Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 oktober 2014 @ 17:46:

[...]

Klopt.

Die zie ik ook niet. Dat zou wel een fijne aanpassing zijn.

Icoontjes onder de ava's zie ik mobiel ook niet.

En de motto's niet.

Lettertype vind ik wel fijn en de Forumstartpagina ook.De icoontjes vind je als je het zwarte vinkje achter de nickname aanklikt
Vanmiddag was er een probleem op mijn Samsung met het scrollen bij het quoten van iemands reactie. Ik heb zojuist de fout proberen te reproduceren, maar kennelijk was dat probleem al opgelost.

Wat mij op de computer (Windows 8.1) opvalt is het ontbreken van de scrollbar rechts, hoewel die wel zichtbaar was bij andere onderdelen van het forum. Het muiswiel werkt wel, d.w.z. dat daarmee het scrollen wel werkt. Tot nog toe heb ik Google Chrome getest op mijn laptop, op mijn iPad en op mijn Samsung smartphone.
World of Warcraft: Legion
Ik zie al duidelijk verbeteringen in snelheid van het forum, lettergrootte en witruimtes.

Fijn om te merken dat er aan gewerkt wordt!

Verder zie ik dat je de achtergrondkleur van je reactie aan kan passen (?) en een tabel kan plaatsen.

(of kon dat eerst ook al?) Anyway: geinig.

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hmmm, die achtergrondkleur werkt toch niet, zo te zien.

Tekstkleur wel?
Nee, ook niet
Tip voor de mobiele site: als je in een topic zit, eindigt het internetadres met een cijfer. Bv 246023 voor dit topic.

Hierachter kun je bijvoorbeeld "/4" (zonder aanhalingstekens) plakken, dan ga je naar pagina 5.

Het is alleen wel jammer dat je niet kunt zien hoeveel pagina's er zijn
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
ah, gevonden...

ik vind het wel mooi allemaal. behalve die reclames tussendoor, die zijn wel erg "in your face " .... dus dat mag wel wat minder.. na 10 x dela gezien te hebben ga ik heus de 11e keer niet daarop klikken hoor en een verzekering afsluiten
ik probeer het nu via mijn nokia mobiel, dat is met Windows Phone geloof ik (digibeet).

Ik kom wel in een topic maar kan niet naar de laatste pagina waar nieuwe reacties staan. Als ik eindelijk via alle bananenbladeren naar de laatste reactie van pagina 1 ben, kan ik alleen naar de volgende pagina. Aangezien dit topic over de duizend reacties heeft ben ik wel even bezig..

gelukkig heb ik mijn laptoppie nog, daar lukt het wel.
quote:Broedkippetje schreef op 29 oktober 2014 @ 17:51:

Hmmm, die achtergrondkleur werkt toch niet, zo te zien.

Tekstkleur wel?

Ja wel! Maar je moet dan wel je tekst tussen de HTML schrijven:

Bijvoorbeeld:

[ bgcolor=#15e6c0 ] HIER TUSSEN TYPEN [ /bgcolor ]

Dan krijg je dit:

HIER TUSSEN TYPEN
quote:JuniorModeratorViva schreef op 29 oktober 2014 @ 17:41:

[...]

Klopt, dat is idd het geval

Mooi.

Alvast een verbetering wat mij betreft.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Ik merk trouwens dat ie vooral grote moeite heeft om weer naar de home-page van het forum te gaan vanuit een topic. Dan loopt ie steeds vast.
- Ik kan geen smiley toevoegen aan mijn bericht! Als ik klik op het gezichtje, komt er alleen 'smiley toevoegen' te staan, maar geen vak met de smileys zelf. Als ik een bericht wijzig, kan het weer wel..

- Bij 'actieve onderwerpen' en 'nieuwe onderwerpen' mist de mogelijkheid om naar eerdere pagina's te gaan.

- Verder: te groot, te breed en te wit. Het is onoverzichtelijker geworden, omdat je maar enkele reacties tegelijk kunt zien. En als ik een paar keer crtl- doe, zijn de quotes weer heel ieniminie.

+ Ik ben wel heeel gelukkig met de werkende zoekfunctie! Echt ideaal!

+ Het nieuwe 'loepje' (oogje) is handig! Meteen overzicht hoe lang iemand al actief is en de topics erbij.
Ik kom niet op de forumpagina:

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 490108308

Varnish cache server

Refreshen heeft geen zin.
Ik kom in mijn andere browsers helemaal niet op het forum. Nu via chrome wel, maar in safari en firefox kom ik er gewoon niet in. Zal wel met het onderhoud te maken hebben en alle aanpassingen die ze aan het doen zijn? (hopelijk?)
Ik heb niet alle pagina's gelezen want dat duurt veel te lang, maar begrijp ik goed dat ik de app kan deleten van mijn telefoon? Die gaat het nooit meer doen?

Jammer.
Ik moet steeds opnieuw inloggen, waar kun je aangeven ingelogd te willen blijven? Het vinkje met sessie aan IP adres koppelen werkt niet. Ik zit op de iPad.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Veel te ruim opgezet. Veel scrollen, te veel wit aan alle kanten, reclames tussen de reacties. Gewoon een beroerde lay-out. Ik ben dus (nog) niet enthousiast.
Ik kan niet meer quoten.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Daar zijn jullie weeeeeer.

De smileys doen het nog steeds niet haha.

Komt goed met die kinderziekten.

Het duurt lang voordat ik kan posten, als het al aankomt.
Het forum is inmiddels weer online maar nog steeds doen de smileys het niet (in elk geval bij mij niet).

Ik vind "het nieuwe jasje" heel erg teleurstellend. Ik moet nu zelf gaan zitten hannesen met een advertentieblocker, een kleurwijzingsdingetje installeren om ervoor te zorgen dat ik relaxed kan lezen aangezien dat wit pijn doet aan de ogen en moet ik de pagina verkleinen omdat het veel te ruim is. In het andere topic over het "nieuwe jasje" lees ik dat het gros van de mensen deze mening deelt. Erg jammer dat er met alle kritiek niets gedaan is na bijna een dag volledig offline te zijn geweest.
Daar zijn jullie weeeeeer.

De smileys doen het nog steeds niet haha.

Komt goed met die kinderziekten.

Het duurt lang voordat ik kan posten, als het al aankomt.
Test 1, 2, test 1..2?
Wow.. hij lijkt het te doen.
Ik mis nog steeds een laatste knop :(
Quoten lukt bij mij ook niet. Je kan geen tekst intikken.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven