Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Meds schreef:
18-08-2017 22:34
het was een budget keuze, net zoals alle anderen 13.000 bugs.
Waar is die buglijst eigenlijk gebleven? Volgens mij gebeurt er niets meer mee.
Elfje112 schreef:
18-08-2017 16:26
De problemen met de privéberichten zijn er nog altijd. Zouden jullie daar eens naar willen kijken en oplossen, want dit is zo verschrikkelijk irritant!
.
Hier nu ook pb's die over en weer niet aankomen met Twalingmutske. Het is een onderwerp dat ik niet uitgebreid wil toelichten op het forum, dus heel irritant dat pb's zomaar verdwijnen. Wat wordt hieraan gedaan? Kunnen jullie onze berichten wel terugvinden?
Plaatjes plakken werkt niet. Ipv een plaatje staat er "afbeelding" Isniegoenie.
Hier ook weer een belangrijke PB die maar in Postvak uit blijft staan en niet verzonden wordt..... Dit is nu echt enorm frustrerend, het gaat ook nog eens om een belangrijke PB met tips voor iemand..... Hoe kan dat toch zo moeilijk zijn....
maar als je weet dat die functie niet werkt, waarom dan toch pb's versturen?
friezinnetje2014 schreef:
21-08-2017 10:40
maar als je weet dat die functie niet werkt, waarom dan toch pb's versturen?
Omdat het at random wel of niet werkt. Ongeveer de helft komt aan, en de helft verdwijnt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Graag nog een reactie op onderstaande vragen!
Dank.
flipje2 schreef:
16-08-2017 16:09
Ik word hier ook helemaal gek van. Bij de topics in 'favorieten' gaat het wel gewoon goed (kom ik gewoon bovenaan op pagina 1 terecht), maar bij 'mijn topics' en 'gereageerd' kom ik steeds bij mijn eerste reactie ooit in dat topic terecht (en dat is bij de langer lopende topics dus op een pagina van reeds enkele maanden oud). Ik wil gewoon de meest recente reactie zien. Of eventueel vanaf mijn eigen meest recente reactie verder lezen, maar in elk geval niet vanaf mijn oudste reactie.

Een andere enorm grote ergernis is het compleet niet functioneren van de zoekfunctie en het loepen.

En er zouden mij recent enkele PB's zijn gestuurd, maar die zijn blijkbaar allemaal in een zwart gat beland.

Viva: wanneer en hoe gaan deze problemen worden aangepakt?
KyloRen schreef:
22-08-2017 06:20
Is het niet de T-Mobile reclame, is het wel die verdomde Marktplaats reclame die over je topics heen staat.
Ik was het zo zat met die irritante advertenties, ik gebruik nu de Adblocker browser. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Geen irritante reclames meer, pagina's laden sneller en het scheelt data en batterij.
Uitloggen lukt nog steeds niet. Niet na 1 poging, niet na 2 pogingen en ook niet na 10- tallen pogingen.

Doe ik iets verkeerd alhoewel het toch best simpel is, zelfs voor mij.

Kunnen jullie misschien een link plaatsen, bijvoorbeeld : https:/forum.viva.nl/owa/uitloggen ofzoiets waarop de forummers dan kunnen klikken als we willen uitloggen.

Dat zou fijn zijn!
celine2906 schreef:
22-08-2017 11:53
Uitloggen lukt nog steeds niet. Niet na 1 poging, niet na 2 pogingen en ook niet na 10- tallen pogingen.

Kunnen jullie misschien een link plaatsen, bijvoorbeeld : https:/forum.viva.nl/owa/uitloggen ofzoiets waarop de forummers dan kunnen klikken als we willen uitloggen.
Uitloggen doe je via het poppetje rechts naast het twittervogeltje (rechtsboven).
Dat komt overeen met een link zoals deze: 'https: //forum.viva.nl / ucp.php?mode=logout&sid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx'
Het probleem is de sid-waarde: dat is je sessie-identificatie en is voor iedereen en voor elke sessie verschillend. Laat je die sid weg of is die niet gelijk aan de sid-waarde die je kreeg toe je inlogde dan word je niet uitgelogd dus het heeft geen zin zo'n logout-link te bewaren.
Ik heb iets heel raars. Ik was op zoek naar een topic waarvan ik wilde kijken of er een update was, maar ik kon het nergens vinden. Op desbetreffende pijler heb ik wel 5 pagina's af gezocht (met ctrl-f, dus ik kan er niet overheen gekeken hebben): topic staat er niet tussen. Terwijl ik zeker weet dat er gisteravond nog gepost is, dus het topic zou zeker op de eerste 5 pagina's moeten staan.

Het topic is niet verwijderd, want als ik in de zoekbalk de titel typ, dan krijg ik meteen de oude link (ontdekte ik na het zoeken ;-D ). Via die link kwam ik gewoon op het topic terecht. Maar het is in de lijst met topics dus gewoon niet zichtbaar.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
*Beeldig* schreef:
22-08-2017 15:42
Op desbetreffende pijler heb ik wel 5 pagina's af gezocht (met ctrl-f, dus ik kan er niet overheen gekeken hebben): topic staat er niet tussen. Terwijl ik zeker weet dat er gisteravond nog gepost is, dus het topic zou zeker op de eerste 5 pagina's moeten staan.
Je weet toch dat pagina 2 niet écht pagina 2 is maar wel pagina 3? Dus nadat je pagina 2 hebt aangeklikt klik je op pagina 1 en daar vind je een hele reeks "verdwenen" topics.

Is een bug.
HuLang schreef:
22-08-2017 15:54
Je weet toch dat pagina 2 niet écht pagina 2 is maar wel pagina 3? Dus nadat je pagina 2 hebt aangeklikt klik je op pagina 1 en daar vind je een hele reeks "verdwenen" topics.

Is een bug.
Nee, dat wist ik niet! Daar staat 'ie gewoon tussen inderdaad.

Pfff.... het wordt wel hogere wiskunde (en engelengeduld) om tussen de bugs en ontwerpfouten door te forummen zo.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
En nu weer een advertentie over vliegen die mee scrolt, wat is dat toch?
HuLang schreef:
22-08-2017 15:54

Is een bug.
Ohh dit had ik ook. Ik snapte er al niks van. Dacht dat t een toverforum was of dat ik elke keer een blinde vlek had :facepalm:
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Lieve moderator, reactie alsjeblieft?
.
flipje2 schreef:
16-08-2017 16:09
Ik word hier ook helemaal gek van. Bij de topics in 'favorieten' gaat het wel gewoon goed (kom ik gewoon bovenaan op pagina 1 terecht), maar bij 'mijn topics' en 'gereageerd' kom ik steeds bij mijn eerste reactie ooit in dat topic terecht (en dat is bij de langer lopende topics dus op een pagina van reeds enkele maanden oud). Ik wil gewoon de meest recente reactie zien. Of eventueel vanaf mijn eigen meest recente reactie verder lezen, maar in elk geval niet vanaf mijn oudste reactie.

Een andere enorm grote ergernis is het compleet niet functioneren van de zoekfunctie en het loepen.

En er zouden mij recent enkele PB's zijn gestuurd, maar die zijn blijkbaar allemaal in een zwart gat beland.

Viva: wanneer en hoe gaan deze problemen worden aangepakt?
flipje2 schreef:
22-08-2017 08:38
Ik was het zo zat met die irritante advertenties, ik gebruik nu de Adblocker browser. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Geen irritante reclames meer, pagina's laden sneller en het scheelt data en batterij.
Adblocker idd, wat een geweldige uitvinding is dat zeg! Hoe meer forummers die gaan gebruiken, hoe groter de kans dat die bug wordt opgelost.

Ik zie geen avatars op de laptop thuis, op de Mac op t werk wel, nog meer mensen die dat hebben?
Creativity is intelligence having fun
En nu is er weer een advertentie van Marktplaats die de boel blokkeert.
Onvoorstelbaar dat deze bug er vanaf het begin is en jullie stug doorgaan met op deze manier reclames aan te bieden.
Wat een rete-irritante reclames zijn er weer. :whip:

Ik bid iedere dag dat er een adblocker voor iOS komt, zodat ik van die meuk af ben. Lijkt me niet echt de bedoeling van jullie advertenties he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
flipje2 schreef:
23-08-2017 14:04
Lieve moderator, reactie alsjeblieft?
.
Dit heb ik ook. Heel irritant.
Ik denk dat de beste oplossing voor de gebruikers is om maar een ander forum te gaan gebruiken. Viva heeft nog nooit echt goed gewerkt, dus verwacht ook niet dat dit gaat komen nog.
Het Viva forum is papaja.
Hier ook nog een bug. Ik heb per ongeluk een topic als favoriet aangemerkt (ik weet niet eens hoe, zal wel op een icoontje geklikt hebben of zo). Ik wil dit topic helemaal niet bij mijn favorieten hebben, maar het lukt me niet om het te verwijderen. Ik zie wel 'wijzig' staan en als ik daarop druk komt er een prullenbak tevoorschijn, maar als ik daarop klik, gebeurt er niks.
Oh, nu ineens kan ik hem toch verwijderen. Ik laat mijn eerdere post staan, want kennelijk hapert er wel degelijk iets.
Nu weer die telefoon reclame waardoor ik niet naar actieve topic / nieuwe topics kan, omdat de reclame wel verdwijnt als ik naar beneden scroll, maar het beeld blijft bedekken als ik naar boven scroll

En aangezien dit vast niet opgelost gaat worden, goede addblocker tips anyone?
Hoi beste moderators

Zolang als dat de " vernieuwde" Viva er is kan ik geen berichten versturen of ontvangen. In het begin dacht ik dat het kinderziektes waren die vlug door een update zouden worden opgelost. Maar na al die tijd is het nog steeds niet gefixt. Andere mensen hebben er geen enkel probleem mee om een pb te versturen dus het is een lokaal probleem.. kunnen jullie alstublieft daar naar kijken want het frustreerd mij enorm.

Groeten Jack
you can't handle the truth
Ik kan geen topics verwijderen uit mijn lijst. Anderen schijnen dat wel te kunnen. Ik zou die optie ook graag werkend zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven