Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
creativeguy schreef:
04-07-2017 19:36
En de laatste week is het forum erg traag.

Code: Selecteer alles

$ wget -Oz forum.viva.nl
--2017-07-04 19:21:44--  http://forum.viva.nl/
Resolving forum.viva.nl (forum.viva.nl)... 34.249.180.248, 52.210.74.56, 52.210.0.99
Connecting to forum.viva.nl (forum.viva.nl)|34.249.180.248|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 301 Moved Permanently
--2017-07-04 19:21:44--  https://forum.viva.nl/
Connecting to forum.viva.nl (forum.viva.nl)|34.249.180.248|:443... connected.
--2017-07-04 19:21:44--  http://forum.viva.nl/index.php
Connecting to forum.viva.nl (forum.viva.nl)|34.249.180.248|:80... connected.
--2017-07-04 19:21:45--  https://forum.viva.nl/index.php
Connecting to forum.viva.nl (forum.viva.nl)|34.249.180.248|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [text/html]
Saving to: `z'

[ <=>                                                                                       ] 125,153     --.-K/s   in 0.1s    

2017-07-04 19:22:21 (1.01 MB/s) - `z' saved [125153]
$ 

Zo te zien soms 20 seconden of meer.
Misschien ligt dit aan mijn provider (Ziggo) i.c.m. dit forum ? Alhoewel dit de enige site is die zo traag is.

I.c.m. die 502 Bad gateway is er toch wel iets mis met jullie hostingpartij (load balancing met amazonaws.com zie ik) .

En ook ik moet steeds opnieuw inloggen.
Beste Creativeguy,

Dankjewel voor je melding, we hebben je bericht doorgegeven. M.b.t. het opnieuw inloggen, je hebt al je cookies al verwijderd en vervolgens het opnieuw geprobeerd? Je zou ongeveer een week ingelogd moeten blijven nu. Mocht dit voor jou nog niet zo zijn dan horen we graag weer van je (nadat je de cookies-truc hebt geprobeerd).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

gioia82 schreef:
04-07-2017 18:44
Dit dus. En dan zeggen dat alle bugs bekend zijn, maar te beroerd zijn om een goed overzicht van de bugs te maken zodat de gebruikers die last hebben van de bugs en heel wat energie erin gestopt hebben om al die bugs te melden nog steeds niet zeker weten of er iets mee gebeurt. Ik begrijp het oprecht niet, deze houding van jullie. Willen jullie nou een forum waar de gebruikers (en dus de adverteerders) blijven komen of niet?
Beste Gioia82,

We gaan verder in ons gebruikelijke Reactie- en Bugtopic. Omdat we de afgelopen weken actief zijn geweest in "Het nieuwe forum is live" topic (met bijbehorende buglijst) is er hier inderdaad even weinig gereageerd.

Zoals beschreven door de Community Manager wordt er een overzicht bijgehouden intern, en zullen we updates plaatsen op het Centraal Moderatortopic en dit Reactie- en Bugtopic zodra we opdates hebben. Nieuwe bugs mogen in dit topic gemeld worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

yasmijn schreef:
04-07-2017 17:56
Alle bugs rondom de livegang van het forum zijn bij ons bekend

Joh. Er komen dagelijks bugs bij! :-?
Beste Yasmijn,

Je weet waar je de nieuwe bugs kunt melden!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

MelanieV schreef:
04-07-2017 17:40
Ik ben pas lid van het forum, dus misschien moet ik aan een paar dingen wennen.

Als ik een PM krijg, zie ik bij alle voorgaande berichten uit dezelfde thread dezelfde tekst, namelijk van het laatste bericht.

Als mijn topic in een lijst met topics staat, zie ik niet altijd dat er nieuwe reacties zijn geplaatst, ook niet altijd wanneer ik ververs met control F5 (of open in een nieuw venster).
Beste MelanieV,

Helaas gaat het versturen van PB's nog niet vlekkeloos, dit is een bekend probleem. Je tweede melding is ook bij ons bekend, er wordt hard gewerkt zodat dit straks weer makkelijk terug te vinden is.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2017 09:45
Reden: offtopic
98.99% gewijzigd
Raphunus schreef:
04-07-2017 19:39
Nu weet ik niet of ik het hier kwijt kan, maar ik weet niet hoe ik van mijn (1) af kan komen. Het was toen ik inlogde (3) en twee heb ik dus kunnen achterhalen. Maar hoe kom je er in hemelsnaam achter wie op jou heeft gereageerd in welk topic?
Beste Raphunus,

dit zijn allemaal bugs. De bugs zijn bekend bij ons maar totdat het opgelost is kunnen wij nog geen antwoord geven op jouw vraag.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Fay71 schreef:
04-07-2017 22:36
Als ik een img-link in een bericht zet wordt tekst die na de img-link staat niet geplaatst.
Bedankt voor het melden. We gaan het onderzoeken.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Voor iedereen die melding kwam maken van de 502 en/of 504 error, dank jullie wel. We zijn op het moment aan het onderzoeken wat er precies gebeurd is.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dank jullie beide mods voor het antwoord. Het is bloed irritant. Alsof je mail hebt, maar het mailtje niet kunt vinden. Maar ik wacht rustig af. :)
KyloRen schreef:
05-07-2017 10:29
Gaan jullie ook nog kijken naar de reclame van tmobile? Ik kon net weer nergens op klikken.
Beste KyloRen,

Ja, daar zijn we ook mee bezig. Erg frustrerend :(

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
05-07-2017 00:22
Beste Creativeguy,

Dankjewel voor je melding, we hebben je bericht doorgegeven. M.b.t. het opnieuw inloggen, je hebt al je cookies al verwijderd en vervolgens het opnieuw geprobeerd? Je zou ongeveer een week ingelogd moeten blijven nu. Mocht dit voor jou nog niet zo zijn dan horen we graag weer van je (nadat je de cookies-truc hebt geprobeerd).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Mod,

Weet je zeker dat dit advies correct is? Nadat ik zelf een poosje terug cookies verwijderde, werd ik juist steeds uitgelogd.
Ook in jullie Privacy- en cookiesbeleid (http://service.viva.nl/optiext/optiexte ... d=nl&pub=1 ) staat letterlijk;

" Als u via uw browserinstellingen cookies hebt uitgeschakeld, bestaat de kans dat bepaalde functies niet werken of dat u van bepaalde diensten geen gebruik kunt maken. In ieder geval zult u dan op elke pagina de cookie informatiebalk te zien krijgen aangezien onze websites dan niet (in een cookie) kunnen opslaan dat u de website al eerder hebt bezocht en mogelijk zelfs al een keuze hebt gemaakt tussen wel/niet accepteren van cookies. "
Geen cookies accepteren is iets anders dan de al geaccepteerde cookies verwijderen.
Dat klopt, ik heb het niet goed verwoord.
Het verwijderen van cookies geeft (bij mij althans..) hetzelfde effect als bij het uitschakelen van cookies.
Wordt er eigenlijk nog niets gedaan aan het feit dat je nu niet kunt loepen? Ik denk dat ik dat nog wel het meest hinderlijk vind.
ModeratorViva schreef:
05-07-2017 09:49
Bedankt voor het melden. We gaan het onderzoeken.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is al een paar keer gemeld. Oa door mij. En ik heb pp-rechten. Is deze bug niet genoteerd nav eerdere meldingen ? Nemen wij die moeite voor niks?
Zelfde geldt voor vet/cursief etc maken van tekst mobiel De tekst valt buiten de tags. Misschien heb ik eroverheen gekeken maar deze meldingen vond ik ook niet terug in de lijst.

Waar is die lijst trouwens gebleven? Ik had hem verwacht in de OP van dit topic maar zie hem niet meer. Ook geen link naar.
.
De buglijst hoort gewoon in het bugtopic. Ook al eerder gezegd dat communiceren via verschillende topics niet handig is.
.
Hoi Mods,

Ik kwam er net achter dat het envelopje van je inbox en het envelopje bovenaan een topic (wat iets anders doet, wát moet ik nog ontdekken) verwarrend veel op elkaar lijken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
05-07-2017 19:50
Ik kwam er net achter dat het envelopje van je inbox en het envelopje bovenaan een topic (wat iets anders doet, wát moet ik nog ontdekken) verwarrend veel op elkaar lijken.

Met het envelopje boven een topic kun je jezelf abonneren op een topic. Dan krijg je een mailtje elke keer als er een nieuwe reactie in dat topic is geplaatst.
En zoveel lijken ze niet op elkaar hoor, alleen de vorm is hetzelfde. :winkie:
Mobiel nog steeds niet leesbaar.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ipad - safari en dolphin
Iphone - safari en mercury
Nintendo 2DS - weet ik veel wat, maar het werkt niet
Samsung van MeneerParker - (geen idee welke browser) werkt niet.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Het is de zoveelste bug en lang niet de ergste maar ik kom er net achter dat als je een link achter een woord wil zetten via de manier [url= endanhierdelink.nl] danhierhetwoord [/ url] je:
- ten eerste bij voorbeeld niet kan zien of je het goed hebt getypt wat dan laat hij nog steeds alle tekst zien ipv een link
- ten tweede in de post de link niet als een link herkent omdat het woord niet onderstreept noch een andere kleur is

Het is een van de kleinere stommiteiten, maar wel een knullige.
ClumsyNinja schreef:
06-07-2017 09:42
Het is de zoveelste bug en lang niet de ergste maar ik kom er net achter dat als je een link achter een woord wil zetten via de manier [url= endanhierdelink.nl] danhierhetwoord [/ url] je:
- ten eerste bij voorbeeld niet kan zien of je het goed hebt getypt wat dan laat hij nog steeds alle tekst zien ipv een link
- ten tweede in de post de link niet als een link herkent omdat het woord niet onderstreept noch een andere kleur is

Het is een van de kleinere stommiteiten, maar wel een knullige.
Heb je ios10 op de iphone / pad? Bij mij was een oudere iosversie namelijk het ptrobleem
Je bent zelf een theepot
Ik zie op geen enkel apparaat en met geen enkele browser of iets een link is of niet (laptop met Windows + Firefox/IE en Adroidtelefoon met Firefox/Chrome).
Ik wil een reactie posten maar krijg de mededeling dat dat niet kan omdat het te weinig tekens bevat. Het is toch echt een prachtige volzin die ik neerschrijf. Is dit een nieuwe bug?
Nee, is ook al eerder gemeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven