Rijles adviesssss

13-11-2019 00:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen, ik heb advies nodig!
Ik rij over enkele weken af, ik zit wel met een probleem waar ik nu steeds vaker elke les tegenaan loop. Ik ben onzeker met het rijden, en dat beïnvloedt mijn ritjes. Mijn instructeur blijft zeggen dat dat steeds naar voren komt door mijn manier van handelen etc. Ik moet dus echt zelfverzekerder overkomen en me ook echt daadwerkelijk zo gaan voelen/opstellen. Hebben jullie tips daarvoor? Op 1 of andere manier kan ik voor mijn gevoel nooit het volle 100% ontspannen omdat ik continu te moeilijk aan het nadenken ben Terwijl ik alles wel gewoon al beheers. Als ik met iemand mee rijd, kan ik alles benoemen en vertellen. Maar als ik zelf rijd vind ik dat toch net wat lastiger en zie ik ook weleens dingen over het hoofd.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?client=saf ... 12&bih=722
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Rijden, rijden, rijden.
Neet zo lang tot het net zo normaal wordt als je veters strikken.
.
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 00:13
Rijden, rijden, rijden.
Neet zo lang tot het net zo normaal wordt als je veters strikken.
TO moet nog afrijden.
Alle reacties Link kopieren
Hellostyles schreef:
13-11-2019 00:07
Ik ben onzeker met het rijden,
Dan hoop ik dat je niet gaat slagen, want dan ben je nog niet klaar voor een rijbewijs.
Nova66 schreef:
13-11-2019 00:15
Dan hoop ik dat je niet gaat slagen, want dan ben je nog niet klaar voor een rijbewijs.
Ik heb al jaren mijn rijbewijs en ben nog steeds onzeker met rijden.

Ik ken ook mensen die erg zelfverzekerd zijn met rijden, maar ondertussen als idioten op de weg scheuren.

Onzekerheid zegt niet persé iets over iemands vaardigheden.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
13-11-2019 00:14
TO moet nog afrijden.

Ja rijden met een instructeur ernaast dus.
.
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 00:17
Ja rijden met een instructeur ernaast dus.
Goeie tip. Had TO nog niet aan gedacht waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
13-11-2019 00:18
Goeie tip. Had TO nog niet aan gedacht waarschijnlijk.

TO denkt waarschijnlijk meer aan haar portemonnee.
.
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 00:22
TO denkt waarschijnlijk meer aan haar portemonnee.
Ik denk dat jullie niet goed begrijpen wat haar vraag is, omdat jullie dat gevoel van onzekerheid niet herkennen. Dat los je niet op met meer lessen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt net zoals
Tegen zenuwachtigheid ook weinig aan te doen als je een zenuwachtig typ bent zolang je een beetje normaal kan rijden en geen gevaar voor andere bent is het prima het “echte“ rijden leer je pas alleen ..

Mij heeft het rijbewijs echt mega veel geld gekost heel veel lessen en ook op examen voor faalangst gegaan wat volgens mij automatisch gebeurd als je 3 of 4 x zakt was gewoon erg chaotisch zoals ik van nature ook ben en dan kreeg je er gewoon heel slecht uit .
linnylow wijzigde dit bericht op 13-11-2019 00:41
16.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je rij-instructeur vindt dat je klaar bent om af te rijden, anders deed je geen examen toch?

Als je je onzeker voelt, kun je proberen de lessen die je nog hebt vast te oefenen met benoemen welke keuzes je maakt in het verkeer, op het moment dat je het doet. En dat ook tijdens het examen doen.

‘ ik maak nu de keus om niet in te halen, omdat ik niet genoeg zicht heb. Ik weet dat vlot rijden de voorkeur heeft en ik in zou moeten halen, maar omdat ik er niet 100% zeker van ben kies ik voor veilig.’
‘Ik weet dat ik hier 50 mag rijden, maar door de geparkeerde auto’s vind ik dat ik te weinig zicht heb op mogelijk overstekende kinderen, dus ik rij liever 35’
Etc
Waarom is advies met vijf s-sen geschreven? En de titel in hoofdletters?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je gewoon nog niet toe aan rijden. Zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de auto en het rijden in het verkeer, is best veel.

Als bijrijder zaken benoemen is niet zo moeilijk. De beste stuurlui staan aan wal, is niet voor niets een spreekwoord.

En net als met alle andere vaardigheden; leren gitaar spelen, taarten bakken, kastjes in elkaar zetten, je moet gewoon oefenen. Hoe meer vlieguren je maakt, hoe beter je wordt. En dat kost tijd.

Je hebt nu nog rijles, je mag nog fouten maken, daarom zit er een instructeur naast je om in te grijpen mocht het gevaarlijk worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
13-11-2019 00:30
Ik denk dat jullie niet goed begrijpen wat haar vraag is, omdat jullie dat gevoel van onzekerheid niet herkennen. Dat los je niet op met meer lessen.

Als je onzeker bent en blijft na uren maken achter het stuur moet je niet gaat rijden. Zo simpel.
Je pikt ze er zo uit, degenen die met 80 invoegen op de snelweg. Diegenen die wel richting aangeven maar vervolgens geen move durven maken. Alles op z’n elfendertigst. Om elk wissewasje op de rem i.p.v. even gas los. Levensgevaarlijk.
En helemaal prima als je het nog moet leren en het een kwestie van uren maken is, als het blijvend is hoor je niet thuis op de weg.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 07:30
Als je onzeker bent en blijft na uren maken achter het stuur moet je niet gaat rijden. Zo simpel.
Je pikt ze er zo uit, degenen die met 80 invoegen op de snelweg. Diegenen die wel richting aangeven maar vervolgens geen move durven maken. Alles op z’n elfendertigst. Om elk wissewasje op de rem i.p.v. even gas los. Levensgevaarlijk.
En helemaal prima als je het nog moet leren en het een kwestie van uren maken is, als het blijvend is hoor je niet thuis op de weg.
Jahaaa...maar die uren ga je pas echt maken als je je rijbewijs hebt. De echte zekerheid komt over het algemeen ook pas als je behoorlijk wat kilometers achter de rug hebt.
Kilometers die je niet maakt tijdens je rijlessen. Je weet helemaal niet of het een blijvende onzekerheid is voor die tijd.

Ik kom ze ook tegen hoor, de twijfelaars en de treuzelaars. Negen van de tien keer zijn het ouwetjes.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 13-11-2019 08:23
0.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
13-11-2019 05:22
Waarom is advies met vijf s-sen geschreven? En de titel in hoofdletters?
Ik zie het als dichterlijke vrijheid, ze ssssslingert.

TO, onzekerheid hoort erbij en is (mits niet verlammend) juist goed! Het houdt je namelijk alert. Ook in de eerste periode nadat je je rijbewijs hebt, leer je nog verder automatiseren. Het duurt echt voor velen ook nog een tijd na hun rijbewijs tot het er ècht in zit. Succes!
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
13-11-2019 07:41
Jahaaa...maar die uren ga je pas echt maken als je je rijbewijs hebt. De echte zekerheid komt over het algemeen ook pas als je behoorlijk wat kilometers achter de rug hebt.
Kilometers die je niet maakt tijdens je rijlessen. Je weet helemaal niet of het een blijvende onzekerheid is voor die tijd.

Ik kom ze ook tegen hoor, de twijfelaars en de treuzelaars. Negen van de tien keer zijn het ouwetjes.

Ik reageerde op Nitflex:
Ik heb al jaren mijn rijbewijs en ben nog steeds onzeker met rijden.
.
Ik was ook best onzeker, maar die onzekerheid moest toch echt weg zijn voordat ik mocht afrijden. Goed, dat is wel wat jaar geleden maar toch.
Mijn instructeur liet me gewoon alles zelf bepalen en ging zelf wat anders doen. Hij liet me denken dat ik alleen in de auto zat alsof ik mijn rijbewijs al had.

Als je nog zo onzeker bent, ben je gewoon nog niet klaar om af te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 09:12
Ik reageerde op Nitflex:
Ja, maar je schrijft ook rijden, rijden, rijden. En dat ga je pas doen als je je rijbewijs hebt, niet als je een of twee uurtjes les per week hebt met je instructeur ernaast, of een stoomcursus doet.
Je weet van tevoren niet of je het type chauffeur bent dat gaandeweg veel zelfverzekerder wordt of dat je onzeker blijft.
En ook onzekere chauffeurs met een rijbewijs mogen de weg op, of je nou vindt dat ze daar thuishoren of niet.

Ik ging veel zelfverzekerder rijden toen er geen instructeur meer naast me zat.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
13-11-2019 10:03
Ja, maar je schrijft ook rijden, rijden, rijden. En dat ga je pas doen als je je rijbewijs hebt, niet als je een of twee uurtjes les per week hebt met je instructeur ernaast, of een stoomcursus doet.
Je weet van tevoren niet of je het type chauffeur bent dat gaandeweg veel zelfverzekerder wordt of dat je onzeker blijft.
En ook onzekere chauffeurs met een rijbewijs mogen de weg op, of je nou vindt dat ze daar thuishoren of niet.

Ik ging veel zelfverzekerder rijden toen er geen instructeur meer naast me zat.

Als je zo onzeker bent als TO dat het je rijden beïnvloedt, ben je er simpelweg nog niet klaar voor om examen te doen, laat staan alleen de openbare weg op te gaan.
.
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 07:30
Als je onzeker bent en blijft na uren maken achter het stuur moet je niet gaat rijden. Zo simpel.
Je pikt ze er zo uit, degenen die met 80 invoegen op de snelweg. Diegenen die wel richting aangeven maar vervolgens geen move durven maken. Alles op z’n elfendertigst. Om elk wissewasje op de rem i.p.v. even gas los. Levensgevaarlijk.
En helemaal prima als je het nog moet leren en het een kwestie van uren maken is, als het blijvend is hoor je niet thuis op de weg.
Je praat echt onzin. Je hebt het over mensen die niet goed rijden. Dat is heel wat anders dan je onzeker voelen. Ik ken genoeg zeer zelfverzekerde chauffeurs die een gevaar zijn op de weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven