Roddelen met de korreltjes op het plafond.
zondag 27 augustus 2017 om 00:08
Voor de zoveelste nacht op rij lig ik wakker. Ter vermaak maar gaan roddelen met de korreltjes op het plafond. Alleen zijn we inmiddels wel uitgekletst. Ze hebben niet echt veel nieuws meer te vertellen
en we vallen een beetje in herhaling. Ik weet inmiddels hoe groot de familie in de slaapkamer is, welke de boef van de familie is (deze heeft zich genesteld op de muur ipv het plafond), wie er binnenkort de boel loslaat (en zich dus naar beneden gaat laten vallen, of zich niet zal verzetten tegen Mister Vacuuuuum), hoe legendarisch hun feestjes zijn, hoe een slechte huisvrouw ik ben (
) omdat ik bewust die ene huisspin laat zitten tegen de mugjes en wat er zoal gebeurt als ik er niet ben, weinig spannends blijkbaar.
Wie is de korreltjes op het plafond ook meer dan zat en wil gezellig mee kletsen? Deel hier al je roddels, legendarische feestjes en het grote verdriet van de korreltjes en jezelf.

Wie is de korreltjes op het plafond ook meer dan zat en wil gezellig mee kletsen? Deel hier al je roddels, legendarische feestjes en het grote verdriet van de korreltjes en jezelf.

Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

zondag 27 augustus 2017 om 05:36
Ik lees dit een paar uur te laat, geloof ik. Maar ik wil ter overweging toch even de volgende diepe gedachte meedelen.
Eeuwenlang hebben de mensen zich afgevraagd hoe de achterkant van de maan eruit zou zien. Hoe het echt zit, weten we nog maar enkele tientallen jaren.
Een korreltje op de muur of op het plafond is natuurlijk een soort mini-maan. Hoe ziet de achterkant van zo'n korreltje eruit? Dat weet alleen onze Schepper!
17 Het was in die nacht die langer was dan alle nachten dat Khaara in de bedstee lag. 18 Toen verscheen de heldere maan aan de hemel, en zij verlichtte de wanden van het vertrek. 19 Khaara keek en zag de korrelen van de muren schitteren in het licht, maar schitteren deed alleen de voorkant der korrelen, want de achterkant bleef bedekt in de duisternis van 's Heerens palm. 20 Khaara bemerkte dit en zei: 21 Heer, uw palmen zijn krachtig en groot als de muren van mijn kamer. 22 Het is maar een klein hok, maar Gij moet er toch handen als kolenschoppen voor hebben. 23 Zij zijn links van mij, rechts van mij, boven mij, onder mij, voor mij en achter mij. 24 God, krijgt ook Gij thans dubbelzinnige gedachten? 25 Maar de Heer antwoordde niet en deed niets, wat Khaara tot het inzicht bracht dat men de bedoelingen van de heer best kon nemen met een korreltje zout.
Het erge is, ik kan zo blijven doorgaan.
Eeuwenlang hebben de mensen zich afgevraagd hoe de achterkant van de maan eruit zou zien. Hoe het echt zit, weten we nog maar enkele tientallen jaren.
Een korreltje op de muur of op het plafond is natuurlijk een soort mini-maan. Hoe ziet de achterkant van zo'n korreltje eruit? Dat weet alleen onze Schepper!
17 Het was in die nacht die langer was dan alle nachten dat Khaara in de bedstee lag. 18 Toen verscheen de heldere maan aan de hemel, en zij verlichtte de wanden van het vertrek. 19 Khaara keek en zag de korrelen van de muren schitteren in het licht, maar schitteren deed alleen de voorkant der korrelen, want de achterkant bleef bedekt in de duisternis van 's Heerens palm. 20 Khaara bemerkte dit en zei: 21 Heer, uw palmen zijn krachtig en groot als de muren van mijn kamer. 22 Het is maar een klein hok, maar Gij moet er toch handen als kolenschoppen voor hebben. 23 Zij zijn links van mij, rechts van mij, boven mij, onder mij, voor mij en achter mij. 24 God, krijgt ook Gij thans dubbelzinnige gedachten? 25 Maar de Heer antwoordde niet en deed niets, wat Khaara tot het inzicht bracht dat men de bedoelingen van de heer best kon nemen met een korreltje zout.
Het erge is, ik kan zo blijven doorgaan.

zondag 27 augustus 2017 om 05:45
Van mij mag je, mooivlaamsevink schreef: ↑27-08-2017 05:36Ik lees dit een paar uur te laat, geloof ik. Maar ik wil ter overweging toch even de volgende diepe gedachte meedelen.
Het erge is, ik kan zo blijven doorgaan.![]()
zondag 27 augustus 2017 om 05:55
vlaamsevink schreef: ↑27-08-2017 05:36Ik lees dit een paar uur te laat, geloof ik. Maar ik wil ter overweging toch even de volgende diepe gedachte meedelen.
Het erge is, ik kan zo blijven doorgaan.![]()

Van mij mag je!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig

zondag 27 augustus 2017 om 06:31
Ik ben samen met mijn vriend aan het logeren bij mijn schoonmoeder aan zee.
Om 23.00 viel ik in slaap en om twee uur werd ik al weer wakker.
En sindsdien kan ik niet meer slapen.
Mijn schoonmoeder woony in een mooi hoog gelegen appartement met grote ramen, ik zie van hieruit dat het daglicht nadert.
Prachtig uitzicht.
Ik eet nog een snee brood met kaas.
Eentje was blijkbaar niet genoeg.
Het brood wordt hier bewaard in een speciale broodzak, volgens Zwitserse methode.
De vorige keer toen ik hier was wist ik dat niet...en kon het brood niet vinden.
De boter was nog hard en dus heb ik er met de kaasschaaf plakjes vanaf gesneden.
Ik was even bang dat er geen kaasschaaf was, maar vond hem in de vaatwasser.
Weer wat water, ik blijf dorstig en weer plassen, voor de tiende keer vannacht.
Zachtjes doen...want iedereen slaapt behalve ik.
Het zachte gesnurk van mijn vriend vind ik soms irritant, soms geruststellend.
Ik ben er wel een beetje aan gewend geraakt dat ik snachts uren wakker lig, maar nu vannacht duurt het langer dan normaal.
Misschien door de zwangerschap, misschien door het harde bed?
Eergisteren en gisterenavond voelde ik iets in mijn buik.
Heel zachtjes.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het de baby was.
En terwijl ik wakker lig gaat er van alles door mijn hoofd.
Waarom ik maar niet in slaap val.
En waarom ik mijn studie nooit heb afgemaakt.
En hoe het eigenlijk komt dat ik mijn hele leven zo slecht slaap, misschien denk ik te veel na?
Waarom mijn vader vroeger soms zo boos werd.
Terwijl het eigenlijk zo'n goedzak is.
Misschien komt het doordat hij emotioneel werd mishandeld in zijn jeugd?
En waarom mijn moeder nooit naar me geluisterd heeft, telkens toen het zo belangrijk was.
Ondanks dat ze zich zo weggecijferd heeft voor mij en voor haar werk en voor de wereld.
Zoals ze zelf zo vaak zei.
Als een soort van assepoester.
En ik hoop dat ik zal luisteren naar mijn kind.
Echt hem of haar zal horen.
Echt.
Niet voorbij zal gaan aan dat geluid voor de schone schijn, of vanwege misplaatste trots en domme onnodige regeltjes en stress.
En ik neem me voor om ze beide te vergeven.
De boosheid van mijn vader, zodat ik niet zelf boos hoef te zijn.
En de spanning van mijn moeder zodat ik kan relaxen.
Inmiddels is het bijna licht.
Het prille daglicht zit vol goede voornemens.
De straatlantaarns zijn al weer uit.
Ik ga nog even liggen in mijn tijdelijke harde bed.
En probeer niet langer na te denken...
Om 23.00 viel ik in slaap en om twee uur werd ik al weer wakker.
En sindsdien kan ik niet meer slapen.
Mijn schoonmoeder woony in een mooi hoog gelegen appartement met grote ramen, ik zie van hieruit dat het daglicht nadert.
Prachtig uitzicht.
Ik eet nog een snee brood met kaas.
Eentje was blijkbaar niet genoeg.
Het brood wordt hier bewaard in een speciale broodzak, volgens Zwitserse methode.
De vorige keer toen ik hier was wist ik dat niet...en kon het brood niet vinden.
De boter was nog hard en dus heb ik er met de kaasschaaf plakjes vanaf gesneden.
Ik was even bang dat er geen kaasschaaf was, maar vond hem in de vaatwasser.
Weer wat water, ik blijf dorstig en weer plassen, voor de tiende keer vannacht.
Zachtjes doen...want iedereen slaapt behalve ik.
Het zachte gesnurk van mijn vriend vind ik soms irritant, soms geruststellend.
Ik ben er wel een beetje aan gewend geraakt dat ik snachts uren wakker lig, maar nu vannacht duurt het langer dan normaal.
Misschien door de zwangerschap, misschien door het harde bed?
Eergisteren en gisterenavond voelde ik iets in mijn buik.
Heel zachtjes.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het de baby was.
En terwijl ik wakker lig gaat er van alles door mijn hoofd.
Waarom ik maar niet in slaap val.
En waarom ik mijn studie nooit heb afgemaakt.
En hoe het eigenlijk komt dat ik mijn hele leven zo slecht slaap, misschien denk ik te veel na?
Waarom mijn vader vroeger soms zo boos werd.
Terwijl het eigenlijk zo'n goedzak is.
Misschien komt het doordat hij emotioneel werd mishandeld in zijn jeugd?
En waarom mijn moeder nooit naar me geluisterd heeft, telkens toen het zo belangrijk was.
Ondanks dat ze zich zo weggecijferd heeft voor mij en voor haar werk en voor de wereld.
Zoals ze zelf zo vaak zei.
Als een soort van assepoester.
En ik hoop dat ik zal luisteren naar mijn kind.
Echt hem of haar zal horen.
Echt.
Niet voorbij zal gaan aan dat geluid voor de schone schijn, of vanwege misplaatste trots en domme onnodige regeltjes en stress.
En ik neem me voor om ze beide te vergeven.
De boosheid van mijn vader, zodat ik niet zelf boos hoef te zijn.
En de spanning van mijn moeder zodat ik kan relaxen.
Inmiddels is het bijna licht.
Het prille daglicht zit vol goede voornemens.
De straatlantaarns zijn al weer uit.
Ik ga nog even liggen in mijn tijdelijke harde bed.
En probeer niet langer na te denken...
zondag 27 augustus 2017 om 07:00
zondag 27 augustus 2017 om 11:16
Jup hier ook.
Uren wakker liggen en als je slaapt ieder half uur of uur wakker.
Ik droom ook de meest rare dingen en onthoud ze allemaal heel goed.
Gekke is dat ik wel dingen droom die mij bezig houden of hielden in mijn verleden.
Of onderwerpen waar ik het die dag ervoor over gehad heb.
En zo realistisch allemaal..
zondag 27 augustus 2017 om 15:06
Ja, tot vroeg in de ochtend. Werd wakker met flink wat pijn en na een hete douche weer verder proberen te slapen. Dat is gelukkig redelijk gelukt. Haha, zal vannacht weer een drama worden.

zondag 27 augustus 2017 om 15:23

Lieve Kia, ik hoop dat je aankomende nacht wat beter slaapt. Ik hoef jou waarschijnlijk geen tips over slapen en slaaphygiene te geven, dus vandaar een dikke knuffel.
O, en mijn kat doet de groeten aan de korreltjes en zegt dat er hier ook korreltjes zijn. Maar kat is graag het enige huisdier, dus ze negeert de korreltjes en de korreltjes negeren haar.
zondag 27 augustus 2017 om 15:35
Thanks lieve Blue,blueeyes*3 schreef: ↑27-08-2017 15:23![]()
Lieve Kia, ik hoop dat je aankomende nacht wat beter slaapt. Ik hoef jou waarschijnlijk geen tips over slapen en slaaphygiene te geven, dus vandaar een dikke knuffel.
O, en mijn kat doet de groeten aan de korreltjes en zegt dat er hier ook korreltjes zijn. Maar kat is graag het enige huisdier, dus ze negeert de korreltjes en de korreltjes negeren haar.

Hier kletsen de poezen wel met de korreltjes

Mijn

zondag 27 augustus 2017 om 22:26

dinsdag 29 augustus 2017 om 12:29
Ah dat is lief

dinsdag 29 augustus 2017 om 16:52
Koel! Wat doe je voor vechtsport?blueeyes*3 schreef: ↑29-08-2017 12:55Nou, ik was gisteravond sporten (vechtsport) en daardoor geen idee van de laatste korrelroddels.
Vechtuh?

Hier hadden de korrels weer dezelfde roddels. Uiteindelijk maar een luisterboek aangezet, hard, zodat ik ze niet meer hoorde.

dinsdag 29 augustus 2017 om 17:44
Ik had gisteren de hele dag gesport dus geen tijd om naar de korrels te luisteren en 's avonds te moe. Vanochtend had ik wel naar de korrels moeten luisteren, want alle spieren in mijn lijf doen zeer.blueeyes*3 schreef: ↑29-08-2017 12:55Nou, ik was gisteravond sporten (vechtsport) en daardoor geen idee van de laatste korrelroddels.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:54
Harry Potter ingesproken door Stephen Fry.blueeyes*3 schreef: ↑29-08-2017 17:40Kickboksen!
Misschien willen de korrels ook meeluisteren naar het boek? Welk luisterboek had je?

Kickboksen is gaaf!