Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nee, ik mail helemaal niks. Grapje zeker.
Geen bijzonderheden
Toon meer knop werkt naar behoren?
Mag ie dan weer niet naar behoren werken? Veel fijner
Het Viva forum is papaja.
Op de startpagina van het forum heb ik op de desktop 3 lege blokken tussen actueel en digi ....... (Chrome)

Ik werk als softwaretester (toevallig nog vacatures????) en je kan ook altijd nog een rollback doen he? Als in terug naar voor de update.....

Misschien dat dan die belachelijke sidebar weg kan? Is zeker ook niet getest op gebruiksvriendelijkheid / uberhaupt wensbaarheid?
hamaika schreef:
27-10-2017 13:51
Op de startpagina van het forum heb ik op de desktop 3 lege blokken tussen actueel en digi ....... (Chrome)
Bij mij zitten er drie lege blokken tussen actueel en lijf en lijn. Waarvan eentje echt een blok is en de rest gewoon een leeg veld ter grootte van 2 blokken. (ook op chrome)
hamaika schreef:
27-10-2017 13:51
)

Ik werk als softwaretester (toevallig nog vacatures????) en je kan ook altijd nog een rollback doen he? Als in terug naar voor de update.....
:rofl:
ModeratorViva schreef:
25-11-2015 18:55
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Mailen. In de OP staat dat we de problemen hier kunnen melden. Maar dat heeft dus geen zin. Ik zou het logisch vinden als dit dan ook veranderd wordt in de OP. Al hebben jullie wel weer een punt dat er niet bijstaat dat er dan ook iets mee gedaan wordt. Maar dat is wel flauw, op zn zachtst gezegd. De tech heeft geen toegang tot dit topic?
ModeratorViva schreef:
27-10-2017 13:10
Beste forummers,

Sinds de update zijn er nog aan een aantal punten opgelost:

- De toon meer knop op mobiel werkt weer naar behoren.
- De omhoog en omlaag knoppen werken weer.
- Je kunt de sidebar weer in- en uitklappen op desktop. Voor tablet wordt dit later opgelost.
- Op dit moment klapt de sidebar op iedere pagina weer open, we gaan de tijd dat de sidebar ingeklapt is verlengen zodat deze langer ingeklapt blijft.

Mocht je toch problemen ondervinden met bovenstaande punten laat ons dat weten welke browser en welk apparaat je gebruikt. Stuur ons ook de url van de pagina waar het probleem zich voor doet. Dan kunnen we het probleem het snelst oplossen, naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
wanneer is het side-bar probleem voor mobiele apparatuur opgelost?
wat bedoel je met de lees meer knop werkt naar behoren? Ik tik me gek, haal die knop weg, voegt echt niks toe. Of zet de knop voor de advertenties: Meer advertenties? Klik hier. Zoiets. Niet de KERN van je Interface namelijk een FORUM achter de knop zetten, dan snap je het niet hoor.
Hoe lang blijft de side-bar ingeklapt? Ik stel voor een jaar. Net zoals het handig is dat je een jaar INGELOGD KAN BLIJVEN ALS JE DAT WILT
Ik mail niks, het lijkt me juist heel goed dat de technische man of vrouw hier op het forum komt lezen wat voor ellende er is. Dan kan hij /zij meteen zien hoe alles NIET WERKT
Ik heb (Samsung tablet) ook steeds die roze strip met 'lees ook' -suggesties (en dat hele blok wat eronder hangt) OVER de laatste reacties en het veld waar je kunt type hangen. (Is dat waar me het hier over heeft met de opmerkingen over de 'sidebar'? Want bij mij hangt hij niet bepaald 'opzij' :bonk: )

Héél irritant dit....
Drackie schreef:
27-10-2017 12:46
Ik vind deze update ook waardeloos, maar ik zie een paar mensen schrijven dat er geen app is (en dat die dus niet ge-update kan zijn), maar die app is er wel. Gewoon de Viva-app, daarmee kun je ook het forum bezoeken. Dat doe ik namelijk op dit moment.

Er is wel een app, maar als je daar op 'forum' klikt ga je gewoon naar je browser. Je kunt dus niet forummen via de app (niet op Android in ieder geval), dus die app biedt geen enkele toegevoegde waarde als je niet geïnteresseerd bent in ranzige verhalen over vreemdgaan en kutten.
Tr0tter schreef:
27-10-2017 15:56
Er is wel een app, maar als je daar op 'forum' klikt ga je gewoon naar je browser. Je kunt dus niet forummen via de app (niet op Android in ieder geval), dus die app biedt geen enkele toegevoegde waarde als je niet geïnteresseerd bent in ranzige verhalen over vreemdgaan en kutten.
Oo brrrr.
Geen bijzonderheden
Nou, wat betreft het mailen kan ik nog wat verklappen : ik kreeg gisteren een waarschuwing van mijn beveiligingsprogramma dat er schadelijke content (reclame), iets met m.moatads, op de site zat, dus ik dacht, doe eens gek, ik stuur ze een mailtje : kijk er eens naar. Mail kan eerst niet afgeleverd worden, en komt vandaag helemaal terug, dus daar is ook wat mis. Zelfde mailadres dat voor de update nog wél werkte. Wat een puinhoop.
nounou
Ik kom hier om te kijken of ik de enige ben die zich stoort aan de, kennelijk nieuwe, 'lees meer' knop. Wat ontzettend storend! Ik kwam sinds de laatste update al een stuk minder op dit forum, maar nu wordt het helemaal niet leuk meer om te forummen!
Voorheen kon ik echt uren achtereen topics lezen. Sinds de laatste update kijk ik alleen snel naar bepaalde topics en lees ik snel even bij. Om vervolgens weer weg van het forum te gaan.
Op zich lekker hoor: ik heb ineens tijd over! Maar het kan toch niet jullie bedoeling zijn geweest?
zazamaenade schreef:
27-10-2017 17:31
Nou, wat betreft het mailen kan ik nog wat verklappen : ik kreeg gisteren een waarschuwing van mijn beveiligingsprogramma dat er schadelijke content (reclame), iets met m.moatads, op de site zat, dus ik dacht, doe eens gek, ik stuur ze een mailtje : kijk er eens naar. Mail kan eerst niet afgeleverd worden, en komt vandaag helemaal terug, dus daar is ook wat mis. Zelfde mailadres dat voor de update nog wél werkte. Wat een puinhoop.
😱😱😱😱😱😱
Geen bijzonderheden
Halo schreef:
27-10-2017 19:21
Ik kom hier om te kijken of ik de enige ben die zich stoort aan de, kennelijk nieuwe, 'lees meer' knop. Wat ontzettend storend! Ik kwam sinds de laatste update al een stuk minder op dit forum, maar nu wordt het helemaal niet leuk meer om te forummen!
Voorheen kon ik echt uren achtereen topics lezen. Sinds de laatste update kijk ik alleen snel naar bepaalde topics en lees ik snel even bij. Om vervolgens weer weg van het forum te gaan.
Op zich lekker hoor: ik heb ineens tijd over! Maar het kan toch niet jullie bedoeling zijn geweest?
Ja en nee. De bedoeling is dat je minder forumt en meer op de intelligente artikelen gaat klikken om daar te lezen. Dat zorgt voor inkomsten voor Viva....
ShaunTheSheep schreef:
27-10-2017 20:54
Ja en nee. De bedoeling is dat je minder forumt en meer op de intelligente artikelen gaat klikken om daar te lezen. Dat zorgt voor inkomsten voor Viva....
😂😂😂😂😂

Tuurlijk gaan we daar op klikken, Tuurlijk. In een andere dimensie zeker.
Geen bijzonderheden
S-Meds schreef:
27-10-2017 14:36
Ik mail niks, het lijkt me juist heel goed dat de technische man of vrouw hier op het forum komt lezen wat voor ellende er is. Dan kan hij /zij meteen zien hoe alles NIET WERKT
Waarschijnlijk kunnen ze geen nls lezen.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
27-10-2017 21:09
😂😂😂😂😂

Tuurlijk gaan we daar op klikken, Tuurlijk. In een andere dimensie zeker.
Ik klik er af en toe per ongeluk op :cry: , moet ik echt beter op gaat letten, straks denken ze nog wat we echt actief aan het klikken en lezen zijn!
ShaunTheSheep schreef:
27-10-2017 21:19
Ik klik er af en toe per ongeluk op :cry: , moet ik echt beter op gaat letten, straks denken ze nog wat we echt actief aan het klikken en lezen zijn!
O god nee. En die ads die je letterlijk door de strot worden geduwd werken uiteraard averechts. T Mobile en die auto heb ik al in de ban. Zag net een maggi reclame voor saus uit een zakje. Ook in de ban. Plus dat de forummers echt niet met zakjes koken. Verkeerde doelgroep dus.
Geen bijzonderheden
Ook maar even hier want elders word ik toch gegumd:

Mod zegt:

Dit is geen bug-topic. Mocht je problemen hebben, dan willen we jou vriendelijk verzoeken ons te mailen met het probleem, jouw browser, het apparaat dat je gebruikt en zonodig de url waar het probleem zich voor doet. Op deze manier kunnen we jouw probleem het snelst oplossen.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Yas;
Iedereen heeft dezelfde problemen! En iedereen werkt met verschillende apparaten en browsers!
Het is dus niet “jouw probleem” zoals je hierboven zegt.
Al deze toestanden gelden voor het hele forum. De bugs van mei jl zijn nog niet eens opgelost. Wordt daar nog aan gewerkt? Is dat geen prio? En als dat na al die maanden nog steeds niet opgelost is, waarom dan weer een update (lees: meer ads) die nog meer fouten oplevert?
Ik snap ook wel dat jij alleen de messenger bent en er niks aan kunt doen. Echter dit gaat nergens over.
Geen bijzonderheden
Waar is die ‘Toon meer’-knop goed voor?! Zodra je op mobiel op het pijtje klikt zodat je direct helemaal naar beneden gaat, moet je weer terug naar boven om op ‘Toon meer’ te klikken. En dan nog een stukje naar boven om op dat pijltje naar beneden te klikken om dus helemaal naar beneden te gaan. Of gelijk naar beneden scrollen. Dat maakt die hele direct naar beneden knop overbodig. Echt, wie dit bedacht heeft... Koekoek! :bonk:
Nog even over die waarschuwing voor Moatads die ik kreeg (tijdens forummen via desktop, bericht van 17:31 u.) : ik googelde er net even op , het schijnt een virus te zijn. Toen ik op een google-resultaat over het moatad-virus klikte kreeg ik bericht van mijn beveiligingsprogramma een waarschuwing : adres is geblokkeerd.
Het wordt hoe langer hoe vreemder.
Mijn gedachte was dus : kijk uit met forummen op smartphones zonder beveiligingssoftware, maar ik weet niet of dat terecht is.
Maar ik ben een redelijk digi-beet.
Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft ?
nounou
Sinds een dag of twee (ik gok op de laatste update maar houd het allemaal niet meer zo bij) heb ik rechts ´lees ook´. Dat is niet zo´n punt, al word ik er niet blij van. Maar tegelijkertijd met het verschijnen van deze balk zijn alle avatars verdwenen.

Dat vind ik ietsje minder geslaagd :'(
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik blijf het irritant vinden dat als ik op een topic reageer waarin ik eerder een reactie heb geschreven ik dan op pagina zoveel kom en niet gewoon bij de laatste reactie. Waarom niet daar eens aandacht aan besteden bij een update?
EHR, ´mijn laatste reacties´ werkt inmiddels.

Dat wil zeggen, gisteren deed ie het nog ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven