scootmobiel in de sneeuw
dinsdag 30 november 2010 om 10:04
quote:Yamuna schreef op 30 november 2010 @ 09:58:
ik kan lopen en fietsen , maar niet zo ver .
heb een meisje van bijna twee in de draagdoek op mijn rug ...
dus ik heb echt echt echt geen zin om te gaan glijden en ondersteboven aan de kant van de weg te belanden
Dan zou ik het niet gokken totdat je ziet dat de wegen wel weer goed begaanbaar zijn. Want wij kunnen van achter ons scherm niet inschatten hoe de buurt er bij jou voorstaat qua gladheid en overlast.
En misschien de leverancier van je scootmobiel bellen om te vragen of er aanpassingen (winterbanden?) te doen zijn.
ik kan lopen en fietsen , maar niet zo ver .
heb een meisje van bijna twee in de draagdoek op mijn rug ...
dus ik heb echt echt echt geen zin om te gaan glijden en ondersteboven aan de kant van de weg te belanden
Dan zou ik het niet gokken totdat je ziet dat de wegen wel weer goed begaanbaar zijn. Want wij kunnen van achter ons scherm niet inschatten hoe de buurt er bij jou voorstaat qua gladheid en overlast.
En misschien de leverancier van je scootmobiel bellen om te vragen of er aanpassingen (winterbanden?) te doen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 30 november 2010 om 10:09
quote:borderwalk schreef op 30 november 2010 @ 10:01:
Kun je niet niet een stukje solo in de tuin of voor de deur uitproberen?
Dom dat ik daar niet aan gedacht heb
brengt me op het volgende idee .
ik breng dochter bij kennis die langs de gestrooide weg woont...
ga dan scootmobiel halen. (instelling slakkengangetje)
haal dochter op, slinger haar op mn rug , en ga dan doen wat ik moet doen ...
de rest van de route is zeker gestrooit, hoef verder geen woonwijken in
soms is de oplossing zo simpel ... maar je moet er maar even opkomen
Kun je niet niet een stukje solo in de tuin of voor de deur uitproberen?
Dom dat ik daar niet aan gedacht heb
brengt me op het volgende idee .
ik breng dochter bij kennis die langs de gestrooide weg woont...
ga dan scootmobiel halen. (instelling slakkengangetje)
haal dochter op, slinger haar op mn rug , en ga dan doen wat ik moet doen ...
de rest van de route is zeker gestrooit, hoef verder geen woonwijken in
soms is de oplossing zo simpel ... maar je moet er maar even opkomen
dinsdag 30 november 2010 om 10:10
quote:womanizer schreef op 30 november 2010 @ 10:06:
Moet ze dan al die tijd binnen blijven? Stel nou dat het als vorig jaar wordt...Natuurlijk niet. Maar TO vraagt hier om advies voor haar scootmobiel in de sneeuw en dochter van 2 in en draagdoek op haar rug. Tenzij jij weet waar ze woont en hoe de situatie ter plekke is, kan ik me zo voorstellen dat ze eerst verdere informatie inwint bij bijv. buren (hoe glad is het buiten, hoe zijn de wegen om de hoek) of de leverancier.
Moet ze dan al die tijd binnen blijven? Stel nou dat het als vorig jaar wordt...Natuurlijk niet. Maar TO vraagt hier om advies voor haar scootmobiel in de sneeuw en dochter van 2 in en draagdoek op haar rug. Tenzij jij weet waar ze woont en hoe de situatie ter plekke is, kan ik me zo voorstellen dat ze eerst verdere informatie inwint bij bijv. buren (hoe glad is het buiten, hoe zijn de wegen om de hoek) of de leverancier.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 30 november 2010 om 10:18
Mijn ex durfde met scootmobiel door elk weertype naar buiten, zelfs als het ijzelde(hij gleed niet weg). Een vriendin van mij, ook afhankelijk van scootmobiel, heeft vorig jaar lang binnengezeten omdat ze echt niet durfde(als ze al naar buiten ging, was dat met iemand mee of met de regiotaxi).
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
dinsdag 30 november 2010 om 10:39
Maar als je met een scootmobiel omkiept ben je wel verder van huis dan met een fiets.
Vanochtend op weg naar het kdv van mijn dochter en mijn werk ben ik hier zeker 4 mensen op een scootmobiel tegengekomen en bij hen was niks aan de hand. wegen, stoepen en fietspaden zijn hier ijsbanen. Maar het zag er super relaxed uit, wel slakkengangetje maar als je er maar komt toch? weet wel dat ik er met verbazing naar keek omdat ik de auto zo af en toe toch voelde glijden in de bochten.
Vanochtend op weg naar het kdv van mijn dochter en mijn werk ben ik hier zeker 4 mensen op een scootmobiel tegengekomen en bij hen was niks aan de hand. wegen, stoepen en fietspaden zijn hier ijsbanen. Maar het zag er super relaxed uit, wel slakkengangetje maar als je er maar komt toch? weet wel dat ik er met verbazing naar keek omdat ik de auto zo af en toe toch voelde glijden in de bochten.
Erger u niet, verwonder u slechts!
dinsdag 30 november 2010 om 10:46
dinsdag 30 november 2010 om 11:14
quote:rosanna08 schreef op 30 november 2010 @ 11:12:
Yam, prima oplossing heb je bedacht. Heb alleen nog 1 vraagje, is het niet handiger om Yammini op schoot te nemen nu?
ehm nee. knopjes hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht op yammini
sneller, langzamer, linker knipperlicht , rechterknipperlicht toeter, noodverlichting ..... ai ai ik zou een rijdend knipperlichtspectakel worden, en de medeverkeersdeelnemers zouden geen idee hebben welke kant ik uit wil
Yam, prima oplossing heb je bedacht. Heb alleen nog 1 vraagje, is het niet handiger om Yammini op schoot te nemen nu?
ehm nee. knopjes hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht op yammini
sneller, langzamer, linker knipperlicht , rechterknipperlicht toeter, noodverlichting ..... ai ai ik zou een rijdend knipperlichtspectakel worden, en de medeverkeersdeelnemers zouden geen idee hebben welke kant ik uit wil
dinsdag 30 november 2010 om 11:16
Een vriendin van mij gaat altijd door weer en wind met haar scoot de weg op. Dus het lijkt me dat het moet kunnen. Ik vraag me alleen af hoe jouw scoot in elkaar zit. Zit er bij jou niet zo'n zitting op met een rugleuning? Want ik zie even niet voor me hoe je een kind op je rug kunt houden met zo'n ding.
Op schoot, of aan de buikzijde lijkt me praktischer.
dinsdag 30 november 2010 om 11:38
quote:Guinevieve schreef op 30 november 2010 @ 11:16:
Een vriendin van mij gaat altijd door weer en wind met haar scoot de weg op. Dus het lijkt me dat het moet kunnen. Ik vraag me alleen af hoe jouw scoot in elkaar zit. Zit er bij jou niet zo'n zitting op met een rugleuning? Want ik zie even niet voor me hoe je een kind op je rug kunt houden met zo'n ding.
gewoon de rugleuning in "relax stand"
gewoon de rugleuning in "relax stand"
zaterdag 4 december 2010 om 21:41
Yamuna, ik rijd ook op een scootmobiel en ik heb een scootmobiel met een kinderzitje achterop. Veiliger en beter voor je rug!
Het is de 'minicrosser' en het kinderzitje is van 'Bobike' (hét merk voor kinderzitjes op de fiets). Ik heb een foto op internet gevonden, een linkje van deze foto (dus niet de mijne): http://www.intermobiel.com/viewpage.asp?pag_id=1226.
Ik heb een besparingsbijdrage moeten betalen van iets van 60 euro, de prijs die ik ook kwijt zou zijn voor een kinderzitje op de fiets.
Als de sneeuw niet te hoog ligt zou ik de weg wel op kunnen met mijn scoot, maar ik vind het te koud voor kleine kindjes dus dat is de reden van mij om niet te gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het veiliger vind op de scoot dan op de fiets, omdat ik niet kan omvallen.
Mocht je meer info willen over de scoot mag je mijn adres wel aan de angels vragen.......
Het is de 'minicrosser' en het kinderzitje is van 'Bobike' (hét merk voor kinderzitjes op de fiets). Ik heb een foto op internet gevonden, een linkje van deze foto (dus niet de mijne): http://www.intermobiel.com/viewpage.asp?pag_id=1226.
Ik heb een besparingsbijdrage moeten betalen van iets van 60 euro, de prijs die ik ook kwijt zou zijn voor een kinderzitje op de fiets.
Als de sneeuw niet te hoog ligt zou ik de weg wel op kunnen met mijn scoot, maar ik vind het te koud voor kleine kindjes dus dat is de reden van mij om niet te gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het veiliger vind op de scoot dan op de fiets, omdat ik niet kan omvallen.
Mocht je meer info willen over de scoot mag je mijn adres wel aan de angels vragen.......
zondag 5 december 2010 om 05:30
hey carrie,
Ik heb geinformeerd naar zo een zitje achterop maar het bedrijf die dat hier in de regio zou kunnen doen geeft aan dat dat niet kan met mijn type scootmobiel.
Waarom dat niet kan weet ik niet.
Ik heb de scootmobiel zelf gekocht dus bij de gemeente vragen om een ander model gaat m ook niet worden.
(van de WMO krijg ik geen scootmobiel omdat ik uitzicht heb op herstel)
ik ga eerdaags nog wel kijken of het mogelijk is om een fietskar achter mn sjeesmobiel te hangen. want dat zou wel makkelijk zijn als D. straks niet meer op mijn rug kan
inmiddels heb ik gister door de sneeuw heen gesjeesd.
mn man was thuis dus ik kon alleen op pad.
ging best goed! was minder glibberig dan ik dacht.
Ik heb geinformeerd naar zo een zitje achterop maar het bedrijf die dat hier in de regio zou kunnen doen geeft aan dat dat niet kan met mijn type scootmobiel.
Waarom dat niet kan weet ik niet.
Ik heb de scootmobiel zelf gekocht dus bij de gemeente vragen om een ander model gaat m ook niet worden.
(van de WMO krijg ik geen scootmobiel omdat ik uitzicht heb op herstel)
ik ga eerdaags nog wel kijken of het mogelijk is om een fietskar achter mn sjeesmobiel te hangen. want dat zou wel makkelijk zijn als D. straks niet meer op mijn rug kan
inmiddels heb ik gister door de sneeuw heen gesjeesd.
mn man was thuis dus ik kon alleen op pad.
ging best goed! was minder glibberig dan ik dacht.
zondag 5 december 2010 om 14:01
Bijzonder dat ze bij jullie de regel hanteren dat je geen scoot krijgt als er uitzicht is op herstel. Ik zit namelijk ook nog in de MMM met mijn rug en de kans is zeer duidelijk aanwezig dat ik binnen nu en een jaar weer onder het mes ga en er beter uit zal komen dan ik nu ben.
Ik had een andere scootmobiel voor deze Minicrosser. Daar paste geen zitje op. Die andere had ik al 7 jaar en was tweedehands toen ik hem kreeg. Toen ik twee jaar geleden om een kinderzitje vroeg bleek dat niet te kunnen op die oude en kreeg ik een compleet nieuwe scoot met kinderzitje erop. Ik heb de rekening gezien: meer dan 7000 euro! De aanpassing is al iets van 450 euro (waarvan ik dus iets van 60 euro heb betaald, de besparingsbijdrage).
Ik weet niet wat je 'hebt' waardoor je op een scootmobiel in de rondte rijdt, maar je zult het niet voor je lol doen en ik zou dus verder kijken of het écht niet mogelijk is om er eentje via de gemeente te verkrijgen.
Succes!
Ik had een andere scootmobiel voor deze Minicrosser. Daar paste geen zitje op. Die andere had ik al 7 jaar en was tweedehands toen ik hem kreeg. Toen ik twee jaar geleden om een kinderzitje vroeg bleek dat niet te kunnen op die oude en kreeg ik een compleet nieuwe scoot met kinderzitje erop. Ik heb de rekening gezien: meer dan 7000 euro! De aanpassing is al iets van 450 euro (waarvan ik dus iets van 60 euro heb betaald, de besparingsbijdrage).
Ik weet niet wat je 'hebt' waardoor je op een scootmobiel in de rondte rijdt, maar je zult het niet voor je lol doen en ik zou dus verder kijken of het écht niet mogelijk is om er eentje via de gemeente te verkrijgen.
Succes!