Spelfouten

21-08-2019 22:04 26 berichten
Hallo allemaal,

Misschien is dit echt een domme vraag, maar ik maak altijd bij belangrijke documenten spelfouten. Zo ook vandaag weer. Ik weet niet of dat herkenbaar is voor jullie en zo ja, hoe doen jullie dat verbeteren? Want was vandaag bij mijn psycholoog dus en had een belangrijk documentje ingeleverd, maar nu lees ik hem terug MET spelfouten. Ik kan echt niks. Mijn psycholoog zal wel denken....

Kan iemand mij helpen? Ik kijk het documentje altijd heel goed na, maar zie altijd achteraf pas de fouten. Kut hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Niets versturen dat je niet minstens een uur nadat je het geschreven en gecontroleerd hebt nóg een keer gecontroleerd hebt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Je doet je best. Geen zorgen maken, maar weet niet of je zelfbeeld dat toelaat.
Voortaan altijd even een dag/nacht laten liggen en daarna met een fris hoofd checken.
Je tekst printen, echt even laten liggen en dan nakijken, dus niet van het scherm nakijken.
En ken je de regels wel echt? Op beterspellen.nl en gespeld.nl kun je oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Spellingscontrole op pc gebruiken?
Ik denk niet dat je psycholoog daar zoveel over denkt.
In deze tekst staan bij mijn weten zeker geen fouten. Dus je kunt het wel.
1 opmerking, maar dat is geen spelfout, wel een taalfout: ik heb een document ingeleverd en lees hem het opnieuw. Document is onzijdig van geslacht. Als je het vervangt wordt het 'het'
Ik heb een man gezien, maar ik ken hem niet. Man is mannelijk van geslacht, dus is hem correct.

Succes hoor!
Alle reacties Link kopieren
Sommige fouten kun je eruit halen door de tekst volledig te kopieren en te plakken in Google translate. Gewoon op Nederlands laten staan en voor laten lezen. Als je dit stukje voor stukje goed bekijkt, hoor je de fouten en zie je ze staan.

Nieuwe versie van Word haalt ook de Dt-fouten eruit, maar dan moet je die wel willen aanschaffen.

Verder gaat het jouw psycholoog waarschijnlijk niet om je taal, maar meer om de inhoud. Geef wel aan dat dit je onzeker maakt, dat past misschien ergens in je “issues” die je wil bespreken.

Succes!
Een derde laten nalezen?
niloe schreef:
21-08-2019 22:41
Een derde laten nalezen?
Bedankt voor de goede tip. Groetjes!
Preggie90 schreef:
21-08-2019 22:40
Sommige fouten kun je eruit halen door de tekst volledig te kopieren en te plakken in Google translate. Gewoon op Nederlands laten staan en voor laten lezen. Als je dit stukje voor stukje goed bekijkt, hoor je de fouten en zie je ze staan.

Nieuwe versie van Word haalt ook de Dt-fouten eruit, maar dan moet je die wel willen aanschaffen.

Verder gaat het jouw psycholoog waarschijnlijk niet om je taal, maar meer om de inhoud. Geef wel aan dat dit je onzeker maakt, dat past misschien ergens in je “issues” die je wil bespreken.

Succes!
Bedankt voor de goede tip en bemoedigende woorden. Groetjes!
mammezel schreef:
21-08-2019 22:32
In deze tekst staan bij mijn weten zeker geen fouten. Dus je kunt het wel.
1 opmerking, maar dat is geen spelfout, wel een taalfout: ik heb een document ingeleverd en lees hem het opnieuw. Document is onzijdig van geslacht. Als je het vervangt wordt het 'het'
Ik heb een man gezien, maar ik ken hem niet. Man is mannelijk van geslacht, dus is hem correct.

Succes hoor!
Kijk dit bedoel ik dus. Sorry... Kan geen Nederlands denk ik.
MrsLady schreef:
21-08-2019 22:32
Ik denk niet dat je psycholoog daar zoveel over denkt.
Lief.
miedo schreef:
21-08-2019 22:28
Spellingscontrole op pc gebruiken?
Bedankt voor de goede tip. Groetjes!
Brucedehond schreef:
21-08-2019 22:18
Je tekst printen, echt even laten liggen en dan nakijken, dus niet van het scherm nakijken.
En ken je de regels wel echt? Op beterspellen.nl en gespeld.nl kun je oefenen.
Bedankt voor de goede tip. Groetjes!
Vanzai schreef:
21-08-2019 22:09
Niets versturen dat je niet minstens een uur nadat je het geschreven en gecontroleerd hebt nóg een keer gecontroleerd hebt.
Bedankt voor de goede tip. Groetjes!
madamzonderm schreef:
21-08-2019 22:10
Je doet je best. Geen zorgen maken, maar weet niet of je zelfbeeld dat toelaat.
Aardig van je. Toch zijn er onzekerheden genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Het Nederlands in je OP is ook niet best. Maar helaas geeft nog slechts een handjevol mensen om spelling tegenwoordig, dus maak je geen zorgen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
exploreworld schreef:
21-08-2019 23:03
Aardig van je. Toch zijn er onzekerheden genoeg...
Hopelijk kan je psycholoog je helpen je minder onzeker te voelen. Vraag hem/haar anders als jullie elkaar weer zien wat hij/zij van je tekst vond.
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
21-08-2019 23:12
Het Nederlands in je OP is ook niet best. Maar helaas geeft nog slechts een handjevol mensen om spelling tegenwoordig, dus maak je geen zorgen.
Wat een ontzettende onaardige reactie. Hier heeft TO toch niets aan?

TO: heel goed dat je de fouten wel ziet als je het later nog een keertje naleest. Betekent wel dat je het wel kan, het kost je alleen wat meer tijd. Neem die tijd dan ook....
Find people who will make you better (M. Obama)
madamzonderm schreef:
21-08-2019 23:13
Hopelijk kan je psycholoog je helpen je minder onzeker te voelen. Vraag hem/haar anders als jullie elkaar weer zien wat hij/zij van je tekst vond.
Ik zou willen dat ik het kon.Durf het eerlijk gezegd niet echt uit angst dat het raar is. Ze is nu een week op vakantie en durf daar dus daarna echt niet over te hebben.... IK BEN GEWOON ZO DOM.
fayanna schreef:
21-08-2019 23:12
Het Nederlands in je OP is ook niet best. Maar helaas geeft nog slechts een handjevol mensen om spelling tegenwoordig, dus maak je geen zorgen.
?
Alle reacties Link kopieren
exploreworld schreef:
23-08-2019 07:41
Ik zou willen dat ik het kon.
Lukt je zeker. Die dag komt.
exploreworld schreef:
23-08-2019 07:41
Durf het eerlijk gezegd niet echt uit angst dat het raar is. Ze is nu een week op vakantie en durf daar dus daarna echt niet over te hebben.... IK BEN GEWOON ZO DOM.
Als ze het raar vindt heb je een andere psycholoog nodig.
Waarom zeg je dat je zo dom bent? Helpt het?
madamzonderm schreef:
23-08-2019 11:31
Lukt je zeker. Die dag komt.
Als ze het raar vindt heb je een andere psycholoog nodig.
Waarom zeg je dat je zo dom bent? Helpt het?
Nee, helpt niet. Waarom zou ik een andere psycholoog nodig hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven