Saai topic

06-04-2009 18:56 4056 berichten
Alle reacties Link kopieren
aangezien ik het maar saai vind hier de laatste tijd.

Open ik een saai topic.
Saai agressief Lys, maar goed als het effect heeft is alles toegestaan natuurlijk.
Uiteraard saaie buttons ook! En mokken.
IK ga eens goochelen op IJslands geld, geen flauw benul hoe dat eruit ziet.
Known to cause insanity in laboratory mice
Like this maybe?????

Snjókorn falla, á allt og alla

Ik heb dus fimm euro verdiend vandaag.
Maar dan het liefst tussen de ogen, Snjook.

Saai agressief, hhhhh, binnenkort ook in de DSM IV
Mogen ze een compleet nieuw behandelplan voor bedenken.

en ook nog

Wie is die man op de 2000 ijslandse flupkes?

Sherlock Holmes?
quote:Lys schreef op 17 juli 2009 @ 22:15:

Maar dan het liefst tussen de ogen, Snjook.

Saai agressief, hhhhh, binnenkort ook in de DSM IVDaar kon ik geen plaatje van vinden helaas.
quote:Lys schreef op 17 juli 2009 @ 22:17:

Wie is die man op de 2000 ijslandse flupkes?

Sherlock Holmes?Ik heb er niet zo eentje bij de hand dus gaat ik even gooogggellen.
180 kronen is één euro.
De IJslandse kroon (IJslands: íslensk króna, meervoud: krónur) is het officiële betaalmiddel in IJsland.

Er zijn munten van 1, 5, 10, 50 en 100 kronen en briefjes van 10, 50, 100, 500, 1000, 2000 en 5000 kronen. De biljetten van 10, 50 en 100 kronen zijn voorlopig nog een wettig betaalmiddel maar worden al lang niet meer gedrukt en worden sinds 1 oktober 2003 stelselmatig uit circulatie gehaald.

Tot 1 oktober 2003 werd de kroon onderverdeeld in 100 aurar (enkelvoud: eyrir). Er waren munten van 5, 10 en 50 aurar, maar die zijn geen wettig betaalmiddel meer. De minimumprijs van goederen is vastgesteld op 1 kroon. De aurar kwamen in gebruik toen de kroon in 1980 werd gedevalueerd: 100 oude kronen werd 1 nieuwe kroon of 100 aurar.

Omdat muntstukken van 1 kroon in de ogen van de IJslanders niets waard zijn, worden ze vaak weggegooid of in spelletjes gebruikt. In de IJslandse spreektaal wordt een kroon vaak kall (spreek uit 'katl') genoemd.
quote:Lys schreef op 17 juli 2009 @ 22:20:

180 kronen is één euro.I know. Mijn salaris is in verhouding met de euro met 50% gekelderd. . .
AUTSCH!
Pipo heet Jóhannes S. Kjarval. Een beroemde (hier in IJsland tenminste) kunstschilder.
quote:Lys schreef op 17 juli 2009 @ 22:22:

AUTSCH!Zielig ben ik he...
Dat is wel een flinke aanslag in je portemonee zeg! Niet eens meer saai te noemen. Dit is gewoon erg
Übersaai!!!
Gelukkig heb ik geen hypotheek of een lening voor m'n auto dus overleef ik het hier nog wel hoor.

Ik ben wel blij dat ik vorig jaar nog een "grote reis" gemaakt heb, ben 3,5 week naar Costa Rica en omgeving geweest. Over dat soort uitgaves moet ik nu wel een paar keer nadenken.
Ja dat lijkt me logisch dat je daar saai twee keer over na moet denken! Elke uitgave denk ik nu wel.
Dat lijkt mij zooo frustrerend, Snjook. Van de één op andere dag is je geld zoveel minder waard. Kan het me nauwelijks voorstellen. Ik denk dat ik wel wat tranen met tuiten zou janken.
quote:Dushi74 schreef op 17 juli 2009 @ 22:54:

Ja dat lijkt me logisch dat je daar saai twee keer over na moet denken! Elke uitgave denk ik nu wel.Mwa, ik eet nog steeds wat ik lekker vind hoor (al hoewel ik wel veel meer diepvriesgroente in huis heb ipv vers). En, als een échte hollander, de aanbiedingen in de gaten houden enzo.
quote:Lys schreef op 17 juli 2009 @ 22:56:

Dat lijkt mij zooo frustrerend, Snjook. Van de één op andere dag is je geld zoveel minder waard. Kan het me nauwelijks voorstellen. Ik denk dat ik wel wat tranen met tuiten zou janken.

En zou er dan ook maar íets veranderen??

Ik heb het ongelofelijke geluk gehad dat ik kon blijven in het ziekenhuis (was tijdelijk aangenomen en heb in december een vast contract gekregen).
Jullie snappen nu zeker wel dat die frikandellen, drop, hagelslag en ontbijtkoek eigenlijk gewoon een voedselpakket is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven