Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Idem. Op laptop, iPad en Samsung mobiel.

Alle opties reeds geprobeerd.
Plus een. Lijkt bij mij een kwestie van wisselen netwerk zoals toen dit forum net in de lucht was.

Aanvulling: Op zowel tablet als telefoon, Windows 8(.1).
Ik word ook telkens uitgelogd.

Zit gewoon op wifi, gebeurt vaak al als ik naar een volgende pagina in een topic ga of als ik naar de voorpagina ga.

Begint best irritant te worden eigenlijk.
Beste forummers,

IT is er inmiddels achter dat de melding ‘access denied’ wordt veroorzaakt een externe banner. Helaas weten we niet precies wanneer dit klaar zal zijn, omdat we afhankelijk zijn van een externe partij. We blijven er uiteraard druk op zetten zodat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Bedankt voor het aankaarten van het uitlogprobleem bij het navigeren naar andere pagina’s. We gaan direct doorgeven aan IT dat dit probleem nog steeds speelt, zodat zij aan een oplossing kunnen werken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben sinds vandaag regelmatig uitgelogd als ik het viva forum weer eens open nadat ik een hele tijd iets anders heb gedaan. Irritant.

Browser Opera op Samsung Galaxy S4 mini.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 07 juli 2015 @ 20:32:

Ik ben sinds vandaag regelmatig uitgelogd als ik het viva forum weer eens open nadat ik een hele tijd iets anders heb gedaan. Irritant.

Browser Opera op Samsung Galaxy S4 mini.

Het probleem is bekend, erg vervelend. It is er mee bezig om een en ander zsm op te lossen.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hier hetzelfde probleem als ClaudeFiolle, gisteren en vandaag diverse malen uitgelogd worden

Succes met oplossen!
Beste forummers,

Ik zou jullie willen vragen om via de volgende link jullie cookies te resetten. http://forum.viva.nl/nuke_cookie.php

Als het goed is lost dit de problemen rondom het spontaan uitloggen op. IT gaat nog een permanente fix implementeren, maar voor nu is dit de tijdelijke oplossing.
Beste communitymanager,

Allereerst: heel leuk interview in de community-viva! Met veel plezier gelezen!

Maar ik was toch wel heel verbaasd om bij het stukje over hoe je dag er uit ziet te lezen dat je nu o.a. bezig bent met uit te zoeken hoe de nieuwe mobiele versie van het forum er uit zou moeten zien. Ik vraag me eigenlijk af of ik de mededeling/aankondiging over een op stapel staande mobiele versie gemist heb.

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik weet van mezelf dat ik hoogstwaarschijnlijk veel minder van leer zou hebben getrokken over o.a het data-en energieverbruik als ik had geweten dat er op z'n minst serieus naar een mobiele forum - versie gekeken wordt. De enige berichten die ik daar namelijk over gelezen heb, is dat er geen nieuw mobiel forum komt en dat we het met deze versie moeten doen. Dat er vroeger wel een mobiele versie was maar dat dat eigenlijk ouderwets was en oh ja: het hogere dataverbruik heeft geen prioriteit.

Hoe concreet zijn die plannen voor een mobiele versie?
sinds een paar dagen is er weer een oude bug actief:

iedere middag rond dezelfde tijd ben ik ineens uitgelogd en moet ik opnieuw inloggen.

ben ik de enige die daar (weer) last van heeft?

edit: en dan daarna pas gaan bijlezen

ik ben dus mosterd blijkbaar.

cookies resetten: zwáár irritant, want dan moet je behalve op viva ineens op al je andere inlogsites ook weer opnieuw inloggen
quote:Morrigan- schreef op 08 juli 2015 @ 18:26:

cookies resetten: zwáár irritant, want dan moet je behalve op viva ineens op al je andere inlogsites ook weer opnieuw inloggen

Daar was ik dus al bang voor...

Jij hebt dit net aan den lijve ondervonden?

* ik wacht op de echte oplossing *
Dat van die cookies wordt altijd als eerste geroepen volgens mij. Ik heb daar om die reden dus ook niet zo'n trek in. Maar bij mij valt het aantal malen inloggen nog relatief mee. Alleen met dat enorm trage laden (lijkt steeds langzamer te gaan) van de site met de bijbehorende verspringingen ben ik al meermalen in het scherm 'nieuw wachtwoord aanvragen' beland. Gelukkig kan ik dan nog terug. En het gaat weer erg hard met mijn mobiele data. Ik ben het overigens niet honderd procent met Bij_Zonder eens. Wel dat het handig was geweest dit te communiceren, maar anno juli 2015 (zo'n negen maanden na het lanceren van het nieuwe forum) vind ik 'kijken naar' op z'n zachtst gezegd ook wat achter de feiten aanlopen. Klinkt net weer vrijblijvender dan het 'druk bezig zijn' van de TD en we weten allemaal hoe lang dat al duurt.
In plaats van cookies verwijderen kun je toch ook een andere browser proberen?
quote:-Courage- schreef op 08 juli 2015 @ 19:01:

[...]

Daar was ik dus al bang voor...

Jij hebt dit net aan den lijve ondervonden?

* ik wacht op de echte oplossing *

dat probleem heb je wel als je het doet via je browser, maar het gaat goed als je het doet via de link die de CM onderstaand gaf.

ik heb het net gedaan. hoef niet overal opnieuw in te loggen. morgenmiddag maar eens zien of ik er weer uitgeknikkerd word hier.

quote:CommunityManagerViva schreef op 08 juli 2015 @ 12:45:

Ik zou jullie willen vragen om via de volgende link jullie cookies te resetten. http://forum.viva.nl/nuke_cookie.php
Grrrmorgen!

Deze ochtend heb ik buiten het inlogprobleem ook het irritante probleem dat ik een reactie wil plaatsen of wijzigen en dat ik dan een keer of 2 tot 4 op 'plaats bericht' of 'wijzig bericht' moet klikken. De pagina laadt dan maar naar hetzelfde waardoor ik nogmaals op plaatsen of wijzigen moet klikken.

Ook kreeg ik net megagrote avatars te zien, schermvullend en ipv de icoontjes eronder staat er tekst onder:

Stuur deze

Gebruiker

Een

Bekijk het

Profiel link

Naar bericht
Ik heb al een mail gestuurd, maar ook hier nog een poging. Het inlogprobleem is niet opgelost, sterker nog, ik kan negen van de tien keer na uitloggen niet meer inloggen, krijg allerlei foutmeldingen. Cookies heb ik ook via de webbrowser al verwijderd.
Berichten plaatsen ging vanmorgen moeizaam, er gebeurde niets.

Topic weggeklikt, opnieuw geopend en toen lukte het wel. Dit was bij een paar topics
Je bent zelf een theepot
Ik kon niet inloggen, is na een paar pogingen toch gelukt.
Life is short. Eat dessert first.
Ik word heel af en toe uitgelogd. Te weinig vervelend om mijn cookies weg te doen. Ik sla nu maar steeds mijn tekst op met copy voor ik het plaats. Vind het zo vervelend als je reactie kwijt raakt in het gebug. Dat is twee keer gebeurd de laatste tijd en als je weet hoe lang ik kan ouwehoeren in 1 reactie, is dat best sneu.

Misschien zou het helpen als er een troostknop was. Als er iets mis gaat, dat je daar een opbeurend filmpje te zien krijgt van de TD die het heel erg voor ons vindt. Ik ben voor.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Je bent zelf een theepot
@Gladoortje ! Maar voor zo'n troostknop moeten ze weer een forumupdate uitvoeren en voor die knop dat goed werkt, zijn we weer 2 jaar verder.
Ik heb een update gehad van fire fox en nu is mijn add-blocker verdwenen. Wat irritant!

Weet iemand nog op welke manier ik die weer kan installeren?
quote:Bij_Zonder schreef op 08 juli 2015 @ 13:44:

Beste communitymanager,

Allereerst: heel leuk interview in de community-viva! Met veel plezier gelezen!

Maar ik was toch wel heel verbaasd om bij het stukje over hoe je dag er uit ziet te lezen dat je nu o.a. bezig bent met uit te zoeken hoe de nieuwe mobiele versie van het forum er uit zou moeten zien. Ik vraag me eigenlijk af of ik de mededeling/aankondiging over een op stapel staande mobiele versie gemist heb.

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik weet van mezelf dat ik hoogstwaarschijnlijk veel minder van leer zou hebben getrokken over o.a het data-en energieverbruik als ik had geweten dat er op z'n minst serieus naar een mobiele forum - versie gekeken wordt. De enige berichten die ik daar namelijk over gelezen heb, is dat er geen nieuw mobiel forum komt en dat we het met deze versie moeten doen. Dat er vroeger wel een mobiele versie was maar dat dat eigenlijk ouderwets was en oh ja: het hogere dataverbruik heeft geen prioriteit.

Hoe concreet zijn die plannen voor een mobiele versie?Ik heb het interview nog niet gelezen want de Viva nog niet ontvangen, maar dit is goed nieuws zeg. Een nieuw mobiel forum, wow. Daar wil ik ook wel meer van weten.
.
Ik heb gisteren die link gebruikt om cookies te resetten maar was vandaag toch weer uitgelogd. Op zich niks mis mee, het lijkt me irritanter als je tijdens het gebruik van het forum zelf er telkens wordt uitgeknikkerd.

Dan nog even deze tip: je hoeft als je de link die werd gegeven niet vertrouwt niet al je cookies weg te gooien. Gebruik je Firefox? Ga dan naar Opties -> Privacy en klik op individuele cookies verwijderen. Vul bij zoeken viva.nl in en je zult alle cookies van viva.nl zien verschijnen. Ja dat zijn er nogal wat! Alles selecteren en verwijderen. Zo laat je andere websites met rust en wordt alleen alles voor deze site hersteld.

Andere browsers zullen deze optie ook ongetwijfeld hebben maar dat weet ik verder niet.

Maar ik denk persoonlijk dat het niet zozeer aan de cookies ligt maar eerder dat er iets niet goed gaat met de sessies op de server. Dat ligt voor mij wat meer in de lijn der vivaforumverwachtingen
Ook hier spontaan uitgelogd, iphone en ipad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven