Reactie- en Bugtopic 3
woensdag 25 november 2015 om 18:55
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 26 oktober 2017 om 11:54
Oh, hier moet je zijn voor de bugs, nou deze dus, ik blijf klikken
Niemand is onmisbaar
donderdag 26 oktober 2017 om 11:59
donderdag 26 oktober 2017 om 12:02
donderdag 26 oktober 2017 om 12:18
Nou....ModeratorViva schreef: ↑25-11-2015 18:55
Als ik op 'lees meer' druk, krijg ik idd de rest van de reacties te zien. Maar als ik ook maar een mm naar boven scroll, zijn deze reacties weer weg en moet ik eerst op lees meer drukken en terugscrollen naar de reactie die ik nog niet had gelezen. Ik scroll natuurlijk iets te ver, oeps, stukje terug, oh shit reacties weer weg. Pfff.... heel irritant.
Kun je ook ergens aangeven dat je de motto's mobiel niet wil lezen? Het was lekker compact en overzichtelijk zonder.
Ik kon niet reageren op dit topic, zonder te quoten.
anoniem_247011 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 12:20
0.29% gewijzigd
donderdag 26 oktober 2017 om 12:22
donderdag 26 oktober 2017 om 12:30
donderdag 26 oktober 2017 om 12:31
Deze heb ik ook gewoon op de desktop en is rete irritant.ModeratorViva schreef: ↑26-10-2017 10:01Beste forummers,
Hierbij ook even in dit topic:
Vandaag zal er een update op het forum plaatsvinden.
Veranderingen in deze update:
Je motto is weer te zien nadat je een bericht gequote hebt.
Motto’s zijn ook op mobiel weer zichtbaar
Je komt weer bij je laatst gelezen bericht in een topic terecht. Dit werkt alleen als je altijd op hetzelfde device het forum bezoekt en als je browser niet privé staat.
Het forum via de VIVA app heeft een update gekregen. Hierdoor is de forum stabieler en sneller bereikbaar via de applicatie. In de toekomst gaan we de app verder verbeteren.
Ongewenste witruimtes zijn weggehaald, hierdoor hoef je minder ver te scrollen.
Op mobiel/tablet hebben we een ‘lees meer’-button geplaatst, dit bevordert de laadtijd van het forum, zodat je op je mobiel sneller kunt forummen.
Nieuwe zijbalk op desktop. Als ingelogde forummer heb je de bevoegdheid om deze in te klappen. Hierdoor verdwijnen ook de twee advertenties.
Mocht je na de update vragen hebben of bugs gevonden hebben kun je het best mailen naar forum@viva.nl of communitymanager@viva.nl. Dan kunnen we je het snelst verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Community manager & Moderator Viva forum
En die advertentie balk schuift echt overal overheen Moet eerst het beeld heel klein zetten voordat ik 'm dicht kan klappen.
donderdag 26 oktober 2017 om 12:43
Gloeiendegloeiendegloeiende!
Ik scroll me ongans hier.
En de wegklikknop waarover ik lees dat je die elke pagina moet aanklikken valt bij mij buiten beeld, dus is onbruikbaar voor mij.
Is het feit dat de CM geen update van de 'vernieuwingen' gegeven heeft trouwens een verkapte mededeling dat deze CM definitief vertrokken is?
En de wegklikknop waarover ik lees dat je die elke pagina moet aanklikken valt bij mij buiten beeld, dus is onbruikbaar voor mij.
Is het feit dat de CM geen update van de 'vernieuwingen' gegeven heeft trouwens een verkapte mededeling dat deze CM definitief vertrokken is?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 26 oktober 2017 om 12:46
Fijn hoor, weer een sterk staaltje update die laat zien waar de prioriteiten van de makers liggen: er werd blijkbaar hard gewerkt om reclames, nog meer moeten klikken en verwijzingen naar viva-artikelen mogelijk te maken.
Ipv wat de gebruikers belangrijk vinden:
-dat de pb-functie nog steeds niet werkt en je al je oude pb's kwijt bent, behalve laatste pagina (en dan niet per onderwerp, maar je laatste reacties, al is dat met 1 en dezelfde persoon, zodat je je contacten achterom ook nog steeds, na maanden, kwijt bent). Voorheen was dat binnen een week of paar weken opgelost.
-dat als anderen loepen en op jouw profiel klikken de meest willekeurige topics verschijnen, en wel "toevallig" precies die waar je járen geleden eens eenmalig op gereageerd hebt (en juist niks mee hebt, of een negatieve reactie was, dat je je daar niet in herkent), zodat dat een totaal verkeerde en zelfs tegenovergestelde impressie geeft van wie je bent, waar je doorgaans op reageert, wat je interessant vindt en bezighoudt. Gelukkig werkt de "laatste reacties-button" weer wel (als mensen die moeite nemen na die eerste indruk althans).
-Zelf zie je (bij "home") wél een overzicht van topics waar je recent op gereageerd hebt, waarom worden die niet zichtbaar als anderen je loepen?
-als je van pc naar laptop naar mobieltje wisselt (ook vanaf zelfde IP-adres) steeds opnieuw moeten inloggen
Anyway, de inspanningen gaan dus helemaal niet naar bugs oplossen, maar naar functies waar niemand op zat te wachten en die het vorige forum ook niet had, ipv "repareren" van bestaande functies die verdwenen zijn of niet werken.
Bij elke vernieuwing waren er ok van dit soort klachten, maar werden dan iig alsnog binnen korte tijd verholpen en dan wende men er idd wel weer aan.
Dit keer echt stuitend hoe er mee omgegaan wordt én niet/slecht wordt gereageerd waardoor gebruikers zich totaal niet serieus genomen voelen, of pas als er een nieuwe update is die nog niks van die klachten heeft opgelost. zoals deze versmalling met balk rechts die je eerst moet wegklikken.
Het duurt zoooo lang, dat mensen er niet meer in geloven dat het nog iets gaat worden, zich niet meer thuisvoelen en niet voor niks een record aantal mensen die op anoniem gaat en/of het voor gezien houdt.
Zó zonde van een (voorheen) goedlopend forum met zoveel gebruikers, onderwerpen en reacties dat het zelfs bij googlen vaak als 1e bovenkomt bij eoa onderwerp.
Logisch dat dat vraagt om uitgemolken te worden en geld op te laten leveren waar dat maar kan, helaas nu zwaar ten koste van de onderlinge betrokkenheid en de (maatschappelijke) functie die een forum als dit vervulde en zou kunnen vervullen.
Maar ja, zo gaat het met meer dingen momenteel: economische rol die voorrang heeft boven álles, en daarna oppervlakkigheden zoals de vorm(geving) en foefjes, alles gaat hoe dan ook voor de inhoud en het functionele ervan.
Ipv wat de gebruikers belangrijk vinden:
-dat de pb-functie nog steeds niet werkt en je al je oude pb's kwijt bent, behalve laatste pagina (en dan niet per onderwerp, maar je laatste reacties, al is dat met 1 en dezelfde persoon, zodat je je contacten achterom ook nog steeds, na maanden, kwijt bent). Voorheen was dat binnen een week of paar weken opgelost.
-dat als anderen loepen en op jouw profiel klikken de meest willekeurige topics verschijnen, en wel "toevallig" precies die waar je járen geleden eens eenmalig op gereageerd hebt (en juist niks mee hebt, of een negatieve reactie was, dat je je daar niet in herkent), zodat dat een totaal verkeerde en zelfs tegenovergestelde impressie geeft van wie je bent, waar je doorgaans op reageert, wat je interessant vindt en bezighoudt. Gelukkig werkt de "laatste reacties-button" weer wel (als mensen die moeite nemen na die eerste indruk althans).
-Zelf zie je (bij "home") wél een overzicht van topics waar je recent op gereageerd hebt, waarom worden die niet zichtbaar als anderen je loepen?
-als je van pc naar laptop naar mobieltje wisselt (ook vanaf zelfde IP-adres) steeds opnieuw moeten inloggen
Anyway, de inspanningen gaan dus helemaal niet naar bugs oplossen, maar naar functies waar niemand op zat te wachten en die het vorige forum ook niet had, ipv "repareren" van bestaande functies die verdwenen zijn of niet werken.
Bij elke vernieuwing waren er ok van dit soort klachten, maar werden dan iig alsnog binnen korte tijd verholpen en dan wende men er idd wel weer aan.
Dit keer echt stuitend hoe er mee omgegaan wordt én niet/slecht wordt gereageerd waardoor gebruikers zich totaal niet serieus genomen voelen, of pas als er een nieuwe update is die nog niks van die klachten heeft opgelost. zoals deze versmalling met balk rechts die je eerst moet wegklikken.
Het duurt zoooo lang, dat mensen er niet meer in geloven dat het nog iets gaat worden, zich niet meer thuisvoelen en niet voor niks een record aantal mensen die op anoniem gaat en/of het voor gezien houdt.
Zó zonde van een (voorheen) goedlopend forum met zoveel gebruikers, onderwerpen en reacties dat het zelfs bij googlen vaak als 1e bovenkomt bij eoa onderwerp.
Logisch dat dat vraagt om uitgemolken te worden en geld op te laten leveren waar dat maar kan, helaas nu zwaar ten koste van de onderlinge betrokkenheid en de (maatschappelijke) functie die een forum als dit vervulde en zou kunnen vervullen.
Maar ja, zo gaat het met meer dingen momenteel: economische rol die voorrang heeft boven álles, en daarna oppervlakkigheden zoals de vorm(geving) en foefjes, alles gaat hoe dan ook voor de inhoud en het functionele ervan.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
donderdag 26 oktober 2017 om 13:00
Lijkt erop dat ze het zelf ook maar opgegeven hebben, totale desinteresse als het om de beleving en gebruiksvriendelijkheid gaat en wat kunnen CM en andere moderators nog zeggen als ze er zelf totaal geen invloed/zeggenschap op hebben, maar wel aanspreekpunt zijn (en dus al het "gedoe/gezeik" mogen opvangen, terwijl ze er zelf ook niet blij mee zullen zijn, maar "hogerhand" het zo bepaalt)?feow schreef: ↑26-10-2017 12:43Gloeiendegloeiendegloeiende!
Zeer ondankbare taak, daar zou niemand zin in hebben toch?
Die zullen zelf ook wel afhaken, en vindt maar eens (een) nieuwe(n).
"Hogerhand" geeft gewoon blijk van goedkoop zoveel mogelijk moet opleveren en schijt te hebben aan functie, beleving en gebruiksvriendelijkheid.
Het oude forum functioneerde prima, en ook als app mobiel, en behouden was goedkoper geweest.
Vernieuwing was puur gericht op adverteerders, zo blijkt nu wel.
Niemand anders zat/zit te wachten op de nieuwe kunstjes die alleen maar meer handelingen opleveren (en rsi en alle ergernis van dien te moeten accepteren, als je al blijft.. )
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..