Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Yeah, mijn blogbug staat ook in de lijst. Nr. 25. Mag ik mensen nu oproepen om op nr. 25 te stemmen?

Wel een heel efficiënte samenvatting, overigens. Zo had ik het zelf natuurlijk ook op kunnen schrijven. Maar ergens heb ik toch ook het gevoel dat er nu iets verloren gaat.
Spreuken 18:2
Tijdsbestek is morgen, toch? Eerst de bugs en dan morgen de lay-out.
Volgens mij ben jij een van de drie forummers die de blogs leest, Satchel. Maar ik wil wel stemmen hoor.
quote:Satchel schreef op 03 november 2014 @ 14:43:

Yeah, mijn blogbug staat ook in de lijst. Nr. 25. Mag ik mensen nu oproepen om op nr. 25 te stemmen?

Wel een heel efficiënte samenvatting, overigens. Zo had ik het zelf natuurlijk ook op kunnen schrijven. Maar ergens heb ik toch ook het gevoel dat er nu iets verloren gaat.Maak je niet ongerust, ik heb achter de schermen ook nog een lijst voor de TD waarin ik een linkje heb staan naar jouw posting
quote:Miffy schreef op 03 november 2014 @ 14:43:

Junior, dan heb ik dus kennelijk last van die bug waardoor het tijdstip van openen in de lijst verschijnt - en van de bug dat ik niet zo helderziend ben dat ik kan ruiken dat dat bij de TD bekend is omdat erin de layout klachtenlijst iets staat wat vaagjes over iets vergelijkbaars gaat Geeft niks, ik zal sommige dingen ook best krom hebben omschreven hoor. Geloof dat we nu op 1 lijn zitten met wat het probleem is?
quote:Alixane schreef op 03 november 2014 @ 14:42:quote:Hierboven staat toch een lijst? Als iets opgelost is zetten ze dat erachter. Tijdsbestek valt uiteraard niks over te zeggen Verrrek, je hebt gelijk! Had ik echt niet gezien. Maar euhm, er zijn dus twee bugs opgelost? Ja
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Miffy schreef op 03 november 2014 @ 14:37:

Junior: laatste pagina en eerste reactie eerst. (Dwz: ga direct naar laatste reactie, maar niet in omgekeerde volgorde weergeven).

Zie trouwens ook de edit bij mijn post.Ah ik snap um. Ik zet het in de lijst erbij!
Oh, en is die laatste bug van de layout mijn verzoek voor het aantal reacties? Dat ging over de blogs, bij het forum staat het al. En op de hoofdpagina van Viva dan, dat je het meteen ziet. Dan weet ik of 1 van die andere 2 bloglezers al heeft gereageerd (Hmm, HelgaV, tel je in het aantal lezers de bloggers zelf ook mee? Dat moet haast wel, denk ik zo.)
Bug nr volgende:

Snappertje junior stuk.😃

Op de technische dienst te ontlasten heb ik wel een medicijn:

Kop koffie, aai over je bol, koekje/sigaret/biologischdinamischgranenvrijopsnoepjelijkend ding (hieruit mag je kiezen)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 03 november 2014 @ 14:49:

Bug nr volgende:

Snappertje junior stuk.😃

Op de technische dienst te ontlasten heb ik wel een medicijn:

Kop koffie, aai over je bol, koekje/sigaret/biologischdinamischgranenvrijopsnoepjelijkend ding (hieruit mag je kiezen)
Junior: yep. Volgens mij zijn we eruit. Mogen mijn bugs (de klok en de verdwijnende vorige knop) nu ook in de lijst? Ik wil natuurlijk niet dat Satchels blogs een voorsprong die niet meer in te lopen valt krijgen, natuurlijk

Serieuzer: dat tijdstip valt in de categorie leuk als het werkt, maar die vorige-knop is in snel lopende topics wel heul handig.

Edit: staat al in de lijst. En dat zonder snappertje
Speciaal voor jullie:

Miffy, wat voor klok?
HelgaV: die van het snappertje.
Waar staat die? Ik hoor er meer mensen over,, maar ik zie geen klok op mijn beeldscherm van Viva. .
Oh, wacht, Helga, nu lopen er twee klokken door elkaar, denk ik:

-het forum heeft een bug waardoor bij sommige mensen het tijdstip waarop een topic werd geopend wordt getoond in plaats van het tijdstip van de laatste reactie.

-de browser safari op iPhone/iPad (maar misschien niet alleen die) heeft een handige functie om terug te gaan naar de bovenkant van een webpagina: klikken op een balk bovenaan de pagina waarin standaard ook een klok staat. Dat heeft helemaal niks met het forum te maken.
Junior, extra info: ik heb de 'ga direct naar laatste reactie' (beetje misleidende naam nu, want ik ga ermee naar de bovenkant van de laatste pagina, niet naar de laatste reactie) even uitgezet, en dan krijg ik op de eerste pagina wél een volgende knop, dus het lijkt inderdaad aan die instelling te liggen.
quote:Miffy schreef op 03 november 2014 @ 15:19:

Junior, extra info: ik heb de 'ga direct naar laatste reactie' (beetje misleidende naam nu, want ik ga ermee naar de bovenkant van de laatste pagina, niet naar de laatste reactie) even uitgezet, en dan krijg ik op de eerste pagina wél een volgende knop, dus het lijkt inderdaad aan die instelling te liggen.

Ah mooi, dan weten we iig dat het aan die functie ligt, ik geef het door aan de TD.

Dank je wel voor het melden
Maar er staat nog steeds helemaal onderaan de lijst:

- graag opname aantal reacties in een topic

En dit moet zijn:

- graag opname van het aantal reacties bij een BLOG op de hoofdpagina

Blog mag ook zonder hoofdletters.

Kwam mijn snappertje nog over? Ze gaan per 2 en kosten 2,90, maar dan heb je wel eentje met aanslag gemaakt van verend ijzer met een zwarte kleur. Het voetje van de snapper heeft een maat van 30x13 millimeter en een hoogte10mm. De aanslag heeft een breedte van 27mm en een hoogte van 7mm.
Tss, Satchel, 3cm aanslag??? Bah! Kun je dat ding niet een beetje schoonmaken voor je het verkoopt? Zo'n aangeslagen maandagochtendmodel heeft Junior al!
Hee, joh, tis een cadeautje hoor. En in deze tijden van crisis is 2,90 een rib uit mijn lijf. Daar had ik de hele week van kunnen eten.

Pffff, ook nooit goed he. Of heb jij die tweede snapper misschien nodig?
Een cadeautje, dat verandert natuurlijk de zaak. Een gegeven snapper mag je niet in de aanslag kijken, zeker niet in tijden van crisis.

Trouwens, junior, die tijd-bug heb ik niet overal. Op de start-pagina staan wel de tijden van de laatste reacties, behalve dan in het overzichtje van mijn topics (of zo) bovenaan, want daar gaat het dan wel weer mis. Was dat ook al bekend?
Ik kan het natuurlijk niet zien want kan niet inloggen, maar moet je nog steeds een captcha invoeren als je wilt reageren op een blog? Dat maakt het er namelijk niet aantrekkelijker op. Vroegâh wilde ik nog wel eens een berichtje achterlaten nav een blog, maar sinds dat captcha-gedoe had ik er helemaal geen zin meer in. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige op de wereld ben die er zo over denkt.
quote:Satchel schreef op 03 november 2014 @ 15:29:

Maar er staat nog steeds helemaal onderaan de lijst:

- graag opname aantal reacties in een topic

En dit moet zijn:

- graag opname van het aantal reacties bij een BLOG op de hoofdpagina

Blog mag ook zonder hoofdletters.

Kwam mijn snappertje nog over? Ze gaan per 2 en kosten 2,90, maar dan heb je wel eentje met aanslag gemaakt van verend ijzer met een zwarte kleur. Het voetje van de snapper heeft een maat van 30x13 millimeter en een hoogte10mm. De aanslag heeft een breedte van 27mm en een hoogte van 7mm.

Zo beter?

overigens is mijn snappertje echt kapot, want ik had niet door dat dat snappertjes waren

Dank je wel voor je cadeautje
Ja, als ze stuk zijn, lijken ze wel eens hierop:

Maar dat zijn dus andere snappers, ik denk dat jij meer hebt aan die eerdere. En daar heb ik graag een week vasten voor over, uiteindelijk is dat ook in ons voordeel.

Zou je blog niet toch met hoofdletters doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven