Sneeuwpret ☃️❄️

05-01-2026 14:43 231 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.

Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond 😄).

Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.

En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord 📚

Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.

Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?

Genietze in iedergeval!! 💋
Wat een bevreemdend topic. Heb je nog vakantie ofzo? Jammergenoeg geen ontprikkeling en vooral veel stress of ik nog thuis zou komen, dat is gelukkig genoeg. Morgen maar zien of ik op mijn werk kan komen, zo niet dan thuiswerken zonder sneeuwengels.
Renske schreef:
05-01-2026 17:56
Wat een bevreemdend topic. Heb je nog vakantie ofzo? Jammergenoeg geen ontprikkeling en vooral veel stress of ik nog thuis zou komen, dat is gelukkig genoeg. Morgen maar zien of ik op mijn werk kan komen, zo niet dan thuiswerken zonder sneeuwengels.
Beetje zuur om het een bevreemdend topic te noemen. Ik snap dat niet iedereen dit weer leuk vindt, maar als een ander het wel leuk vindt dan is dat toch prima. Niet iedereen hoeft te werken. Sommigen genieten ervan. Zoals ik. En, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat. Een goed moment om te leren dat men niet over alles controle heeft en hoe je daar dan mee omgaat.

On topic. Ik geniet dus van het weer. Ik heb mijn zoontje op de slee naar school gebracht en weer gehaald en dat vond hij geweldig! Boodschappen heb ik lopend gedaan. In het weekend heb ik gewandeld, sneeuwpoppen gemaakt, sneeuwballengevecht gehouden. Opgewarmd met thee en warme chocolademelk. Morgen ga ik lekker erwtensoep maken.

Wat ik ook fijn vind deze dagen is dat het leven langzamer lijkt te gaan. Ik denk dat dat ook veel mensen goed kan doen.
Moeder stuurde allemaal foto’s van haar tuin en de laan. Er is bij haar, ergens in het Utrechtse bos, wel 40 cm gevallen. Had opeens zoveel zin om naar haar te komen en de open haard aan te steken, zo’n knapperend vuur… en toen we aan het FaceTimen waren, waren er kinderen met sneeuwballen aan het gooien. Zo leuk!! Het blijft bij haar ook lang liggen.

Hier is het vooral koud. Geen sneeuw, maar net wel een boswandeling met kind gemaakt en daarna chocolade melk gedronken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Renske schreef:
Hoezo bevreemdend? Het was je toch wel bekend dat er mensen bestaan die om wat voor reden dan ook niet werken, of parttime werken, of gewoon een weekje vakantie hebben opgenomen?
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Ontopic: ik vind sneeuw heerlijk, zo lang ik er maar niet doorheen hoef om ergens op tijd te zijn. Dus aangezien ik op de wasserij prima gemist kan worden morgen heb ik een dag vrij genomen en dan zien we donderdag wel weer (ja ik ben zo'n di-di-vr prinsesje, sorry Renske)
Ik vind de sneeuw prachtig. En ook eng, want ik wil niet uitglijden. Van de NS snap ik helemaal niks. Vanmorgen geen enkele moeite om op het werk te komen. Daarna waren alle treinen uitgevallen. En dan nu de mededeling dat ze morgen een winterdienstregeling gaan rijden. Ja prima, maar waarom werd dat vandaag dan niet gedaan? Het is toch niet echt een verrassing dat het zou gaan sneeuwen? Of kijken ze bij de NS niet naar het weerbericht? :huh:
Tornmesje86 schreef:
05-01-2026 18:11
Een goed moment om te leren dat men niet over alles controle heeft en hoe je daar dan mee omgaat.

😶
Ontzettend aan het genieten hier! Ik hou er echt van. En vind het ook leuk als we ons moeten aanpassen aan het weer. Ik snap heus wel dat dat niet voor iedereen geldt en ik vind het nu ook spannend om de hond uit te laten. Maar dat vind ik in het niet vallen bij hoe leuk ik het ook vind. Lekker dat gekraak onder schoenen, de snijdende wind (vanochtend) in mijn gezicht, het dwarrelen van de vlokjes, overal sneeuwpoppen, de hond die er helemaal wild van wordt, de buurkinderen die iedere dag lekker aan het geinen zijn in de sneeuw. Ja, ik kan daar echt van genieten.
Lady*Voldemort schreef:
05-01-2026 18:33
Hoezo bevreemdend? Het was je toch wel bekend dat er mensen bestaan die om wat voor reden dan ook niet werken, of parttime werken, of gewoon een weekje vakantie hebben opgenomen?
Ja is ook wel zo. Ben nu weer wat bijgekomen, al blijft het beeld dat vriend na zijn werk in de sneeuw moet gaan liggen nog wel hangen. Maar das mijn probleem gelukkig niet.
Overigens werk ik thuis, moet van de baas. Die vindt dat veiliger. En ik vind het helemaal prima, kan ik mooi lekker het park in tijdens de lunch
Ik vind het echt wel mooi, hier een heel dik pak, ik heb gewandeld, een reuze sneeuwpop gebouwd met de kinderen.
Maar morgen moet ik toch echt werken en ik zie erg tegen het rijden op, normaal ongeveer een uur en een kwartier, naar Rotterdam. Mijn collega woont op de halve afstand en heeft er vanmorgen 3 uur over gedaan...ov is echt geen optie, dus ik weet het even niet, moet er om half acht zijn, zal maar rond half vier weg dan ofzo.
Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat als je buiten de stad woont en ook nog eens niet hoeft te werken, de sneeuw heel mooi en fijn kan zijn.
Maar als je juist midden in de stad woont wordt het al heel snel een vieze gladde bende. En de weg op moeten is echt helemaal geen pretje.
huismuis
Ik heb net een groots sneeuwballengevecht gehouden, met mijn kinderen (21 en 24). Mooi dat dat toch nog kan :love:
Heerlijk die sneeuw! Het is dat ik een geleende auto heb, tijdelijk, en ik weinig de weg op ga. In mijn eigen auto was ik al heel vaak weggeweest. Ik heb geen werk, dus alle vrijheid.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Ik ervaar sneeuw heel anders in vakantie of weekeinde dan wanneer ik werk.
Ik vind het er mooi uitzien, maar vandaar ervaarde ik vooral de nadelen.
Si abra la puerta hay lobos.
Ieder zijn meug .genieten voor de mensen die er van houden .
Maar daar hoor ik niet bij.ik kom niet buiten ben bang om te vallen.
En ook vroeger als puber zat ik al te janken op de fiets met koud weer.mijn moeder vond mij n verwend nest.maar wel n lief verwend nest 😂😊
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Rabarbara schreef:
05-01-2026 19:44
Ik ervaar sneeuw heel anders in vakantie of weekeinde dan wanneer ik werk.
Ik vind het er mooi uitzien, maar vandaar ervaarde ik vooral de nadelen.
Ja precies. Vanmorgen baalde ik als een stekker als ik er alleen maar aan dacht dat ik morgen door die rotzooi heen zou moeten, maar toen ik eenmaal had besloten een dag vrij te nemen keek ik er ineens heel anders tegenaan :lol:
Renske schreef:
Niet iedereen krijgt stress van dit weer, maar werkt of studeert wel of hebben inderdaad vrij/zit thuis. En zoals iemand anders ook zei: Een goed moment om te leren dat men niet over alles controle heeft en hoe je daar dan mee omgaat.
Hier in het westen is vandaag ook eindelijk een pak gevallen, eerder was het alleen natte sneeuw en hagel.
Vanochtend vroeg bleef de sneeuw liggen op struiken en bomen in de tuin en dat was een prachtig gezicht. Maar goed, ik hou dan ook heel erg van sneeuw :heart:
Afbeelding

Voor degenen die op pad moesten is het natuurlijk ontzettend vervelend en gevaarlijk die gladheid, dus voor jullie ook vooral sterkte met de winterse omstandigheden. Vandaag werkte ik thuis en heb morgen een afspraak die ik gelukkig kon afzeggen want ik heb alleen een fiets en dat vind ik nu echt te gevaarlijk. Kleine teen is al gebroken en zit niet te wachten op nog meer gebroken botten.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Tornmesje86 schreef:
05-01-2026 18:11
Beetje zuur om het een bevreemdend topic te noemen. Ik snap dat niet iedereen dit weer leuk vindt, maar als een ander het wel leuk vindt dan is dat toch prima. Niet iedereen hoeft te werken. Sommigen genieten ervan. Zoals ik. En, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat. Een goed moment om te leren dat men niet over alles controle heeft en hoe je daar dan mee omgaat.
Beetje raar om een anders reactie zuur te noemen en dan te roepen dat mensen die dit weer onprettig vinden een levenslesje nodig hebben. Ik vind dit weer heel ellendig maar dat je niet over alles controle hebt, heb ik al een tijdje geleden geleerd. Ik heb niet eens controle over mn benen, daarom zit ik in een rolstoel. Wel eens geprobeerd romantisch de sneeuw in te gaan in een karretje? Dat kan dus niet.
Ik heb inderdaad niet over alles controle. Dat is niet het probleem dat ik met sneeuw heb. Het probleem is dat ik wel op mijn werk verwacht word, terwijl ik het bij tijd en wijle heel onprettig vind om nu met de auto op pad te gaan.
Si abra la puerta hay lobos.
Wij hebben al een paar dagen flink sneeuw, echt een dik pak op sommige plekken. Voor mezelf sprekend: ik vind het zo mooi en ik krijg er ook een blij gevoel van. Vind het gewoon jammer dat ik mijn kerstboom al heb opgeruimd, want dat had er nu wel goed bij gepast.

Ik wandel veel met hond en die wordt er ook zo blij van! Enige nadeel dat het losse sneeuw, en dat was veel vandaag, allemaal ijsklonten aan haar vacht worden. En dat gaat op een gegeven moment pijn doen met lopen. Vanochtend kreeg ze een voetenbadje. Vanmiddag met de waterblazer alle klontjes gesmolten en weggeblazen.

En wij werken deze week gewoon thuis, boodschappen zijn binnen dus inderdaad lekker cocoonnen.
Ik vind het heerlijk! Was wel even lastig want ik had vandaag de eerste werkdag van een nieuwe baan (50 km verderop) en ik woon in regio Midden Nederland. Rijden was absoluut geen optie en de treinen hadden storing, dus heb helaas moeten bellen dat ik echt niet kon komen. Daar werd heel begripvol op gereageerd, maar er werd wel gezegd dat manager me morgen wel echt verwacht zodat ik ingewerkt kan worden. Terwijl mijn collega’s schijnbaar hebben overlegd dat ze zelf thuis gaan werken.. En ik heb nog geen cliënten morgen.

Heb al gezegd dat ik met code oranje niet ga rijden, dat durf ik niet aan. Het ov betekent 25 minuten lopen naar het station, dan een uur treinen en dan 40 minuten lopen van het station daar naar mijn werkplek. Dus dat zie ik totaal niet zitten, maar het moet maar.
Milestone schreef:
05-01-2026 19:33
Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat als je buiten de stad woont en ook nog eens niet hoeft te werken, de sneeuw heel mooi en fijn kan zijn.
Maar als je juist midden in de stad woont wordt het al heel snel een vieze gladde bende. En de weg op moeten is echt helemaal geen pretje.
Ik woon midden in de stad en hier weinig tot geen smurrie. Mensen laten hun auto staan, werken thuis? Kinderen lopend naar school. Het is in ieder geval prachtig en heel pittoresk.

Ik heb al jaren trackers in huis, voor onder mn schoenen. Scheelt angst en stress. Noodpakket 😉
Wotah schreef:
05-01-2026 19:58
Niet iedereen krijgt stress van dit weer, maar werkt of studeert wel of hebben inderdaad vrij/zit thuis. En zoals iemand anders ook zei: Een goed moment om te leren dat men niet over alles controle heeft en hoe je daar dan mee omgaat.
He? Controle? Wat heeft dat ermee te maken?
Of heeft thuis willen komen bij een bijna platliggend OV ook met een te grote behoefte aan controle te maken? Daar ben ik niet uniek in geloof ik. Maar enlighten me met je wijze levenslessen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven