Sigaret

16-02-2020 22:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet ik welke pijler.....

Ik heb zo'n ontzettende zin in een sigaret, echt maar 1......
Inmiddels negen maar gestopt, maar nu is het echt heel erg! Gaat die behoefte dan nooit voorbij??

(nee, ik doe het niet....erg ligt een pakje voor mijn neus maar ik doe het niet.....)
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
16-02-2020 23:39
Je bent 9, maar gestopt? Jezus, op welke leeftijd ben je begonnen dan?
Ik rookte in de baarmoeder al denk ik, gezien mijn kettingroker moeder en vader :sick:
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 23:41
Ik rookte in de baarmoeder al denk ik, gezien mijn kettingroker moeder en vader :sick:
Dan is het dus volstrekt logisch dat je nu, na negen maanden stoppen, een ‘momentje’ had.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
16-02-2020 23:30
Ik kan je vertellen hoe iemand eruit ziet die op de IC doodgaat aan longkanker vanwege het roken. Helpt dat😖?
Nee echt, als je weet dat de kans aanwezig is om op een gruwelijke manier dood te gaan dan raak je geen peuk meer aan.
Je denkt dat het jou niet gebeurt, maar er zijn er ontelbaar veel zoals jij.
Doe het niet. Het is het niet waard. Koester je lijf. Gezondheid is niet vanzelfsprekend.

Ik weet hoe dat eruit ziet. Mijn moeder is op die manier overleden op de IC.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
16-02-2020 23:44
Dan is het dus volstrekt logisch dat je nu, na negen maanden stoppen, een ‘momentje’ had.
Ja he, net op de aarde...midden in de klimaat- en coronacrisis zag ik het licht :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 23:01
Echt echt echt nooit meer zeggen.... Het enige wat ik las was je 1e zin :P
Dan zit je anders in elkaar dan ik. :devil: Na >10 jaar gestopt te zijn en geen enkele behoefte meer om weer te beginnen, word ik nog steeds recalcitrant van opgeheven vingertjes. Maar als ik me realiseer dat ik het ondanks alle gepush toch nog altijd gewoon zelf mag weten, komt er bij mij ruimte om de voors en tegens eerlijk tegen elkaar af te wegen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens opgezocht wat er eigenlijk precies in die sigaret zit? Ik bedoel; persoonlijk denk ik dat ik zelfs de chocolade laat liggen als ze er arsenicum in zouden verwerken. En ammonia. En mierenzuur.

Mijn opa werd nog best oud, ondanks het roken. Maar ik ben ervan overtuigd dat een sigaret vroeger minder schadelijk was dan die van tegenwoordig (waarmee ik niet wil zeggen dat het toen gezond was).
Ik herinner me nog goed hoe de sigaretten van mijn moeder gewoon wegbrandden als ze die op de asbak liet liggen omdat de deurbel ging. Als mijn zus dat nu doet, gaat die sigaret uit.

En neem maar van mij aan dat er een moment komt dat je een schaaltje bonbons hebt staan, er eentje van neemt en hem uitspuugt omdat ie naar sigaretterook smaakt (als mensen binnen mogen roken).

Nouja. In elk geval; na negen maanden vind ik toch dat je een ex-roker bent. Ga een paar leuke schoenen kopen, heb je veel langer plezier van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat je het als een optie ziet dus je bent in gevaar.

Als sigaretten niet meer voorkomen in je leven, waarom zou je dan gaan bedenken dat je er een op zou willen steken? Waarom pest je jezelf?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:51
Er zijn nog twee mensen in huis die wel roken. Normaal heb ik daar geen enkele moeite mee, maar nu wel.
Ooit gaat dat toch voorbij hoop ik.

Ik weet dat het belachelijk is en ik ben heel blij dat ik er vanaf ben, maar nu heb ik even behoefte aan de harde viva commentaren :biggrin:

Wat zijn die andere twee mensen in huis dan lekker sociaal en steunend bezig zeg, daar heb je echt wat aan. Dat ze begrip hebben dat stoppen moeilijk is, dat ze weten dat roken vaak nog blijft trekken, dat ze weten hoe blij jij bent dat je gestopt bent en dat ze daarom lekker pakjes sigaretten voor je neus laten slingeren. Echt fijn zulke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wat het is. Ik heb meer dan een jaar niet gerookt maar de zin in een sigaret is nooit weg gegaan. Ik had heel vaak van die moeilijke momenten die jij nu beschrijft. Ik was ook jaloers op iedereen die wel rookten. Van vorige stoppogingen wist ik al wel dat 1 sigaretje niet kan maar ondanks dat heb ik er toch weer 1 opgestoken. Die smaakte gelijk weer lekker. Ik had me voor genomen om dan maar een sigaret of 3 per dag te roken maar ik rook nu weer net zo veel als voorheen. Ik weet het, ik ben zwak en ik hoop echt van harte dat het jou wel lukt om er vanaf te blijven. Veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven