steelstring gitaar?
maandag 25 oktober 2010 om 19:48
ik ben aan het leren gitaar spelen, en het gaat hardstikke goed, alleen denk ik erover na om een betere gitaar aan te schaffen. het liefste een western, omdat ik het fijn vind als de hals wat smaller is.
Ik ken iemand met een Yamaha akoestische gitaar, die heel fijn speelt en ik zit nu net een beetje te googlen, en ik zie allemaal soorten, LL, LJ, LS, FG, FS, F, CJ, en ik weet niet wat het betekent.
ook vraag ik de gitaarspelers welke gitaar je me aanraad, ik heb er namelijk de ballen verstand van. ik ben wel van plan om naar een goede muziekhandel te gaan voor een daadwerkelijke aanschaf, maar ik wil niet helemaal een modderfiguur slaan.
alvast bedankt!
Ik ken iemand met een Yamaha akoestische gitaar, die heel fijn speelt en ik zit nu net een beetje te googlen, en ik zie allemaal soorten, LL, LJ, LS, FG, FS, F, CJ, en ik weet niet wat het betekent.
ook vraag ik de gitaarspelers welke gitaar je me aanraad, ik heb er namelijk de ballen verstand van. ik ben wel van plan om naar een goede muziekhandel te gaan voor een daadwerkelijke aanschaf, maar ik wil niet helemaal een modderfiguur slaan.
alvast bedankt!
maandag 25 oktober 2010 om 20:28
Ik heb ooit eens op een Yamaha APX gespeeld (geen idee wel nummer). Kenmerk van APX is de vrij 'platte' kast en smalle hals, is daardoor heerlijk om vast te houden!
Als het destijds niet boven mijn budget was geweest, had ik die zeker gekocht.
Steelstring tov nylon is wel een heel verschil aan je vingers hoor! (lees: pijn!! - in het begin dan)
Als het destijds niet boven mijn budget was geweest, had ik die zeker gekocht.
Steelstring tov nylon is wel een heel verschil aan je vingers hoor! (lees: pijn!! - in het begin dan)
maandag 25 oktober 2010 om 20:52
Dankjewel voor de reacties!!
Ik heb nu een Spaanse gitaar, met nylon snaren en ik heb nu zo'n moeite met barre's pakken, omdat de hals zo breed is en de snaren dus een soort van ver uit elkaar staan. Ik ben over de pijn heen gekomen van voor t eerst gitaar spelen, van nylon naar steelstring overleef ik ook wel weer
Ik heb nu een Spaanse gitaar, met nylon snaren en ik heb nu zo'n moeite met barre's pakken, omdat de hals zo breed is en de snaren dus een soort van ver uit elkaar staan. Ik ben over de pijn heen gekomen van voor t eerst gitaar spelen, van nylon naar steelstring overleef ik ook wel weer
maandag 25 oktober 2010 om 21:11
Ik probeer even een link neer te zetten van een handige site voor je:
http://www.gitaar.net/wiki/index.php/FAQ/HomePage
http://www.gitaar.net/wiki/index.php/FAQ/HomePage