Slimme meter
zondag 2 juni 2019 om 14:36
Beste lezers,
Binnekort wordt er bij mij in huis een slimme meter geplaatst. Nu lees ik hierover een hoop horrorverhalen op het internet. Mensen die na plaatsing van het ding opeens veel meer verbruiken en hierdoor een vermogen kwijt zijn aan energiekosten. Ik verbaas mij er sowieso over dat mensen die hier de dupe van zijn niet serieus genomen lijken te worden en dus maar gewoon dienen te betalen.
Maargoed nu was ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een slimme meter.
Hebben deze mensen misschien net pech gehad met een kapotte slimme meter?
Weigeren heeft volgens mij geen zin omdat de meter over een poos verplicht zal moeten laten vervangen voor een slimme meter.
Ik lees graag jullie verhalen.
Groetjes.
Binnekort wordt er bij mij in huis een slimme meter geplaatst. Nu lees ik hierover een hoop horrorverhalen op het internet. Mensen die na plaatsing van het ding opeens veel meer verbruiken en hierdoor een vermogen kwijt zijn aan energiekosten. Ik verbaas mij er sowieso over dat mensen die hier de dupe van zijn niet serieus genomen lijken te worden en dus maar gewoon dienen te betalen.
Maargoed nu was ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een slimme meter.
Hebben deze mensen misschien net pech gehad met een kapotte slimme meter?
Weigeren heeft volgens mij geen zin omdat de meter over een poos verplicht zal moeten laten vervangen voor een slimme meter.
Ik lees graag jullie verhalen.
Groetjes.
zondag 2 juni 2019 om 17:13
Ja, voor de slimme thermostaat moet je inderdaad abonnementsgeld betalen.
Was tijdje geleden bij consumentenprogramma (Kassa of Radar), dat Essent stopte met één service/abo van één van hun slimme thermostaten. Konden mensen weer een andere dure kopen...
Was tijdje geleden bij consumentenprogramma (Kassa of Radar), dat Essent stopte met één service/abo van één van hun slimme thermostaten. Konden mensen weer een andere dure kopen...
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 2 juni 2019 om 18:04
Maar dit is dus niet verplicht of nodig
zondag 2 juni 2019 om 18:16
Klopt. Wilde ik ook niet suggereren als je dat misschien dacht.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 2 juni 2019 om 18:24
Kroroe, in oktober vorig jaar was er een drukbezocht topic hierover, misschien heb je daar wat aan? overig/ervaringen-slimme-meter/list_messages/430009
Ik heb de nieuwe meter laten installeren, maar heb de mogelijkheid om van een afstand de meterstand uit te lezen laten uitzetten.
Dat verhaal over die kosten als je nu de meter weigert en hij later alsnog geïnstalleerd wordt schijnt niet te kloppen.
Ik heb de nieuwe meter laten installeren, maar heb de mogelijkheid om van een afstand de meterstand uit te lezen laten uitzetten.
Dat verhaal over die kosten als je nu de meter weigert en hij later alsnog geïnstalleerd wordt schijnt niet te kloppen.
nounou
zondag 2 juni 2019 om 18:29
Dit staat bij ons wel degelijk in de brief.Zazamaenade schreef: ↑02-06-2019 18:24Kroroe, in oktober vorig jaar was er een drukbezocht topic hierover, misschien heb je daar wat aan? overig/ervaringen-slimme-meter/list_messages/430009
zondag 2 juni 2019 om 18:35
Ik ben het gaan navragen, en na nogal wat gedoe en eindeloos terugbellen vertelde de telefoniste mij dat dat een misverstand is.
Maar zwart op wit heb ik dat dus niet.
nounou
zondag 2 juni 2019 om 18:59
Nee hoor, bij een slimme meter vinden sommigen een slimme thermosstaat handig/leuk. En daar betaal je dus voor als extra gadget. Maar dat hoeft dus niet.
Ook zonder de slimme thermosstaat krijg je inzicht. Ik kijk bv altijd op mijn essent en zie daar mijn verbruik per maand, vergeleken met voorgaande jaren en bv wat mijn zonnepanelen doen.
zondag 2 juni 2019 om 22:05
Die kosten betaal je alleen, als jij een slimme meter wil ná het gratis aanbod. Maar als je meter kapot is of gesaneerd wordt, dan is een nieuwe (slimme) meter gewoon gratis. Of als je zonnepanelen laat plaatsen.Zazamaenade schreef: ↑02-06-2019 18:35Ik ben het gaan navragen, en na nogal wat gedoe en eindeloos terugbellen vertelde de telefoniste mij dat dat een misverstand is.
Maar zwart op wit heb ik dat dus niet.