beetje onderscheiden...

Nu op zoek naar een kaart van een zeemeermin... wat een verzoeken hebben mensen soms . Maar wel leuk als je ook daadwerkelijk aan hun wensen kunt voldoen.
Van Puffelen... wat ontzettend grappig trouwens dat je dezelfde postcrosser had getroffen! Als je je bedenkt dat er nu ruim 60.000 leden zijn is dat inderdaad erg romantisch!~

Succes met het zoeken van een kaart met een zeemeermin ;)

Kan je leuke/bijzondere postzegels alleen maar bestellen of ook op het postkantoor krijgen? En zijn deze duurder dan de gewone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven