Ramadan vraagje

23-07-2012 16:33 234 berichten
Beste Viva dames en enkele heer,

Mijn buurman, ik woon in een protiekflat, houdt dezer dagen ramadan. Nu kwm ik afgelopen zaterdag tot een rare ontdekking. Om twee uur snachts stopt er een taxi voor de deur, voor 1 van mijn flatgenoten. Mijn ramadanhoudende buurman vond dit niet kunnen, vanwege ramadan. Hij is hier snachts bij een buurvrouw aan de deur geweest en gedreigd om de volgende keer er 'iets' aan te gaan doen. Toen zij de deur dicht deed, heeft hij hard tegen die deur lopen aanschoppen, zo hard dat mijn vloer er van trilde. Daarna een hoop gescheld en gesla met deuren.

Ik zat rechtop in bed van schrik en vind het eigenlijk heel dreigend gedrag.

Er wonen hier ook honden in het portiek en deze blaffen ook wel eens snachts. Maar dat kan je gewoon bijna niet tegenhouden. (gebeurt misschien 2 keer in de week)

Is het nou normaal dat je tijdens ramadan geen geluidsoverlast produceert? Dus ook geen taxi voor de deur? (heb het niet over feestjes ed. )

Ik kan er niets over terug vinden op internet, alhoewel mijn google kunsten niet echt mega goed zijn, maar dit verbaasd me zo.

Iemand die mij kan vertellen of dit normaal is?

Edit: Vraag m.b.t. of geluidmaken tijdens ramadan not done is; is beantwoord. Gaat hier dus verder ook niet om.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 23 juli 2012 @ 17:32:

[...]

drup drup drup...Drup? Plons!
@elninjo

"quote: qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 16:42 :

Nee, dat is niet normaal. Al kan ik me voorstellen dat als je in een wijk vol praktiserende moslims woont, je niet vrolijk gaat zitten barbecueën terwijl zij naast je in hun achtertuin honger zitten te lijden. Maar dat valt voor mij onder hetzelfde principe als niet op zondag je gras gaan maaien als je in de biblebelt woont: kwestie van een beetje rekening houden met elkaar, daar wordt niemand minder van.

Die moslim woont in Nederland, dus wij moeten ons niet aanpassen aan hen maar hij aan ons!

Verder is het hun eigen keus om zich uit te hongeren en pas na zonsondergang zich vol te vreten, dus ik zou er zeker de bbq niet voor laten staan. Lekker speklapje er op!"

lekker jij op de bbq! Weer een zeikerd minder!
Maar dat dealen weet ik gewoon niet zeker, misschien verkoopt hij wel kaugom. Maar goed, dan nog moet hij dan bij die buurman gaan staan schoppen tegen de deur, niet bij de buuf die ligt te slapen.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:34:

[...]

Ik zal me er niet te veel van aantrekken, maar man, ik schrok me echt het apezuur snachts. Als iemand zo tekeer gaat in zo'n flat, galmt dat door, niet te geloven.Bij overlast zou het een melding bij de woningcorporatie/politie doen, ongeacht de afkomst.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:34:

[...]

hhmmm... misschien wassie net in slaap gevallen en werd weer wakker van ..taxi...hond.. wat dan ook.

Ik zal me er niet te veel van aantrekken, maar man, ik schrok me echt het apezuur snachts. Als iemand zo tekeer gaat in zo'n flat, galmt dat door, niet te geloven.Zolang hij niet IEMAND in elkaar trapt gewoon lekker hem de hork laten zijn. Niet mee bemoeien. Dan krijg je ook geen problemen met hem.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:36:

Maar dat dealen weet ik gewoon niet zeker, misschien verkoopt hij wel kaugom. Maar goed, dan nog moet hij dan bij die buurman gaan staan schoppen tegen de deur, niet bij de buuf die ligt te slapen.En dan dealt hij. En dan?
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 17:34:

[...]

Ja zou kunnen, maar dat schoppen tegen een deur vind ik behoorlijk agressief.

Ik vind drugs dealen vanuit mijn portiek een grotere inbreuk maken op mijn leefomgeving dan iemand die vanwege de overlast van een dealer uit z'n plaat gaat eerlijk gezegd.

quote:En wat TO verteld lijkt het sowieso een beetje zonderling figuur.

En dat ben ik niet met je eens. Het enige wat ik lees, is dat hij niet zo heel erg mengt met de buren (nou, dat doe ik ook niet... het eerste jaar ben ik ook niet veel verder gekomen dan "hoi" tegen mijn buurvrouw) en dat hij uit zijn plaat gaat om de zoveelste middernachtelijke taxi die komt voor zijn drugsdealende buurman. Wat me volledig gerechtvaardigd lijkt.

@TO, ik zou de wijkagent erop zetten inderdaad. Niet op je moslimbuurman, maar op je drugsdealende buurman. Díe is het probleem namelijk.
quote:daydream schreef op 23 juli 2012 @ 17:35:

[...]

Drup? Plons!?
quote:billyjean schreef op 23 juli 2012 @ 17:22:

[...]

jij bent blond!!!Ja en met trots :D, maar goed, ik had mijn mening gegeven, deze heb ik niet juist verwoord en daarvoor had ik mijn excuses al aangeboden.
quote:daydream schreef op 23 juli 2012 @ 17:35:

[...]

Drup? Plons!
Wat natuurlijk ook kan TO, is dat hij meer overlast dan jou ervaart.

Ik weet bijv. dat mijn man door alles heen kan slapen en ik hoef maar iets kleins te horen of ik ben wakker.

Dus misschien had hij er al langer last van en misschien heeft hij het al wel aangegeven bij mijnheer de drugsdealer en was die avond de druppel.

Maar kan mij voorstellen dat het voor iemand anders bedreigend is als iemand zich agressief opstelt.
Love...miss..will never forget you..
@elnijo

"quote: qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 16:55 :

[...]

Als ik in de minderheid ben in mijn woonomgeving, dan lijkt het mij verstandiger rekening te houden met de meerderheid uit die woonomgeving, dan om in mijn eentje te verwachten dat iedereen zich maar aanpast aan mijn waarden en normen. Ik heb nog steeds liever een goede buur dan een verre vriend. En zóóóó veel moeite kost het over het algemeen nou ook weer niet om even te bedenken hoe je het elkaar redelijkerwijs wat aangenamer kunt maken. Met een beetje inlevingsvermogen kom je al een heel eind. Mag toch hopen dat moslims nog steeds in de minderheid zijn in Nederland... Als je je zo onderdanig naar die dominante cultuur opstelt denderen ze helemaal over onze westerse normen en waarden heen. Ze horen hier niet thuis en zeker horen wij geen overlast te ondervinden van hun rare religie en gewoonten."

de oudste beschaving komt toch zeker uit het midden oosten daar waar jou westerse bechaving nog niet eens bestond. Zelfs Jezus komt daar vandaan. Dus waar heb jij het over met je westen?!
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:37:

[...]

Ik vind drugs dealen vanuit mijn portiek een grotere inbreuk maken op mijn leefomgeving dan iemand die vanwege de overlast van een dealer uit z'n plaat gaat eerlijk gezegd.

[...]

En dat ben ik niet met je eens. Het enige wat ik lees, is dat hij niet zo heel erg mengt met de buren (nou, dat doe ik ook niet... het eerste jaar ben ik ook niet veel verder gekomen dan "hoi" tegen mijn buurvrouw) en dat hij uit zijn plaat gaat om de zoveelste middernachtelijke taxi die komt voor zijn drugsdealende buurman. Wat me volledig gerechtvaardigd lijkt.

@TO, ik zou de wijkagent erop zetten inderdaad. Niet op je moslimbuurman, maar op je drugsdealende buurman. Díe is het probleem namelijk.Dat mag de deurschoppende buurman dan doen, ik heb daar geen enkel belang bij. Verder is het vragen om problemen om dealende buurmannen aan te geven, als daar geen bewijs voor is.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:36:

Maar dat dealen weet ik gewoon niet zeker, misschien verkoopt hij wel kaugom. Maar goed, dan nog moet hij dan bij die buurman gaan staan schoppen tegen de deur, niet bij de buuf die ligt te slapen.

Midden in de nacht? En ze komen met de taxi om dat te halen? Geloof je het zelf?

De enige andere optie die ik kon bedenken was prostitutie. Maar anders denk ik dat je er met af en aan rijdende taxi's en allemaal mensen die 's nachts aan de deur komen, er vanuit kunt gaan dat er géén kauwgom verkocht wordt en dat er ook géén voetbalplaatjes geruild worden.
Dit is weer zo'n typische moslim Troll.. Uitlaatklep voor moslim haters...
Oh oops ik lees weer niet goed. Agressieve buurman dealt niet maar heeft gewoon een slecht ramadan humeur.

Geef het een paar dagen. Na een week zit hij in zn nieuwe ritme
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:39:

[...]

Dat mag de deurschoppende buurman dan doen, ik heb daar geen enkel belang bij. Verder is het vragen om problemen om dealende buurmannen aan te geven, als daar geen bewijs voor is.Prima, maar dan ook niet klagen over de deurschoppende buurman, want nogmaals: die is dus niet het probleem. Het probleem zit in het asociale gedrag van een ander.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:39:

[...]

Midden in de nacht? En ze komen met de taxi om dat te halen? Geloof je het zelf?

De enige andere optie die ik kon bedenken was prostitutie. Maar anders denk ik dat je er met af en aan rijdende taxi's en allemaal mensen die 's nachts aan de deur komen, er vanuit kunt gaan dat er géén kauwgom verkocht wordt en dat er ook géén voetbalplaatjes geruild worden.Misschien is de buurman beetje bi met bijbaantje.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 17:38:

Wat natuurlijk ook kan TO, is dat hij meer overlast dan jou ervaart.

Ik weet bijv. dat mijn man door alles heen kan slapen en ik hoef maar iets kleins te horen of ik ben wakker.

Dus misschien had hij er al langer last van en misschien heeft hij het al wel aangegeven bij mijnheer de drugsdealer en was die avond de druppel.

Maar kan mij voorstellen dat het voor iemand anders bedreigend is als iemand zich agressief opstelt.

Dealer + misschien hoor ik inderdaad minder + minder slaap vanwege ramadan ... Hmm, misschien heb ik inderdaad gewoon wel weinig last van die dingen, maar hij wel. En daar zal ik dan ook niet over oordelen verder.

Maar blijf er wel bij dat ik het buiten proportioneel vind om tegen een deur aan te gaan schoppen
Horen we hier niet thuis??? En bedankt he
Vraag dan eens wat er werkelijk aan de hand is, en wat er nog meer is gebeurd.

Dat scheelt ons weer raadsels oplossen.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:39:

[...]

De enige andere optie die ik kon bedenken was prostitutie. Maar anders denk ik dat je er met af en aan rijdende taxi's en allemaal mensen die 's nachts aan de deur komen, er vanuit kunt gaan dat er géén kauwgom verkocht wordt en dat er ook géén voetbalplaatjes geruild worden.Haahaha, daarom denk ik ook drugs. Staan ook vaak om 8 uur een stapel zakenmannen voor de deur.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:42:

[...]

Haahaha, daarom denk ik ook drugs. Staan ook vaak om 8 uur een stapel zakenmannen voor de deur.Dat mot verboden worden.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:41:

[...]

Dealer + misschien hoor ik inderdaad minder + minder slaap vanwege ramadan ... Hmm, misschien heb ik inderdaad gewoon wel weinig last van die dingen, maar hij wel. En daar zal ik dan ook niet over oordelen verder.

Maar blijf er wel bij dat ik het buiten proportioneel vind om tegen een deur aan te gaan schoppen

Buitenproportioneler dan drugs dealen vanuit een portiekwoning? Waarbij al die junks dus ook langs jouw voordeur komen? Midden in de nacht?

Grappig, ik zou daar toch echt een groter probleem mee hebben.
quote:Ruza schreef op 23 juli 2012 @ 17:40:

Oh oops ik lees weer niet goed. Agressieve buurman dealt niet maar heeft gewoon een slecht ramadan humeur.

Geef het een paar dagen. Na een week zit hij in zn nieuwe ritme Ga ik doen, hoop dat er verder niets meer voorvalt snachts. En als hij echt last heeft van die dealende buurman, dan lijkt het mij dat hij daar wat van kan zeggen/aangifte doen/o.i.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven