Reactie- en Bugtopic 3
woensdag 25 november 2015 om 18:55
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:20
beste viva
Ik vroeg me af wat er aan de hand is als ik mobiel forum. nou ja als ik een poging doe om mobiel te forummen. de ene keer is het mobiele telefonie, dan is het de kia kipcorn of ik zit ineens goedkope kleding te shoppen. als ik dus wil forummen met de telefoon dan kom ik steeds op andere websites. ik ben dus nu helemaal naar mijn werk gefietst en ik zit aldaar achter de personal computer met adblokker en nu kan ik deze reactie plaatsen. kan iemand dit probleem oplossen beste viva?
Ik vroeg me af wat er aan de hand is als ik mobiel forum. nou ja als ik een poging doe om mobiel te forummen. de ene keer is het mobiele telefonie, dan is het de kia kipcorn of ik zit ineens goedkope kleding te shoppen. als ik dus wil forummen met de telefoon dan kom ik steeds op andere websites. ik ben dus nu helemaal naar mijn werk gefietst en ik zit aldaar achter de personal computer met adblokker en nu kan ik deze reactie plaatsen. kan iemand dit probleem oplossen beste viva?
dinsdag 24 oktober 2017 om 02:20
Mooie foto Meds! En een mooi realistisch beeld hoe men ons laat stikken in de woestijn.
Ongelofelijk onbeschoft hoe er hier met de forummers (doelgroep voor de advertenties) wordt omgegaan. Je wordt totaal genegeerd, meer als voer voor adverteerders ben je hier niet.
Ongelofelijk onbeschoft hoe er hier met de forummers (doelgroep voor de advertenties) wordt omgegaan. Je wordt totaal genegeerd, meer als voer voor adverteerders ben je hier niet.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:37
Kunnen ze met de advertentie-inkomsten het noodlijdende blad mee in stand houden.Alixane schreef: ↑24-10-2017 02:20Mooie foto Meds! En een mooi realistisch beeld hoe men ons laat stikken in de woestijn.
En een onzichtbare cm. Bizar allemaal en dat al 7 maanden.
dinsdag 24 oktober 2017 om 15:43
Beste forummers,
We zien dat de manier van bugs melden via dit topic niet goed werkt, we kunnen vaak niet de gewenste terugkoppeling geven. Daarom zijn we een betere manier aan het bedenken om de bugs/meldingen te verzamelen. We laten dit topic dus even wat langer open staat tot we een betere oplossing hebben.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
We zien dat de manier van bugs melden via dit topic niet goed werkt, we kunnen vaak niet de gewenste terugkoppeling geven. Daarom zijn we een betere manier aan het bedenken om de bugs/meldingen te verzamelen. We laten dit topic dus even wat langer open staat tot we een betere oplossing hebben.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 24 oktober 2017 om 15:52
Aaaaah, ik schrik me kapot. Een reactie!ModeratorViva schreef: ↑24-10-2017 15:43Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Als jullie nou in plaats van lang en hard dénken die niet-bestaande cm d'r loon aan ICT-ergs geven en zelf regelmatig ( laten we zeggen één keer per week) reageren zouden we al een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk verder zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 24 oktober 2017 om 16:55
Denk je niet dat ik alles al heb geprobeerd?vivapimpelmees schreef: ↑24-10-2017 15:45Ja hoor. Ik forum heerlijk reclamevrij op mobiel.
Edit: ik gebruik Free Adblock Browser.
Schandalig hier.
dinsdag 24 oktober 2017 om 17:16
Dit komt over alsof de kleuterjuf iets heeft bedacht om de kleuters nog even zoet te houden, totdat er een manier is bedacht om het echte nieuws te brengen. Eerlijk gezegd vind ik dit tamelijk respectloos naar de forummers die de moeite hebben genomen om alle (ja alle!!!) bugs meerdere malen te melden. Ik heb zelfs tips en adviezen gezien hoe bepaalde problemen eenvoudig opgelost kunnen worden. Triest dit... Heel triest.ModeratorViva schreef: ↑24-10-2017 15:48Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 24 oktober 2017 om 17:17
Ik wens het acquisitie team veel succes bij het werven voor 2018. Die marketeers zullen hier toch ook wel eens komen kijken voor ze ad ruimte inkopen. En lezen dat meer dan de helft van de forummers een blocker heeft en de rest zich kapot ergert aan de advertenties omdat Sanoma ze niet fatsoenlijk weet te plaatsen. Beetje tegengesteld resultaat krijgt zo'n advertentie dan: ik weet in elk geval welke auto ik echt niet wil hebben, welke provider de boom in kan en ga zo maar door.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 24 oktober 2017 om 17:21
dinsdag 24 oktober 2017 om 17:29
Bekende strategie hier hoor, doen ze al veel langer. Om te janken is het.Wilhetnietweten schreef: ↑24-10-2017 17:16Dit komt over alsof de kleuterjuf iets heeft bedacht om de kleuters nog even zoet te houden, totdat er een manier is bedacht om het echte nieuws te brengen. Eerlijk gezegd vind ik dit tamelijk respectloos naar de forummers die de moeite hebben genomen om alle (ja alle!!!) bugs meerdere malen te melden. Ik heb zelfs tips en adviezen gezien hoe bepaalde problemen eenvoudig opgelost kunnen worden. Triest dit... Heel triest.![]()
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 25 oktober 2017 om 08:39
Blijkbaar mag dit topic open blijven tot de mods iets beter hebben, wat dat dan ook moge betekenen. Het probleem is namelijk niet dat het melden van bugs niet werkt, maar wel wat er met die meldingen gedaan wordt.
En zoals iedereen ondertussen weet is dat niets, nada, noppes.
Maar goed, door dit topic open te laten zou in ieder geval één bug kunnen worden weggeschrapt, namelijk die in het hoofd van de mods: het sluiten van topics na ongeveer 3000 posts is arbitrair en totaal nutteloos. Het langer laden in verhouding tot het aantal posts was immers een bug van een paar forumsoftwares geleden.
Maar goed, door dit topic open te laten zou in ieder geval één bug kunnen worden weggeschrapt, namelijk die in het hoofd van de mods: het sluiten van topics na ongeveer 3000 posts is arbitrair en totaal nutteloos. Het langer laden in verhouding tot het aantal posts was immers een bug van een paar forumsoftwares geleden.
woensdag 25 oktober 2017 om 12:15
En wanneer komt de eerste voorlopige inventariserende poging om onder voorbehoud na te denken over mogelijkheden om eventueel hypothetisch wellicht ook een plan van aanpak voor het oplossen van de bugs te maken?ModeratorViva schreef: ↑24-10-2017 15:43Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
donderdag 26 oktober 2017 om 10:01
Beste forummers,
Hierbij ook even in dit topic:
Vandaag zal er een update op het forum plaatsvinden.
Veranderingen in deze update:
Je motto is weer te zien nadat je een bericht gequote hebt.
Motto’s zijn ook op mobiel weer zichtbaar
Je komt weer bij je laatst gelezen bericht in een topic terecht. Dit werkt alleen als je altijd op hetzelfde device het forum bezoekt en als je browser niet privé staat.
Het forum via de VIVA app heeft een update gekregen. Hierdoor is de forum stabieler en sneller bereikbaar via de applicatie. In de toekomst gaan we de app verder verbeteren.
Ongewenste witruimtes zijn weggehaald, hierdoor hoef je minder ver te scrollen.
Op mobiel/tablet hebben we een ‘lees meer’-button geplaatst, dit bevordert de laadtijd van het forum, zodat je op je mobiel sneller kunt forummen.
Nieuwe zijbalk op desktop. Als ingelogde forummer heb je de bevoegdheid om deze in te klappen. Hierdoor verdwijnen ook de twee advertenties.
Mocht je na de update vragen hebben of bugs gevonden hebben kun je het best mailen naar forum@viva.nl of communitymanager@viva.nl. Dan kunnen we je het snelst verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Community manager & Moderator Viva forum
Hierbij ook even in dit topic:
Vandaag zal er een update op het forum plaatsvinden.
Veranderingen in deze update:
Je motto is weer te zien nadat je een bericht gequote hebt.
Motto’s zijn ook op mobiel weer zichtbaar
Je komt weer bij je laatst gelezen bericht in een topic terecht. Dit werkt alleen als je altijd op hetzelfde device het forum bezoekt en als je browser niet privé staat.
Het forum via de VIVA app heeft een update gekregen. Hierdoor is de forum stabieler en sneller bereikbaar via de applicatie. In de toekomst gaan we de app verder verbeteren.
Ongewenste witruimtes zijn weggehaald, hierdoor hoef je minder ver te scrollen.
Op mobiel/tablet hebben we een ‘lees meer’-button geplaatst, dit bevordert de laadtijd van het forum, zodat je op je mobiel sneller kunt forummen.
Nieuwe zijbalk op desktop. Als ingelogde forummer heb je de bevoegdheid om deze in te klappen. Hierdoor verdwijnen ook de twee advertenties.
Mocht je na de update vragen hebben of bugs gevonden hebben kun je het best mailen naar forum@viva.nl of communitymanager@viva.nl. Dan kunnen we je het snelst verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Community manager & Moderator Viva forum
donderdag 26 oktober 2017 om 11:36
De nieuwe 'zijbalk' is weliswaar inklapbaar, maar de reclame, in dit geval voor Viva zelf, overwoekert nu wel een groot deel van het scherm wanneer je naar een topic gaat. Komt van alle kanten, en je moet het dus elke keer weer wegklikken.
Ik snap best dat dit forum een reclame-vehikel is voor Sanoma, maar je zou ook kunnen zeggen, met alle informatie die wij hier 'delen', betalen we toch ook al voor de site ? (zoals whatsapp gratis en reclameloos is, door de info die het Facebook geeft)
Nou, het is in ieder geval weer fijn even therapeutisch spuien.
Ik snap best dat dit forum een reclame-vehikel is voor Sanoma, maar je zou ook kunnen zeggen, met alle informatie die wij hier 'delen', betalen we toch ook al voor de site ? (zoals whatsapp gratis en reclameloos is, door de info die het Facebook geeft)
Nou, het is in ieder geval weer fijn even therapeutisch spuien.
nounou
donderdag 26 oktober 2017 om 11:37
Op mobiel/tablet hebben we een ‘lees meer’-button geplaatst, dit bevordert de laadtijd van het forum, zodat je op je mobiel sneller kunt forummen
Waarom op desktop niet die button? Mijn leesvelden zijn nu veel kleiner geworden.
Tijdens het verversen van de pagina gaat het minstens 1 keer mis voordat er weer verbinding is met het forum.
Ik snap dat ge-update van het forum niet zo als het nog steeds niet vlekkeloos kan.
Waarom op desktop niet die button? Mijn leesvelden zijn nu veel kleiner geworden.
Tijdens het verversen van de pagina gaat het minstens 1 keer mis voordat er weer verbinding is met het forum.
Ik snap dat ge-update van het forum niet zo als het nog steeds niet vlekkeloos kan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”