Saai topic (als vervolg op Nijns topic)
zondag 18 oktober 2009 om 21:56
lögreglastöðin kan ik niet vinden, maar dat is mogelijk het bureau. Leuk als uitwisselingsprogramma! Zou ik helemaal voor zijn.
Fyrir is een leuk woord, al heb ik geen idee hoe je het uitspreekt. (vind ik nog wel)
En cocoonen is zalig. Even de wereld buitensluiten, me verdiepen in een boek (ik zit dan helemaal in een andere wereld) of een beetje fröbelen in huis.
En gek op mijn laptopje.
Vroegah toen ik klein was had ik de droom een heeeel grote kamer te hebben. Met boekenkasten tot aan het plafond (moest minstens 4 meter hoog zijn) en een groot bureau voor het raam en een chaise longue.
-tegenwoordig zou ik daar dan ook een koelkast en een magnetron hebben, hhhh-
Maar ik heb de bibliotheek op mijn laptop, ik heb de hele wereld in huis. Ben een infojunkie en vind alles wat ik wil weten online. Love it!
Fyrir is een leuk woord, al heb ik geen idee hoe je het uitspreekt. (vind ik nog wel)
En cocoonen is zalig. Even de wereld buitensluiten, me verdiepen in een boek (ik zit dan helemaal in een andere wereld) of een beetje fröbelen in huis.
En gek op mijn laptopje.
Vroegah toen ik klein was had ik de droom een heeeel grote kamer te hebben. Met boekenkasten tot aan het plafond (moest minstens 4 meter hoog zijn) en een groot bureau voor het raam en een chaise longue.
-tegenwoordig zou ik daar dan ook een koelkast en een magnetron hebben, hhhh-
Maar ik heb de bibliotheek op mijn laptop, ik heb de hele wereld in huis. Ben een infojunkie en vind alles wat ik wil weten online. Love it!
Known to cause insanity in laboratory mice
zondag 18 oktober 2009 om 22:02
Dat klopt, het is het bureau. Daar tegenover zit de slökkvilið en ook de sjúkraflutningarmenn (dat zit hier samen).
Zo'n bieb wil ik nog steeds wel, met van die mooie houten kasten en lambrizering waar geen kasten staan (dat is niet veel). Echt zo'n plek waar je je zelf even terug kan trekken en de hele wereld kan vergeten.
Kan je dat niet aanvragen zo'n uitwisselingsprogramma van een paar weken?????
Zo'n bieb wil ik nog steeds wel, met van die mooie houten kasten en lambrizering waar geen kasten staan (dat is niet veel). Echt zo'n plek waar je je zelf even terug kan trekken en de hele wereld kan vergeten.
Kan je dat niet aanvragen zo'n uitwisselingsprogramma van een paar weken?????
Snjókorn falla, á allt og alla
zondag 18 oktober 2009 om 22:17
Dat zit bij ons ook samen (niet altijd zo geweest en dat werkt natuurlijk erg prettig).
-ben iedere keer blij als ik de juiste vertaling vind. Ik probeer eerst te bedenken wat het zou kunnen zijn en dan zoek ik het op.
Dan woon je op een handige locatie als er eens iets is, joh.
Ik zal het eens voorleggen bij ons. Wedden dat er dan een aantal zijn die dan een uitwisseling willen met de Bahama's, Fiji Eilanden etc. Ik kies dan voor IJsland.
Ég fer að sofa.
Sofðu vel, Snjokorn.
-ben iedere keer blij als ik de juiste vertaling vind. Ik probeer eerst te bedenken wat het zou kunnen zijn en dan zoek ik het op.
Dan woon je op een handige locatie als er eens iets is, joh.
Ik zal het eens voorleggen bij ons. Wedden dat er dan een aantal zijn die dan een uitwisseling willen met de Bahama's, Fiji Eilanden etc. Ik kies dan voor IJsland.
Ég fer að sofa.
Sofðu vel, Snjokorn.
maandag 19 oktober 2009 om 12:24
maandag 19 oktober 2009 om 14:21
quote:snjokorn schreef op 18 oktober 2009 @ 22:41:
Sömuleiðis Lys og takk fyrir spjallið í kvöld.
Jij ook Lys en bedankt (voor) .... ... avond.
Nu moet ik gaan gokken want ik kan 'spjallið í' niet vinden: leuk of gezellig.
Schiet me nog één te binnen: kan natuurlijk ook 'saai' zijn.
Ben enorm benieuwd.
Sömuleiðis Lys og takk fyrir spjallið í kvöld.
Jij ook Lys en bedankt (voor) .... ... avond.
Nu moet ik gaan gokken want ik kan 'spjallið í' niet vinden: leuk of gezellig.
Schiet me nog één te binnen: kan natuurlijk ook 'saai' zijn.
Ben enorm benieuwd.
maandag 19 oktober 2009 om 14:46
quote:Lys schreef op 19 oktober 2009 @ 14:26:
Spruitje (voordat er weer tranen geplengd worden) = Bara til skemmtunar.
Þú ert farin að beygja orðum... (dat is pas in cursus 3 aan de beurt hoor)
Als jij dat spruitje leuk vindt, vind ik het leuk om spjallið niet te vertalen. Lekker puh.
Spruitje (voordat er weer tranen geplengd worden) = Bara til skemmtunar.
Als jij dat spruitje leuk vindt, vind ik het leuk om spjallið niet te vertalen. Lekker puh.
maandag 19 oktober 2009 om 15:15
quote:snjokorn schreef op 19 oktober 2009 @ 14:46:
[...]
Als jij dat spruitje leuk vindt, vind ik het leuk om spjallið niet te vertalen. Lekker puh.*knippert volkomen onschuldig met haar wimpers* Wat? Heb ik dit aan mijzelf te danken. *grote ogen van ongeloof*
[...]
Als jij dat spruitje leuk vindt, vind ik het leuk om spjallið niet te vertalen. Lekker puh.*knippert volkomen onschuldig met haar wimpers* Wat? Heb ik dit aan mijzelf te danken. *grote ogen van ongeloof*
maandag 19 oktober 2009 om 15:26
Shoot, die nieuwste is lastig!!!
Iets over erwten die kwijt zijn??
Orðum heeft iets met 'woord' te maken.
Þú : is jij (uitgesproken als foe)
Okay: erwten (spruiten?) die jij kwijt maakt, maken het moeilijk woorden grammaticaal juist te vervoegen. *zei ze trots, in volle overtuiging dat haar IJslands meer dan vloeiend is*
Vind wel dat je me rare geheimzinnige boodschappen stuurt.
Iets over erwten die kwijt zijn??
Orðum heeft iets met 'woord' te maken.
Þú : is jij (uitgesproken als foe)
Okay: erwten (spruiten?) die jij kwijt maakt, maken het moeilijk woorden grammaticaal juist te vervoegen. *zei ze trots, in volle overtuiging dat haar IJslands meer dan vloeiend is*
Vind wel dat je me rare geheimzinnige boodschappen stuurt.
maandag 19 oktober 2009 om 18:10
nou ga maar weer achter je brievenbus zitten hoor Snjo.
nu vliegt de rozemetwitgespikkeldepretdoos echt door de lucht richting jou!!!
winkelmeisje bood haar excuus aan,en ut is nu allemaal goed verwerkt jullie ook met die spruitjespraat,nu heb ik ze gegeten MET draadjesvlees!!! en nog 3bordjes voor in de vriezer en plingg.
winkelmeisje bood haar excuus aan,en ut is nu allemaal goed verwerkt jullie ook met die spruitjespraat,nu heb ik ze gegeten MET draadjesvlees!!! en nog 3bordjes voor in de vriezer en plingg.
maandag 19 oktober 2009 om 18:32
quote:desteny schreef op 19 oktober 2009 @ 18:10:
winkelmeisje bood haar excuus aan,en ut is nu allemaal goed verwerkt jullie ook met die spruitjespraat,nu heb ik ze gegeten MET draadjesvlees!!! en nog 3bordjes voor in de vriezer en plingg.En je hebt er toch geen een in de vliegende doos gestopt he? ? ?
winkelmeisje bood haar excuus aan,en ut is nu allemaal goed verwerkt jullie ook met die spruitjespraat,nu heb ik ze gegeten MET draadjesvlees!!! en nog 3bordjes voor in de vriezer en plingg.En je hebt er toch geen een in de vliegende doos gestopt he? ? ?