"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:

- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!

Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.

Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
quote:HuLang schreef op 15 april 2015 @ 10:10:

[...]

Probeer eens haar: niet alles wat fout loopt is mannelijk. WEL!!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 10:53:

[...]

it takes one to know one?

Ach. ik heb veel slechte eigenschappen, maar echt schijnheilig, neuh, dat valt wel mee denk ik.

Tja, de zonde maakt ons tot mens.
Maar vooroordelen van donkere mensen over blanke Nederlanders is natuurlijk hasske lachen. Sowieso is racisme iets waar alleen blanken zich schuldig aan kunnen maken, dusss.

quote:markovic schreef op 15 april 2015 @ 10:14:

[...]

Grappig, ik weet nergens van....

Tja, schijnheiligheid is blijkbaar niemand vreemd..... Ach, door dit soort communicatie is dat stuk waarschijnlijk gepubliceerd.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 14 april 2015 @ 23:55:

10 provocaties om je blaadje met tanende oplage tóch nog even Trending Topic te maken.

Tja.

Dat.

Maar ik vraag me toch af of het nou wel zo slim was.

Hoe dom ben je om te prediken dat 'suffe topics en artikelen meer mensen aantrekken'.

Ja, en negatieve publiciteit is ook publiciteit

Je moet het maar willen.

Ik ga me nu afvragen of al die trollen en troltopics hier dan wellicht ook stagiaires van de Viva-redactie zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 15 april 2015 @ 12:25:

Ik ga me nu afvragen of al die trollen en troltopics hier dan wellicht ook stagiaires van de Viva-redactie zijn.
quote:Honeymoonquiz schreef op 14 april 2015 @ 21:21:

[...]

Het gaat uit van totale achterlijkheid van het lezerspubliek ja. Echt wanstaltig.

Applaus!

Ik heb gewoon geen woorden voor dit oliedomme artikel. Hoe kunnen ze nu zoiets plaatsen? Is er geen eindredactie die daarover belist?
quote:amarna schreef op 15 april 2015 @ 13:47:

[...]

Applaus!

Ik heb gewoon geen woorden voor dit oliedomme artikel. Hoe kunnen ze nu zoiets plaatsen? Is er geen eindredactie die daarover belist?

Oliedom? Wellicht. Ik denk dat het gewoon een weloverwogen actie was om in het spotlicht te komen. "There is no such thing as bad publicity" zullen ze gedacht hebben.

Het is dus duidelijk geslaagd.
Het valt me nog alles mee dat dit topic er staat trouwens. Ik had verwacht dat ze die meteen zouden mee-deleten van hun site.
Is mijn reactie verwijderd? Serieus?
Ik kan het ook niet vinden.

Bizar dat zoiets geplaatst wordt.

Ik snap ook helemaal niet dat "de roti van zijn mama" niet genoemd wordt als de ultieme reden.

Edit: whahoo, het topic is al duizend pagina's verder dan ik doorhad.
quote:Sensy12 schreef op 15 april 2015 @ 14:32:

Is mijn reactie verwijderd? Serieus?Staat die niet in napraat? (Ik had ook even niet door dat ik niet in dit topic zat daarnet.)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 15 april 2015 @ 14:43:

[...]

Staat die niet in napraat? (Ik had ook even niet door dat ik niet in dit topic zat daarnet.)Ik denk dat je gelijk hebt, echt
quote:kerol schreef op 15 april 2015 @ 14:37:

Ik kan het ook niet vinden.

Bizar dat zoiets geplaatst wordt.

Ik snap ook helemaal niet dat "de roti van zijn mama" niet genoemd wordt als de ultieme reden.

Edit: whahoo, het topic is al duizend pagina's verder dan ik doorhad.Koffie Kerol? Ik neem er ook nog eentje om wakker te blijven
Verplaatsen we de link naar het interview met de Viva-internetredacteur gewoon naar hier.

http://giel.vara.nl/media/338017

Gooi ik m'n eigen oprisping er ook nog even achteraan: ik voel een blog '9 redenen om een vivaredacteur te daten' aankomen.

Lekker, koffie.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Michelle liegt en ze is niet helder en ze hakkelt te veel en ze liegt.
Koffie voor Dana *legt kopje en koekje neer*
Daarom heb ik natuurlijk een joodse vrouw. Kun je gezellig meer schaken en vioolspelen.

Een vriend van me heeft een aziatische vrouw. Handig joh, lekker gedienstig en goed kunnen koken.
Achgut, dat interview. Ik vond het frappant dat ze zegt dat zij het niet gelezen heeft en alleen 'heel kort' heeft gezien. Dit kost nog geen minuut om te lezen, had ze daar nou echt geen tijd voor? Wel gezien dus, en gewoon goedgekeurd.

Ze doen wel hun best, ze maken verder geen excuses behalve dat ze niet toegeven dat ze het gewoon goedgekeurd hebben (maar geen 'ach joh het is maar voor de lol en iedereen denkt zoiets toch wel eens' of 'we vinden het jammer dat er mensen beledigd zijn geraakt' zonder verantwoordelijkheid te nemen). Maar ze zeggen gewoon, tja, dit is geschreven en we hebben er niet goed over nagedacht en dan kijk je er later naar terug en denk je, oeps, had ik niet moeten schrijven. Oftewel: ze zijn dom. Dom dom dom dom dom.

Ik vraag me af of het inderdaad de stagiair was. Die had juist beschermd moeten worden door de redactie, door iemand die kon zeggen 'nee schat, leuke poging, maar dit is echt niet okee'!
Geen bijzonderheden
Melk en suiker graag Sensy!
dbbl
quote:noreservations schreef op 15 april 2015 @ 15:23:

Daarom heb ik natuurlijk een joodse vrouw. Kun je gezellig meer schaken en vioolspelen.

Een vriend van me heeft een aziatische vrouw. Handig joh, lekker gedienstig en goed kunnen koken.Love you long time
quote:kerol schreef op 15 april 2015 @ 15:44:

Melk en suiker graag Sensy!

Voilá!

Zitten we al aan de leut hier?

Alstublieft, tast toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven