Sneeuwpret ☃️❄️

05-01-2026 14:43 231 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.

Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond 😄).

Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.

En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord 📚

Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.

Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?

Genietze in iedergeval!! 💋
Ik vind het prachtig, zou graag bijvoorbeeld in duin zijn gaan wandelen maar was dit weekend hier nog niet echt mooi. Veel prut nog. Vandaag wil veel mooie verse sneeuw.

Vandaag was het geweldig maar er moest gewerkt worden, daarna aansluitend een uitvaart van een tante dus niet veel van kunnen genieten.

Inmiddels weet prut op de weg en glad en daar ben ik doodsbang voor. Ben nogal een brokkenpiloot en heb al te vaak met een ledemaat in het gips gezeten.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Geweldig hè :heart:
We hebben het hele weekend buiten gespeeld. Sneeuwpoppen gebouwd, sneeuwballen gegooid, een rondje door de wijk op de slee, van de heuvels af roetsjen, geweldig! De kinderen hebben zo’n plezier gehad.
Vandaag gingen ze op de slee naar school, dat is toch een core jeugd memory :mrgreen:

Er ligt hier nog steeds een pak en er zal de komende dagen nog wat bijkomen.
Heerlijk hoor
La_Galette schreef:
05-01-2026 21:07
De mensen die hier lopen te klagen moeten maar even naar buiten gaan voor een sneeuwballengevecht ☃️
Ik kan wel naar buiten.
Ik kom alleen nooit meer binnen. 🤣🤣
Mijn rolstoel komt de stoep wel af maar nooit meer op.
En om nou mensen vanaf mijn balkon te gaan bekogelen vind ik niet heel sportief dus geniet ik wel van een afstandje
granny71 schreef:
05-01-2026 21:12
Ik kan wel naar buiten.
Ik kom alleen nooit meer binnen. 🤣🤣
Mijn rolstoel komt de stoep wel af maar nooit meer op.
En om nou mensen vanaf mijn balkon te gaan bekogelen vind ik niet heel sportief dus geniet ik wel van een afstandje
Haha, ik rol je wel weer naar binnen hoor!
La_Galette schreef:
05-01-2026 21:14
Haha, ik rol je wel weer naar binnen hoor!
:heart:

Geef ik extra "gas" zodat je een extra laag sneeuw over je heen krijgt 🤣
Renske schreef:
05-01-2026 21:01
Oh ja, ijsvrij! Is dat nog iets?
Nee. Tegenwoordig moeten we dan gewoon online lessen verzorgen.
Si abra la puerta hay lobos.
Mousse28 schreef:
05-01-2026 20:23
Wij hebben al een paar dagen flink sneeuw, echt een dik pak op sommige plekken. Voor mezelf sprekend: ik vind het zo mooi en ik krijg er ook een blij gevoel van. Vind het gewoon jammer dat ik mijn kerstboom al heb opgeruimd, want dat had er nu wel goed bij gepast.

Ik wandel veel met hond en die wordt er ook zo blij van! Enige nadeel dat het losse sneeuw, en dat was veel vandaag, allemaal ijsklonten aan haar vacht worden. En dat gaat op een gegeven moment pijn doen met lopen. Vanochtend kreeg ze een voetenbadje. Vanmiddag met de waterblazer alle klontjes gesmolten en weggeblazen.

En wij werken deze week gewoon thuis, boodschappen zijn binnen dus inderdaad lekker cocoonnen.
Lekker dik vaseline of uierzalf op en tussen haar kussentjes doen. Ook fijn tegen de pekel.
Look me in the eyes and tell me what you see.
ZuurSnoepje schreef:
05-01-2026 20:27
Ik vind het heerlijk! Was wel even lastig want ik had vandaag de eerste werkdag van een nieuwe baan (50 km verderop) en ik woon in regio Midden Nederland. Rijden was absoluut geen optie en de treinen hadden storing, dus heb helaas moeten bellen dat ik echt niet kon komen. Daar werd heel begripvol op gereageerd, maar er werd wel gezegd dat manager me morgen wel echt verwacht zodat ik ingewerkt kan worden. Terwijl mijn collega’s schijnbaar hebben overlegd dat ze zelf thuis gaan werken.. En ik heb nog geen cliënten morgen.

Heb al gezegd dat ik met code oranje niet ga rijden, dat durf ik niet aan. Het ov betekent 25 minuten lopen naar het station, dan een uur treinen en dan 40 minuten lopen van het station daar naar mijn werkplek. Dus dat zie ik totaal niet zitten, maar het moet maar.
Dit is bij ons ook aan de orde. Ik vind het erg knudde voor de nieuwe collega's, die overigens vandaag mochten thuisblijven. Maar ik kan en wil echt niet naar kantoor de komende dagen.
Het krakende geluid van lopen over verse sneeuw :heart:
Het is lichter buiten.
De lol van de kinderen.

Vandaag een leuk praatje gemaakt met een dorpsgenoot terwijl we over de stoep glibberden. Was zonder de sneeuw/gladheid niet gebeurd denk ik.

Dat ik drie keer de controle over de auto verloor vandaag vond ik dan wat minder. Gelukkig is er geen kip op straat, dus geen gewonden gevallen.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
granny71 schreef:
05-01-2026 21:17
:heart:

Geef ik extra "gas" zodat je een extra laag sneeuw over je heen krijgt 🤣
😆
Mousse28 schreef:
05-01-2026 20:23
Wij hebben al een paar dagen flink sneeuw, echt een dik pak op sommige plekken. Voor mezelf sprekend: ik vind het zo mooi en ik krijg er ook een blij gevoel van. Vind het gewoon jammer dat ik mijn kerstboom al heb opgeruimd, want dat had er nu wel goed bij gepast.

Ik wandel veel met hond en die wordt er ook zo blij van! Enige nadeel dat het losse sneeuw, en dat was veel vandaag, allemaal ijsklonten aan haar vacht worden. En dat gaat op een gegeven moment pijn doen met lopen. Vanochtend kreeg ze een voetenbadje. Vanmiddag met de waterblazer alle klontjes gesmolten en weggeblazen.

En wij werken deze week gewoon thuis, boodschappen zijn binnen dus inderdaad lekker cocoonnen.
Tip, met een garde krijg je de klontjes sneeuw heel simpel uit de vacht. Gewoon er langs halen.
Er komt mogelijk een sneeuwstorm aan. Alles zou dan dichtsneeuwen, dus code rood. Dit zou dan om vrijdag gaan.
Risiebisi schreef:
05-01-2026 21:54
Er komt mogelijk een sneeuwstorm aan. Alles zou dan dichtsneeuwen, dus code rood. Dit zou dan om vrijdag gaan.
Mooi zo voor het weekend aan!
Risiebisi schreef:
Laten we het hopen (voor mij dan). Niet voor de mensen die moeten werken, die noodgedwongen ergens naar toe moeten, die niet naar buiten durven. Puur voor mezelf, heel egoïstisch ik weet het.
Hier zou het om 22u30 weer gaan sneeuwen. Ik kijk de hele tijd naar buiten of het al zover is.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Risiebisi schreef:
Bron?
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Calamitycat schreef:
05-01-2026 22:12
Bron?
Weeronline geeft vrijdag s'nachts 0 graden, overdag 3 graden en 16 mm neerslag. En windkracht 5 uit het oosten.
granny71 schreef:
05-01-2026 22:29
Weeronline geeft vrijdag s'nachts 0 graden, overdag 3 graden en 16 mm neerslag. En windkracht 5 uit het oosten.
Dank je. Ik zal e.e.a. goed in de gaten houden want ik moet naar kantoor vrijdag. En voor mijn verjaardag gooit dit ook roet in het eten als het echt tot een sneeuwstorm komt. Al denk ik bij een sneeuwstorm onmiddellijk aan de winter van 1979 toen er een sneeuwduin van 3 meter hoog voor ons huis lag. De voordeur kon niet meer open.
Purr-a-noia
ingelke_kepringelke schreef:
05-01-2026 21:38
Het krakende geluid van lopen over verse sneeuw :heart:
Het is lichter buiten.
De lol van de kinderen.

Vandaag een leuk praatje gemaakt met een dorpsgenoot terwijl we over de stoep glibberden. Was zonder de sneeuw/gladheid niet gebeurd denk ik.

Dat ik drie keer de controle over de auto verloor vandaag vond ik dan wat minder. Gelukkig is er geen kip op straat, dus geen gewonden gevallen.
Nou hè, het natuurgebied naast mijn huis is normaal te donker om te lopen want er zijn geen lampen maar nu kon het prima, alles is zoveel lichter door de sneeuw. De plaatselijke heuvel was zelfs in het donker nog druk bezaaid met sleeënde kinderen. En er wandelden her en der mensen al dan niet meer slee, normaal is het uitgestorven rond deze tijd. :flirting: Sneeuwstorm kom maar door hoor!
Nyx• schreef:
05-01-2026 21:30
Lekker dik vaseline of uierzalf op en tussen haar kussentjes doen. Ook fijn tegen de pekel.
Vanavond hebben we sokjes aan gedaan en dat werkte perfect! Zo waren ook haar onderpootjes beschermd ipv alleen haar voetjes.

Maar vaseline tegen pekel is inderdaad een goeie.
Calamitycat schreef:
05-01-2026 22:48
Dank je. Ik zal e.e.a. goed in de gaten houden want ik moet naar kantoor vrijdag. En voor mijn verjaardag gooit dit ook roet in het eten als het echt tot een sneeuwstorm komt. Al denk ik bij een sneeuwstorm onmiddellijk aan de winter van 1979 toen er een sneeuwduin van 3 meter hoog voor ons huis lag. De voordeur kon niet meer open.
Sneeuwduinen, daar zal ik op 7 hoog geen last van hebben maar ik hoop wel dat het meevalt.
Het staat in de planning om vrijdag alle glas/ramen aan de balkonkant (zuidkant) te vervangen.
En de week erna aan de voorkant (noordkant)
🥶🥶🥶🥶
Tupperware schreef:
05-01-2026 21:45
Tip, met een garde krijg je de klontjes sneeuw heel simpel uit de vacht. Gewoon er langs halen.
Ja maar ze heeft tijdens het wandelen al last. Ik moest onderweg al een paar keer voorzichtig weghalen. Eenmaal thuis is een lauw voetenbadje prima of de waterblazer.
Vanavond sokken aangedaan en dat was perfect! Geeneen ijsklont aan haar voetjes en benen.
Honden met sokjes is niet alleen heel fijn voor de hond (in Scandinavië ook vaak gezien), maat ook nog eens heel schattig.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
granny71 schreef:
05-01-2026 23:00
Sneeuwduinen, daar zal ik op 7 hoog geen last van hebben maar ik hoop wel dat het meevalt.
Het staat in de planning om vrijdag alle glas/ramen aan de balkonkant (zuidkant) te vervangen.
En de week erna aan de voorkant (noordkant)
🥶🥶🥶🥶
Och jee, sterkte!
Bij mij zijn een paar jaar geleden alle deuren en kozijnen vervangen. In februari terwijl het ca. 4 graden was.
Dat was best afzien, maar ik heb het overleefd ;-D
Purr-a-noia
Calamitycat schreef:
05-01-2026 23:16
Och jee, sterkte!
Bij mij zijn een paar jaar geleden alle deuren en kozijnen vervangen. In februari terwijl het ca. 4 graden was.
Dat was best afzien, maar ik heb het overleefd ;-D
Ze zouden al in juni beginnen en het werd steeds verder uitgesteld.
Nu kan het me allemaal niet meer schelen. Als het maar gebeurt!
Morgen komt er een extra dekbed en ga ik gewoon voor 2 weken in winterslaap.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven