Postcrossing! Wie doet er aan?
zaterdag 29 maart 2008 om 17:44
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zaterdag 24 mei 2008 om 15:50
VanPuffelen.. dit rijtje word ik ook niet vrolijk van..
L-74850 Shiho Japan 18 Apr, 2008 9,089 Kms 35 days Traveling
NL-73477 indigoangel Australia 7 Apr, 2008 16,343 Kms 47 days Traveling
NL-72653 triinka United Kingdom 30 Mar, 2008 492 Kms 54 days Traveling
Vandaag 2 kaarten ontvangen waarvan 1tje uit mn oude woonplaats Málaga!! Mn oude huisje staat zelfs bijna op de kaart!! Zucht...
L-74850 Shiho Japan 18 Apr, 2008 9,089 Kms 35 days Traveling
NL-73477 indigoangel Australia 7 Apr, 2008 16,343 Kms 47 days Traveling
NL-72653 triinka United Kingdom 30 Mar, 2008 492 Kms 54 days Traveling
Vandaag 2 kaarten ontvangen waarvan 1tje uit mn oude woonplaats Málaga!! Mn oude huisje staat zelfs bijna op de kaart!! Zucht...
zondag 25 mei 2008 om 11:25
Ik vind het ook balen dat kaartjes soms zo lang onderweg zijn (of zo laat worden geregistreerd). Want je kunt dan zelf ook niets meer versturen....Ik registreer ontvangen kaartjes meteen dezelfde dag zodat de ander ook weer kan versturen. Ik heb gelukkig nog niets wat geexpireerd is (60 dagen wachten....HORROR....). Eentje naar Canda heeft er wel meer dan een maand over gedaan en er is ook een kaartje al ruim 2 weken onderweg naar Litouwen....is me ook al veel te lang... En ik word stapeldol van die Finnen.....ga lekker het bos in ofzo...Echt om het adres is er wel weer eentje die ik naar Finland moet sturen...een ander land is ook wel eens leuk, maar ja, that's postcrossing....
zondag 25 mei 2008 om 12:39
maandag 26 mei 2008 om 19:35
Wat ik zo raar vind; kaartjes vanuit het buitenland hier naartoe doen er standaard veel korter over dan vanuit Nederland naar diezelfde bestemming. Vanuit Europa is het meestal 3 dagen voordat het bij mij op de mat ligt maar andersom is het makkelijk 3 dagen meer. Er vanuit gaande dat iedereen netjes op tijd registreert zouden kaartjes vanuit Nederland dus minder snel de grens overgaan en werkt de post in het buitenland dus stukken sneller....hebben wij weer....
O, en de kaartjes van vandaag; Queensland, Parijs en....jawel....Finland...
O, en de kaartjes van vandaag; Queensland, Parijs en....jawel....Finland...
dinsdag 27 mei 2008 om 12:57
FF volhouden B_1_TCH, Finland heb je in het begin idd veel, maar na een paar maanden komen er toch echt andere bestemmingen aan de beurt! Ik geef toe, het kan wel eens 'saai' worden, maar aan de andere kant vind ik wel dat die Finnen over het algemeen hele mooie kaarten sturen en goed naar je profiel kijken.
dinsdag 27 mei 2008 om 16:32
Today's update...
De 1e 2 groepen van mn Culture RR zijn vol en ik heb de adressen verstuurd!
Verder weer een nieuw officieel adres aangevraagd.. Finland of course.. is de 7e al van de 15 ofzo.. Heb ook 4 kaarten ontvangen..
1 van de B&W RR uit de VS
1 officiele uit Estland
1 tag uit Turkije
1 tag uit Barcelona
Dus Babzy is zeer tevreden voor vandaag.. zo ff nieuwe postzegels kopen, plakken en dan kunnen de volgende 10 kaarten op de post..
De 1e 2 groepen van mn Culture RR zijn vol en ik heb de adressen verstuurd!
Verder weer een nieuw officieel adres aangevraagd.. Finland of course.. is de 7e al van de 15 ofzo.. Heb ook 4 kaarten ontvangen..
1 van de B&W RR uit de VS
1 officiele uit Estland
1 tag uit Turkije
1 tag uit Barcelona
Dus Babzy is zeer tevreden voor vandaag.. zo ff nieuwe postzegels kopen, plakken en dan kunnen de volgende 10 kaarten op de post..
dinsdag 27 mei 2008 om 16:41
Even een update van mij:
Ik heb nu in totaal 3 kaarten ontvangen: Eentje uit Belgie, Finland en Duitsland. 2 hiervan zijn kaarten via de tags.
Allemaal erg leuke kaarten met veel tekst, hartstikke leuk.
De kaart die ik verstuurd heb naar Duitsland is nog steeds niet binnen, al 18 dagen onderweg! Erg lang hoor.
Hopelijk snel meer kaarten!
Ik heb nu in totaal 3 kaarten ontvangen: Eentje uit Belgie, Finland en Duitsland. 2 hiervan zijn kaarten via de tags.
Allemaal erg leuke kaarten met veel tekst, hartstikke leuk.
De kaart die ik verstuurd heb naar Duitsland is nog steeds niet binnen, al 18 dagen onderweg! Erg lang hoor.
Hopelijk snel meer kaarten!
dinsdag 27 mei 2008 om 16:44
Hmz, ik heb nu al een week geen kaarten gehad en de kaarten die ik tot nu toe heb gehad hadden maar 2 regels
Mijn 5 kaarten zijn nog steeds onderweg, zelfs die naar duitsland al 10 dagen, laat die mensen eens registreren zeg, ik wil kaartjes sturen
Ik kom nog steeds het forum niet op, vaaaaag. Misschien maar beter ook, ivm verslaving

dinsdag 27 mei 2008 om 20:40
Trixie, heb ook niets tegen Finnen hoor maar ja, afwisseling is ook leuk! En bij mij kunnen de Duitsers en Amerikanen ook aardig meedoen. Alledrie landen met de meeste deelnemers...
De afwisseling in bestemmingen zoek ik maar in de tags en Round Robins...
Vandaag een kaartje uit Duitsland en Turkije...
De afwisseling in bestemmingen zoek ik maar in de tags en Round Robins...

Vandaag een kaartje uit Duitsland en Turkije...
woensdag 28 mei 2008 om 18:28
Vandaag 2 kaarten ontvangen: één uit Finland en één uit Thailand.
Alleen staat er op die kaart uit Thailand een 4-cijferig card-id en dus een foutieve. Heb al wat verschillende cijfercombinaties geprobeerd maar juiste nog niet te pakken gehad, beetje balen. Vooral voor de zender. Maar buiten dat, erg mooie kaarten. Die uit Finland heeft alleen greetings from finland geschreven maar die uit Thailand echt een interessant verhaal over het land zelf. Ben er erg blij mee.
Alleen staat er op die kaart uit Thailand een 4-cijferig card-id en dus een foutieve. Heb al wat verschillende cijfercombinaties geprobeerd maar juiste nog niet te pakken gehad, beetje balen. Vooral voor de zender. Maar buiten dat, erg mooie kaarten. Die uit Finland heeft alleen greetings from finland geschreven maar die uit Thailand echt een interessant verhaal over het land zelf. Ben er erg blij mee.
vrijdag 30 mei 2008 om 09:15
Een kaart die jij gestuurd hebt is niet aangekomen of niet geregistreerd? Geen idee, lijkt me dat het wel moet kunnen aangezien jij gewoon een kaart hebt gestuurd.
Ik kreeg gisteren weer een kaartje, uit Engeland dit keer.
Moet zelf nu weer 2 kaarten versturen, 1 naar USA en 1 naar.....jawel...Finland
Ik kreeg gisteren weer een kaartje, uit Engeland dit keer.
Moet zelf nu weer 2 kaarten versturen, 1 naar USA en 1 naar.....jawel...Finland
vrijdag 30 mei 2008 om 12:21
vrijdag 30 mei 2008 om 12:51
JFTW: lijkt me ook dat dat moet kunnen. Anders even een mailtje sturen naar Postcrossing?
Heb zelf net mijn 2e kaartje ontvangen uit the USA, Wisconsin! Stond alleen vrij weinig tekst op, alleen 'this is close to where I live' en haar eigen adres
Nou was eigenlijk niet van plan wat terug te sturen... doen jullie dat wel standaard als iemand zijn eigen adres vermeld of alleen als diegene ook zelf veel moeite heeft gedaan voor het kaartje?
Heb zelf net mijn 2e kaartje ontvangen uit the USA, Wisconsin! Stond alleen vrij weinig tekst op, alleen 'this is close to where I live' en haar eigen adres

vrijdag 30 mei 2008 om 13:20
zaterdag 31 mei 2008 om 15:28
Mn expired card probleem is opgelost! Ik was denk ik gewoon te ongeduldig..
2 Nieuwe adressen aangevraagd (er was nog een kaart aangekomen).. VS en Duitsland.. Ik heb pas 3 keer een adres dat niet uit Finland, VS of Duitsland kwam gekregen...
Maar.. het blijft leuk! Ik ga straks een lege muur in mn huis "behangen"met de kaarten.. en dan een btje als een wereldkaart als ik het voor elkaar krijg...
2 Nieuwe adressen aangevraagd (er was nog een kaart aangekomen).. VS en Duitsland.. Ik heb pas 3 keer een adres dat niet uit Finland, VS of Duitsland kwam gekregen...
Maar.. het blijft leuk! Ik ga straks een lege muur in mn huis "behangen"met de kaarten.. en dan een btje als een wereldkaart als ik het voor elkaar krijg...
zaterdag 31 mei 2008 om 23:44
Kaartjes kunnen je echt zo vrolijk maken he
Ik ging vandaag later op de middag de deur uit en had geen post, jammer maar het is niet anders, had om half 4 voor laatst gekeken, kom ik net thuis, lagen er toch nog 2 (!!) kaartjes Late postbode
Beiden uit Finland, maar beiden leuke kaartjes met leuke tekst, wel wat anders dan de 2 zinnen die ik eerst kreeg
Ik ben inmiddels bezig met mijn kamerdeur te behangen met mijn kaartjes, ziet er leuk uit!
Ik ging vandaag later op de middag de deur uit en had geen post, jammer maar het is niet anders, had om half 4 voor laatst gekeken, kom ik net thuis, lagen er toch nog 2 (!!) kaartjes Late postbode

Ik ben inmiddels bezig met mijn kamerdeur te behangen met mijn kaartjes, ziet er leuk uit!