postkantoor gesloten *&^%&*%*

18-12-2010 16:17 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok het sneeuwt, en ok er rijdt wat minder openbaar vervoer, fietsen is erg lastig en autorijden gaat alleen als je dat echt voorzichtig doet. Maar toch, er is geen sprake van een orkaan, sneeuwstorm, hevige overstromingen, dreigende vulkaanuitbarsting, 10 cm dik ijs op de wegen etc. Het is wellicht lastig maar zeker niet onmogelijk om ergens te komen toch?

Dus ik vanochtend met mijn pakket door de sneeuw geploeterd naar het grote postkantoor hier in de buurt. Is het dicht!

Normaal wel open op zaterdag tot 13.30, ik was er om 12.00 en dacht nog even dat ik me misschien vergist had, maar nee hoor. Er stond een bord achter de glazen schuifdeuren: Wegens de extreme weersomstandigheden zijn wij vandaag gesloten. Excuses voor de overlast.

Echt mijn broek zakt af, ieder ander komt toch ook gewoon op zijn werk? Iedere andere winkel in het winkelcentrum was wel gewoon open. Mensen konden het postkantoor ook gewoon bereiken, alleen het personeel had er blijkbaar geen zin in. ik ben dus maar weer kwaad terug geploeterd met mijn doos, door de sneeuw.

Nog meer mensen onverwacht voor een dichte deur gestaan vandaag? En ligt het nou aan mij, of is het terecht dat ik het volstrekt belachelijk vind dat het postkantoor dicht was?
Ah joh, zeur niet zo. Het is nou eenmaal een beetje aanpassen met dit weer. Bij de AH stond ik net ook voor allemaal lege schappen (zelf geen uien!), tsja, kan gebeuren.

Echt onzin om te zeggen ''het personeel had er blijkbaar geen zin in''.
'het is wellicht lastig maar zeker niet onmogelijk om ergens te komen....'

Ik weet niet of je het nieuws de laatste tijd een beetje gevolgd hebt, maar er zijn mensen, die zeven uur in de file hebben gestaan.
Dat vind ik ook belachelijk! Gisteren had ik mijn dochter aan de telefoon, zij woont in Zwitserland en dus wel gewend aan veel sneeuw. Ze hebben daar ook allemaal winterbanden. Daar is dus nooit een winkel dicht, alle bussen rijden altijd (mijn schoonzoon is buschauffeur) en zij lachen zich soms rot om Nederland: Eén of twee sneeuwbuien en Nederland ligt plat...

Ik denk dat men in Nederland zich eens moet gaan realiseren (NS, gemeentes e.d.) dat de winters hier veranderen, zodat ze beter voorbereid op winterse taferelen. Het kan toch niet zo zijn, dat als dit onze toekomst is, hier de wintermaanden alles plat ligt, de treinen niet rijden etc.?
Wij hébben hier in de stad niet eens meer een postkantoor; voor postzaken kun je naar TNT verkooppunten in tabakshops of supermarkten.
Ik pas me aan, door gewoon door de sneeuw te gaan, door mijn boodschappen te doen etc. Mij hoor je niet klagen over die sneeuw, ik vind het zelfs leuk. Maar om nou je bedrijf te sluiten?! Een supermarkt gooit zijn deuren toch ook niet dicht? Ik was echt niet de enige die voor de deur stond met zijn pakket in zijn handen, of die juist een pakket op wilde halen. Dat er producten niet geleverd zijn (overigens had de AH te maken met stakingen in de distributiecentra) is een ander verhaal. Ik heb gisteren ook staan werken zonder tapbier omdat de leverancier geen vaten kon komen brengen vrijdag. Maar we waren we open. Je laat mensen nu eenmaal niet voor een dichte deur staan. Ik vind dat zeer klantonvriendelijk. En je kunt mij niet wijsmaken dat het personeel geen mogelijkheid had om op hun werk te komen. De klanten waren er ook, het personeel van alle andere winkels was er ook.
En humor: de zoutvoorraad gaat wat harder dan verwacht? Ik kan er alleen om lachen. Heerlijk toch?
Dat de schappen bij AH leeg zijn komt niet (alleen) door het weer. Ze staken in de distributiecentra van AH... OT: ik vind het ook vreemd dat het postkantoor niet open is. Zou er geen enkele werknemer zijn die in de buurt woont? Hier zijn doorgaande wegen en fietspaden gewoon schoon hoor. (groene hart)
quote:Nammma schreef op 18 december 2010 @ 16:21:

Ik denk dat men in Nederland zich eens moet gaan realiseren (NS, gemeentes e.d.) dat de winters hier veranderen, zodat ze beter voorbereid op winterse taferelen. Het kan toch niet zo zijn, dat als dit onze toekomst is, hier de wintermaanden alles plat ligt, de treinen niet rijden etc.?Denk dat je daar wel een punt hebt. Dat Nederland niet voldoende voorbereid is om dergelijke extreme omstandigheden als die van de afgelopen dagen.
quote:liesse schreef op 18 december 2010 @ 16:25:

En humor: de zoutvoorraad gaat wat harder dan verwacht? Ik kan er alleen om lachen. Heerlijk toch?Hier in amsterdam (west en centrum) is er helemaal nergens gestrooid. Zelfs niet op de Overtoom. Zelfs niet met zand! En ook niet in de Leidsestraat, was super druk, de zaterdag voor kerst, druk, maar nee hoor: 1 bruine glibber zooi.
TO, is er maar 1 postkantoor bij jou in de stad? Geen tnt-sigarenboer ergens?
Vervelend, Maar ik moet je zeggen het is ook erg glad!

Het is bijna niet te doen..

Ik ging vanmorgen boodschappen doen, Daar doe ik normaal een half uurtje over.

Maar vandaag 2 en half uur.

Het is gewoon zo glad en slecht allemaal.

Als ik vandaag had moeten werken, Had ik ook afgebeld!

Het is hier gewoon echt niet te doen.

En er word vanavond en vanacht nog meer verwacht!
quote:liesse schreef op 18 december 2010 @ 16:25:

En humor: de zoutvoorraad gaat wat harder dan verwacht? Ik kan er alleen om lachen. Heerlijk toch?

Het is maar wat je om te lachen vindt. Ik vind het persoonlijk niet grappig dat bijvoorbeeld slechtzienden en bejaarden het risico lopen flink te vallen omdat er beperkt gestrooid wordt omdat de zooi niet geleverd kan worden omdat Rijkswaterstaat alles gevorderd heeft...

Ha ha ha. NOT.
quote:Suze02 schreef op 18 december 2010 @ 16:50:

[...]

Het is maar wat je om te lachen vindt. Ik vind het persoonlijk niet grappig dat bijvoorbeeld slechtzienden en bejaarden het risico lopen flink te vallen omdat er beperkt gestrooid wordt omdat de zooi niet geleverd kan worden omdat Rijkswaterstaat alles gevorderd heeft...

Ha ha ha. NOT.Vind ik ook zorgelijk. Ik noemde het al: er is hier echt niet gestrooid, nergens! We hadden allerlei plannen van het weekend (buiten de deur): mooi thuisgebleven. Wordt er überhaupt wel gestrooid?
quote:SeptemberGirl schreef op 18 december 2010 @ 16:34:

[...]

Hier in amsterdam (west en centrum) is er helemaal nergens gestrooid. Zelfs niet op de Overtoom. Zelfs niet met zand! En ook niet in de Leidsestraat, was super druk, de zaterdag voor kerst, druk, maar nee hoor: 1 bruine glibber zooi.Hier in de Pijp ook niet. Bij de markt 2 ambulances te gezien twee mensen onderuit met botbreuken. Uiteindelijk loop ik naar huis in mijn ene hand een zware tas in de andere mijn telefoon vlieg ik me toch onderuit op mijn smoel. Twee grote blauwe plekken. Tja dan krijg je Amsterdamse humor naar je hoofd geslingerd door twee jonge jongens. Mevrouw moet u maar niet bellen en lopen. TSSSS verder hier wel alle winkels open zoals het hoort
Hier in Oost ook niet gestrooid. Weet nog vorig jaar dat ik liep met mijn fiets, omdat ik gewoon echt niet kon fietsen, het was te glad. Reed er een wagen langs van een of ander bedrijf, die man stapt uit en vroeg waarom ik niet fietste? Ik : het is te glad? Was die man van het zoutstrooibedrijf of whatever om te controleren of het glad was. Het was echt dag 7 ofzo van het gladde weer toen.

Ik ga zo een tram metro tram constructie uitproberen!

En idd raar dat het postkantoor dicht is, juist omdat er toch mensen door dit weer heengaan, is het vervelend als het dicht is na je barre tocht! Neem een warme choco en een kruikje!
Hier in Oost ook niet gestrooid. Weet nog vorig jaar dat ik liep met mijn fiets, omdat ik gewoon echt niet kon fietsen, het was te glad. Reed er een wagen langs van een of ander bedrijf, die man stapt uit en vroeg waarom ik niet fietste? Ik : het is te glad? Was die man van het zoutstrooibedrijf of whatever om te controleren of het glad was. Het was echt dag 7 ofzo van het gladde weer toen.

En idd raar dat het postkantoor dicht is, juist omdat er toch mensen door dit weer heengaan, is het vervelend als het dicht is na je barre tocht! Neem een warme choco en een kruikje!

quote:Avaeyebrow schreef op 18 december 2010 @ 17:09:

[...]

Hier in de Pijp ook niet. Bij de markt 2 ambulances te gezien twee mensen onderuit met botbreuken. Uiteindelijk loop ik naar huis in mijn ene hand een zware tas in de andere mijn telefoon vlieg ik me toch onderuit op mijn smoel. Twee grote blauwe plekken. Tja dan krijg je Amsterdamse humor naar je hoofd geslingerd door twee jonge jongens. Mevrouw moet u maar niet bellen en lopen. TSSSS verder hier wel alle winkels open zoals het hoort

Gisteren in het park, een grapjas op fiets die muziek op had, en met z'n telefoon aan het spelen was.... ja hallo!

Net een mevrouw van een wisse dood gered, ze ging onderuit, vloog van d'r fiets af, precies op de trambaan, kwam net een tram aan!

Ai, hoop dat het meevalt met je blauwe plekken... goed koelen! (oeh wat flauw)....

Waarom strooien ze eigenlijk niet?
[quote]evelynsalt schreef op 18 december 2010 @ 16:33:

[...]

Denk dat je daar wel een punt hebt. Dat Nederland niet voldoende voorbereid is om dergelijke extreme omstandigheden als die van de afgelopen dagen.[/quote]

Misschien dat ze iets hadden kunnen leren van vorig jaar?
quote:yellowlove schreef op 18 december 2010 @ 17:17:

En idd raar dat het postkantoor dicht is, juist omdat er toch mensen door dit weer heengaan, is het vervelend als het dicht is na je barre tocht! Neem een warme choco en een kruikje!Waar ligt OOST?
quote:daffyduck schreef op 18 december 2010 @ 17:24:

[...]

Waar ligt OOST?

Ten oosten van Amsterdam (centrum).

Amsterdam-Oost is een stadsdeel van de gemeente Amsterdam in de Nederlandse provincie Noord-Holland. Dit stadsdeel werd ingesteld in 2010 en is een samenvoeging van de vroegere stadsdelen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg.
Hier wordt ook al niet (meer) gestrooid. Als we geluk hebben wordt de verbindingsweg met Enschede schoon gemaakt.
Maar afgezien dat er inderdaad goed gestrooid moet worden; TO heeft wel gelijk toch? 't Is toch van de gekken dat een postkantoor maar gewoon dicht blijft omdat het een keertje sneeuwt? Dat het hele land plat ligt van één nachtje sneeuw?

Waar gáát het over? Er zijn landen waar het van oktober tot maart zo is, en daar draait de boel ook gewoon door.

Het is toch van de zotte dat mensen niet komen werken omdat het sneeuwt? Zou mooi zijn. Ik werk in een verzorgingstehuis, dan zouden alle mensen dus gewoon in hun bed moeten blijven als het een beetje sneeuwt, want het personeel durft niet door de sneeuw te komen.
668, the neighbour of the Beast
quote:daffyduck schreef op 18 december 2010 @ 17:24:

[...]

Waar ligt OOST?In het zuid-westen, natuurlijk.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven