sorry cadeautips gezocht
dinsdag 13 november 2012 om 09:04
ik weet het, ik zou iets zelf moeten kunnen verzinnen maar dat lukt dus niet zo goed...
Mijn ouders worden 60 en 65 en zijn ook nog eens 40 jaar getrouwd.
Ouders houden van mooie spullen maar hebben echt alles al, sterker nog teveel want ze hebben een 2de huis wat in de verkoop staat. Zodra dit verkocht is dan hebben ze dus veel te teveel!
Ze hebben het altijd financieel goed gehad maar de laatste jaren helaas niet meer, maar goed alles is er dus.
Wat ik nu zelf kan bedenken is een weekend weg, een avond naar een musical met diner oid. Eigenlijk wil ik ze iets tastbaars geven.
Ik weet dat mijn moeder een schilderij van het gezin super zou vinden (een echt schilderij) maar ik weet ook dat mijn broer dat NOOIT gaat doen! Bovendien vind ik het een een beetje sneu, ik ben getrouwd en heb een kindje, hij is single... Staat hij er maar een beetje bij.
Ik vind het zo moeilijk.
Budget is ongeveer 100 euro per kind, dus 200-250 euro totaal...
Mijn ouders worden 60 en 65 en zijn ook nog eens 40 jaar getrouwd.
Ouders houden van mooie spullen maar hebben echt alles al, sterker nog teveel want ze hebben een 2de huis wat in de verkoop staat. Zodra dit verkocht is dan hebben ze dus veel te teveel!
Ze hebben het altijd financieel goed gehad maar de laatste jaren helaas niet meer, maar goed alles is er dus.
Wat ik nu zelf kan bedenken is een weekend weg, een avond naar een musical met diner oid. Eigenlijk wil ik ze iets tastbaars geven.
Ik weet dat mijn moeder een schilderij van het gezin super zou vinden (een echt schilderij) maar ik weet ook dat mijn broer dat NOOIT gaat doen! Bovendien vind ik het een een beetje sneu, ik ben getrouwd en heb een kindje, hij is single... Staat hij er maar een beetje bij.
Ik vind het zo moeilijk.
Budget is ongeveer 100 euro per kind, dus 200-250 euro totaal...
dinsdag 13 november 2012 om 09:08
Een digitaal fotolijstje waar je fotos van alle kinderen en kleinkinderen erin zet.
Hebben ze een mooi fototoestel? Anders dat geven en wat je al aangaf kaartjes voor een musical, kunnen ze zelf mooie fotos maken.
Een dagje weg met de kinderen, kleinkinderen en daarna een etentje?
Hebben ze een mooi fototoestel? Anders dat geven en wat je al aangaf kaartjes voor een musical, kunnen ze zelf mooie fotos maken.
Een dagje weg met de kinderen, kleinkinderen en daarna een etentje?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 13 november 2012 om 09:11
Mylene dank je, mijn vader is gek van foto's maken dus heeft al een hele goede camera incl lenzen. Dagje weg met gezin ben ik bang dat broer niet aan meewerkt (broer is geval apart).
digitaal fotolijstje vind ik idd heel leuk maar zoals al gezegd kijken ze foto's op de tv. Mijn vader maakt dan van die fotoshows...
digitaal fotolijstje vind ik idd heel leuk maar zoals al gezegd kijken ze foto's op de tv. Mijn vader maakt dan van die fotoshows...
dinsdag 13 november 2012 om 09:12
quote:Floortje_1981 schreef op 13 november 2012 @ 09:09:
mamavanf ehhh er is maar 1 kleinkind... Ze zijn ook niet zo van de foto's neer zetten ze kijken meestal foto's op de tv...
broer gaat ook nooit meewerken aan fotoshoot En als je nou verschillende foto's laat maken:
- jij alleen
- broer alleen
- jij + broer
- jij + gezin
- kleinkind alleen
- jij + gezin + broer
Dan kan je deze foto's in een soort collage af laten drukken bij de fotospeciaalzaak. Zij kunnen dan bv. 1 foto groter maken met allemaal kleintjes er omheen en heb je uiteindelijk alles op posterformaat. Mooie lijst er omheen en klaar. Dit heb ik ook laten doen samen met m'n broer, is heel erg mooi geworden.
Op deze manier voelt je broer zich misschien niet zo 'alleen'? Moet je hem alleen nog zover krijgen dat hij meewerkt
mamavanf ehhh er is maar 1 kleinkind... Ze zijn ook niet zo van de foto's neer zetten ze kijken meestal foto's op de tv...
broer gaat ook nooit meewerken aan fotoshoot En als je nou verschillende foto's laat maken:
- jij alleen
- broer alleen
- jij + broer
- jij + gezin
- kleinkind alleen
- jij + gezin + broer
Dan kan je deze foto's in een soort collage af laten drukken bij de fotospeciaalzaak. Zij kunnen dan bv. 1 foto groter maken met allemaal kleintjes er omheen en heb je uiteindelijk alles op posterformaat. Mooie lijst er omheen en klaar. Dit heb ik ook laten doen samen met m'n broer, is heel erg mooi geworden.
Op deze manier voelt je broer zich misschien niet zo 'alleen'? Moet je hem alleen nog zover krijgen dat hij meewerkt
I would rather shit in my hands and clap
dinsdag 13 november 2012 om 09:16
dinsdag 13 november 2012 om 09:17
quote:tialtngo schreef op 13 november 2012 @ 09:12:
[...]
En als je nou verschillende foto's laat maken:
- jij alleen
- broer alleen
- jij + broer
- jij + gezin
- kleinkind alleen
- jij + gezin + broer
Op deze manier voelt je broer zich misschien niet zo 'alleen'? Moet je hem alleen nog zover krijgen dat hij meewerkt Bij een digitaal fotolijstje kan je gewoon veel fotos inzetten en dat wisselt hij zelf om de zoveel tijd (weet niet of je minuten of uren kan inschakelen).
[...]
En als je nou verschillende foto's laat maken:
- jij alleen
- broer alleen
- jij + broer
- jij + gezin
- kleinkind alleen
- jij + gezin + broer
Op deze manier voelt je broer zich misschien niet zo 'alleen'? Moet je hem alleen nog zover krijgen dat hij meewerkt Bij een digitaal fotolijstje kan je gewoon veel fotos inzetten en dat wisselt hij zelf om de zoveel tijd (weet niet of je minuten of uren kan inschakelen).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 13 november 2012 om 09:19
Ik vind een digitaal fotolijstje toch een leuk idee. Pik een keer wat fotoboeken van ze mee, scan oude foto's (ook van toen ze zelf jong waren en uit jullie kindertijd) en maak een mooie collectie van oude en nieuwe foto's. Doe er eventueel een dvd/usb-stick bij zodat ze ze ook op tv kunnen bekijken.
Ga in therapie!
dinsdag 13 november 2012 om 09:20
quote:Floortje_1981 schreef op 13 november 2012 @ 09:16:
tialngo, leuk idee maar echt mijn broer doet het niet, hij is echt een geval apart!!Jammer, zoiets is (vind ik) echt leuk om te geven. Het is voor jou geen optie om tegen hem te zeggen: joh dit wil ik doen, je kan meedoen en anders verzin je zelf maar iets?
tialngo, leuk idee maar echt mijn broer doet het niet, hij is echt een geval apart!!Jammer, zoiets is (vind ik) echt leuk om te geven. Het is voor jou geen optie om tegen hem te zeggen: joh dit wil ik doen, je kan meedoen en anders verzin je zelf maar iets?
I would rather shit in my hands and clap
dinsdag 13 november 2012 om 09:24
Even denken, anders met het hele gezin een etentje bij een van jullie, een traiteur alles laten verzorgen, incl bediening als je dat zou willen, veel fotos maken van die avond en die nog achteraf geven.
Tsja, als ik dit zo type denk ik, kan je net zo goed naar een restaurant gaan.
Tsja, als ik dit zo type denk ik, kan je net zo goed naar een restaurant gaan.
dinsdag 13 november 2012 om 09:25
quote:Floortje_1981 schreef op 13 november 2012 @ 09:04:
! Bovendien vind ik het een een beetje sneu, ik ben getrouwd en heb een kindje, hij is single... Staat hij er maar een beetje bij.
...
Sorry maar dit schiet mij toch even in het verkeerde keelgat..
Wat is er mis met single zijn. Hoe kom je erbij dat hij er maar een beete sneu bij zou staan alleen maar omdat hij geen vrouw en kind heeft.
Je schrijft dat je niet verder komt dan avondje musical en dat je liever wat tastbaars geeft. Maar mensen die alles al hebben de maak je waarchjnlijk veel blijer met kaartjes voor een musical of weekendje weg. Vooral als ze dit als luxe zien en erz zelf het geld niet voor hebben.
! Bovendien vind ik het een een beetje sneu, ik ben getrouwd en heb een kindje, hij is single... Staat hij er maar een beetje bij.
...
Sorry maar dit schiet mij toch even in het verkeerde keelgat..
Wat is er mis met single zijn. Hoe kom je erbij dat hij er maar een beete sneu bij zou staan alleen maar omdat hij geen vrouw en kind heeft.
Je schrijft dat je niet verder komt dan avondje musical en dat je liever wat tastbaars geeft. Maar mensen die alles al hebben de maak je waarchjnlijk veel blijer met kaartjes voor een musical of weekendje weg. Vooral als ze dit als luxe zien en erz zelf het geld niet voor hebben.
dinsdag 13 november 2012 om 09:29
sugarmiss nee nee nee sorry zo bedoel ik het niet. Hij vindt het zelf heel vervelend is recent aan de kant gezet en dat is niet voor het eerst... Hij vindt het heel confronterend dat hij de oudste is maar zijn kleine zusje wel getrouwd is en een kindje heeft....
wat je verder schrijft zit wel wat in, misschien is dat het beste..
wat je verder schrijft zit wel wat in, misschien is dat het beste..
dinsdag 13 november 2012 om 09:30
Als hij erg van de foto's is, heeft zo'n cadeau misschien niet zo veel toegevoegde waarde. Ja, misschien een fotoserie van jullie wel, maar als broer daar niet aan mee wil werken zou ik dat niet doen.
Als je broer niet mee wil werken aan een schilderij, zou je dan met hem kunnen bespreken of hij ermee zit als jij een schilderij van jouw gezin laat maken?
Misschien kun je iets bedenken dat ze zou helpen om van hun overdaad aan spullen af te komen in plaats van ze aan nog meer spullen te helpen? Opbergsystemen, of misschien een sessie met een personal organiser die ze helpt dat aan te pakken?
Als je broer niet mee wil werken aan een schilderij, zou je dan met hem kunnen bespreken of hij ermee zit als jij een schilderij van jouw gezin laat maken?
Misschien kun je iets bedenken dat ze zou helpen om van hun overdaad aan spullen af te komen in plaats van ze aan nog meer spullen te helpen? Opbergsystemen, of misschien een sessie met een personal organiser die ze helpt dat aan te pakken?
Ga in therapie!
dinsdag 13 november 2012 om 09:35