sponsoring zoeken

03-03-2013 22:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Welke bedrijven kan ik op dit moment nog om sponsoring vragen?

Ik ben een vrijwilliger die samen met een team een aantal activiteiten uitvoert voor kinderen tot 12 jaar. Omdat we de activiteiten toegankelijk willen houden voor alle kinderen willen we geen entree per kind vragen maar zoeken we dus sponsors.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Welke bedrijven kan ik aanschrijven? Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken.
rabobank doet lokaal veel voor diverse dingen, dat is het eerste wat in me op komt, verder moet je denk ik iets specifieker zijn, wat voor activiteiten bijv. zijn jullie een stichting?

Maar waarom wil je niets aan entree vragen, het hoeft niet veel te zijn, maar voor niets gaat de zon op, al vraag je maar een euro, die kids moeten toch ook meekrijgen dat niet alles gratis is?
zoek bedrijven in je directe omgeving, die iets met kinderen of jullie sport te maken hebben.
en bedenk wat je die bedrijven te bieden hebt, worden ze vermeld op jullie website/ verenigingsblad/ reclame op het veld?

Krijgen ze eerste klas kaarten etc.

Probeer 1 sponsor te krijgen die het hele bedrag betaalt, dat is voor bedrijven interessanter dan dat ze mogen aansluiten bij andere bedrijven.
En vraag je af of je de toegankelijkheid echt geweld aan doet als je bijv. 1 euro vraagt.
Houd er rekening mee dat er wettelijke eisen zijn waar je aan moet voldoen voordat je dergelijke giften kunt ontvangst kunt nemen. (En voor bedrijven zo'n gift van de fiscus af mogen trekken, wat voor veel bedrijven een voorwaarde voor sponsoring is).
En ga bij voorkeur naar bedrijven waar je zelf klant bent.

Het is vaak vervelend als je alleen maar komt vragen en niks/nooit terug geeft of alleen bij de concurrent koopt
En is het voor kinderen uit eenbuurt of wijk? Gemeente?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@Fame

De gemeenten organiseren van oudsher zelf buurtactiviteiten en dat is ivm de bezuinigingen allemaal op de schop momenteel. Denk niet dat gemeenten veel potjes over hebben om dergelijke activiteiten te sponsoren, als het merendeel zelfs het schoolzwemmen al afschaft (terwijl dat toch echt als een serieus probleem uit het oogpunt van veiligheid wordt gezien)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven