Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
EHR schreef:
28-10-2017 07:10
En waar kunnen we hem vinden?
Op de startpagina. Rechts boven, op rij; inbox, mijn laatste reacties, nieuw topic, pijlers. In dezelfde balk als je nick (die staat links). direct boven ´lees ook´. Kleine lettertjes ;-D .

(pc, chrome).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoi,
Hoe krijg ik een goedwerkend forum?
groetjes, Snug
polonaise schreef:
28-10-2017 21:00
Voorheen was ik nog braaf zoals sanoma hetgraag ziet : adblockerloos. Maar dankzij de actuele veranderingen hier is er geen lol meer aan. Dus blokkeer ik nu de advertenties.
Het heeft ook heel lang geduurd voordat ik op zoek ging naar een adblocker. Omdat ik merkte dat mijn wil om iets te doen voor de managers van dit forum steeds misplaatster voelde.

Maar helaas... Mijn iPad is eentje uit het tijdperk van de stoomtrein: de addblockers voor iPad zijn 'niet geschikt voor deze ipad'

En dan ben ik ook nog zo'n sukkel die af en toe per ongeluk die f*cking advertenties of schrijfseltjes aanraakt, dus met mij zijn ze vast heel blij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Iedereen kan ook op zoek naar een niet-gratis alternatief natuurlijk.
En onthoud:

Als het product gratis is, dan ben jij het product.
Ik heb ook de ad blocker geïnstalleerd. Wat een verademing.
Ceylon schreef:
27-10-2017 23:06
EHR, ´mijn laatste reacties´ werkt inmiddels.

Dat wil zeggen, gisteren deed ie het nog ;-D
Ik heb even opgevolgd wat jij verderop schreef. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik naar de laatste reactie in het topic wil, niet naar mijn laatste reacties. Als er na mij 40 reacties zijn geschreven, wil ik naar die 40e reactie (om dan zelf te bepalen of ik terug scroll). En dus niet naar mijn eigen laatste reactie. En al helemaal niet naar een pagina van drie maanden terug (wat dus nu wel het geval is als ik een topic open.

Vroeger (voor die rare vernieuwing) kon dit namelijk gewoon allemaal wel. Dan opende je een topic en als je "gelijk naar laatste reactie had aangevinkt" dan kon je dus naar de laatste reactie.
EHR schreef:
28-10-2017 22:18
Ik heb even opgevolgd wat jij verderop schreef. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik naar de laatste reactie in het topic wil, niet naar mijn laatste reacties. Als er na mij 40 reacties zijn geschreven, wil ik naar die 40e reactie (om dan zelf te bepalen of ik terug scroll). En dus niet naar mijn eigen laatste reactie. En al helemaal niet naar een pagina van drie maanden terug (wat dus nu wel het geval is als ik een topic open.

Vroeger (voor die rare vernieuwing) kon dit namelijk gewoon allemaal wel. Dan opende je een topic en als je "gelijk naar laatste reactie had aangevinkt" dan kon je dus naar de laatste reactie.
De laatste reactie werkt alleen als je in de lijst met actieve of nieuwe topics zit.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Waarom moet ik nu bijna iedere dag opnieuw inloggen?
Dit is echt absurd! !
Vivaaaaaaaa! Bij elke topicpagina moet ik als ik mobiel forum nu halverwege de pagina op ‘toon meer’ klikken voordat ik door naar beneden kan scrollen.

Wie dacht dat dit een goed plan was mag zonder eten naar bed!!

Kan dit weer ongedaan gemaakt worden??
Fijn om te merken dat de gebruikers van het Viva-forum serieus genomen worden door viva. Een half jaar geleden werd er een nieuw forum gelanceerd vol met fouten, vervolgens gaat de technische dienst "hard aan de slag" en wachten gebruikers tot ze eindelijk weer normaal kunnen forummen en installeren ondertussen massaal adblockers omdat je door alle reclame vaak niet eens topics kunt lezen, laat staan reageren.

En een half jaar later hebben we een forum waarbij je nog steeds niet meteen naar de laatste pagina gaat maar naar je laatste reactie midden op een willekeurige pagina belandt, als je op pagina 1 zit en doorklikt naar de volgende pagina kom je op pagina 3 ipv 2, voor de arme zielen zonder adblocker verschijnt er nog steeds vaak een advertentie die je niet weg kan klikken, niemand vergeet haar viva-wachtwoord meer want je moet continu opnieuw inloggen en op de openingspagina zie je maar een paar topics dus je moet nog steeds onnodig veel klikken (en bij elke klik maar hopen dat je uitkomt op de pagina waar je op klikte).

En waar komt de TD dan na dat half jaar keihard werken mee? Een "toon meer knop" waar NIEMAND op zit te wachten! Hebben jullie dan echt niet bedacht dat forummers naar het Viva-forum komen om topics te lezen en dat iedereen daarom dus continu op die knop moet drukken terwijl die nieuwe "lees ook" artikeltjes en al die reclame wel elke keer te zien zijn? Sommige topics zijn onleesbaar geworden, zoals het funda topic waarbij je elke keer als je terug gaat naar het topic weer op toon meer moet drukken. Je blijft scrollen en klikken, het was al zo moeizaam forummen het afgelopen half jaar (dat merk je ook wel aan de activiteit op het forum) en nu is het nog erger geworden. Dus mag die knop gewoon weer weg en kunnen jullie de TD iets laten doen waar we wel op zitten te wachten (zoals op pagina 2 uitkomen als je op pagina 2 drukt)???
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Goed geschreven Gioia.

Misschien dat de CM helemaal niet merkt, herkent en erkent dat het rustiger oo het forum is sinds de update. Hij of zij is er immers zelf nooit en absoluut onbetrokken, dus die zal het verschil niet ervaren. En als je dan afgaat op klikjes dan zou het inderdaad zó maar kunnen dat je denkt dat er helemaal geen terugloop ís. Dat die klikjes komen door een verrot systeem waardoor je per persoon echt heel erg veel meer klikt komt misschien niet in hem of haar op?
En als je kijkt naar bezoekersaantallen als onbetrokken buitenstaander lijkt het misschien ook wel alsof er amper sprake is van daling, of misschien zelfs wel van een stijgende lijn. Dat dat steeds dezelfden zijn die opnieuw moeten inloggen ( en ook vaak op meerdere apparaten, omdat het elke keer een beetje uitproberen is welk apparaat het deze keer het minst slecht doet) merkt meneer/mevrouw CM misschien wel helemaal niet.
En het boeit hem of haar ook enorm weinig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de hele TD überhaupt niets wist over de advertenties hier.

"Toon meer" is inderdaad kansloos. Keek net (met mijn mobiel) in een topic waar wat linkjes in stonden. Je klikt op een link, je verlaat de viva pagina, gaat met het pijltje weer terug, dan beland je bovenaan de viva pagina, je moet wachten tot de pagina weer geladen is waarna je weer op de "toon meer" knop moet drukken en weer naar beneden moet scrollen naar je laatst gelezen post :facepalm:
EHR schreef:

Dat willen we allemaal. Al maanden
Maar spaar jullie de moeite. Dit topic werkt niet. er komt nooit terugkoppeling. De Td kan alleen maar mail lezen. Beantwoorden is zelfs al te moeilijk
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de hele TD überhaupt niets wist over de advertenties hier.

Interessant. Dan kunnen ze er dus ook niets aan fixen.
Dan kunnen we er welgevoeglijk vanuit gaan dat er niets wordt gefixt.
Wat zal die TD zich dan ook bescheten voelen.😱
MEDIA
Sanoma verplaatst al zijn IT naar India

Redactie Emerce
NIEUWS - 26 juni 2014 - 06:50
Uitgever Sanoma gaat onderdeel van het bezuinigingsprogramma zijn volledige IT uitbesteden aan India en Polen. Als gevolg daarvan gaan 38 personeelsleden in Finland en Nederland voor het Indiase bedrijf Wipro werken.

Elf mensen in Finland en zeven in Nederland blijven in dienst van de IT-afdeling van Sanoma zelf, maar gaan zich meer richten op ‘kritieke diensten’, zo meldt The Economic Times van India. Een deel van de operationele activiteiten gaat overigens naar Polen, laat Sanoma weten.

Sanoma zegt dat het uitbesteden van de IT-infrastructuur moet bijdragen aan bezuinigingen van honderd miljoen euro. De bezuiginingsoperatie wordt momenteel geleid door CEO Peter de Mönnink, die vorig jaar werd benoemd als opvolger van Dick Molman. De Mönnink zou volgens berichten een ‘harde lijn’ trekken. Echter, het uitbestedingscontract zou vanuit Finland zijn aangestuurd. Sanoma Nederland had sinds 2004 overigens al een uitbestedingscontract met Atos, waarbij de automatiseerder het infrastructuurbeheer overnam. Dit contract liep dit jaar af.

Sanoma kondigde vorig jaar zijn grootste sanering uit de geschiedenis aan, waarbij een groot aantal titels zou worden afgestoten en vijfhonderd banen moesten verdwijnen. Vorige week werd bekend dat Sanoma Gamer.nl en Insidegamer aan uitgever Reshift Digital verkoopt. Daarnaast gaan negentien tijdschriften naar New Skool Media. 93 medewerkers verhuizen mee.

Financiële details met betrekking tot het uitbestedingscontract zijn niet bekendgemaakt, maar het persbericht meldt dat kostenbesparingen een belangrijk criterium zijn geweest. Dat de keuze op Wipro is gevallen, is wel zo handig. De bedrijven zijn in Hoofddorp praktisch buren van elkaar.
Op klacht.nl kun je online je klachten over Sanoma kwijt.
Google op Sanoma klacht en je komt er.
ShaunTheSheep schreef:
28-10-2017 10:44
Ja dat is heel irritant!
Hele tijd weer scrollen, laatste pagina selecteren, weer de lees ook balk wegklikken, pfftt...
Echt wie verzint dit? super vervelend :thunder:
Op de telefoon werkt de negeerknop niet meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
S-Meds schreef:
29-10-2017 10:53
Op de telefoon werkt de negeerknop niet meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Correct. Ik zie ineens weer gekkies die ik op de negeer had :devil:
yasmijn schreef:
29-10-2017 11:53
Correct. Ik zie ineens weer gekkies die ik op de negeer had :devil:
Misschien kun je ze wegwerken via de anykey...
:yes:
EHR schreef:
29-10-2017 13:44
Misschien kun je ze wegwerken via de anykey...
:yes:
😂😂😂
EHR schreef:

Ah. Nope.

Je kunt wel inmiddels instellen dat de laatste reacties als eerste komen (poppetje helemaal rechts, mijn account, voorkeuren). Je kunt eventueel kiezen voor posts/topics van een maximum aantal dagen, maar dat heb ik nog niet getest.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat is die balk aan de rechterkant steeds? Dat 'lees ook'. Ik klik het steeds weg, maar als ik dan op een topic klik, of op de volgende pagina ga, moet ik de balk weer wegklikken. Hierdoor ziet de lay out van het forum er ook stom uit bij mij.
Ik heb een bug gemeld in het centraal moderator topic, omdat daar wel gereageerd wordt.
Maar dat kan natuurlijk niet, want in dat topic kan er natuurlijk helemaal niets met bugs gedaan worden.
(https://youtu.be/mJipJwDPJ-g)

Dus daarom hier nogmaals, op speciaal verzoek van de mod, komt ie he:

als met mobiel forummen de "lees meer" button nog is dichtgeklapt, dan werkt de "plaats een reactie" button niet. In plaats van naar het reageervak word je dan terug naar de bovenkant van de pagina gestuurd. Is die bug al bekend en wordt dit gefixt?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven