Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:himalaya schreef op 23 december 2014 @ 13:35:

[...]

Fijn! Ik hoop dat ze niet te veel doorzakken met oud-en-nieuw, zodat ze fris en fruitig op 5 januari aan de slag kunnen. Daarom ook pas op 5 januari
Als ik op de iPhone het viva-forum wil lezen, krijg ik steeds een foutmelding: 'deze pagina is opnieuw geladen wegens een probleem'. Uiteindelijk lukt het me zelden om via de iPhone op het forum te belanden. Als het wel lukt, duurt het heel erg lang.
Ik hoop echt dat er in die 10 dagen veel gedaan kan worden. Het meest vervelende vind ik het data verbruik en batterij verbruik op mijn mobiel maar vooral het feit dat ik constant opnieuw in moet loggen ook als ik uit zet dat het gekoppeld moet worden aan mijn IP adres. Sinds het nieuwe forum heb ik bijna niet geschreven hier omdat ik het gewoon veel te omslachtig vind om in te loggen. En omdat ik gewend ben aan onwijs veel postings in een topic op 1 pagina is gewoon meelezen ook heel vervelend als ik weer eens uitgelogd ben. Steeds dat bladeren.

Het is echt jammer maar als dit zo blijft ga ik een verder beurten wat voor fora er nog meer zijn die wel goed werken. Maar goed ik geef het tot 15 januari nog wel een kans, gewoon omdat ik hier wel vertrouwd ben.
Ik moet telkens weer opnieuw inloggen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
1000% eens met IBI. Had het niet beter kunnen verwoorden. Wat een gedoe zeg, om mobiel te forummen. Ongelooflijk.
Hallo Mods,

Ik mis nog steeds bepaalde posts in een topic, (weet ik omdat bepaalde posts gequote worden en ik die niet zie)op mijn pc en tablet, ik gebruik IE en Safari.
Mods, kunnen jullie mijn titel aanpassen van het all you need is love topic op Entertainment? Thanks!
Als ik iemand quote die al iemand gequote heeft, krijg ik de eerste quote in plaats van de post van degene waar ik op geklikt heb. Hoop dat dit te begrijpen is.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Phoolan schreef op 24 december 2014 @ 10:10:

Hallo Mods,

Ik mis nog steeds bepaalde posts in een topic, (weet ik omdat bepaalde posts gequote worden en ik die niet zie)op mijn pc en tablet, ik gebruik IE en Safari.Heb je die posters niet per ongeluk in de negeer gezet?
.
quote:Phoolan schreef op 24 december 2014 @ 10:10:

Hallo Mods,

Ik mis nog steeds bepaalde posts in een topic, (weet ik omdat bepaalde posts gequote worden en ik die niet zie)op mijn pc en tablet, ik gebruik IE en Safari.

Dat heb ik ook!

Ik gebruik chrome op een Samsung tablet, en ik heb niemand onder de negeer staan...
Zo erg is het nou ook weer niet
Mobiel word ik nog steeds uitgelogd, nu wel maar 1x per dag
Hee, ik ben nog steeds ingelogd!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Spelfout:

Bij 'Mijn voorkeuren' staat 'Andere mogen mij berichten sturen'.

Mag er misschien een -n achter 'Andere'?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Als iedereen op 5 januari weer fris en fruitig aan de slag gaat zouden jullie dan ook naar het volgende willen kijken (ik zag het niet zo snel staan in het overzicht):

In mijn inbox heb ik nu een mailwisseling die meer dan 25 berichten beslaat, nu is de layout van mijn hele inbox naar de (vul maar in Filistijnen, haaien, Gallemiezen).

Kan daar ook iets aan geknutseld worden? Thanks!

Oh ja voor de volledigheid: IE browser 11
Ik ben me nu al een paar keer rot geschrokken van die banner van Hi bovenaan die ineens ongevraagd herrie produceert. Kan dat uit? En dan bedoel ik niet door op het luidsprekertje te klikken, maar gewoon UIT.
Op de pagina Actieve topics (http://forum.viva.nl/forum/list_activetopics) eist de reclame van de Staatsloterij alle aandacht. En dan niet alleen door het irritante geflits (wat imo alleen maar averechts werkt, maar dat terzijde); nee, de pagina schiet steeds naar die reclame toe. Ik kan dus geen topic aanklikken want als ik na het scrollen het scherm loslaat, schiet ie weer naar onderen.

Aanvulling: na het posten zag ik de reclame ook op deze pagina staan, maar hier gebeurt het niet.
Ik word steeds uitgelogd. Gewoon onder het forummen door.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 30 december 2014 @ 10:38:

Ik word steeds uitgelogd. Gewoon onder het forummen door.Meerdere keren per dag? Ik precies elke dag op hetzelfde tijdstip.
Life is short. Eat dessert first.
quote:yasmijn schreef op 30 december 2014 @ 10:38:

Ik word steeds uitgelogd. Gewoon onder het forummen door.Het gore lef! Jij, de forumkoningin, uitgelogd!
quote:misschicken schreef op 30 december 2014 @ 10:43:

[...]

Het gore lef! Jij, de forumkoningin, uitgelogd! Schande!
Geen bijzonderheden
quote:doornroosje9 schreef op 30 december 2014 @ 10:40:

[...]

Meerdere keren per dag? Ik precies elke dag op hetzelfde tijdstip.De hele ochtend al.
Geen bijzonderheden
Ahum weten jullie al of de app terugkomt?

Ik die mijn best met dit forum, maar krijg een rsi duim van het scrollen. Telkens als ik op het menu kom met mijn IPhone, dan schiet het weer omhoog en als ik dan naar het topic scroll waar ik was gebleven, dan verspringt ie. Hierdoor heb ik vaak ongewild op reclames gedrukt of topics die ik niet wilde lezen. Of is dat ook jullie bedoeling?
quote:yasmijn schreef op 30 december 2014 @ 10:43:

[...]

Schande!Onthoofden, die stagiaire!
Het forum is sinds een paar dagen zo traag als dikke poep door een trechter. Dan kijk ik naar een wit scherm met een blauw balkje wat zou moeten 'oplopen' maar er gebeurt niks. Dan maar weer verversen een paar keer, en als ik mazzel heb komt het bericht een keer tevoorschijn. (iphone)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ciambella schreef op 30 december 2014 @ 10:44:

Ahum weten jullie al of de app terugkomt?

Ik die mijn best met dit forum, maar krijg een rsi duim van het scrollen. Telkens als ik op het menu kom met mijn IPhone, dan schiet het weer omhoog en als ik dan naar het topic scroll waar ik was gebleven, dan verspringt ie. Hierdoor heb ik vaak ongewild op reclames gedrukt of topics die ik niet wilde lezen. Of is dat ook jullie bedoeling?Rete-irritant he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven